کالاف دیوتی ایکس باکس گیم پس
یحیی رحیمی

کالاف دیوتی تا سال 2025 به سرویس گیم پس اضافه نمی‌شود

یحیی رحیمی 22 تیر 1402 5 دیدگاه
721 بازدید

طبق اسناد رسمی، مایکروسافت حق افزودن بازی جدید کالاف دیوتی تا سال 2025 به سرویس ایکس باکس گیم پس را ندارد. معامله خرید اکتیویژن بلیزارد با قیمت حدودی 70 میلیارد دلار به مایکروسافت اجازه افزودن Call of Duty و عناوین مهم به سرویس گیم پس را می‌دهد. بسیاری منتظر تکمیل ادغام دو شرکت هستند تا بازی‌های جدید اکتیویژن را روی گیم پس دریافت کنند. قرارداد ثبت‌شده اکتیویژن با سونی، جلوی این کار را تا سال 2025 می‌گیرد.

در حالی که کالاف دیوتی روی تمامی پلتفرم‌های بزرگ در دسترس است، اما مایکروسافت یک مزیت بزرگ در اختیار دارد. بازی‌های مهمی از همان روز اول انتشار به سرویس گیم پس اضافه می‌شوند و دیگر نیازی به خرید رسمی بازی برای تجربه آن نیست. بازی Starfield برای نمونه پاییز امسال منتشر می‌شود و افراد زیادی را مجاب به تهیه اشتراک گیم پس خواهد کرد. کالاف دیوتی نیز مجموعه بازی بزرگی است که می‌تواند ارزش سرویس گیم پس را به‌شدت افزایش دهد. با توجه به نزدیک شدن زمان ادغام مایکروسافت و اکتیویژن، بسیاری انتظار دانلود بازی کالاف دیوتی جدید از گیم پس را دارند.

طبق اسناد ارائه‌شده توسط CMA یا سازمان نظارت بر بازار و رقابت بریتانیا، امکان افزودن کالاف دیوتی جدید به گیم پس تا سال 2025 وجود ندارد. سونی طی یک قرارداد انحصاری با اکتیویژن، جلوی پشتیبانی از این سرویس را گرفته است. در طی روند دادگاهی علیه FTC مشخص شد که قرارداد سونی و اکتیویژن، یک کالاف دیوتی دیگر اعتبار دارد. با این حساب قرارداد باید سال 2024 تمام شود و سپس از سال 2025، بازی‌ها آرام به گیم پس اضافه می‌شوند.

کالاف دیوتی ایکس باکس گیم پس

کالاف دیوتی چه زمانی به گیم پس اضافه می‌شود؟

گفتنی است این بند قرارداد تنها مربوط به بازی‌های جدید سری Call of Duty است. باید عناوین قدیمی‌تر و همچنین بازی‌های بلیزارد پس از نهایی شدن قرارداد به گیم پس اضافه شوند. نتیجه دادگاهی علیه FTC به نفع مایکروسافت اعلام شد، اما این سازمان به رأی دادگاه اعتراض کرده است. این باعث می‌شود تا بار دیگر روند دادگاهی ادامه پیدا کند و جلوی نهایی شدن قرارداد را بگیرد. مایکروسافت در صورتی که تا روز هجدهم ژوئیه، تأییدیه لازم را دریافت نکند، باید 3 میلیارد دلار غرامت به اکتیویژن بپردازد.

در حال حاضر مفاد دقیق قرارداد میان سونی و اکتیویژن مشخص نیست. اما اگر منتظر دانلود Call of Duty بعدی از گیم پس بودید، بهتر است حداقل یک سال دیگر منتظر بمانید. به‌عبارت‌دیگر، کالاف دیوتی 2025 که احتمالاً توسط Infinity Ward ساخته می‌شود، اولین اثری است که به گیم پس راه پیدا می‌کند. نظر شما چیست؟‌

منبع: ComicBook

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    Asp

    مهمان

    ای لعنت به این سونی چشمم آب نمیخوره تهشم سری های کلاف و… به گیم پس بیان
    مگه یه آدم چقدر می‌تونه عمر کنه که باید آنقدر صبر کنیم،هعی خدا

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Amir

    مهمان

    هنوز هیچی معلوم نیست که تایید بشه خریدش یا نه چی میگی

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Amir

      نویسنده

      سرنخ‌های زیادی از تایید شدن خرید وجود داره. اول اینکه دستور حذف اکتیویژن از نزدک یا بازار بورس آمریکا صادر شده است. همچنین CMA نیز دادگاهی را متوقف کرده و به مایکروسافت اطلاع داده که پیشنهاد اولیه را اصلاح کنند. همچنین FTC در دادگاه شکست خورد و اعتراض به رای قاضی نیز با توجه به اینکه شواهدی برای اثبات ادعای خود در اختیار ندارند، امکان‌پذیر نیست. مدیرکل FTC نیز روز گذشته در کنگره آمریکا به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت و عملکرد او زیر سوال رفت. در واقع ادامه دادگاهی بی‌نتیجه FTC از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی، چهره خوبی برای آنها نساخته است. این روند مدتی بیشتر طول می‌کشد، اما شواهد نشان می‌دهنده که خرید تکمیل خواهد شد.

    • Avatar

      xgammer در پاسخ به Amir

      مهمان

      نهایی شده خیلی وقته

  • Avatar

    شرک شرکیان

    مهمان

    هه مایکروسافت 70 میلیارد دلار داده خریده بعد یه سری میگن حق اینکه چه کند و چه کند ندارد ?

    پاسخ دهید