بازی Diablo IV
یحیی رحیمی

آیا بازی Diablo IV کرک شده است؟‌ + آموزش نصب کرک بتا

یحیی رحیمی 25 خرداد 1402 5 دیدگاه
2,080 بازدید

روز گذشته خبرهایی مبتنی بر انتشار کرک Diablo IV منتشر شد و گیمرها را واداشت تا دنبال کرک این بازی بگردند. انبوه سؤال‌های مختلف در مورد کرک دیابلو 4 باعث شد تا مطلب مفصلی بنویسیم و این نکته را توضیح دهیم که چرا انتشار کرک این بازی غیرممکن است و شیوه‌ای هم که برای تجربه بازی یافت شده‌ است، مخصوص نسخه Beta است و بازی نهایی کرک نشده است و به شیوه P2P هم قابل اجرا نیست.

در مورد کرک بازی Diablo IV باید ابتدا با مکانیسم محافظت از انتشار غیرقانونی اکتیویژن بلیزارد آشنا شوید. قفل یا مکانیسمی که لانچر بتل‌نت استفاده می‌کند، تا به امروز قابل دور زدن نبوده است. همین باعث شد تا بازی‌های Call of Duty دیگر قابل کرک شدن نباشند. برای نمونه بازی Modern Warfare سال 2019 هنوز بدون کرک مانده است. واضح است که هیچ فردی جز مهندس‌های اکتیویژن با ساز و کار قفل بتل‌نت آشنایی ندارند، اما در طی چند سال اخیر، تئوری‌های مطرح شده است.

آیا Diablo IV کرک می‌شود؟

اکتیویژن همیشه کاری می‌کند تا فایل‌های بازی بدون همگام‌سازی با سرورهای بتل‌نت قابل‌اجرا نباشند. حتی فایل بازی‌ای که فردی دانلود می‌کنند، ممکن است تفاوت جزئی با فایل دانلود فرد دیگری داشته باشد. طوری که بازی تنها قابل‌اجرا از طریق یک کامپیوتر خواهد بود. اما هیچ‌چیز غیرقابل هک شدن و دور زدن و کرک کردن وجود ندارد. می‌توان این فرایند را به قولی By Pass کرد و یک سرور خصوصی ایجاد کرد و به بازی اجازه اجرا داد. این اتفاق در مورد بازی Diablo IV رخ داده است و گروهی یک سرور شخصی ایجاد کرده‌اند تا بازی‌کنان بتوانند به دور از سرورهای بلیزارد، بازی را اجرا کنند.

بازی دیابلو 4 به دلیل اینکه به شکل آنلاین طراحی شده است و حتی برای تجربه کمپین بازی هم باید آنلاین باشید و به سرورهای بلیزارد وصل شوید، قابل کرک شدن نیست. طوری نیست که مانند دیگر آثار، قفل بازی شکسته شود و سپس با کلیک روی فایل EXE جدید، بازی را اجرا کرد. حتی این اتفاق هم بیفتد، باز هم بخش داستانی از دسترس خارج خواهد بود. بازی Diablo 3 نیز به همین شکل بود. اما این جلوی تجربه رایگان بازی را نگرفته است و شیوه‌ای برای اجرای نسخه Beta آن پیدا شده است که در ادامه به‌طور کامل توضیح خواهیم داد. نسخه کامل غیرقابل کرک شدن است.

کرک بازی Diablo IV

آموزش نصب دیابلو 4

ابتدا باید این نکته را گوشزد کنیم که تنها نسخه BETA بازی با این روش قابل اجرا است. نسخه اصلی کرک نشده است. روش کار این است که در وب‌سایت D4 Reflection ثبت‌نام می‌کنید. این وب‌سایت در واقع یک شبکه خصوصی برای تجربه دیابلو 4 ایجاد کرده است. مشابه همان سرورهای خصوصی بازی‌های وارکرفت که سال‌ها قبل بازی می‌کردیم. یا سرورهای خصوصی GTA Online. پس از این ثبت‌نام می‌کنید، لانچر ویژه را دانلود می‌کنید. سپس باید فایل بک‌آپ بتا بازی را از طریق تورنت دانلود کنید. این فایل به حجم 70 گیگابایت آپلود شده است. پس از اینکه فایل نصب را دانلود کردید، می‌توانید فرایند زیرا را شروع کنید:

  1. در وب‌سایت D4 Reflection ثبت‌نام کنید
  2. لانچر مخصوص این‌ شبکه را دانلود کنید
  3. وارد لانچر شوید و روی Diablo IV کلیک کنید و دانلود را بزنید
  4. چند دقیقه منتظر بمانید و سپس لانچر را به‌طور کامل ببندید
  5. به مکانی که فایل‌های بازی در حال دانلود شدن است بروید و فولدری را پیدا کنید که این اسم را دارد: D4R_ENRU
  6. فایل نصب بازی را که دانلود کرده‌اید (Diablo.IV.-P2P) به پوشه D4R_ENRU انتقال دهید
  7. اگر پیغام ارور مشاهده کردید، گزینه Copy and Replace را بزنید
  8. سپس لانچر بازی را باز کنید و باید فرایند نصب تکمیل شده باشد و گزینه Play ظاهر شود
  9. گزینه Play را کلیک کنید و سپس اکانتی که در وب‌سایت اول ساخته بودید را وارد کنید
  10. در صورتی که گزینه Play برای شما فعال نشد، باید گزینه Set Already Installed Game را بزنید و سپس فایل Diablo IV.exe را به لانچر شناسایی کنید. پس از این کار فرایند شناسایی فایل‌های بازی آغاز می‌شود و پس تمام شدن، لانچر را ببندید و دوباره باز کنید.

مشکلات کرک Diablo 4

با این حساب کرک Diablo IV منتشر نشده است شما می‌توانید به این شکل به یک سرور خصوصی وصل شوید و نسخه Beta که رایگان بود را تجربه کنید. افرادی که به این شیوه بازی را دانلود کردند، گفته‌اند که وضعیت چندان جالب نیست. در واقع این سرور خصوصی کشش چندان زیادی ندارد. در نتیجه هر آن ممکن است از بازی بیرون انداخته شوید. کرش کردن پی در پی برای اکثر افراد پیش می‌آید و این شیوه تجربه دیابلو 4 به‌هیچ‌عنوان تضمین‌شده نیست. عده اندکی توانسته‌اند بازی را بدون مشکل تجربه کنند و اگر می‌خواهید شانس خود را امتحان کنید، سنگ مفت و گنجشک مفت.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Msadr471

    Msadr471

    مهمان

    یعنی بگم چی؟ اخه لامصب من ۸۰ گیگ دانلود کنم؟ بعدش نتونم لذت ببرم. بابا بخدا این بازیه بازی اسمش روشه! برای سرگرمی؟ چرا بیلیزاد این کار رو میکنی؟ چرا؟؟؟؟ حالا جابه ما داریم کپی رایت رو نقض میکنمی دو قرت و نیم‌ممون هم باقیه :))))

    پاسخ دهید
    • Avatar

      . در پاسخ به Msadr471

      مهمان

      دلیلش پول، اگه بلیزارد این کارو نکنه مردم میرن کرک دانلود میکنن
      بازی رو نمیخرن
      و این یعنی ضرر برای بلیزارد

  • Avatar

    sero

    مهمان

    ?mishe ye raveshi begin kasayi ke bazio kharidan chejuri mishe tahrimo dor zad

    پاسخ دهید
  • Avatar

    king

    مهمان

    سلام
    امتحان کردم اصلا قابل بازی نیست…
    دیابلو سه رو میشه درست و حسابی بازی کرد یا اون هم همین بساطه دیابلو 4 هست؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به king

      نویسنده

      بله اشاره کردیم که این روش هم چندان جواب نمیده.
      دیابلو 3 خیر. یا باید بازی رو بخرید یا اینکه نسخه نینتندو سوییچ رو با شبیه‌ساز اجرا کنید.