ریمیک بازی Persona 3
محمد صادق شجاعی

نسخه ریمیک بازی Persona 3 معرفی شد؛ از روز اول روی گیم پس

محمد صادق شجاعی 19 خرداد 1402 بدون دیدگاه
651 بازدید

در حالی که انتظار می‌رفت بازی‌های جدید سری پرسونا در جریان رویداد ایکس باکس معرفی شوند، نسخه ریمیک بازی Persona 3 به واسطه اشتباه شرکت Atlus رونمایی شد.

مدتی است که شایعات مربوط به نسخه ریمیک بازی پرسونا 3 در رسانه‌های مختلف مخابره می‌شود. در حالی که طرفداران این سری منتظر رویداد ایکس باکس و رونمایی احتمالی از بازی مذکور در جریان آن بودند، اما اشتباه شرکت Atlus در انتشار تریلر آن باعث شد که ریمیک بازی Persona 3 زودتر از موعد مقرر معرفی شود.

بر اساس تریلر منتشر شده، اثر مذکور که با نام بازی Persona 3 Reload شناخته می‌شود، در اوایل سال 2024 روی کامپیوتر و کنسول‌های نسل هشتم و نهم ایکس باکس در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین به این واسطه مشخص شده که ریمیک پرسونا 3 در روز انتشار به سرویس گیم پس اضافه خواهد شد.

در طول سال‌های اخیر نسخه‌های متعددی از بازی Persona 3 در دسترس قرار گرفته که هر یک دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. در تریلر رونمایی از نسخه ریمیک این اثر مشخص نیست که آیا بازی Persona 3 Reload حاوی تمامی بخش‌ها و ویژگی‌ها بوده یا تعدادی از آن‌ها حذف شده‌اند. برای مثال در تریلر این اثر تنها پروتاگونیست مذکر دیده می‌شود که این امر می‌تواند به معنای حذف شخصیت اصلی مونث باشد. پیش از این پروتاگونیست دوم تنها در بازی Persona 3 Portable در دسترس بود.

بازی Persona 3 Reload

ریمیک بازی Persona 3 از بسیاری جهات شبیه به پرسونا 5 است

بازی Persona 3 Reload از زاویه سوم شخص روایت شده و شامل گشت و گذار آزادانه در شهر اصلی است. این نسخه از بازی پرسونا 3 در منو‌ها و بخش‌های اجتماعی شباهت زیادی به بازی Persona 5 دارد. این در حالی است که مبارزات نزدیک به نسخه اصلی Persona 3 بوده و اعضای گروه، دشمنان را در یک فضای سه‌بعدی احاطه می‌کنند.

بازی Persona 3 Reload تنها اثر فاش شده از سری پرسونا نیست. علاوه بر اثر مذکور، تریلر دیگری نیز توسط شرکت Atlus منتشر شده که در قالب آن بازی Persona 5 Tactica معرفی می‌شود. این بازی یک اثر فرعی از پرسونا 5 بوده که ظاهر کارتونی‌تری داشته و شخصیت‌ها شبیه به نسخه Chibi به نظر می‌رسند.

بازی فرعی Persona 5 در سبک نقش‌آفرینی استراتژیک بوده و گیم پلی آن شبیه به سری Fire Emblem به نظر می رسد. در تریلر Persona 5 Tactica علاوه بر شخصیت‌های نمادین پرسونا 5، کاراکتر جدیدی مشاهده می‌شود که به قهرمانان کمک می‌کند. بازی مذکور در تاریخ 17 نوامبر 2023 (26 آبان 1402) روی ایکس باکس و کامپیوتر منتشر می‌شود. همانند Persona 3 Portable، بازی Persona 5 Tactica هم در روز انتشار به سرویس گیم پس اضافه می‌شود.

انتظار می‌رود که بازی‌های Persona 3 Reload و Persona 5 Tactica در جریان رویداد ایکس باکس شوکیس در ساعت 20:30 روز 21 خرداد (11 ژوئن) به صورت رسمی رونمایی شوند. با وجود این که بعید به نظر می‌رسد آثار ذکر شده انحصاری ایکس باکس باشند، اما هیچ پلتفرم دیگری در تریلر‌های لو رفته دیده نمی‌شود.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.