هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro
ارحام ادبخواه

هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام Vision Pro معرفی شد

ارحام ادبخواه 16 خرداد 1402 1 دیدگاه
287 بازدید

شرکت اپل (Apple) پس از مدت‌ها از هدست واقعیت ترکیبی خود که شامل واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزود (AR) می‌شود، رونمایی کرد. این هدست که Apple Vision Pro نام دارد با چیپ‌های M2 محصولات اپل کار می‌کند.

شرکت اپل در طی رویداد Apple’s Worldwide Developer Conference که دیروز برگزار شد، از یک هدست جدید رونمایی کرد. این هدست جدید که Vision Pro نام دارد، قرار است هم از فناوری واقعیت مجازی و هم واقعیت افزوده استفاده کند تا بدین ترتیب یک هدست واقعیت ترکیبی (Mixed-Reality) تلقی شود. هدست Apple Vision Pro برای عرضه در اوایل سال 2024 برنامه ریزی شده است.

این شرکت معروفی آمریکایی از هدست مورد بحث به عنوان اولین Spatial Computer (به اصطلاح کامپیوتر فضایی) خود یاد می‌کند که از یک رابط کاربری سه بعدی پشتیبانی خواهد کرد. شما می‌توانید این عینک واقعیت ترکیبی را با چشم‌ها، صدا و دستان خود کنترل کنید که ظاهرا یک قدم کاملا انقلابی در زمینه فناوری به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که محصول مزبور از یک سیستم عامل یا OS کاملا جدید بهره خواهد برد. اسم این سیستم عامل جدید که بر اساس روش سنتی نام‌گذاری اپل شکل گرفته، با نام VisionOS در دسترس قرار خواهد گرفت.

اما همان‌طور که می‌توان حدس زد، سازندگان برای تبدیل Vision Pro به یک گجت قابل استفاده و کارآمد از سخت‌ افزارهای پیشرفته‌ای کمک گرفته‌اند. این هدست شامل 12 دوربین و 6 سنسور مختلف خواهد بود تا بتوانید آن را با استفاده از دست‌ها، صدا و چشم‌های خود کنترل کنید. چهار عدد از این دوربین‌ها در فضای خارج از ویژن پرو قرار می‌گیرند تا بتوانند دست‌ها و محیط اطراف کاربر را مورد بررسی قرار دهند. علاوه بر این، برای اینکه کاربر بتواند با استفاده از چشم‌های خود این گجت را کنترل کند، دو دوربین IR و یک رینگ لایت LED در نظر گرفته شده است.

هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro

هدست Apple Vision Pro با قیمت بالایی به فروش می‌رسد

همان‌طور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم هدست Vision Pro از چیپ فوق‌العاده قدرتمند و پیشرفته محصولات اپل که M2 نام دارد، استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، با وجود اینکه کمپانی Apple از رزولوشن دقیق صفحه نمایش این محصول رونمایی نکرد، اما می‌دانیم که از 23 میلیون پیکسل در طی دو صفحه نمایش موجود بهره می‌برد (منظور از دو صفحه نمایش یکی مربوط به چشم چپ است و دیگری مربوط به چشم راست). برای اینکه بتوانید به خوبی قدرت هدست ترکیبی اپل را درک کنید، باید بدانید که در یک تلوزیون 4K چیزی حدود هشت میلیون پیکسل تعبیه شده است.

با توجه به تمام حرف‌هایی که زده شد و شناختی که از شرکت اپل داریم، مشخصا گجت مزبور از قیمت بالایی برخوردار خواهد بود. با توجه به اطلاعات هدست Apple Vision Pro با برچسب قیمت 3,499 دلار عرضه می‌شود. توجه داشته باشید که ویژن پرو اول در دسترس کاربران آمریکایی قرار می‌گیرد و سپس به مناطق دیگر دنیا ارسال می‌شود.

نظر شما در مورد هدست ترکیبی Vision Pro چیست؟ آیا این عینک واقعیت ترکیبی می‌تواند مانند سایر محصولات اپل موفق شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • DeathStar

    DeathStar

    مهمان

    اصلا به صرفه نیست 90 هرتز بروز رسانی حداکثر 96 هرتز که اصلا به مثل 120 هرتز نیست!

    پاسخ دهید