Fortnite
یحیی رحیمی

اپل: شرکت Epic از ادعای دادخواهی به‌منظور بازاریابی و تبلیغ سوءاستفاده می‌کند

یحیی رحیمی 31 شهریور 1399 بدون دیدگاه
382 بازدید

جدال میان اپل و اپیک گیمز رو به‌روز شدت بیشتری می‌گیرد و تقریباً هرروز یک خبر از دو سوی مجادله دریافت می‌کنیم. تمام این تنش‌ها از حذف بازی Fortnite روی سیستم‌عامل iOS شروع شد و Epic Games رسماً از اپل به دلیل زیاده‌خواهی نسبت به توسعه‌دهندگان شکایت کرد. اپل روز شانزدهم سپتامبر در جواب به اعاده خواهی اپیک گفت: فورتنایت می‌تواند با حذف سیستم خرید درون برنامه‌ای به فروشگاه برگردد.

اپیک در سوی دیگر چنین درخواستی را قبول نکرده و به جدال‌های لفظی رو آورده است. این کمپانی از طرفداران خود درخواست کرده که در شبکه‌های اجتماعی به کمپین تشکیل یافته علیه اپل رو بیاورند و از اپیک در مقابل اپل حمایت کنند. اپل در جوابیه‌ای به ادعاهای مطرح‌شده با زبان تندی پاسخ داده است: « اپیک این آتش را راه انداخته و رویش بنزین هم می‌ریزد و حالا از دادگاه می‌خواهند که به‌صورت اورژانسی به پرونده رسیدگی شود.»

Epic باور دارد که دست بالا را در دادگاه خواهد داشت و اینکه پادشاهی اپل در زمینه کسب سود از بازی‌ها و برنامه‌های توسعه‌دهندگان پایان می‌یابد و Fortnite با قوانین جدید به اپ استور می‌گردد. اپل در ادامه گفته که اپیک از نتیجه باخبر بوده و با توجه به افت تعداد بازیکنان فورتنایت، دست به چنین عملی زده تا با استفاده از شرایط ایجادشده، اسم بازی بار دیگر میان عموم مطرح شود.

بر اساس آمار و ارقام موجود، میزان محبوبیت بازی Fortnite نسبت به ماه اکتبر 2019، حدود 70 درصد کاهش‌یافته است و شرایط ایجادشده به‌عنوان یک حرکت تبلیغاتی برای این کمپانی عمل کرده تا بار دیگر اسم این بازی سر زبان‌ها بیفتد. اپل به میزان ضرر حذف بازی از فروشگاه iOS اشاره نکرده و باور دارد که این کمپین تبلیغاتی به راه افتاده، سود بیشتری ازآنچه ما فکر می‌کنیم دارد: « اگر اپیک به این اندازه که می‌گوید صدمه‌دیده، دلیلی برای انجام این تلاش‌های بیهوده برای عمومی ساختن این موضوع ندارد.»

اتفاقات زیادی در چند روز گذشته رخ‌داده و برای نمونه پشتیبانی از بازی Fortnite روی سیستم‌عامل مک از هفته آینده پایان می‌یابد و درخواست اپیک هم فعلاً تحت بررسی قرار دارد. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.