بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل
Avatar

بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل

مهسا خدابخشی 14 خرداد 1402 1 دیدگاه
2,316 بازدید

برای گیمرها غیرممکن است که از بزرگترین شرکت های بازی مانند نینتندو، پلی استیشن و ایکس باکس اطلاعی نداشته باشند، اما یکی دیگر از جنبه‌های جالب صنعت بازی‌های ویدیویی، بازار بازی‌های RPG مستقل است. بازی‌های مستقل نیز به سبک‌های مختلف بازی، به‌ویژه بازی‌های RPG، دسترسی دارند. شاید به راحتی بتوان بازی‌ های RPG مستقل را از شرکت‌های بزرگ بازی تشخیص داد، اما در واقع تعداد زیادی هم از آن‌ها وجود دارند که بسیار مطرح می‌شوند. در این مقاله، تعدادی از بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل را که توسط شرکت‌های کوچک بازی‌سازی ساخته شده و طرفداران زیادی دارند را خواهید شناخت.

امروزه توسعه دهندگان مستقل برخی از بهترین بازی‌ های نقش آفرینی موجود در بازار را عرضه کرده‌اند. چه چیزی یک بازی نقش آفرینی (RPG) را تعریف می کند؟ مدت‌ها پیش، بازی‌های ویدئویی نقش‌آفرینی موفقیت‌های Dungeons and Dragons را به نمایش می‌گذاشتند، بنابراین این ژانر با ویژگی‌های مشابه تعریف می‌شد: همراهانی که با شما سفر می‌کردند، شخصیتی که می‌سازید و مهارت‌هایش را پرورش می‌دهید و بسیاری از این موارد که در میان بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل نیز یافت می‌شود.

معرفی 8 تا از بهترین بازی های RPG مستقل که باید تجربه کنید

برای توضیح باید گفت یک بازی مستقل توسط یک سازنده بازی ویدیویی مستقل و بدون حمایت مالی ناشر ساخته شده است. این بدان معناست که توسعه دهندگان بازی های مستقل آزادی خلاقانه تری برای آزمایش گیم پلی و گرافیک نوآورانه دارند. جدا از آزادی خلاقانه ای که یک توسعه دهنده مستقل به همراه دارد، توسعه دهندگان نیز کنترل بیشتری بر سرنوشت بازی خود دارند. آنها می توانند نحوه توزیع و بازاریابی بازی های خود را انتخاب کنند.

بازی‌های مستقل از جالب‌ترین و منحصربه‌فردترین بازی‌های بازار هستند. آن‌ها معمولا بازی‌های کوچک‌تری هستند که ناشر اصلی پشتیبان آن‌ها نیستند – در نتیجه، آن‌ها تمایل دارند تجربه‌های فشرده‌تر و دست‌ساز را با نصف قیمت بازی‌های معمول شما ارائه دهند.

هیچ صنعت یا رسانه خلاقی برای همیشه ثابت نمی ماند! ما اکنون هزاران بازی جدید با مکانیک‌های تازه و هیجان‌انگیز داریم که باید کاوش کنیم، و همچنین بازی‌هایی که ژانرها را ترکیب می‌کنند تا چیزی فوق‌العاده جدید خلق کنند و هیچ گزینه‌ای بهتر از توسعه دهندگان مستقل در کنار زدن مرزها و آزمایش چیزهای جدید در این زمینه وجود ندارد. در این مقاله، برخی از بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل مورد علاقه خود را که قطعاً باید انتخاب کنید، به طور مفصل شرح خواهیم داد.

8) Divinity: Original Sin II

بازی Divinity Original Sin II

Divinity: Original Sin II به صورت یک دنباله است، اما اجازه ندهید که این شما را بترساند. بازیکنان معمولا اینطور ادعا می‌کنند که می‌توانند خط داستانی خارق العاده بازی را به خوبی درک کنند! فرض این است که شما یک جادوگر اسیر شده اید که به زندان جزیره ای فرستاده شده اید. اوضاع در شرف پیچیده‌‎تر شدن است. آیا آنها همیشه اینطور نیستند؟ در واقع، این در واقع یک انتخاب عالی برای معرفی یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل است.

این بازی توسط استودیو Larian توسعه و منتشر شده است و مورد برخی از بالاترین تحسین و تمجیدهایی که یک بازی ویدیویی تا کنون دریافت کرده، قرار گرفته است! بیش از یک میلیون نسخه از این بازی تنها در دو ماه فروخته شد. در مورد گیم پلی Divinity: Original Sin II، شما در یک تجربه با دوربین ایزومتریک هستید که در آن شما یک شخصیت اصلی را با حداکثر سه همراه در کنار خود کنترل می کنید. آنها را می توان به صورت جداگانه نیز کنترل کرد، که در صورت نیاز، استراتژی باورنکردنی ایجاد می کند. حالت های چند نفره، آنلاین و در محل، رقابتی و مشارکتی نیز وجود دارد برای بازی وجود دارد.

7) Genshin Impact

بازی Genshin Impact

Genshin Impact بازی‌ای است که اگر اخیراً در فضاهای بازی در اینترنت باشید، نمی‌توانید از آن اجتناب کنید، یک بازی نقش آفرینی اکشن جهان باز که توسط miHoYo، در سال 2020 برای اندروید، iOS، پلی استیشن 4 و ویندوز و در سال 2021 برای پلی استیشن 5 منتشر شد. البته بازی رایگان است، اما با مکانیک های درون بازی «gacha game» که از طریق آن بازیکنان می‌توانند شخصیت ها و سلاح های جدید را بدست آورند، می توانید برای آن پول خرج کنید و قابل توجه است که بدانیدGenshin  در سال اول، بیش از 3 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

Genshin Impact در دنیای فانتزی Teyvat اتفاق می افتد، سرزمین هفت ملت، که هر کدام به عنصر متفاوتی گره خورده اند و توسط خدای متفاوتی اداره می شوند. داستان در مورد مسافری است که پیش از جدا شدن در Teyvat به همراه خواهر و برادر دوقلوی خود به دنیاهای بی شماری سفر کرده است.

نمی توان انکار کرد که فضای بازی واقعا زیباست! شما به عنوان قهرمان داستان، دنیایی را کاوش می کنید که به سبک هنری انیمه ارائه شده است کد شامل جنگل های وسیع، دره های کوهستانی، دشت های باز و غیره می‌شود! داستان از شما می خواهد که به دنبال خواهر و برادر دوقلوی گم شده خود بگردید و دوستانی را هم برای کمک به خودتان در این راه جمع کنید.

6) Darkest Dungeon

بازی Darkest Dungeon

Darkest Dungeon که توسط Red Hook Studios توسعه یافته و منتشر شده است، گشتن و خزیدن در سیاهچال را برای شما به سطح جدیدی می برد. Darkest Dungeon یک بازی در سبک Roguelike بوده که اساساً فقط به این معنی است که هر بار که آن‌ها را کاوش می‌کنید، سطوح تولید شده رویه‌ای جدیدی را پشت سر خواهید گذاشت که با دفعه قبل فرق می‌کند و شما قرار است زمان زیادی را در آن سپری کنید، زیرا بازی های این سبک نیز شامل permadeath هستند. تازه واردها باید خود را برای یک بازی سخت با آزمون و خطای فراوان آماده کنند.

سبک هنری بازی بسیار خیره کننده است و یک محیط گوتیک در انتظار شماست، جایی که علاوه بر همه چیز، با استرس های روانی نیز مقابله خواهید کرد. داستان Darkest Dungeon هم شامل استخدام و آموزش قهرمانان برای بازپس گیری املاکی اجدادی  است که اکنون توسط هیولاها تسخیر شده است.

این بازی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و نامزدی جوایز متعددی را به خود اختصاص داد و بیش از دو میلیون نسخه فروخت. دنباله ای، Darkest Dungeon II، در فوریه 2019 اعلام شد و می‌تواند رد فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل قرار بگیرد.

5) Bug Fables: The Everlasting Sapling

بازی Bug Fables The Everlasting Sapling

Bug Fables یک بازی RPG پلتفرمر است که به دلیل سبک هنری مشابه و مکانیک های گیم پلی آن، اغلب با Paper Mario مقایسه می شود. این محصول یک بازی ویدئویی نقش آفرینی است که توسط استودیوی مستقل پانامایی Moonsprout Games ساخته و توسط Dangen Entertainment منتشر شده، در نوامبر 2019 برای مایکروسافت ویندوز، در می 2020، برای نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد.

بازیکن کنترل سه شخصیت را بر عهده دارد: Vi the bee که از بومرنگ خود برای حملات چند ضربه ای استفاده می کند، سوسک Kabbu که از شاخ خود برای حملات تک ضربه ای استفاده می کند و Leif پروانه که از جادوی یخ برای یخ زدن دشمنان استفاده می کند. این شخصیت ها در هنگام کاوش در جهان فراگیر می توانند از توانایی های منحصر به فرد خود برای عبور از محیط، حل معماها و یافتن رازها استفاده کنند و با پیشرفت بازی، توانایی های بیشتری باز می شود.

Bug Fables که یک انتخاب عالی برای همه طرفداران بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل است، بازیکن ماجراجویی‌های این سه رفیق، Vi، Kabbu و Leif (البته همگی حشرات هستند!) را دنبال می‌کند که در جستجوی یافتن نهال ابدی هستند و گفته می‌شود به فرد قدرت جاودانگی می‌دهد! شما در حین سفر باید پازل ها را حل کنید، دشمنان خود را شکست دهید و نترس بمانید تا جایزه خود را پیدا کنید!

Bug Fables نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که شخصیت‌ها، سیستم مبارزه، نمایش و میزان محتوای آن را ستایش کردند، اما از مشکلات کنترلی آن انتقاد کردند.

4) To The Moon

بازی To The Moon

To the Moon عنوانی کمتر شناخته شده است، اما همچنان به خوبی و کیفیت هر بازی دیگری است که در لیست بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل ارائه شده، بخش داستانی آن هم قسمتی است که همه در مورد بازی بسیار دوست دارند. داستان یک جفت پزشک – Eva Rosalene و Neil Watts – را دنبال می کند که شغل خاصی دارند. آن دو با پیرمردی به نام Johnny Wyles آشنا می شوند که اخرین آرزوی قبل مرگش رفتن به ماه است. پزشکان واقعا نمی توانند این کار را برای پیرمرد انجام بدهند و او را به ماه بفرستند، اما می‌توانند خاطراتی مصنوعی از رفتن به ماه به او بدهند.

To the Moon یک بازی درام، روانشناختی، ماجرایی است که توسط Freebird Games توسعه و منتشر شده است. در ابتدا در نوامبر 2011 برای ویندوز و سپس پورت‌های آن بعداً برای Mac OS X، Linux، Android، iOS و Nintendo Switch منتشر شد. این بازی دارای مکانیک های گیم پلی نسبتا کمی است، بازیکنی که دو دکتر را کنترل می کند، در حال کاوش در روایت و حل معماها است و آن‌ها سعی می کنند خاطرات مرد در حال مرگ را بازسازی کنند تا آرزوی او را برآورده کنند.

این بازی توسط Kan Gao با استفاده از ابزار RPG Maker XP طراحی شده است. در واقع شروع ساخت بازی در سال 2010 بوده، زمانی که گائو به دلیل وضعیت تهدید کننده زندگی پدربزرگش تحت تأثیر شرایط نامساعد بین مرگ و زندگی قرار گرفت. To the Moon اولین محصول تجاری Freebird Games خواهد بود پس از بازی های کوچکتر و تجربی که به صورت رایگان در وب سایت استودیو منتشر شده است.

شما وقت خود را در بازی صرف بررسی خاطرات جانی، حل معماها و کشف اسرار می کنید تا عمیق تر به ذهن او بپردازید و ریشه این علاقه وسواسی او را برای بازدید از ماه کشف کنید. این بازی یک تجربه مختصر است، اما همواره شما را در لبه صندلی خود نگه خواهد داشت.

3) Stardew Valley

بازی Stardew Valley

Stardew Valley ممکن است یکی از شناخته شده ترین موفقیت‌ها در  میان بهترین بازی‌ های نقش آفرینی مستقل باشد. اگر اطلاعی ندارید باید بگوییم که کل بازی توسط یک نفر ساخته شده است، Eric Barone (در دنیای مجازی با نام ConcernedApe شناخته می شود). او به شخصه همه کدنویسی ها را انجام داد، بخش هنری و طراحی را ساخت، همه موسیقی ها را درست کرد و خیلی چیزهای دیگر!

داستان دره Stardew شما را دنبال می کند، یک کارمند اداری در شهر بزرگ که تصمیم گرفته است به حومه شهر نقل مکان کرده و مزرعه قدیمی پدربزرگ خود را بازسازی کند. Stardew Valley به اندازه‌ای که برای یک بازی ممکن باشد دنج و راحت است! در واقع، یکی از اولین ماموریت های شما به معنای واقعی کلمه فقط ملاقات با همه افراد در شهر مجاور است! شما وقت خود را صرف پرورش حیوانات، پرورش محصولات کشاورزی، بررسی اسرار محلی و همین طور دوست یابی می کنید.

2) Hades

بازی Hades

گیمرها در سراسر جهان از Hades ساخته شده توسط Supergiant Games سیر نمی شوند. داستان بازی، الهام گرفته از اساطیر یونانی، حول محور Zagreus، پسر Hades و Persephone است. زاگرئوس از پدرش در دنیای زیرین فرار می کند و سعی می کند به مادرش برسد. در این حین دیگر خدایان یونانی و شخصیت های اساطیری ظاهر می شوند و به زاگروس در سفر کمک می کنند.

بازیکن نقش زاگرئوس، شاهزاده دنیای زیرین را بر عهده می گیرد که سعی می کند از قلمرو فرار کند تا از پدر بی مهر خود، Hades، دور شود و در دنیای فانی به مادرش Persephone برسد. در این حین دیگر خدایان یونانی و شخصیت های اساطیری ظاهر می‌شوند، تلاش او توسط سایر المپیکی‌ها پشتیبانی می‌شود و به او هدایایی می‌دهند تا به کمک آن با موجودات مختلف برای خروج از دنیای زیرین مبارزه کند. همچنین ساکنان بدنام دنیای زیرین مانند Sisyphus، Eurydice یا Patroclus در جستجوی خود به او کمک می کنند. دنیای بازی بین چهار منطقه اصلی تقسیم شده است که هر یک نماینده یکی از مناطق دنیای زیرین، یعنی تارتاروس، آسفودل، الیزیوم و معبد Styx و هر منطقه جدید با گذراندن منطقه قبلی باز می شود.

از آن جایی که این بازی هم در سبک Roguelike است، همانطور که قبلاً ذکر شد، هر راند شما در آن همیشه جدید و متفاوت است. گیم‌پلی از شما می‌خواهد تا با یک سیستم مبارزه با هک اند اسلش و کمی جادو در سیاه‌چال‌ها و محیط‌های مختلف مبارزه کنید.

Hades به خاطر گیم پلی، کارگردانی هنری، موسیقی، روایت و شخصیت هایش مورد تحسین جهانی قرار گرفت و بیش از یک میلیون نسخه فروخت. این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های RPG مستقل دوره در نظر گرفته می شود، نامزد چندین جایزه بازی‌های سال و درنهایت هم برنده بهترین بازی مستقل در The Game Awards 2020 شد.

1) Disco Elysium

بازی Disco Elysium

Disco Elysium در منطقه ساحلی شهری خیالی اتفاق می‌افتد که هنوز از محاصره‌ای که دهه‌ها قبل از شروع رخ داده بود، در حال بهبودی است. بازی از شما می خواهد که نقش یک کارآگاه را به عهده بگیرید درحالی که در دنیای عجیبی به نام Elysium از خواب بیدار می شوید، بدون اینکه به یاد داشته باشید که چه کسی هستید یا چه چیزی شما را به آنجا رسانده است؛ با این حال یک چیز مسلم است: شما باید یک معمای قتل را حل کنید.

Disco Elysium در اکتبر 2019 برای ویندوز و در آوریل 2020 برای macOS منتشر شد. نسخه توسعه‌یافته این بازی با صداگذاری کامل و محتوای جدید، تحت عنوان The Final Cut، در سال 2021 برای کنسول‌ها منتشر شد.

این بازی از ابتدا تا انتها یک تجربه فراموش نشدنی به شمار می‌آید و در میان بهترین بازی های RPG مستقل، عنوانی غیر سنتی است که در آن هیچ مبارزه ای وجود ندارد در عوض، رویدادها از طریق بررسی توانایی‌ها و گفتگوها (dialogue trees) به وسیله سیستمی متشکل از 24 مهارت حل می شوند که جنبه های مختلف قهرمان داستان، مانند درک و آستانه درد او را نشان می دهد. شما اجازه دارید در اوقات فراغت خود فضای open world بازی را کاوش کنید. همانطور که گفتیم گیم پلی Disco Elysium متمرکز بر دیالوگ است، با هزاران تصمیم که البته برخی از آنها اشتباه و برخی دیگر هم هوشمندانه خواهند بود. درواقع اینکه آیا کارآگاه مبتلا به فراموشی یک قهرمان و نجات دهنده جهان است یا کاملا یک فاجعه خرابکار، کاملا به شما بستگی دارد!

Disco Elysium توسط شرکت ZA/UM ساخته شده است، اما تا حد زیادی با الهام از بازی‌های دوران Infinity Engine، به‌ویژه Planescape: Torment، توسط رمان‌نویس استونیایی، Robert Kurvitz نوشته و طراحی شده است و دارای سبک هنری متمایز نقاشی رنگ روغن با موسیقی گروه انگلیسی Sea Power است. کورویتز و تیمش سال ها روی دنیای Elysium کار کردند. دنیای این بازی دارای شش هزار سال تاریخ تثبیت شده است که جای حیرت دارد. Disco Elysium برای روایت و هنر خود مورد تحسین جهانی قرار گرفت و جوایز متعددی از جمله بازی سال را توسط چندین نشریه به دست آورد. اعلام شد اقتباس سریال تلویزیونی در سال 2020 در دست ساخت است.

شما از تجربه بازی‌های بالا برای ما بگویید، کدام یک از عناوین موجود در لیست بهترین بازی های نقش آفرین مستقل را انجام دادید و به نظر شما کدام بهتر از بقیه بوده؟! چه بازی های مستق دیگری بازی کرده‌اید که به نظر شما حتما ارزش معرفی و بازی کردن دارد؟! برای درمیان گذاشتن تجربیات و نظرات از شما تشکر می‌کنیم.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

از جمله جدیدترین و محبوب ترین بازی های نقش آفرینی داستان محور کدام عنوان است؟

بازی Disco Elysium یکی از عمیق‌ترین داستان‌ها را

۱
از بهترین بازی های نقش آفرینی مستقل که اکشن و هیجان بالایی دارد کدام بازی است؟

بازی Hades یکی از بهترین عناوین در این سبک بوده که با گیم پلی هیجان‌انگیز و بی‌نظیرش شما را ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    king

    مهمان

    فقط دیسکو الیزیوم….
    یکی از دیالوگهای این بازی: ” احساس میکنم یه چیز رو گردنم سنگینی میکنه” (سرش رو میگه)

    پاسخ دهید