اتحادیه اروپا خرید اکتیویژن بلیزارد
علیرضا نظری

اتحادیه اروپا خرید اکتیویژن بلیزارد را تایید خواهد کرد

علیرضا نظری 23 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
111 بازدید

خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت بیش از یک سال است که مورد بحث قرار گرفته و بدون شک، این معامله 69 میلیارد دلاری یکی از بزرگترین معاملات فناوری در تاریخ است. با توجه به اینکه اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) فرایند خرید را مسدود کرده است، حتی با درخواست مایکروسافت نسبت به تجدید‌نظر در تصمیم CMA، مشخص نیست که آیا این معامله می‌تواند انجام شود یا خیر. البته قرارداد پیشنهادی این شرکت از سوی دیگر مقامات نظارتی در سراسر جهان نیز در دست بررسی است و به نظر می‌رسد یکی از این تحقیقات در حال انجام به زودی با تایید به پایان برسد.

در گزارشی که رویترز منتشر کرده، ظاهرا اتحادیه اروپا قرار است به زودی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت را تایید کند؛ 15 می (25 اردیبهشت) محتمل‌ترین تاریخی است که ما شاهد اعلام رسمی آن خواهیم بود. کمیسیون اروپا در ابتدا قرار بود تصمیم خود را در مورد این معامله در ماه آوریل اتخاذ کند، اما این تاریخ به منظور پاسخگویی به راهکارهای مایکروسافت در مورد خریدها تا ماه می عقب افتاد. اگر گفته‌های منابع رویترز درست باشد، باید در اوایل هفته آینده از تصمیم قطعی قانون‌گذاران اتحادیه اروپا آگاه شویم.

لازم به ذکر است که این یک گزارش صددرصدی نبوده، بنابراین باید تا زمان اعلام رسمی منتظر بمانیم. اگر اتحادیه اروپا به نفع مایکروسافت حکم کند، این یک گام رو به جلو بسیار مهم برای مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد خواهد بود؛ این از آن جهت است که آن‌ها به طور بالقوه می توانند از این پیروزی به منظور درخواست‌های تجدید‌نظر خود برای رای FTC و CMA در ماه‌های آینده استفاده کنند. اگرچه این معامله هنوز به پایان نرسیده است، اما جالب است که ببینیم گام بعدی مایکروسافت با حمایت اتحادیه اروپا در خرید Activision Blizzard چه خواهد بود.

اتحادیه اروپا خرید اکتیویژن بلیزارد

تصمیم اتحادیه اروپا درباره خرید اکتیویژن بلیزارد

ماه گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا به دلیل نگرانی در مورد بازار بازی‌های ابری، این خرید را مسدود کرد. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، تصمیم قانون‌گذاران بریتانیا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که مایکروسافت به حکم CMA اعتراض خواهد کرد. در حالی که بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌ها این توافق را در چند ماه گذشته تصویب کرده‌اند، برخی کشورها در برابر این توافق ثابت قدم ایستاده‌اند. در حال حاضر، خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در کشورهای ژاپن، برزیل، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، شیلی، صربستان و اوکراین تایید شده است. همچنین، در صورت شکست این معامله، مایکروسافت همچنان باید 3 میلیارد دلار جریمه به Activision Blizzard بپردازد.

نظر شما در مورد جدیدترین گزارش‌های این معامله چیست؟ آیا فکر می‌کنید خرید اکتیویژن بلیزارد در نهایت انجام می‌شود؟ در قسمت نظرات دیدگاه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.