مایکروسافت ناراضی از وضعیت ایکس باکس
محمد صادق شجاعی

جف گراب: مایکروسافت از وضعیت ایکس باکس راضی نیست

محمد صادق شجاعی 4 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
187 بازدید

جف گراب، ژورنالیست مشهور صنعت ویدیو گیم، در پادکست Game Mess اعلام کرده مایکروسافت نسبت وضعیت ایکس باکس و این که به اندازه کافی آثار انحصاری منتشر نمی‌کند، ناراضی است.

ایکس باکس در 2022 سال بسیار آرامی را پشت سر گذاشت. حتی رئیس این بخش یعنی فیل اسپنسر نیز با این ادعا موافق است. با این وجود که کنسول‌های نسل نهمی Xbox در حدود سه سال عمر دارند، اما کمبود بازی‌های انحصاری برای این پلتفرم به شدت حس می‌شود. این امر نه تنها با انتقاد کاربران و بازیکنان رو‌به‌رو شده، بلکه نارضایتی مالک ایکس باکس یعنی مایکروسافت را به دنبال داشته است.

جف گراب در تازه‌ترین اپیزود از پادکست Game Mess، در مورد عدم رضایت Microsoft نسبت به ناکافی بودن بازی‌های انحصاری ایکس باکس صحبت کرده است. زمانی که از جف گراب پرسیده شد آیا مایکروسافت در حال حاضر از Xbox راضی است یا خیر، وی چنین پاسخ داد: «می‌توانم بگویم که راضی نیستند. در واقع آن‌ها ناراحت هستند. ایکس باکس در سال گذشته هیچ اثر فرست پارتی منتشر نکرد. اگر همیشه یک بازی برای تجربه دارید، این امر تاثیری روی شما نمی‌گذارد. اما عدم انتشار بازی فرست پارتی باعث شده که افراد بسیاری از خرید ایکس باکس پشیمان باشند.»

ایکس باکس سال 2022 را بدون بازی خاصی پشت سر گذاشت و در اوایل سال جاری بازی Hi-Fi Rush را در دسترس قرار داد. این اثر که در زمان معرفی منتشر شد، سر‌وصدای زیادی به پا کرده و محبوبیت بالایی به دست آورد. با این حال جف گراب اعلام کرده که بازی های فای راش عملکرد موفقی نداشته و حتی نتوانسته بودجه ساخت را جبران کند. این در حالی است که ایکس باکس گفته‌های او را تکذیب و به موفقیت بازی های فای راش اذعان کرده است.

مایکروسافت ناراضی از وضعیت ایکس باکس

Starfield عنصری معم در تغییر وضعیت ایکس باکس

این ژورنالیست دلایل مختلفی را برای عدم دستیابی بازی Hi-Fi Rush به فروش مورد‌نظر ارائه کرده است. محتمل‌ترین سناریو برای این امر، ارائه از طریق سرویس گیم پس است. طبیعتا مشترکین سرویس مذکور نیازی به خریداری بازی های فای راش ندارند. 

برای جبران کمبود آثار انحصاری ایکس باکس، به زودی بازی Redfall منتشر خواهد شد. پس از این اثر، دیگر انحصاری بزرگ Xbox یعنی بازی Starfield در دسترس قرار خواهد گرفت. بدون شک این دو بازی می‌توانند وضعیت انحصاری‌های ایکس باکس را بهبود بخشیده و رضایت کاربران و مایکروسافت را جلب کنند.

بازی ردفال ماه‌های سختی را پشت سر گذاشته است. الزام به اتصال دائمی اینترنت، حتی در صورت تجربه به صورت تک‌نفره، با انتقاد بازیکنان همراه شده است. همچنین افراد بسیاری با استفاده استودیو Arkane از Denuvo DRM مخالف هستند. بازی Redfall در بازه زمانی بین دو اثر مورد‌انتظار امسال یعنی Star Wars Jedi: Survivor و Tears of the Kingdom منتشر می‌شود. این اقدام مایکروسافت ریسک بزرگی است، اما از آن جایی که در فصل تابستان آثار بزرگی ارائه خواهد شد، تصمیم ردموندی‌ها منطقی جلوه می‌کند.

بازی Starfield را می‌توان بزرگ‌ترین انحصاری ایکس باکس معرفی کرد. این اثر که برگ برنده مایکروسافت محسوب می‌شود، یک اثر نقش‌آفرینی فضایی جاه‌طلبانه از شرکت بتسدا است. بازی استارفیلد قادر است که طرفداران Skyrim و Fallout را جذب کند. اگر‌چه این اثر رقابت سختی با اثر مورد‌انتظار سونی یعنی Spider-Man 2 خواهد داشت.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.