کالاف دیوتی نینتندو
یحیی رحیمی

ایکس باکس متعهد به انتشار ده ساله کالاف دیوتی برای نینتندو شد

یحیی رحیمی 16 آذر 1401 بدون دیدگاه
139 بازدید

فیل اسپنسر با انتشار توییت تازه‌ای از تعهد ده ساله مایکروسافت در قبال بازی کالاف دیوتی با شرکت نینتدو خبر داده است. امضاء قرارداد جدید، انتشار بازی Call of Duty برای کنسول‌ فعلی و آینده شرکت نینتندو را تضمین می‌کند و از انحصاری شدن این مجموعه جلوگیری می‌کند. مایکروسافت همچنین با شرکت ولو قرارداد مشابهی بسته است و انتشار بازی‌های کال آو دیوتی برای شبکه استیم را تایید کرده است. سونی هنوز پاسخی به درخواست مایکروسافت نداده است.

مدیر ایکس باکس در صفحه توییتر خود نوشت: «مایکروسافت تعهدی ده ساله مبنی بر انتشار کالاف دیوتی برای پلتفرم نینتندو پس از اتمام روند ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد امضاء کرده است. مایکروسافت به انتشار بازی‌ برای افراد بیشتر با هر شیوه بازی کردن متعهد است.» وی در ادامه افزود: «مفتخرم تایید کنم که مایکروسافت به انتشار Call of Duty برای استیم به‌صورت هم‌زمان برای ایکس باکس پس از خرید اکتیویژن بلیزارد متعهد است.»

انتشار کالاف دیوتی برای نینتندو

آخرین بازی این سری تیراندازی اول شخص که برای کنسول نینتندو منتشر شود، مربوط به زمان Wii U است. بازی Call of Duty Ghosts در سال 2013 راهی پلتفرم نینتندو شد و امکان تجربه بازی به وسیله دسته‌بازی مخصوص وی ریموت و موشن کنترل وجود داشت. فیل اسپنسر در مورد اینکه بازی کالاف دیوتی چه زمانی روی پلتفرم نینتندو ارائه می‌شوند صحبت نکرده است؛ اما این رویکرد پس از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد اتخاذ خواهد شد.

کالاف دیوتی نینتندو

برد اسمیت معاون کل مایکروسافت در واکنش به صحبت‌های فیل اسپنسر نوشت: «تصاحب (اکتیویژن) منجر به انتشار کالاف دیوتی برای گیمرها و پلتفرم‌های بیشتر نسبت به قبل خواهد شد. این برای رقابت و مشتریان مفید است. از نینتندو متشکرم و اگر سونی بخواهد هر زمان وارد مذاکره شود، آماده ارائه قرارداد ده ساله به پلی استیشن هم هستیم.» صحبت‌های مدیران ارشد مایکروسافت منجر به واکنش‌های مختلفی در شبکه اجتماعی توییتر شده است.

سونی هنوز مذاکره بر سر قرارداد ده ساله را آغاز نکرده است و منتظر رد خرید اکتیویژن توسط قانون‌گذاران اروپایی است. اتفاقی که به نظر فیل اسپنسر رخ نخواهد داد و تضمین‌ ارائه‌شده، برگ برنده آن‌ها در مواجه با FTC خواهد بود. اسپنسر مدتی پیش گفته بود که با Call of Duty همانند ماینکرافت برخورد می‌کنند و این بازی انحصاری نخواهد شد. اسپنسر می‌گوید که بستن قرارداد مادام‌العمر با سونی منطقی نیست و آن‌ها نهایت می‌توانند یک تعهد ده ساله ارائه دهند.

کمیته FTC به‌تازگی تهدید به شکایت رسمی و کشاندن پرونده مایکروسافت به دادگاه کرده است. سونی هنوز آماده پذیرش قرارداد نیست و مذاکره‌ای با مایکروسافت نداشته است.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.