بازی های هیجان انگیز اندروید
کسری کاظمی

بازی های هیجان انگیز اندروید

کسری کاظمی 12 اردیبهشت 1402 بدون دیدگاه
1,461 بازدید

گیمرهای مختلف در سراسر دنیا، دلایل متفاوتی برای تجربه بازی های ویدئویی دارند. برخی به دنبال داستانی زیبا هستند، برخی گرافیک خیره کننده می‌خواهند و برخی نیز فقط به دنبال تجربه حس هیجان بی مانند می‌گردند. هیجان یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که بازی های اکشن در بازار طرف‌دار داشته، بازی های سریع ماشینی نفس شما را بند آورده و بازی های مبارزه‌ای، چالشی بین دوستان ایجاد می‌کنند. با این حال جالب است بدانید که بازی های هیجانی تنها مخصوص کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی نبوده و پایشان به دنیای موبایل‌ها هم باز شده است. پس با ما همراه باشید تا معرفی بهترین بازی های هیجان انگیز اندروید بپردازیم.

تجربه‌ای نفس‌گیر با بازی های هیجان انگیز اندروید

شاید در ده سال گذشته، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بازی های موبایلی بتوانند پیشرفت دیوانه‌وار امروزی را داشته باشند و تبدیل به صنعت خاص خود شوند. این روزها بیشترین سود در دنیای بازی از سمت این آثار به دست آمده و به همین دلیل سازندگان زیادی در سراسر دنیا با هم رقابت می‌کنند تا بهترین و نفس گیرترین تجربه ممکن موبایلی را برای گیمرها خلق کنند. در این لیست سعی داشتیم تا در میان بهترین بازی های اندروید از هر سبک و سلیقه‌ای، یک عنوان انتخاب کنیم تا هر گیمری که به دنبال دریافت حس هیجان می‌گردد، چیزی پیدا کند. از بازی های شوتر، اکشن، نقش آفرینی، ماشینی و حتی پلتفرمر می‌توانید اثری فوق‌العاده هیجان انگیز و سرگرم کننده پیدا کنید.

10) Shadowgun Legends

بازی Shadowgun Legends

Shadowgun Legends یک بازی تیراندازی اول شخص رایگان است که توسط Madfinger Games برای دستگاه‌های اندروید و iOS ساخته و منتشر شده است. این سومین قسمت از سری Shadowgun و دنباله‌ای بر Shadowgun اصلی و Shadowgun Deadzone است که هر دو بازی‌های برنده جوایز متعدد از سال‌های 2011 و 2012 بودند. این بازی از 11 مأموریت کمپین تک نفره و بیش از 40 مأموریت جانبی و بسیاری از حالت‌های بازی چند نفره مانند Duel، Capture The Flag، Dungeons و Arenas تشکیل شده است. علاوه بر حالت‌های خارق‌العاده، این بازی ده‌ها اسلحه جذاب و قابل شخصی سازی را به شما می‌دهد.

Shadowgun Legends عناصر نقش آفرینی و MMO را نیز دارد. در ابتدای بازی، بازیکن یک Shadowgun (سرباز مرد یا یک زن) را ایجاد می‌کند. سپس بازیکن به پایگاه اصلی Shadowguns یعنی هاب منتقل می‌شود. در آنجا بازیکن می‌تواند به مأموریت‌های مختلف NPC، نوار درون بازی، کازینو، فروشگاه‌ها و مأموریت‌های چندنفره دسترسی داشته باشد. بازیکنان با انجام مأموریت‌های داده شده پیشرفت می‌کنند. مأموریت‌ها می‌توانند بخشی از یک کمپین داستانی یا یکی از کوئست‌های جانبی باشند. هر مأموریت تکمیل شده به بازیکنان امتیاز تجربه پاداش می‌دهد و امکان پیشرفت بیشتر را در این بازی هیجانی فراهم می‌کند.

9) Shadow Fight 2

بازی Shadow Fight 2

بازی Shadow Fight 2 که دومین قسمت از فرنچایز خود محسوب می‌شود، یک بازی اکشن و نقش آفرینی با المان‌های مبارزه‌ای است. این بازی با میلیون‌ها بار دانلودی که در سراسر جهان تجربه کرده، همواره به عنوان یکی از خوش ساخت ترین و نفس گیرترین بازی های هیجان انگیز اندروید در دنیا شناخته می‌شود. بازی از گرافیکی مشابه Shadow Fight استفاده می‌کند که شخصیت بازیکن و حریفان آنها را به صورت شبح‌های دوبعدی به تصویر می‌کشد. بازیکن بدون سلاح شروع می‌کند، اما با بالا رفتن سطح، سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته‌تری را باز می‌کند. تنوع مراحل و چالش‌های بازی نیز بسیار متنوع و جذاب هستند.

این بازی بیشتر از نسخه قبلی خود داستان محور است و جنگجویی را دنبال می‌کند که فقط با نام “سایه” شناخته می‌شود که پس از باز کردن تصادفی دروازه‌های سایه و رها کردن شش شیطان به دنیای خود می‌جنگد تا شرافت و بدن فیزیکی از دست رفته خود را به دست بیاورد. علاوه بر بخش داستانی، این عنوان همچنین دارای یک حالت چند نفره است که بازیکنان می‌توانند با یکدیگر برای مبارزه با باس‌های قدرتمند در دنیای اموات همکاری می‌کنند. بازی Shadow Fight 2 از تمامی منتقدان نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده و همواره به عنوان یکی از خوش ساخت ترین بازی های مبارزه‌ای و اکشن موبایلی در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

8) Vector

بازی Vector

کسانی که از دوران قدیم با بازی های موبایلی آشنا باشند، می‌دانند که عنوان Vector از آثار کلاسیک این پلتفرم محسوب می‌شود. این بازی در سال 2012 منتشر شده و توانست به واسطه مکانیک‌های جذاب و نوآورانه گیم پلی خود، تبدیل به یک استاندارد عظیم در صنعت گیم شود. این یک بازی پارکور به سبک آرکید است که هدف آن رهایی از چرخه بردگی و دویدن برای فرار از دشمنان است. در جریان گیم پلی بازی Vector، بازیکنان نقش یک انسان شبح مانند را بر عهده می‌گیرند که مدام توسط یک شخص دیگر تعقیب می‌شود که ظاهراً برای سیستمی که شخصیت بازیکن از آن خارج می‌شود حکم نگهبان و پلیس مخفی را دارد.

شخصیت اصلی بازی Vector که از قرار گرفتن در سیستم برده داری خسته شده، روزی تصمیم به فرار می‌گیرد و باید با عبور کردن از چالش‌های متعدد بازی، به آزادی دست پیدا کند. حرکات ویژه پارکور مانند سر خوردن، پریدن و بالا رفتن از دیوارها درون این بازی قرار داشته و واکنش سریع چیزی است که بازیکنان باید در آن پیشرفت کنند. گرافیک بازی به شدت ساده و قابل درک طراحی شده و از طرح‌های مینیمال خیره کننده استفاده کرده است. چالش‌های هر مرحله از دیگری سخت‌تر خواهد بود و شما باید برای انجام آن‌ها تمرین کنید. پس اگر به دنبال تجربه یک بازی جذاب و حماسی هستید، Vector را سریعاً دانلود کنید.

7) Dead Cells

بازی Dead Cells

ژانرهای روگ لایک و مترویدوانیا به تنهایی موفق به خلق موج‌های تازه‌ای از بازی های اکشن و هیجان انگیز شده بودند و ترکیب کردنشان به احتمال زیاد می‌تواند باعث انقلاب بزرگی در صنعت گیم شود. این دقیقاً اتفاقی بود که با عرضه Dead Cells رخ داد. همه فرمول‌های موفق یک بازی اکشن دوبعدی درون این اثر قرار گرفته‌اند. سلاح‌ها عمدتاً شامل شمشیرها، کمان‌ها، سپرها و تله‌های قابل جای‌گذاری هستند که به دشمنانی که نزدیک آنها می‌شوند آسیب می‌رسانند. در نبرد، شخصیت اصلی می‌تواند برای جلوگیری از حملات دشمنان روی زمین سر خورده برود یا رویشان بپرد. این بازی علاوه بر کنسول‌ها روی موبایل نیز موجود است.

در بازی Dead Cells ، بازیکن نقش موجودی بی شکل به نام زندانی را بر عهده می‌گیرد. به عنوان زندانی، بازیکن باید راه خود را برای خروج از یک جزیره بیمارگونه باز کرده تا پادشاه جزیره را بکشد. بازیکن از طریق کاوش در مراحل تولید شده به صورت کاملاً تصادفی، سلاح، گنج و سایر ابزارها را به دست می‌آورد و از آنها برای مبارزه با موجودات جهش یافته مختلف استفاده می‌کند. Dead Cells دارای یک سیستم permadeath است که باعث می‌شود بازیکن پس از مرگ همه آیتم‌ها و سایر ارزها را از دست بدهد. این چالش‌های بسیار دشوار و درگیرکننده، از این عنوان یکی از بهترین بازی های هیجان انگیز اندروید را ساخته است.

6) Dead by Daylight Mobile

بازی Dead by Daylight Mobile

شاید کمتر کسی انتظارش را داشت که یک بازی ترسناک مولتی پلیر بتواند میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا را درگیر خود کند. با این حال با انتشار Dead by Daylight این موضوع به حقیقت پیوست. این یک بازی یک در مقابل چهار است که در آن یک بازیکن در نقش یک قاتل و چهار نفر دیگر به عنوان بازماندگان بازی می‌کنند. قاتل باید هر بازمانده را روی قلاب‌های مخصوص قربانی کرده تا نیروی شرور ماورایی را راضی کند، در حالی که بازماندگان باید از گرفتار شدن خودداری کنند و با همکاری با یکدیگر برای تعمیر پنج ژنراتور، دروازه‌های خروج را روشن کنند. هیجان و اعتیاد شدیدی منتظر بازیکنان تازه وارد به این دنیا خواهد بود.

به دلیل الهام گرفتن از فیلم‌های ترسناک معروف برای خلق گیم پلی نوآورانه‌اش، این بازی همچنین مجوز استفاده از دنیا و شخصیت‌های بسیاری از این فیلم‌ها را نیز دارد که به طرف‌داران آن فیلم‌ها، اجازه بازی کردن در دنیایشان را هم می‌دهد. این فیلم‌ها شامل A Nightmare on Elm Street، Evil Dead، Halloween، Hellraiser، Ringu و… هستند. علاوه بر ورژن کنسولی این بازی که از موفق‌ترین آثار آنلاین چند سال اخیر بوده، این بازی همچنین برای تلفن‌های هوشمند با نام Dead by Daylight Mobile نیز منتشر شده که به شما اجازه نبردهای ساده‌تر، ولی به همان اندازه هیجان انگیز و سرگرم کننده را خواهد داد.

5) Horizon Chase

بازی Horizon Chase

زمانی که بحث هیجان و سرعت واقعی در بازی های مسابقه‌ای موبایلی به میان می‌آید، شاید هیچ عنوان دیگری درون بازار نتواند به اندازه Horizon Chase برای بازیکنان بدرخشد. این بازی موفق شده میلیون‌ها نفر را راضی کند که تجربه بازی های ماشینی بر روی موبایل درست به اندازه بازی های کنسولی لذت بخش است. این موضوع نیز به واسطه گرافیک خارق‌العاده، گیم پلی بسیار طبیعی و فیزیک واقع‌گرایانه‌اش رغم خورده است. شما می‌توانید ده‌ها ماشین را در بازی کنترل کرده و تمامی آن‌ها را به دقیق‌ترین شکل ممکن شخصی سازی کنید که لذت و هیجان هر مسابقه چالش برانگیز را از پیش نیز سرگرم‌کننده‌تر خواهد کرد.

در Horizon Chase، بازیکن باید مسابقات را در مسیرهای واقع‌گرایانه در سراسر جهان انجام دهد. بازیکن برای ادامه بازی باید سوخت را دوباره در وسط مسیر پر کند. بازیکن همچنین باید برای باز کردن مسیرهای جدید، سکه‌ها را به عنوان ارز جمع آوری کند. گیمرها می‌توانند از تقویت کننده نیترو برای افزایش سرعت ماشین خود استفاده کنند. مانند یک بازی ماشینی استاندارد کنسولی، Horizon Chase هر مسابقه را از صفر شروع می‌کند و برای برنده شدن باید از حریفان سبقت بگیرید. اثرات مختلف آب و هوا و انواع مسیر می‌تواند بر هندلینگ و دشواری رانندگی تأثیر بگذارد و یکی از بازی های هیجان انگیز اندروید را تقدیمتان کند.

4) Injustice 2

بازی Injustice 2

زمانی که Injustice: Gods Among Us برای کنسول‌ها عرضه شد، نسخه موبایل می‌توانست به همین راحتی محصولی مناسب برای تبلیغ یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای در رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و Wii U باشد. اما با گرافیک شگفت‌انگیز Unreal Engine، اکشن سریع و گیم پلی عمیق، Injustice به مدت نزدیک به چهار سال به یکی از پایه‌های اصلی ژانر مبارزه‌ای در گوشی‌ها و تبلت‌ها تبدیل شد. حال تاریخ دوباره تکرار می‌شود و با انتشار Injustice 2 بر روی کنسول‌ها، باری دیگر شاهد خلق یکی از بازی های هیجان انگیز اندروید در این سبک هستیم که رقیبان زیادی را هم در بازار ندارد.

دنیای دی سی در این بازی حماسی به خوبی نشان داده شده است که با قهرمانان محبوب همه مانند بتمن، واندر وومن، و سوپرمن، به علاوه شرورانی مانند جوکر و هارلی کوین تزئین شده است. مانند بازی قبل، در چالش‌های تک نفره مبارزه می‌کنید و یا PVP Arena با سایر تیم‌های بازیکن روبرو شوید. همان‌طور که تجربه کسب می‌کنید، می‌توانید توانایی شخصیت خود، حرکات ویژه و تجهیزات شخصی‌سازی‌شده آنها را ارتقا دهید. از نظر گرافیکی با یکی از پیشرفته‌ترین و دیوانه‌وارترین بازی های اکشن و مبارزه‌ای تمام تاریخ موبایل طرف هستیم که نفس هر گیمری را بند خواهد آورد. پس تجربه این شاهکار را از دست ندهید.

3) Temple Run

بازی Temple Run

Temple Run نام یکی از افسانه‌ای‌ترین و دانلود شده‌ترین بازی های تاریخ موبایل است. این بازی ژانر دونده بی نهایت را به شهرت رساند که در آن، شخصیت شما در حال دویدن در صفحه بوده و شما باید با جاخالی دادن از موانع، جلوی نابود شدن وی را بگیرید و تا جایی که می‌توانید بدوید. در طول مسیر این، سکه‌هایی نیز برای جمع آوری وجود دارد. از سکه‌ها می‌توان برای خرید و سپس ارتقاء قدرت و یا شخصیت‌های دیگر استفاده کرد. همچنین بازیکن می‌تواند از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای با پرداخت پول واقعی، سکه‌ها را خریداری کند. این بازی پتانسیل این را دارد که شما را برای صدها ساعت درگیر خود نگه دارد.

در بازی Temple Run، بازیکن یک شخصیت را با زاویه دید پشت سرش کنترل می‌کند. در حالی که کاراکتر در حال دویدن است، بازیکن می‌تواند برای جمع‌آوری سکه‌ها و اجتناب از موانع، به چپ یا راست بکشد تا شخصیت را به دو طرف صفحه منتقل کند. بازیکن همچنین می‌تواند انگشت خود را به سمت پایین بکشد تا به سمت زمین بلغزد یا برای پرش به سمت بالا بکشد. اگر مسیر به پیچ منتهی شود، بازیکن باید انگشت خود را به سمت پیچ بکشد تا با موفقیت در مسیر بماند. اگر بازیکن از موانع اجتناب نکند، بدون شک از مسیر خارج می‌شود یا می‌میرد و بازنده می‌شود. پس تجربه این بازی اعتیادآور و هیجانی را از دست ندهید.

2) Nier Reincarnation

بازی Nier Reincarnation

فرنچایز Nier یکی از محبوب‌ترین و تحسین شده‌ترین سری بازی های نقش آفرینی ژاپنی در طول تاریخ است. شهرت آخرین نسخه این مجموعه به حدی بالا بود که کمپانی سازنده تصمیم به خلق یک اثر موبایلی با همان سطح کیفیت گرفت. این بازی Nier Reincarnation نام دارد که روایتگر داستانی متفاوت در دنیایی به نام Cage است که درون آن، شخصیت‌های مختلف به تجربه داستان‌هایی می‌پردازند و در شرایط دشواری قرار می‌گیرند. گیم پلی این بازی خلاقانه ترکیبی از نبردهای اکشن به وسیله اسلحه‌های فانتزی و همچنین استراتژیک نوبتی است که در آن شما همانند بازی های کلاسیک نقش آفرینی ژاپنی اکشن را تجربه می‌کنید.

پس از موفقیت‌های بازی Nier: Automata، تولید این بازی به صورت رسمی آغاز شد و هدف آن نیز قابل دسترس کردن این سری برای گیمرهای موبایلی بود. بسیاری از افرادی که بر روی بازی اصلی فعالیت کردند، از جمله کارگردان و آهنگ ساز، به این پروژه برگشتند. همانند یک نقش آفرینی کاملاً کلاسیک، این بازی ساعت‌ها گیم پلی جذاب اصلی و فرعی را درون خود جای داده و با یک بازی ساده موبایلی تفاوت زیادی خواهد داشت. شما می‌توانید هیجان خالصی را تجربه کنید که شاید در هیچ جای دیگر اثری از آن پیدا نشود. پس به عاشقان ژانر نقش آفرینی و اکشن، تجربه بازی شاهکار Nier Reincarnation را شدیداً توصیه می‌کنیم.

1) Call of Duty Mobile

بازی Call of Duty Mobile

جای شکی وجود ندارد که فرنچایز Call of Duty در حال حاضر محبوب‌ترین سری بازی شوتر اول شخص در تمام دنیا است. با این حال این موضوع تنها محدود به ورژن کنسولی نبوده و میلیون‌ها کاربر فعال، بر روی موبایل‌های خود در حال تجربه اثری شاهکار به نام Call of Duty Mobile هستند. کالاف دیوتی موبایل صدها میلیون بار در دنیا دانلود شده و می‌توان به آن لقب محبوب‌ترین اثر موبایلی تاریخ را داد. در زمینه مولتی پلیر، شاهد چندین حالت متفاوت و رنگارنگ مانند بتل رویال، PvP، زامبی و غیره هستیم که در طول تاریخ این بازی وارد و خارج شده‌اند و توانسته‌اند با اعتیادآوری شدید، گیمرها را برای هزاران ساعت درگیر کنند.

این بازی در کنار داشتن ده‌ها اسلحه خیره کننده و چندین نقشه گسترده، دارای دو نوع ارز درون بازی است: “اعتبار” که از طریق بازی کردن به دست می‌آید و “امتیاز COD” که با پول واقعی خریداری می‌شود. امکان بازی کامل بدون پرداخت هزینه وجود دارد، اگرچه برخی از شخصیت‌ها و پوسته‌های انحصاری اسلحه را فقط می‌توان با امتیاز COD خریداری کرد. جدای از یافتن حریف استاندارد، یک اتاق خصوصی برای هر دو حالت چند نفره و بتل رویال قابل دسترس است که در آن بازیکنان می‌توانند دوستان خود را دعوت کرده و با آنها بجنگند. Call of Duty Mobile قطعاً از بهترین بازی های هیجان انگیز اندروید است.

جمع بندی

یکی از دلایل شهرت بازی های موبایل در بازار جهانی، نیاز نداشت به سخت افزار گران‌قیمتی مانند کنسول‌ها است. این بازی ها همچنین تجربه‌ای ساده و در عین حال هیجان را خلق می‌کنند که در اکثر اوقات کاملاً آفلاین و بدون هزینه است. به دلیل کنترل‌های ساده گوشی‌های لمسی، اکثر بازی های موبایلی بدون هیچ‌گونه پیچیدگی و دردسری ارائه می‌شوند و با یک دانلود ساده، می‌توانید بلافاصله آن‌ها را آغاز کنید. با این حال مشکل اصلی برای گیمرهای هیجان طلب بازی های کنسولی، یافتن عنوان درست و مناسب است. هزاران بازی هر روز وارد مارکت شده و به سرعت فراموش می‌شوند. شما قطعاً نیاز به یک راهنمای خوب و دقیق دارید.

در جریان لیست بازی های هیجان انگیز اندروید، سعی داشتیم تا تعدادی از خیره کننده‌ترین و نفس گیرترین آثار ساخته شده در تمام ژانرها و استایل‌های گوناگون را بررسی کنیم که می‌توانند شما را تا ساعت‌ها بر روی صندلی خود فرو ببرند. این بازی ها یا از نظر گرافیکی و صوتی مجهز بوده و یا گیم پلی ای دارند که اجازه نمی‌دهد یک لحظه نیز چشم از صفحه نمایش بردارید. با اینکه به تعدادی بازی جالب توجه در این لیست پرداختیم، ولی قطعاً کلی عنوان فوق‌العاده جذاب دیگر نیز در بازار وجود دارد که از دید ما پنهان مانده است. برای اینکه این موارد را به گوش بقیه برسانید، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

منبع: Hardcore Droid

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آرامش بخش‌ترین بازی اندرویدی چیست؟

بازی جذاب Monument Valley یکی از آرام‌ترین و ساده‌ترین آثار سبک پازل در صنعت گیم بوده که هیچ‌گونه هیجان خاصی درونش ندارد.

۱
سخت‌ترین بازی اندرویدی چیست؟

بازی Getting Over It With Bennett Foddy به واسطه چالش‌های فیزیکی زیادی که در گیم پلی‌اش دارد، از سخت‌ترین بازی های موبایلی است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.