بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری
Avatar

به یادماندنی‌ ترین زوج‌ ها در تاریخ‌ بازی‌ های کامپیوتری

آرش تهرانی 28 اردیبهشت 1402 7 دیدگاه
4,333 بازدید

استفاده از کاراکترهای دوگانه و زوج‌ها سابقه‌ای بسیار طولانی در بازی‌های کامپیوتری دارد، از بیلی و جیمی لی در عنوان مشهور دابل دراگن (1987) گرفته تا زوج‌های عجیب‌تری مانند بانجو و کازوئی یا نمونه‌های مدرن‌تر و واقع‌گرایانه‌تری مثل لی و کلمنتاین در سری Walking Dead، این زوج‌ها همیشه حضور داشته‌اند و شخصیت‌پردازی برخی از آنها در اتمسفر مناسب از یک بازی سطح بالا به حدی خوب بوده که توانسته پای مخاطب را به میان رابطه‌شان بکشاند، دو نفر که گاهی اوقات انسان‌ها یا موجودات حقیقی نیستند، در دنیا یا روی سیاره ما زندگی نمی‌کنند ولی در طول یک بازی که داستان خوبی را ارائه می‌دهد، طیفی از احساسات را بیان می‌کنند که توسط یک شخصیت قابل بیان نیست. در این مطلب تعدادی از بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری را معرفی می‌کنیم.

فهرستی از به یادماندنی ترین و  بهترین زوج‌ ها در بازی‌ های کامپیوتری

از سوی دیگر بی‌راه نیست اگر بگوییم شخصیت پردازی برای یک زوج راحت‌تر از شخصیت‌پردازی برای یک کاراکتر تنها است. دو کاراکتر مدام در گفتگو هستند، با هم بحث می‌کنند، ممکن است پیوندی عاطفی بین آنها باشد، همه‌ی این موارد جزو شگردهایی هستند که به نویسنده اجازه‌ی معرفی یک (در اینجا دو) شخصیت به مخاطب را می‌دهد. همچنین شما اگر به جای نویسنده باشید با وجود دو شخصیت داستان را خیلی راحت‌تر پیش می‌برید زیرا یکی از شخصیت‌ها سوالات مخاطب داستان را می‌پرسد و دیگری به این سوالات پاسخ می‌دهد، وجود دو شخصیت هم در باز کردن گره‌های داستانی کارآمد است و هم ایجاد بار طنز یا عاطفی را آسان‌تر می‌کند، از همه اینها مهم‌تر وجود دو شخصیت گاهی اوقات این امکان را به وجود می‌آورد که گیمرها لحظات ناب بازی محبوب‌شان را با دوستان یا اعضای خانواده‌شان تجربه کنند.

پیش از آنکه به فهرست 15 تایی از بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری بپردازیم باید بگویم که این لیست قرار بود در ابتدا شامل 10 زوج باشد اما با توجه به اینکه همچنان شخصیت‌ها و بازی‌های خوبی از قلم می‌افتادند تصمیم بر آن شد تا یک لیست پانزده عددی تنظیم شود. البته یک شرط در این فهرست رعایت شده و زوج‌ها تنها از میان موجودات زنده انتخاب شده‌اند و برای مثال در این مقاله شاهد حضور مسترچیف و کورتانا از سری هیلو یا رچت و کلنک از سری Ratchet & Clank نخواهید بود، تنها استثنا در این زمینه متعلق به عنوانی است که توسط نگارنده انتخاب شده زیرا حس می‌کنم این زوج لیاقت قرار‌گیری در این فهرست را دارند، همچنین از دیدن نظرات‌تان در این باره در بخش کامنت‌ها خوشحال خواهیم شد. با 15 تا از بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری آشنا شوید.

15) زوج «می و کودی» از بازی «It Takes Two»

بازی It Takes Two

فهرست بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری را با یکی از عناوین جدید‌تر دارای دو شخصیت مکمل آغاز می‌کنیم چرا که تقریبا هیچ بازی پلتفرمر دو نفره‌ای مانند It Takes Two وجود ندارد که حاوی لحظات نابی از درام یا طنز باشد. این عنوان خلاقانه در سال 2021 توسط هیزلایت استودیوز ساخته و توسط الکترونیک آرتز عرضه شد، زوج این بازی یعنی می و کودی زن و شوهری در آستانه طلاق هستند که یک اتفاق جادویی باعث می‌شود تا در داستان بازی قرار بگیرند.

این دو کاراکتر برای پیشبرد داستان و معماهای گیم‌پلی تا حدی به یکدیگر وابسته هستند که حتی نام بازی نیز به همین مورد اشاره دارد زیرا این نام را می‌توان در فارسی تحت عنوان «به دو نفر نیاز است» یا «دو نفر لازم است» ترجمه کرد.

لازم به ذکر است که عنوان قبلی این استدیو یعنی A Way Out هم مانند It Takes Two کاملا بر مبنای همکاری دونفره بازیکنان ساخته شده و هر دوی این عناوین فاقد گزینه بازی تک‌نفره هستند.

14) زوج «جک و دکستر» از سری «Jak And Daxter»

بازی Jak And Dexter

شخصیت‌های جک و دکستر نسبت به زوج قبلی نه تنها سابقه بیشتری دارند و از سال 2001 در عناوینی با همین نام حضور داشته‌اند بلکه در بازی‌های بیشتری هم بوده‌اند و طی 17 سال در  8 عنوان ظاهر شده‌اند.

سری جک اند دکستر هیچگاه نتوانست به محبوبیت باقی شخصیت‌های فانتزی سونی مانند کرش یا رچت اند کلنک برسد اما از آنجایی که مانند آنها یکی از عناوین انحصاری این کمپانی محسوب می‌شود همچنان یک فرنچایز مهم است که در اغلب موارد توانست با استفاده از دو کاراکتر به یادماندنی یک گیم‌پلی خوب را به مخاطب ارائه دهد.

13) زوج «الیوت سیلم و تایسون رایوس» از سه‌گانه «Army of Two»

بازی Army of Two

زوج الیوت و تایسون از سه‌گانه‌ی سوم شخص Army of Two بین سال‌های 2008 تا 2013 انتخاب اول گیمرهایی بودند که (غیر از بازی Gears of War) دنبال یک اکشن دونفره می‌گشتند. البته هر یک از نسخه‌های این سه‌گانه ایرادات خود را داشتند، هیچ کدام از آنها شاهکار نبودند و اتفاقا در همان سال‌ها شاید بازی‌های مشابه بهتری هم پیدا می‌شد که در همین فهرست هم حضور دارند، با این وجود سری Army of Two مثل یک فیلم درجه دو گیشه‌ای بود که شاهکار نبود اما همچنان نمی‌شد از خیر آن گذشت، بخصوص در هنگام بازی دو نفره.

به هر حال  الیوت و تایسون در سری Army of Two با وجود اکشن پر جنب و جوش، گان‌پلی نسبتا خوب و  شوخی‌های مدام لیاقت این را دارند که در لیست بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری حضور داشته باشند.

12) زوج «بوکر و الیزابت» از بازی «BioShock: Infinite»

بازی BioShock Infinite

سومین نسخه سری تاریخ‌ساز بایوشاک بدون شک عجیب‌ترین خط داستانی این سه‌گانه را روایت می‌کرد که از قضا کلید این داستان شخصیت مکمل شما یعنی الیزابت بود. نه تنها داستان بازی Bioshock: Infinite بدون کاراکتر الیزابت بی‌معناست بلکه اگر این شخصیت در بازی همراه شما نباشد برخی از قابلیت‌های خود را از دست خواهید داد زیرا الیزابت به عنوان مثال قادر است شکاف‌هایی در فضا و زمان باز کند و چیزهای خاصی را از ابعاد دیگر به جهان بازی وارد کند که در حل معماها یا مبارزات موثر هستند.

با این حال شخصیت الیزابت برخلاف نقش پر رنگش در بازی مانند مثال‌های پیشین قابل بازی نیست و شما فقط می‌توانید در نقش بوکر دویت و با کمک الیزابت پرده از اسرار بازی بردارید.

مورد جالب دیگر در خصوص این زوج به شخصیت‌پردازی الیزابت برمی‌گردد، شخصیت‌پردازی او از ابتدای بازی همواره با یک معصومیت خاص همراه است که شما را وادار به محافظت از او می‌کند و در واقع به اتفاقات بعدی داستان شکل می‌دهد.

11) زوج «کین و لینچ» از دوگانه «Kane & Lynch»

بازی Kane & Lynch

شخصیت‌های کین و لینچ تنها در دو عنوان Dead Men (2007) و Dog Days (2010) ظاهر شدند. نسخه اول یک سوم شخص خشک و پر ایراد بود با این حال شخصیت خشن و درون‌گرای کین در کنار شخصیت دیوانه و بی‌پروای لینچ پیوند جالبی را به وجود آورده بود که بیشتر به ارتباط میان آدمکش‌ها در فیلم‌های تارانتینو شبیه بود.

ارتباط این دو کاراکتر که خشونت یکی از مهم‌ترین المان‌های آنهاست در نسخه دوم به اوج رسید، بازی دوم به وضوح بهتر بود، سیستم گان‌پلی عوض شده بود، کاراکتر بازی جا به جا شده بود و در کنار این موارد تغییر استایل گرافیکی بازی طوری طراحی شده بود که انگار یک نفر با یک دوربین هندیکم قدیمی در حال فیلم‌برداری از وقایع بازی بود، همین تغییر یک فضای مستند‌گونه ناب به بازی بخشیده بود که در کمتر عنوانی دیده شده است.

با این وجود هرچند که این دوگانه به خودی خود شاهکار نبود اما شخصیت‌های آن آنقدر به یادماندنی بودند که در فهرست بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری حضور داشته باشند، شخصا بدم نمی‌آید که نسخه سومی هم از داستان‌های این دو شخصیت خشن و بی‌اعصاب را ببینم.

10) زوج «لی و کلمنتاین» از بازی «The Walking Dead»

بازی The Walking Dead

کمتر گیمری بود که سال 2012 پس از عرضه بازی The Walking Dead با کاراکترهای اصلی یعنی لی و کلمنتاین ارتباط برقرار نکرده باشد. این دو شخصیت در شرایط داستانی بسیار جالبی سر راه یکدیگر قرار می‌گیرند، لی یک محکوم به حبس است که توانسته به واسطه همه‌گیری‌ زامبی‌ها از زندان فرار کند و در همین مسیر با کلمنتاین رو به رو می‌شود، دختربچه‌ی کم سن و سالی که تک و تنها در میان یک همه‌گیری آخرالزمانی گیر افتاده است.

در طول بازی ارتباط بسیار قدرتمندی بین این دو شکل می‌گیرد، لی از کلمنتاین محافظت می‌کند، به گونه‌ای که که اگر او وجود نداشت احتمالا کلمنتاین هم از بین می‌رفت، با این وجود لی نه تنها این دخترک را نجات می‌دهد بلکه هرچه بلد است را به او می‌آموزد تا یاد بگیرد که چگونه در دنیای تازه و پر از زامبی دوام بیاورد.

قصد لو دادن داستان تاثیرگذار بازی را ندارم اما با توجه به اتفاقاتی که در ادامه داستان رخ می‌دهد لی و کلمنتاین بدون شک یکی از به یاد ماندنی‌ترین زوج‌های بازی‌های کامپیوتری هستند.

9) زوج «جوئل و الی» از مجموعه «The Last Of Us»

بازی The Last Of Us

به شکل کلی یکی از عواملی که موجب شد تا سری The Last of Us تقریبا اکثر جوایز مرتبط با حوزه بازی‌های کامپیوتری را درو کند همین ارتباط میان جوئل و الی، شخصیت‌های اصلی بازی بود.

گفتنی است که جوئل و الی هم مانند لی و کلمنتاین در دنیایی پر از زامبی در مسیر هم قرار می‌گیرند اما اوضاع در اینجا به گونه‌ای دیگر است. در داستان The Last of Us جوئل حدود 20 سال پس مرگ دخترش سارا، پیشنهاد انتقال دختری به نام الی که در برابر بیماری دنیای بازی مصون است را می‌پذیرد، تصمیمی که به شکل‌گیری یکی از بی‌نظیرترین روابط پدر-دختری در یک بازی کامپیوتری ‌می‌انجامد.

شکوفایی رفتار الی در کنار شخصیت پدرانه‌ی جوئل یکی از آن تجربه‌های منحصر به فردی است با یک کارگردانی بی‌نقص خلق شده است.

8) زوج «نیتن و سالیوان» در سری «Uncharted»

بازی Uncharted

نیتن دریک و ویکتور سالیوان هر دو شخصیت‌های باهوش و کارکشته‌ای هستند که علاقه خاصی به پیدا کردن گنج‌های گم شده دارند. کنار هم قرار گرفتن این دو نام در کنار یکدیگر یعنی شروع یک داستان پر زد و خورد سینمایی که کیفیت بصری عناوین انحصاری سونی را هم یدک می‌کشد.

ارتباط میان سالیوان یا سالی با نیتن تنها یک شراکت کاری نیست و سالی همچنین تقشی پدرگونه و شبیه استاد را هم برای نیتن ایفا می‌کند، از همین رو ارتباط آنها هم فراز و نشیب‌های عاطفی خاص خود را دارد که در یک عنوان کاملا اکشن و پر از صحنه‌های سینمایی جالب است.

یکی از نکاتی که باعث شده ارتباط این دو کاراکتر برای گیمرها به یادماندنی باشد داستان‌هایی است که این دو در حین بازی برای همدیگر تعریف می‌کنند.

7) زوج «کریتوس و آتریوس» از بازی «God of War»

بازی God of War

شخصیت کریتوس تا پیش از انتشار دو نسخه آخر گاد آو وار همیشه چنان تنها به تصویر کشیده شده بود که هیچوقت به فکر کسی خطور نمی‌کرد خدای جنگ را در فهرست بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری ببیند، آن هم نه با هر کسی بلکه با پسرش!

داستان بازی God of War با مرگ مادر آتریوس و سفری جهت رساندن خاکستر وی به یوتون‌هایم آغاز می‌شود، سفری حماسی و هیجان‌انگیز که طی نبردهای نفس‌گیر آن رابطه‌ی پدر و پسری میان کریتوس و آتریوس نیز شکوفا می‌شود. گیم‌پلی بازی تا حدی مبتنی بر همکاری این پدر و پسر است با این حال انجام بخش اعظم امور همچنان به عهده کریتوس است.

البته ارتباط بین این دو شخصیت تماما درام نیست و یک طنز ذاتی هم در خود دارد زیرا دیدن بچه تربیت کردن کریتوسی که تا پیش از این کاری جز سلاخی کردن موجودات اساطیری و خدایان نداشته مورد جالبی است.

در نسخه رگناروک نیز داینامیک رابطه دو شخصیت کمی تغییر کرده، در اینجا پس از چند سال آتریوس کمی بزرگ‌تر و سرکش‌تر شده و دوست دارد از پدرش بیشتر فاصله بگیرد، تا جایی که در این نسخه می‌توانید به جای آتریوس هم بازی کنید.

بدون شک ارتباط این دو کاراکتر در سال‌های آتی می‌تواند بستر داستان‌های بسیار بیشتری برای این فرنشایز محبوب باشد، طوری که شاید آتریوس همان کسی باشد که پدرش را برای همیشه از دنیای بازی‌ها بازنشسته می‌کند.

6) زوج «مانکی و تریپ» از بازی «Enslaved: Odyssey to the West»

بازی Enslaved Odyssey to the West

عنوان Enslaved یکی از آن بازی‌های کم سر و صدایی بود که سال 2010 برای پلی‌استیشن 3 و اکس‌باکس 360 منتشر شد. این بازی بی‌ادعا که استدیوی مستعد Ninja Theory را پشت خود داشت با خلق یک دنیای پساآخرالزمانی بدیع دو شخصیت مانکی و تریپ را هم معرفی کرد، دو شخصیتی که تنها در یک بازی حضور پیدا کردند اما از چنان شخصیت‌پردازی خوب و ارتباط جالبی برخوردار بودند که حیف بود در این فهرست قرار نگیرند.

رابطه‌ی میان مانکی و تریپ تا حدی بر حسب اجبار است، مانکی رفتاری بدوی دارد و بدون تجهیزاتی که تریپ به او می‌دهد قادر به درک وی نیست. در نتیجه مانکی در ابتدا تنها با حالتی برده‌وار از دستورات تریپ پیروی می‌کند، این دو در ادامه چنان به هم وابسته هستند که مردن تریپ باعث کشته شدن مانکی هم می‌شود.

با این وجود نگاه تریپ به مانکی در ادامه انسانی‌تر و عاطفی‌تر می‌شود و دوستی زیبایی میان‌شان شکل می‌گیرد، نشان دادن بخش اعظمی از این احساسات در بازی یه واسطه فناوری خاص موشن کپچر بازی انجام شده که به شکل خاص روی حرکت چشم‌ها و حالت نگاه شخصیت‌ها تاکید دارد، امری که در زمان خود نه تنها یک دستاورد فنی جالب بود بلکه توانست شکل‌گیری رابطه دو کاراکتر را به زیبایی منتقل کند.

5) زوج «کن و ریو» از سری بازی «Street Fighter»

بازی Street Fighter

کن و ریو از سری با سابقه استریت فایتر سال‌هاست که رفیق و رقیب یکدیگر هستند. دوستی آنها از کودکی هنگامی که تحت نظر استاد گوکن آموزش می‌دیدند آغاز شد و رقابت بین آنها نیز از همان زمان شروع شد.

با اینکه در بازی‌ها و انیمه‌های این فرنشایز شخصیت ریو نسبت به کن مبارز برتری محسوب می‌شود اما با این حال این موضوع عموما خدشه‌ای به پیوند عمیق آنها وارد نمی‌کند، تا جایی که هدبند سفید ریو که یکی از ویژگی‌های پوششی شاخص این شخصیت محسوب می‌شود هدیه‌ای از طرف کن است.

در حال حاضر زمان زیادی به عرضه نسخه ششم استریت فایتر باقی نمانده و طبق اطلاعات منتشر شده از داستان بازی به نظر می‌رسد که این دو دوست بیش از هر زمان دیگری به همراهی یکدیگر نیاز دارند.

4) زوج «جک کوپر و BT 7274» از بازی «Titanfall 2»

بازی Titanfall 2

عنوان تایتان‌فال در زمان عرضه و حتی حالا یک اول‌شخص پرسرعت و بی‌نقص بود که گان‌پلی بی‌نظیری را به مخاطبانش ارائه می‌داد که البته با توجه به تیم سازندگان بازی امر عجیبی هم نبود زیرا طراحان اصلی این بازی کسانی بودند که قبلا در تیم اینفینیتی وارد روی عناوین کال آو دیوتی کار می‌کردند.

پس از اینکه جیسون وست و وینس زامپلا در سال 2010 از تیم ساخت کال آو دیوتی جدا شدند بلافاصله استدیوی خودشان یعنی Respawn Entertainment را تاسیس کردند و نخستین عنوان خود که همان تایتان‌فال بود را معرفی کردند.

با این وجود نسخه اول این بازی از آنجایی که اساسا یک اول‌شخص چندنفره بود چندان مورد توجه ما نیست زیرا در نسخه دوم بازی Tintanfall با اضافه شدن یک حالت داستانی بسیار قوی، به شخصیت‌پردازی خوب دو کاراکتر جک کوپر و  روبات BT 7274 نیز پرداخته شد. این زوج تنها استثنای این مقاله هستند چرا که BT 7274 یک موجود زنده نیست و تنها یک روبات غول‌پیکر با هوش مصنوعی پیشرفته است که توسط جک کوپر هدایت می‌شود.

شخصیت‌پردازی BT 7274 دوست‌داشتنی در این بازی چنان قوی کار شده که گیمر نمی‌تواند خود را به جای جک کوپر قرار دهد اما با BT 7274 ارتباط عمیقی برقرار نکند، پیوندی که تا آخرین لحظات داستان به عاطفی‌ترین شکل ممکن همراه شما خواهد بود و یکی از بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری را شکل می‌دهد.

3) زوج «گوردون و الیکس» از سری «Half Life»

بازی Half Life

سری Half-Life یکی از آن مجموعه بازی‌های تاریخ‌ساز است که داستان آن سال‌هاست نیمه کاره باقی مانده و دیدن ادامه‌ی ماجراهای دکتر فریمن به یکی از آرزوهای گیمر‌ها تبدیل شده است.

داستان پشت شخصیت دکتر گوردون فریمن در بازی اصلی هلف لایف که سال 1998 عرضه شد آغاز می‌شود و شخصیت مکمل الیکس نیز طی سال 2004 و در هلف لایف 2 به بازی اضافه شد.  الیکس یک هکر باهوش و کاربلد است که در بسیاری از بخش‌های داستان موانع را از سر راه گوردون بر می‌دارد و در حقیقت یکی از راوی‌های اتفاقات داستان است.

نکته جالب در خصوص شخصیت‌پردازی این دو کاراکتر اینست که دکتر گوردون فریمن از اولین نسخه تا شماره‌هایی که الیکس به آنها اضافه می‌شود کاملا صامت است و هیچگاه صحبت نمی‌کند، در نتیجه تمامی مکالمات به همراه بار عاطفی و احساسی داستان به دوش الیکس است.

گفتنی است که الیکس اکنون خود دارای یک عنوان اسپین‌آف مجزا به نام Half-Life: Alyx است که سال 2020 عرضه شد و به شکل خاص از قابلیت واقعیت مجازی استفاده می‌کند.

2) زوج «مارکوس و دام» از سه‌گانه «Gears of War»

بازی Gears of War

کلیف بلیزینسکی در سال 2006 با طراحی نخستین شماره Gears of War انقلابی را در حوزه‌ی بازی‌های اکشن سوم شخص به وجود آورد که پس‌لرزه‌های آن پس حدود 15 سال همچنان حس می‌شود.

با این وجود خلاقیت بلیزینسکی و استدیوهای اپیک گیمز و People Can Fly تنها در ایجاد یک گان‌پلی روان و ارضاکننده با گرافیک عالی نبود، آنها یک دنیای جدید به نام سیاره سرا خلق کردند که بستر داستان غنی و شخصیت‌پردازی خوب بازی است.

بهترین بخش شخصیت‌پردازی و داستان رابطه میان کاراکتر اول بازی یعنی مارکوس فنیکس و دامینیک سانتیاگو یا همان دام است، شخصیتی که در همان اولین لحظات بازی اول در زندان را باز می‌کند و به مارکوس زره و اسلحه می‌دهد و تقریبا تا آخرین لحظات بازی سوم در کنار مارکوس می‌ماند و یکی از بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری را تشکیل می‌دهند.

رابطه‌ی این دو هم‌رزم و سرباز که مثل برادر هستند در طول سه‌گانه‌ی اصلی عمیق‌تر و عمیق‌تر می‌شود تا اینکه در پایان گیرز آو وار 3 مسیرشان به غمگین‌ترین شکل ممکن از هم جدا می‌شود، یکی از جدایی‌های معروف دنیای بازی‌های کامپیوتری که کمتر گیمری قادر به فراموش کردن آن است.

 1) زوج «ماریو و لویجی» از مجموعه «Mario Bros»

بازی Mario Bros

شکی در این مسئله وجود ندارد که ماریو یکی از مشهورترین، محبوب‌ترین و بهترین کاراکترهای کل تاریخ بازی‌های کامپیوتری است. خود این لوله‌کش ایتالیایی که توسط شیگرو میاموتو طراحی شده اولین بار سال 1981 در بازی دانکی کونگ معرفی شد.

با این حال برادر جوان‌تر ماریو که لویجی نام دارد سال 1983 به بازی Mario Bros اضافه شد و به عنوان شخصیت دوم قابل بازی بود. البته لویجی به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری آن دوران، در ابتدا قرار بود که تنها یک نسخه سبز رنگ از ماریو باشد با این حال توسعه شخصیت و استایل متمایز لویجی نسبت به ماریو از همان زمان آغاز شد.

از سال 1983 به بعد لویجی نه تنها در تقریبا تمامی عناوین مرتبط با برادر بزرگ‌تر خود حضور داشت بلکه عناوین اسپین‌آف خاص خود را هم دارد. به هر صورت شیگرو میاموتو حدود 40 سال پیش یک زوج قرمز و سبز طراحی کرد که امروزه بعد گذشت تمامی این سال‌ها کسی نمی‌تواند این دو برادر دوست‌داشتنی را جدا از هم تصور کند.

جمع‌بندی

با معرفی 15 تا از بهترین زوج ها در بازی های کامپیوتری به پایان این مقاله رسیدیم، بخشی که بد نیست در آن از برخی عناوین دیگر یاد کنیم که می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند، زوج‌هایی نظیر سونیک و تیلز از سری Sonic، سام و مکس از سری بازی‌های ماجرایی با همین نام یا کازوما و گورو از سری Yakuza و کال کستیس و BD-1 از بازی Star Wars Jedi: Fallen Order همگی شایستگی قرارگیری در این فهرست را داشتند اما شاید برای همه مخاطبین به اندازه باقی زوج‌های معرفی شده جذابیت نداشته باشند، نظر شما در این باره چیست؟ در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

زوج ماریو و لویجی حدودا در چند عنوان ظاهر شده‌اند؟

گفتنی است که تاکنون حدود 200 عنوان با حضور این دو شخصیت روانه بازار شده است.

۱
از سری گیرز آو وار تاکنون چند عنوان ساخته شده و فروش کلی این مجموعه چقدر بوده است؟

از این مجموعه محبوب تاکنون 9 عنوان در پلتفرم‌های مختلف عرضه شده که مجموعا 40 میلیون نسخه فروش داشته‌اند.

۲
چرا کمپانی والو هیچگاه اپیزود سوم از هلف لایف 2 را نساخت؟

به گفته منابع مختلف اصلی‌ترین دلیل والو برای عدم ادامه هلف لایف 2 این بود که تیم ساخت در آن زمان فاقد یک ایده مناسب برای پیشبرد داستان بود.

۳
سری استریت فایتر از چه سالی آغاز شد و تاکنون چند نسخه از آن منتشر شده است؟

اولین بازی این مجموعه در سال 1987 عرضه شد، این مجموعه دارای 5 شماره اصلی است که نسخه ششم آن نیز در ژوئن 2023 منتشر خواهد شد، هرچند با احتساب تمامی نسخه‌های اصلی و جانبی تاکنون حداقل 38 نسخه یا ویرایش مختلف از این سری منتشر شده است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    Abolfazl

    مهمان

    جیکوب و ایوی از بازی اساسینس کرید هم می‌تونن باشن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    عابدین

    مهمان

    تو مورتال کمبات سابزیرو و اسکورپین واقعا زوج خوبین

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام دو شخصیت معروفه بازی Star wars fallen order که واقعا یکی بهترین زوج های دنیای بازی هستن هم تو این لیست کم بود به نشرم این لیست به سری دوم باید کشیده بشه ??

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Telltale games Big Fan

    مهمان

    واقعاً Lee و Clemntine در The Walking Dead Telltale Games Series
    چیزی فراتر از کاکتر های بازی بودن
    اگه نتونستید این گیم شاهکار رو تجربه کنید ، فقط بگم کل عمرتون بر فنا رفته ، متاسفم

    پاسخ دهید
  • علی

    علی

    مهمان

    زوج های رزیدنت ایول : ۴ و ۵ و ۶ و صفر و رولیشن ۱ و ۲ هم به نظرم خوب بودند

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهمان

    مهمان

    آرتور مورگان و جان مارستون هم میتونستن باشن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    جواد

    مهمان

    پس A Plague Tale – Requiem
    آمیسیا و هوگو چی :/

    پاسخ دهید