میزان فروش هدست PSVR 2
یحیی رحیمی

هدست PSVR 2 شروع ضعیفی داشته است

یحیی رحیمی 13 فروردین 1402 بدون دیدگاه
251 بازدید

هدست واقعیت مجازی PSVR 2 از زمان عرضه تابه‌حال گیمرها را شگفت‌زده کرده است. کیفیت گرافیکی این هدست به لطف سخت‌افزار کنسول PS5 فوق‌العاده بوده است و کنترلرهای جدید، تجربه‌ای عالی و متفاوت نسبت به هدست PSVR ایجاد کرده است. تمام این ویژگی‌ها باعث نشده تا میزان فروش PSVR 2 قابل‌توجه باشد و طبق گزارش بلومبرگ، آغاز به کار هدست کند و ضعیف بوده است.

بلومبرگ در گزارش تازه‌ای به میزان فروش PSVR 2 پرداخته است. این رقم از سطح انتظار سونی کمتر بوده است. سونی توانسته از زمان عرضه هدست در تاریخ 22 فوریه تابه‌حال تنها 270 هزار هدست بفروشد. این در حالی است که سونی انتظار داشت تا 2 میلیون عدد از این محصول هنگام عرضه به فروش برسند. با گذشت حدود دو ماه از عرضه، فروش محصول به کندی پیش می‌رود.

این آمار توسط شرکت تحلیل داده IDC ارائه شده است. مدیرعامل این شرکت می‌گوید که سونی باید سریعاً چاره‌ای بیندیشد و جلوی فاجعه را بگیرد. فرانچسکو جرومینو در این مورد گفت: «کاهش قیمت PSVR2 برای جلوگیری از فاجعه کامل در مورد محصول جدید الزامی است.» سونی در حال حاضر برنامه‌ای برای کاهش قیمت محصول و فروش آن با تخفیف ندارد و همچنان درخواست 550 دلار برای هدست را می‌کند. تحلیل‌گران باور دارند که خریداران باید مدتی صبر کنند و الآن، زمان خوبی برای خرید این دستگاه نیست.

میزان فروش هدست PSVR 2

میزان فروش PSVR 2

هدست PSVR 2 تازه آغاز به کار کرده است و بالاخره شاهد ارائه تخفیف خواهیم بود. در صورتی که آمار ارائه‌شده صحیح باشند، میزان فروش هدست جدید در هر هفته حدود 45 هزار واحد این است. این رقم دقیقاً با میزان فروش PSVR در ماه‌های بین اکتبر 2016 و فوریه 2017 یکسان است. پس از آن بود که شاهد کاهش قیمت محصول به‌منظور افزایش فروش بودیم. وضعیت مالی اخیر پلی‌استیشن نشان می‌دهد که کاهش قیمت به نفع آن‌ها نخواهد بود. شرکت متا قیمت هدست Quest 2 را صد دلار افزایش داده است.

قیمت کنسول PS5 نیز در اکثر کشورهای جهان افزایش یافته است. جیم رایان، مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی دلیل افزایش قیمت را وضعیت اقتصاد جهانی دانسته بود. چنین شرایطی جلوی کاهش قیمت PSVR 2 را می‌گیرد. یکی از تحلیلگران معتقد است که بازار هدست‌های واقعیت مجازی با انتظار اولیه سونی تطابق ندارد. مایکروسافت به‌شدت این بازار را دنبال می‌کرد اما پس از مدتی تصمیم گرفت تا تمامی پروژه‌های خود در این مورد را لغو کند.

وضعیت اقتصاد جهانی نیز باعث شده تا توان مالی گیمرها برای خرید کاهش پیدا کند. هدست PSVR 2 برعکس متا کوئست 2 نیازمند کابل و همچنین کنسول PS5 است. یک گیمر باید برای تجربه VR بیش از هزار دلار هزینه کند. این در حالی است که بازی‌های هدست قبلی قابل‌اجرا روی هدست جدید نیست و بازی‌های اندکی هم برای هدست دوم در دسترس است. باید منتظر ماند و دید کاهش قیمت پلی‌استیشن وی آر 2 چه زمانی اعلام خواهد شد.

منبع: Tomsguide

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.