خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت
محمد صادق شجاعی

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در ژاپن تایید شد

محمد صادق شجاعی 13 فروردین 1402 1 دیدگاه
472 بازدید

قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌های بازار ژاپن به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و مالکیت ردموندی‌ها بر ناشر سری Call of Duty تعادل صنعت ویدیو گیم از بین نرفته و این قرارداد را تایید کرده‌اند.

کمیسیون تجارت منصفانه کشور ژاپن (به اختصار JFTC) بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن گفته شده این نهاد «قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که مالکیت مایکروسافت منجر به محدودیت در رقابت و انحصار قابل‌توجه در زمینه تجارت نخواهد شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است که «به طرفین قرارداد اطلاع داده شده است JFTC به دلیل تکمیل بررسی خود دستور توقف و منع را صادر نخواهد کرد». کمیسیون تجارت منصفانه کشور ژاپن در سندی که در توضیح تصمیم خود منتشر کرده، گفته است که مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد هیچ‌یک از قوانین ضد‌رقابتی را نقض نمی‌کند.

همچنین JFTC به این نتیجه رسیده است که خرید Activision Blizzard منجر به محدودیت انتشار آثار روی سایر پلتفرم‌ها نخواهد شد و خاطر‌نشان کرد: «کسب و کار‌های رقیب به فعالیت خود ادامه داده و بازی‌ها به صورت دیجیتالی عرضه می‌شوند، بنا‌براین بعید است که کمبود ظرفیت عرضه وجود داشته باشد».

این تصمیم کمیسیون تجارت منصفانه کشور ژاپن مطمئنا با استقبال مایکروسافت رو‌به‌رو خواهد شد. این شرکت در تلاش است که به قانون‌گذاران کشور‌های مختلف اطمینان دهد که قوانین ضد انحصار نقض نشده و تصمیم آن‌ها انتشار انحصاری آثاری از جمله کالاف دیوتی نیست. سونی با این ادعای ردموندی‌ها موافق نبوده و تمام تلاش خود را به کار بسته که از نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد جلوگیری کند.

خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت

تایید مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد در بریتانیا

علاوه بر این، هفته گذشته اعلام شد که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (به اختصار CMA) رویکرد خود را تغییر داده و دیگر باور ندارد که مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد به طور قابل‌توجهی رقابت در بازار کنسول‌ها را کاهش خواهد داد. این سازمان به تازگی گفت که پس از دریافت شواهد تازه‌ای که برخی از نگرانی‌ها نسبت به قرارداد 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از جمله تبدیل Call of Duty به یکی از انحصاری‌های ایکس باکس را رفع می‌کنند، نظر خود را تغییر داده است.

در حالی که CMA در ابتدا بر این باور بود که انتشار انحصاری کالاف دیوتی روی ایکس باکس می‌تواند از نظر تجاری برای مایکروسافت سودمند باشد، اما این سازمان به تازگی از دریافت داده‌های جدیدی دریافت خبر داده که طبق آن‌ها «دنبال کردن این استراتژی تحت هر شرایطی زیان‌آور خواهد بود.»

مایکروسافت در تلاش برای دریافت موافقت قانون‌گذاران، اعلام کرده است که پس از به دست آوردن مالکیت اکتیویژن بلیزارد، در طول یک دوره 10 ساله هر یک از بازی‌های جدید سری Call of Duty را به صورت هم‌زمان با ایکس باکس، به همراه تمامی محتوا‌ها و ویژگی‌ها روی پلی استیشن نیز منتشر کند.

مایکروسافت به CMA گفته است که هیچ مبنایی برای تمدید این دوره برای مدت بیشتر از 10 سال وجود ندارد. این امر از آن جهت بوده که ردموندی‌ها باور دارند این مدت برای شرکت سونی، به عنوان یک ناشر بزرگ و مالک پلتفرم پلی استیشن، برای ساخت و انتشار جایگزین کالاف دیوتی کافی است.

در تلاش برای رفع نگرانی‌ها در مورد تاثیر ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت بر بازار بازی‌های ابری، مایکروسافت اخیرا چندین قرارداد در راستای انتشار سری Call of Duty روی پلتفرم‌های ابری ترد پارتی امضا کرده است. تصمیم نهایی CMA در رابطه با مالکیت Microsoft بر Activision Blizzard تا 26 آوریل (6 اردیبهشت) اعلام خواهد شد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    JaMsHiD

    مهمان

    همین کم بود منت این مایکروسافت رو بکشیم که لطف می‌کنه میزاره کالاف رو پلیستیشن هم بیاد

    پاسخ دهید