بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر

ارحام ادبخواه 26 آذر 1401 7 دیدگاه
26,735 بازدید

پلتفرم پی سی به عنوان خواستگاه بازی‌های شوتر یا تفنگی، از تقدس خاصی برخوردار است و با پیشرفت چشم گیر کنسول‌ها، هنوز هم بیش‌تر افراد تجربه شوترها با استفاده از موس و کیبرد را ترجیح می‌دهند. شلیک کردن بی‌حد و مرز، عوض کردن خشاب‌ها و پوکه گلوله‌هایی که از کنار اسلحه‌ها خارج می‌شوند لذت توصیف ناپذیری دارند که نمی‌توان آن را در جای دیگری بین بهترین بازی های کامپیوتر تجربه کرد. اما تیراندازی در کدام بازی‌ها لذت بیش‌تری دارد؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر به معرفی برترین شوترهای پی سی (چه سوم شخص و چه اول شخص) می‌پردازیم.

بهترین بازی های جنگی کامپیوتر

بازی‌های موجود روی پلتفرم پی سی تنوع دیوانه واری دارند و هیچ سلیقه‌ای را عریان و تشنه نگه نمی‌دارند. از استراتژی‌های همزمان و نوبتی گرفته تا ریسینگ‌ها و آثار ورزشی که هر یک در نوع خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ امکان ندارد گیمر باشید و نتوانید سلیقه خود را روی پلتفرم PC از عطش نجات دهید. عرضه متوالی و متعدد بازی‌ها در بیش از سه دهه مجموعه عظیمی از ویدیو گیم‌ها را به وجود آورده که در صورت عدم وجود پیگیری و آگاهی، انتخاب از میان آن‌ها در زمره سخت‌ترین کارهای دنیا قرار می‌گیرد. حال با توجه به بازی‌های کرکی و رایگان این انتخاب گسترده‌تر هم می‌شود تا بدون صرف هزینه خاصی، به دانلود و تجربه یک بازی بپردازید.

اما در میان این اقیانوس بزرگ از بازی‌های ویدیویی مختلف، ژانر شوتر بخش مهمی از آن را در زیر سایه خود قرار می‌دهند. آثاری که شلیک به دشمنان را در اولویت قرار می‌دهد تا بدون صدمه به فرد خاصی در دنیای واقعی، بتوانید کار با اسلحه‌ و کشتن بی‌رحمانه افراد را تجربه کنید. این رویه نه تنها باعث خشونت نمی‌شود، بلکه می‌تواند انرژی شما را رد یک محیط بی‌خطر و سرگرم کننده خالی کند. ولی اگر کسی جزو طرفداران سبک شوتر قرار می‌گیرد و به دنبال بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر می‌گردد باید چه کار کند؟ چه آثاری می‌توانند آدم را تا عوض کردن آخرین خشاب روز در حلقه لذت بخشی نگه دارند؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های تنفگی PC به معرفی بهترین آثار شوتر ممکن خواهیم پرداخت؛ حال این شوترها ممکن است سوم شخص باشند یا میدان نبرد را از زاویه اول شخص نشان دهند.

فقط پیش از پرداختن به هر موضوع باید اشاره کنیم که با توجه به حجم به شدت زیاد بازی‌های شوتر، قاعدتا نمی‌توانیم به بخش اکبر آن‌ها اشاره کنیم و صرفا به معرفی چند گزینه محدود می‌پردازیم. بنابراین اگر به بازی یا بازی‌های مورد علاقه‌تان اشاره‌ای نشد بهتر است نام آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

1) بازی Warhammer 40,000: Darktide

بازی Warhammer 40,000 Darktide

بگذارید لیست بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر را با اثری شروع کنیم که به تازگی منتشر شده و از قضا واکنش‌های به نسبت خوبی دریافت کرده است. بازی Warhammer 40,000: Darketide یک شوتر اول شخص فوق‌العاده جذاب است که بدیها در دنیای Warhammer 40,000 جریان دارد. شما در این بازی باید یکی از چهار کلاس موجود را انتخاب کنید و سپس به نبرد با دشمن‌های انبوهی بپردازید که مانند زامبی می‌مانند. همین موضوع Darktide را در زمره آثار Hord-Shooter قرار می‌دهد که این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

بازی Warhammer 40,000: Darktide که فعلا در انحصار PC قرار دارد و قرار است بعدها برای ایکس باکس سری ایکس/اس متشر شود، دنیای وارهمر را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. وقایع این بازی در شهر ترتیوم (Tertium) جریان دارد که حسابی به حالت مبالغه گونه و عظمت پندار مجموعه مورد بحث پایبند است. دیوارهای بزرگ، مردهای تنومند جنگی و حمله دشمن‌های غیرقابل شمارش همگی دارک تاید را به شوتری تبدیل کرده‌اند که در حین تجربه‌اش، از سلاخی خشونت بار دشمنان خسته نخواهید شد.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Fatshark

2) بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

اگر علاقه زیادی به بازی‌های داستانی ندارید و می‌خواهید به صورت مستقیم به دنبال یک اکشن بی‌وقفه و بدون مقدمه بروید، آنگاه باید بدانید که بازی Apex Legends برای شما ساخته شده است. این بازی که استودیو  Respawn Entertainment  در مقام سازنده آن قرار می‌گیرد، در دنیای مشترکی با مجموعه Titanfall قرار دارد که در طی آن، می‌توانید اسلحه‌ها و محیط‌های مشابهی را مشاهده کنید. ایپکس لجندز یک بازی بتل رویال 60 نفره است که بازیکنان در قالب تیم‌های سه نفره وارد نقشه‌های مختلف آن شده و به مبارزه کردن می‌پردازند. درست مانند سایر Battle Royaleهای درون بازار شما پس از ورود به نقشه باید لوت کنید و به سراغ بهترین تجهیزات و اسلحه‌های ممکن بروید. این بازی در حال حاضر شامل  23 شخصیت است که طرفداران آن‌ها را با نام Legendها می‌شناسند.

اما آنچه که Apex Legends را نسبت به سایر بتل رویال‌های متفاوت می‌سازد، همین لجندزها هستند. هر لجند چندین قابلیت مختلف دارد که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها، موقعیت بهتری نسبت به حریف خود پیدا کنید. اگر به تجربه بازی Overwatch  پرداخته باشید، قابلیت شخصیت‌های ایپکس و نحوه استفاده از آن‌ها برای شما قابل درک‌تر خواهد بود. در کنار تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، ایپکس لجندز گان پلی به شدت جذاب و قابل لمسی دارد که در اولین نگاه عاشق آن خواهید شد. صدای ریلود کردن اسلحه‌ها، انیمشین‌های مخصوص شخصیت‌ها و نبرد برای زنده ماندن روند جذابی را به وجود می‌آورد که اگر در آن غرق شوید، به سختی از آن خارج خواهید شد. نام بازی Apex Legends در چند وقت اخیر همیشه در لیست بهترین بازی های جنگی pc به چشم می‌خورد که دلیل اصلی آن، پشتیبانی فوق‌العاده استودیو Respawn Entertainment از اثر مورد بحث است.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Respawn Entertainment

3) بازی  Alien: Fireteam Elite

بازی Alien Fireteam Elite

حالا که به دو بازی شوتر اول شخص جذاب اشاره کردیم، بد نیست که گزینه بعدی بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر را به یک شوتر سوم شخص آنلاین با نام Alien: Fireteam بروید. باور کنید کارهای زیادی در دنیا وجود ندارد که از سلاخی بیگانه‌های فضایی به همراه دوستان در یک شوتر پرتنش لذت بخش‌تر باشند. شما در بازی Alien: Fireteam کنترل یک سرباز حرفه‌ای را به دست می‌گیرید که برای نجات بازماندگان و بررسی حمله زنورمورث‌ها (نام هیولاهای موجود در دنیای Alien)  در کلونی Weyland-Yutani دست به کار شده است. همان‌طور که احتمالا خودتان متوجه شدید، Fireteam در دنیای Alien جریان دارد که آن را بیش‌تر به خاطر فیلم‌های کلاسیک ریدلی اسکات می‌شناسیم.

اما بازی مورد بحث هم درست مانند Warhammer 40,000: Darktide یک Horde-Shooter خشن است که در طی آن باید به کشتن گروه‌های بزرگ دشمن بپردازید. حال در میان این خون و خونریزی فعالیت‌های مختلفی نظیر Level-Up و لوت کردن هم وجود دارد که برای بهتر شدن در سلاخی دشمن باید تمرکز مضاعی روی آن‌ها بگذارید. بازی Alien: Fireteam یک شوترِ آنلاینِ Co-op است که در طی آن، باید در قالب تیم‌های سه نفره پا به میدان نبرد بگذارید. البته اگر دوست دارید در تنهایی خود با زنومورث‌های غیرقابل شمارش مبارزه کنید، مانعی برای تجربه Solo بازی وجود ندارد. با الهام گیری از فضاسازی فیلم‌های کلاسیک سری، جلوه‌های بصری خیره کننده و یک سیستم مبارزه پرتنش، Fireteam به یک شوتر سوم شخص اعتیاد آور تبدیل می‌شود که حسابی در مرداب وابستگی به آن غرق خواهید شد.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Cold Iron Studios

4) بازی Division 2

بازی Division 2

اگر از شوترهای بی‌منطق و بیش از حد شلوغ خسته شده‌اید و به یک تجربه عمیق‌تر و استراتژیک‌تر نیاز دارید، نسخه آخرالزمانی واشینگتن دی سی در بازی The Division 2 را که یکی از بهترین بازی های جنگی کامپیوتر است را از دست ندهید. یک لوتر شوتر غنی و پر از محتویات که توسط استودیو Massive Entertainment ساخته شده و پس از عرضه اولیه، به طور مستمر به روز رسانی‌های جدیدی دریافت کرده است. نتیجه به یک شوتر سوم شخص تبدیل شده است که از تیراندازی متداوم با اسلحه‌های آن خسته نمی‌شوید. لذت خاصی در کاورگیری و تیراندازی بازی The Division 2 وجود دارد که به محض لمس آن خیلی سخت می‌شود ازش دست کشید.

اما نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کنیم امکان تجربه Co-op بازی است. در واقع The Division 2 نهایت پتانسیل خود را در حین تجربه بازی با سایر گیمرها نشان می‌دهد که در حین آن باید با ایجاد هماهنگی میان هم تیمی‌های خود برماموریت‌ها غلبه کنید؛ حال این ماموریت‌ها می‌توانند کشتن حجم مشخصی از دشمنان باشند یا به دست آوردن یک سری آیتم مشخص. شما می‌توانید در طی این مسیر از مجموعه بزرگ اسلحه‌های موجود در The Division 2 استفاده کنید که هر کدام حس و حال منحصر به فرد خود را به دست‌های گیمر منتقل می‌کنند. بازی مورد بحث آنقدری از محتویات مختلف پر شده است که اگر بخواهید به سراغ آن بروید بالغ بر 100 ساعت مشغول تیراندازی و عوض کردن خشاب‌ها خواهید بود.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Massive Entertainment

5) بازی Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike Global Offensive

مجموعه کانتر استرایک به بخشی از هویت PCهای گیمینگ تبدیل شده است. یک فرنچایز قدیمی و فوق‌العاده محبوب که بسیاری از ماها ساعات زیادی را به تجربه آن پرداخته‌ایم و با آن خاطرات زیادی داریم. اما آن اثری که کانتر استرایک را به اوج محبوبیت رساند و سری را چندین قدم رو به جلو حرکت داد، بازی Counter-Strike: Global Offensive بود که با نام CS:GO هم شناخته می‌شود. این اثر هم درست مانند نسخه‌های کلاسیک فرمول به نسبت مشخصی دارد؛ دو تیم در مقابل هم قرار می‌گیرند و باید برای کشتن هم، استقرار یا خنثی کردن بمب با یکدیگر مبارزه کنند. شاید این فرمول در ابتدا ساده به نظر برسد، اما جادوی عجیبی دارد که اگر گرفتارش شوید داخل یک چرخه بی‌نهایت گیر خواهید کرد. بازی Counter-Strike: Global Offensive که به صورت رایگان هم در دسترس قرار دارد، شامل ارزش تجربه و تکرار بی‌نهایتی است که به همین زودی‌ها از آن خسته نمی‌شوید.

اما نکته جالب دیگری که در این میان وجود دارد، همه گیر بودن CS:GO است. در واقع اگر شما از یک سیستم معمولی و به نسبت قدیمی هم بهره ببرید، مشکلی در اجرا و تجربه بازی نخواهید داشت. گیم پلی خاص و جذاب بازی در کنار جامعه کاربری و همه گیر بودن، باعث محبوبیت فوق‌العاده اثر مورد بحث شده است. البته در این میان نباید از پشتیبانی شرکت Valve و استودیو Hidden Path Entertainment هم گذشت که در طی سال‌ها، بازی را زنده نگه داشتند و باعث پر بودن سرورهای آن شدند. به طور کلی CS: GO یکی از بهترین گزینه های موجود در لیست بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر است که می‌توانید به سراغش بروید.

  • سال عرضه: 2012
  • توسعه دهنده: شرکت Valve و استودیو Hidden Path Entertainment

6) بازی Battlefield V

بازی Battlefield V

در این نقطه از لیست بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر به اثری می‌رسیم که ما را به دوران جنگ جهانی دوم و نبرد بین متحدین و متفقین می‌برد. بازی Battlefield V که در ادامه یک شوتر فراموش نشدنی با نام Battlefield 1 منتشر شد، با وجود ضعف‌های خود توانست یک پکیج جذاب از محتویات را در اختیار گیمرها بگذارد. به عبارتی دیگر با وجود اینکه V نتوانست موفقیت‌ها و شایستگی‌های بتلفید 1 را تکرار کند، اما در نوع خود و به عنوان یک شوتر اول شخص جریان اصلی عملکرد خوبی بر جای گذاشت. این بازی هرچقدر هم که کم و کاستی داشت چندین سر و گردن از Battlefield 2042 بالاتر قرار می‌گیرد تا زیاد مورد هدف منتقدین و رسانه‌های مخالف قرار نگیرد.

بازی Battlefield V با وجود یک بخش تک نفره جمع و جور جذاب، عمده تمرکزش را روی نبردهای بزرگ آنلاین و PvP می‌گذارد. نبرد در جبهه‌های بزرگ، تماشای تخریب ساختمان‌های عظیم و لذت بردن از شفق‌های قطبی در محیط‌های برفی تنها بخشی از زیبایی‌های بتلفید پنج را به نمایش می‌گذارند. گان پلی این بازی به لطف گرافیک بصری فوق‌العاده و دقت به جزئیات نفس‌گیر به نظر می‌رسد تا بتوانید از تک تک گلوله‌های شلیک شده خود حس رضایت دریافت کنید. به طور کلی اگر دل‌تان برای نبردهای بزرگ سری مورد بحث تنگ شده و علاقه‌ای به تجربه اثر ضعیفی مانند 2042 ندارید، بازی Battlefield V می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Dice

7) بازی Fortnite

بازی Fortnite

حتی اگر دنیای بازی‌های ویدیویی را خیلی جدی دنبال نکنید و جزو مخاطب‌های عام محسوب شوید، بعید است که تا به حال نام  بازی Fortnite  را نشنیده باشید. یک غول اقتصادی و نمادین که نشانه‌ای از افت در آن دیده نمی‌شود و به صورت مستمر مسیر رو به پیشرفت خود را ادامه می‌دهد. فورتنایت نقش غیرقابل انکاری در همه گیر شدن سبک بتل رویال (Battle Royale) داشت و با اینکه اولین نبود، به معروف‌ترین و محبوب‌ترین سبک مذکور تبدیل شد. بازی فورتنایت در مورد بیش‌تر زنده ماندن است و همین فرمول ساده بسیاری از ما گیمرها را از کار و زندگی عقب انداخت. در این بازی 100 بازیکن واقعی وارد یک نقشه می‌شوند و وظیفه دارند با لوت کردن، ساخت و ساز و کشتن گیمرهای دیگر بیش‌تر زنده بمانند. هر کسی هم که بیش‌تر از همه زنده ماند، عنوان Victory Royale را کسب خواهد کرد.

شرکت اپیک گیمز (Epic Games) از زمان عرضه اولیه فورتنایت پشتیبانی فوق‌العاده از آن به عمل آورد و باعث شد که تعداد مخاطب‌های آن با روند فزاینده‌ای روبرو شود. این پشتیبانی‌ها در قالب به روز رسانی‌های متعدد در دسترس قرار می‌گیرند و مواردی مانند اسلحه‌ها، عناصر نقشه و خط داستانی بازی را تغییر می‌دهند. اما آنچه که فورتنایت را بیش از پیش جذاب می‌کند، تبحر خاص اپیک گیمز در اضافه کردن اسکین شخصیت‌های معروف به بازی است. از بتمن، تانوس و اسپایدرمن گرفته  تا مندلورین و نروتو؛ تقریبا اسکین تمامی شخصیت‌های معروف در فورتنایت به چشم می‌خورند. در کل باید بگوییم که اثر مورد بحث به عنوان یکی از بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر می‌تواند بیش از هزار ساعت شما را سرگرم کند و تشنه محتویات جدید نگه دارد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Epic Games

8) بازی PUBG: Battlegrounds

بازی PUBG Battlegrounds

حالا که بحث بتل رویال‌ها در لیست بهترین بازی های جنگی کامپیوتر داغ است، نباید نام PUBG: Battlegrounds را از یاد ببریم. اثری که در ابتدا با نام کامل PlayerUnknown’s Battlegrounds منتشر شد، در کنار فورتنایت سبک بتل رویال را بالا کشید و باعث محبوبیت عظیم این ژانر شد. بازی PUBG: Battlegrounds که با عنوان نسخه پی سی پابجی شناخته می‌شود، شما را در یک نقشه صد نفره رها می‌کند که باید برای برنده شدن، بقیه بازیکنان را بکشید و تا جای ممکن زنده بمانید. اما آنچه که اثر مذکور را نسبت به Fortnite و حتی Apex Legends خاص می‌کند، برداشت به نسبت واقع‌گرایانه‌تر و گیم‌پلی آهسته‌تر است. به عبارتی دیگر در PUBG خبری از نیروهای ماورایی و سیستم Building نیست و همه چیز به مهارت شما در چیدن استراتژی و کار با اسلحه‌ها خلاصه می‌شود.

با اینکه بازی پابجی در ابتدا به صورت پولی عرضه شد، اما در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس قرار دارد که اگر دوست داشتید، می‌توانید با خرید اسکین‌ها و استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای از سازندگان حمایت کنید. بازی PUBG: Battlegrounds هم درست مانند فورتنایت ید طولایی در پشتیبانی‌های مستمر و عرضه به روز رسانی‌ها دارد و همیشه با محتویات جدید کاربران خود را درگیر نگه می‌دارد. هرچند که بازی مذکور از دوران اوج خود فاصله گرفته و دیگر اعداد و ارقام قدیم را ندارد، اما هنوز هم یکی از بهترین بازی های PC شناخته می‌شود که به عنوان یک گیمر، باید یک شانس به آن بدهید. از آنجایی هم که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد، در صورت امتحان کردن آن چیزی را از دست نخواهید داد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو PUBG Studios

9) بازی Borderlands 3

بازی Borderlands 3

در این نقطه از لیست بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر به اثری می‌رسیم که جنون ویدیو گیمی را در اوج خود به تصویر می‌کشد. بازی Borderlands 3 رابطه به شدت خوبی با صفت برتر «بیش‌تر» دارد؛ حال این بیش‌تر می‌تواند مربوط به اسلحه‌های غیرقابل شمارش آن باشد یا خون کثیف دشمنانی که نه عقل درست حسابی دارند و نه مانند فرزند بشر رفتار می‌کنند. خلاصه هرچقدر که از محتویات اکشن بیش‌تر بخواهید، بازی Borderlands 3 تن‌های بیش‌تری برای سلاخی در اختیارتان می‌گذارد. حال کیفیت تکه تکه کردن این دشمنان به اسلحه‌های شما بستگی دارد که باید در روندی دشوار آن‌ها را گلچین کنید. اما چرا از کلمه دشوار استفاده کردیم؟ خیلی ساده و صریح؛ بازی Borderlands 3 با استفاده از الگو‌های الگوریتمی شامل بیش از یک میلیارد اسلحه می‌شود. پس دیدن تمامی اسلحه‌های موجود در این بازی به احتمال 99 درصد غیرممکن است.

اما بوردلندز 3 با وجود تمامی جذابیت‌های خود در زمینه گیم‌پلی، تبحر خاصی هم در داستان سرایی و وادار کردن مخاطب به خندیدن دارد. با گذر از حماسه Handsome Jack در نسخه‌های پیشین، خواهر و برادر کالیپسو در رأس شخصیت‌های شرور داستان قرار می‌گیرند و تمام سعی خود را برای اذیت کردن گیمر به کار می‌گیرند. این دو خواهر و برادر سربازهای جان برکف بی‌شماری دارند که حاضرند برای راضی کردن ارباب‌های خود، با یک نارنجک به سمت شخصیت اصلی یورش ببرند. اما در کنار جنبه کمدی بالا در امر داستان سرایی، بازی Borderlands 3 در حین مبارزه هم شما را به خندیدن مجبور می‌کند. برای درک این موضوع کافی است به جملات دشمنان دقت کنید تا متوجه جوک‌هایی شوید که شنیدن‌شان در مکانی دیگر چیزی نزدیک به غیرممکن است.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Gearbox Software

10) مجموعه Call of Duty

بازی Call of Duty

اگر راستش را بخواهید انتخاب یک نسخه خاص از مجموعه Call of Duty برای لیست بهترین بازی های جنگی pc به شدت سخت است. مجموعه مذکور در طی سال‌های اخیر تسلط خاصی رو بازار پیدا کرده و تقریبا هیچ اثری نمی‌تواند پا به پای آن حرکت کند؛ حتی با وجود اینکه کال آف دیوتی در نسخه‌های اخیر به شکل محسوسی افت کرده است. ماحصل این کلمه به این نتیجه ختم می‌شود که اگر با PC به تجربه بازی‌های ویدویی می‌پردازید، به هیچ وجه نباید سری مورد بحث را از دست دهید. تمام نسخه‌های سری به غیر از بازی Call of Duty: Black Ops 4 شامل کمپین داستانی می‌شوند و روایتی سینمایی و اکشن را به تصویر می‌کشند. بنابراین حتی اگر علاقه خاصی به بازی‌ها و حالت‌های Multiplayer ندارید، باز هم بهانه‌های زیادی برای رفتن به سراغ کال آف دیوتی خواهید داشت.

اما به عنوان یک تازه وارد و فردی که هیچ یک از نسخه‌های فرنچایز را تجربه نکرده، باید به سراغ کدام شماره رفت؟ اگر جزو تازه‌واردهای Call of Duty محسوب می‌شوید و تا حالا به تجربه بخش‌های داستانی آن نپرداخته‌اید، احتمالا باید به سراغ سه‌گانه اورجینال Modern Warfare بروید. سه بازی Call of Duty 4: Modern Warfare، Call of Duty: Modern Warfare 2 و Call of Duty: Modern Warfare 3 آثاری تکرار نشدنی هستند که پس از تجربه آن‌ها به تحسین ثانیه ثانیه داستان خواهید پرداخت. اگر هم به دنبال یک بخش چندنفره جذاب می‌گردید، در حال حاضر نسخه ریبوت شده Modern Warfare 2 بهترین گزینه به شمار می‌رود.

  • سال عرضه: از 2003 تا کنون
  • توسعه دهنده: استودیوهای Infinity Ward، Sledgehammer Games، Treyarch و…

11) بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection

بازی Uncharted Legacy of Thieves Collection

مجموعه آنچارتد (و به طور مشخص‌تر Uncharted 4 و The Lost Legacy) در تعریف اولیه خود یک شوتر به شمار نمی‌رود. در واقع بیش‌تر طرفداران سری مذکور را به عنوان یک اکشن-ادونچر فراموش نشدنی می‌شناسند که شامل سکانس‌های تیراندازی و استفاده از اسلحه‌های گرم هم می‌شود. بنا بر همین موضوع تصمیم گرفتیم بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection را در لیست بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر قرار دهیم. این کالکشن که شامل دو بازی Uncharted 4 و Uncharted: The Lost Legacy می‌شود، یکی از فرنچایزهای انحصاری پلی استیشن را به سمت پی سی می‌آورد تا طرفداران این پلتفرم هم بتوانند از ماجراجویی‌های نیتن دریک و کلوئی فریز لذت ببرند.

توجه داشته باشید که نمی‌توان از سری آنچارتد انتظار اثری مانند The Division 2 را داشت؛ اما اکشن‌های سینمایی این بازی روح تازه‌ای به تیراندازی و سوراخ سوراخ کردن پیکر دشمنان می‌دهد. از موضوع تیراندازی و استفاده از اسلحه‌های گرم هم که گذشته، دو بازی مورد بحث به عنوان دو ویدیو گیم Action-Adventure فراموش نشدنی هستند و در کنار داستان سرایی استادانه استودیو Naughty Dog، می‌توانند محیط‌های زیبا و بی‌نظیری را به تصویر بکشند. با توجه به سخت افزارهای قدرتمند پلتفرم PC، شکار گنج و تمدن‌های گمشده هیچ وقت بهتر از Legacy of Thieves Collection نبوده است.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog (استودیو Iron Galaxy هم در ساخت Legacy of Thieves Collection دخیل بوده است)

12) بازی Gears 5

بازی Gears 5

پس از ساخت بازی ناامیدانه Gears of War 4 توسط استودیو The Colation، همه فکر می‌کردند که استودیو مذکور هیچ وقت نمی‌تواند سری Gears را به دوران اوج زمان Epic Games بازگرداند. شماره چهارم این مجموعه یک ویدیو گیم غیرمنسجم، بی‌هویت و نومیدانه بود که به هیچ وجه اندازه سه‌گانه اصلی Gears of War ظاهر نشد. اما هنگامی که بازی Gears 5 (با یک نام کوتاه شده) در سال 2019 در دسترس قرار گرفت، همه چیز تغییر پیدا کرد. کیت دیاز (Kate Diaz) به عنوان شخصیت اصلی بازی حضور پررنگی داشت و با وجود اینکه در سطح و سطوح مارکوس فینیکس نبود، اما کیفیت پایین جی دی فینیکس (شخصیت اصلی نسخه چهارم) را به دست فراموشی سپرد.

بازی Gears 5 به عنوان یک شوتر سوم شخص فوق‌العاده و یکی دیگر از بهترین بازی های جنگی pc بود و سلاخی کردن لوکاست‌ها (دشمنان اصلی سری Gears of War) را لذت بخش‌تر از همیشه به تصویر می‌کشید. گرافیک فنی چشم‌گیر بازی در همکاری با داستان جدی استودیو The Coalition کلیت جذابی را به وجود آورد که می‌توانستید در طی آن از تماشای رود خون و فوران آن از درون لوکاست‌ها لذت ببرید. نکته جالب دیگری که در حین تجربه بازی مورد بحث به آن بر می‌خورید منشأ خلق لوکاست‌ها است که در روایت نسخه‌های پیشین هیچ وقت به آن اشاره نشده بود. علاوه بر موارد ذکر شده، Gears 5 یک بسته الحاقی با نام Hivebusters هم دریافت کرد که به معنی واقعی کلمه چیزی از بازی اصلی کم نداشت.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو The Coalition

13) بازی Wolfentsien 2: The New Colossus

بازی Wolfentsien 2 The New Colossus

به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر نازی‌ها برنده جنگ جهانی دوم می‌شدند جهان به چه سمتی حرکت می‌کرد؟ اگر متحدین به قدرت اول دنیا تبدیل می‌شدند چه بلایی سر نسل بشر می‌آمد؟ خب، مجموعه Wolfenstein از لحاظ داستانی چنین ایده‌ای دارد. ولفنشتاین که رسما پدر معنوی بازی‌های شوتر محسوب می‌شود، مانند یک شبیه‌ساز نازی کشی است که در هسته خیلی پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. شما در طی نسخه‌های اصلی این مجموعه کنترل شخصیت بی جی بلزکویچ (B. J. Blazkowicz) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید به سلاخی نازی‌های آلمانی بپردازید.

اما در بین تمامی نسخه‌های ولفنشتاین، بازی Wolfenstein 2: The New Colossus 2 جایگاه ویژه‌ای دارد و می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های جنگی کامپیوتر یاد کرد. چه از لحاظ انسجام گیم‌پلی و چه از منظر جذابیت داستان، The New Colossus 2  در جایگاه بالاتری نسبت به سایر نسخه‌های سری قرار می‌گیرد. این بازی که در مراسم Game Awards 2017 جایزه بهترین بازی اکشن سال را به نام خود زد، هیتلر را در حالتی نشان می‌دهد که زنده مانده و در حال سپری کردن روزهای کهن سالی خود است. اما جدا از مقوله داستان، خشونت گان پلی که در طی آن با سربازها و ربات‌های عجیب و غریب نازی مبارزه می‌کنید، انگار از جهان دیگری آمده و تا لحظه ریختن خون آخرین دشمن بدیع به نظر می‌رسد. برای درک بهتر این موضوع کافی است با استفاده از مکانیک جدید این بازی دو اسلحه بزرگ را به دست بگیرید و بدون فکر به پیامدهای احتمالی، دست خود را روی چپ کلیک نگه دارید به و شلیک متداوم و افراطی خود ادامه دهید. حس نهایی به وجود آمده به هیچ وجه ناامیدتان نخواهد کرد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو MachineGames

14) بازی Doom Eternal

بازی Doom Eternal

در این نقطه از لیست بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر به بازی Doom Eternal می‌رسیم. از یک بازی شوتر اول شخص دقیقا چه می‌خواهید؟ یک گان‌پلی بی‌نقص و سریع که بتواند ساعت‌های متوالی انگشت‌های شما را به موس و کیبرد پیوند بزند؟ اتمسفری که بتواند حال و هوای بازی را به شکل هر چه بهتری منتقل کند؟ یا داستانی که بتواند صحنه‌های شلوغ و حماسی را به یکدیگر ارتباط دهد؟ اگر شما هم انتظارات مشابهی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص کامپیوتر دارید، پس باید Doom Eternal را تجربه کنید.

Doom  که یکی از پایه‌های سبک شوتر شناخته می‌شود، با نسخه Eternal به تکامل رسید و به گفته خود سازندگان، سبک را بازتعریف کرد. ایترنال بازی فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند سرعت کشتن شیاطین را با ضربان قلب شما در حساس‌ترین شرایط، هماهنگ کند. این بازی درست مانند یک کنسرت بزرگ هوی متال می‌ماند که می‌توانید به جای فریاد زدن، خود را با دو نیم کردن دشمنان ریز و درشت خالی کنید. مهم نیست طرفدار چه سبکی هستید، بازی Doom Eternal یکی از واجب‌ترین تجربه‌های ادوار مختلف بازی‌های ویدیویی است.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو id Software

15) بازی Overwatch 2

بازی Overwatch 2

از آنجایی که مقاله بهترین بازی های جنگی کامپیوتر را با یک اثر جدید و تازه منتشر شده شروع کردیم، اجازه دهید آن را با یک شوتر فوق‌العاده جدید دیگر به اتمام برسانیم. همه ما از توانایی‌های شرکت Blizzard Entertainment آگاه هستیم و می‌دانیم هنگامی که آن‌ها به سراغ یک بازی جدید می‌روند، تمام استاندارندهای موجود را جا به جا می‌کنند. آن‌ها حدود 6 سال پیش و با انتشار بازی Overwatch یک بار استانداردهای شوترهای آنلاین را جا به کرده بودند و با همین کار، توانستند جایز بهترین بازی مراسم The Game Awards 2016 را ازآن خود کنند.

اما حالا با گذشت حدود 6 سال شرکت Blizzard Entertainment، نسخه دوم Overwatch را منتشر کرد که یک اثر رایگان یا Free-To-Play محسوب می‌شود. هرچند که Overwatch 2 نتوانست موفقیت‌ها و تحسین‌های به وجود آمده شماره اول را تکرار کند، اما یک قدم رو به جلوی بزرگ برداشت و همه چیز را به حالت متعادل‌تری رساند. جلوه‌های بصری تقویت شده، شخصیت‌های جدید، نقشه‌های تازه و رایگان بودن تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت اورواچ 2 را تشکیل می‌دهند. پس اگر هوس یک Arena-Shooter آنلاین و جذاب را کرده‌اید نباید به هیچ وجه بازی مورد بحث را از دست بدهید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: Blizzard Entertainment

علاوه بر تمامی مواردی که در لیست بهترین بازی های جنگی pc به آن‌ها اشاره کردیم، آثار متعدد دیگری هم وجود دارند که بدون شک لیاقت حضور در این مقاله را داشتند؛ اما ما نمی‌توانیم به تک تک آن‌ها اشاره‌ای مستقیم داشته باشیم. با این حال سعی می‌کنیم در ادامه نیم‌نگاهی به سایر Shooterهای شاخص و باکیفیت کامپیوتر می‌اندازیم:

  • بازی Rainbow Six Siege
  • بازی Tiny Tina’s Wonderlands
  • بازی Destiny 2
  • بازی Halo Infinite و Halo: The Master Chief Collection
  • بازی Superhot
  • بازی Titanfall 2
  • بازی Valorant
  • و…

جمع بندی

پلتفرم PC به عنوان خواستگاه اصلی بازی‌های شوتر در طی سال‌های طولانی میزبان Shooterهای متعدد و باکیفیتی شده است؛ آثاری که اشاره انفرادی به تک تک آن‌ها تقریبا غیرممکن است. با این حال گلچین کردن برخی از آن‌ها نظیر Overwatch 2، Battlefield V، Borderlands 3 و Fortnite کار راحت‌تری به شمار می‌رود که سعی کردیم در مقاله بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر به آن‌ها اشاره کنیم. یکی از معیارهای اصلی نگارش این مقاله اضافه کردن آثار سوم شخص و اول شخص با حال و هوا و ایده‌های مختلف بود تا طیف بزرگ‌تری از سلیقه‌ها را در برگیرد.

نظر شما در این باره چیست؟ جای خالی چه اثری در لیست بهترین بازی های جنگی pc بیش‌تر احساس می‌شود؟ کدام یک از بازی‌های مذکور اصلا لیاقت حضور در این لیست را ندارند؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PCMag

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام یک از بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر رایگان هستند؟

از جمله شوترهای Free-To-Play می‌توانیم به Overwatch 2، Fortnite، CS: Go و PUBG اشاره داشته باشیم

۱
در حال حاضر بهترین گزینه سری Call of Duty برای تجربه کدام است؟

نسخه ریبوت شده Modern Warfare 2 که به تازگی منتشر شده، احتمالا بهترین گزینه ممکن به شمار می‌رود

۲
بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection شامل چه بازی‌هایی می‌شود؟

دو بازی Uncharted 4 و Uncharted: The Lost Legacy در قالب این کالکشن قابل تجربه هستند

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    حسین

    مهمان

    به نظرم من بهترین بازی تفنگی بدون شک MW3 اصلا نگم براتون بازیش خدا

    پاسخ دهید
    • Avatar

      علی در پاسخ به حسین

      مهمان

      باریکا درست میگی

  • Avatar

    ماهان

    مهمان

    از نظر من call of duty modern warfare campaign remastered و battlefield V

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حسینی

    مهمان

    اویل ۴ یه نوستالژی فراموش نشدنی
    خیلی خوبه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Abolfazl

    مهمان

    از نظر من فقط call of duty modern warfare و دیگر هیچ .

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Bruce در پاسخ به Abolfazl

      مهمان

      لیستی که توش half life نباشه بندازیش دور

    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به Bruce

      نویسنده

      آخه موضوع اینه که سعی کردیم بازی‌های جدیدتر رو تو لیست جا بدیم 🙂
      وگرنه همه از اهمیت Half-Life خبر داریم