15 تا از ویژگی های یک گیمر حرفه ای
Avatar

آیا شما یک گیمر حرفه‌ای هستید؟ 15 ویژگی‌ از گیمرهای حرفه‌ ای

مهدیه سیفی 21 فروردین 1402 49 دیدگاه
40,993 بازدید

به گفته وزیر ارتباطات ما 30 میلیون گیمر در ایران داریم! قطعا این رقم بیش از چیزی است که ما انتظار داریم اما اگر فرض کنیم از هر 8 نفر در ایران 3 نفر گیمر هستند باز هم نمی‌توان از حرفه‌ای بودن آن‌ها مطمئن شد. با وجود بازیکنان زیاد در ایران، گیمر حرفه‌ای کمتر پیدا می‌شود. رویای گیمری در سر بسیاری از جوانان ایرانی پرورانده می‌شود اما آیا می‌توان به این رویا دست یافت؟ آیا هر کسی از عهده گیمر حرفه ای شدن بر می‌آید؟

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که خودتان را گیمر می‌دانید و می‌خواهید به یک گیمر حرفه‌ای تمام‌عیار تبدیل شوید این مطلب حسابی به دردتان می‌خورد اما اگر صرفا برای تفریح و وقت‌گذرانی بازی می‌کنید شما در دسته 50 میلیون ایرانی دیگر قرار می‌گیرید! تا انتهای مقاله  با ما همراه باشید.

گیمر حرفه ای شدن چگونه ممکن است؟

چگونه یک گیمر حرفه ای شویم

در این مطلب قرار نیست رمز و راز موفقیت و حرفه‌ای شدن را بگوییم چرا که نمی‌توان آن را برای همه افراد بیان کرد. راز موفقیت و گیمر حرفه ای شدن برای هر فرد متفاوت است اما یک سری نکات کلی وجود دارد که بیشتر گیمرهای معروف و حرفه‌ای آن‌ها را رعایت می‌کنند.

گیمر کیست؟

اگر این جا هستید پس احتمالا می‌دانید گیمر کیست اما این بخش برای مطمئن شدن از اهداف شما است؛ یعنی ما می‌خواهیم تا شما مجددا به این فکر بیفتید که آیا گیمر به حساب می‌آیید؟ آیا اهداف شما طوری هستند که بتوان آن‌ها را از اهداف یک گیمر دانست. این بخش مانند یک بازنگری است.

توضیحات مختلفی پیرامون کلمه «گیمر» وجود دارد؛ «کسی که گیم بازی می‌کند» یا «کسی که تلاش می‌کند تا وقت قابل توجهی را صرف بازی‌های ویدیویی کند» از جمله این توضیحات و تعاریف هستند اما تعریف کامل‌تری از Gamer وجود دارد. ویژگی‌های زیر ویژگی‌های یک گیمر، به طور عمومی است:

  • صرف وقت نسبتا طولانی برای بازی
  • علاقه به اخبار و رویدادها
  • اشتیاق داشتن به بازی در هر زمان

اگر بعضی از ویژگی‌های فوق را نداشتید به این معنا نیست که شما گیمر نیستید بلکه موارد فوق عمدتا در بازیکنان دیده می‌شود و اگر فردی حداقل دو مورد از آن را داشت می‌تواند جزو گیمرها به حساب بیاید. حالا یک سوال! شما خودتان را گیمر می‌دانید یا خیر؟ بله یا خیر را کمی پایین‌تر در نظرات بفرستید.

آیا می‌توان به این حرفه به چشم یک شغل نگاه کرد؟

آیا گیم بازی کردن یک شغل محسوب می شود؟

اگر جواب شما به سوال قبل «بله» است پس لازم است تا این بخش را بخوانید. بسیاری از گیمرها اهداف واقعی دارند؛ یعنی نمی‌توان گفت که ما برای تفریح بازی می‌کنیم. این موضوع از گیمر بودن شما کم می‌کند چرا که یک Gamer وجهه حرفه‌ای و جدی دارد. در واقع یک گیمر کسی است که کار و فعالیت اصلی خود را بر محور بازی و رقابت قرار داده است و اگر بگوییم فردی تفریحی بازی می‌کند، نمی‌توان Game را فعالیت اصلی او دانست. بنابراین کسی گیمر واقعی به حساب می‌آید که جدی و مصمم بازی می‌کند و اهدافی دارد؛ حال سوال این است که چنین فردی آینده‌ای دارد؟ چطور می‌توان فعالیت اصلی فردی سرگرمی باشد؟ آیا این حیطه برای کسی شغل و کسب درآمد به همراه می‌آورد؟

در پاسخ باید گفت خیر؛ هر گیمری صرفا با اهداف مالی وارد این حیطه نمی‌شود اما ممکن است افرادی باشند که با هدف کسب درآمد، گیمری را انتخاب کرده باشند. با این حال می‌توان یک گیمر واقعی بود بدون این که امتیازات مالی توقع داشت. این ماجرا مانند ماجرای هنرمندی است که نقاشی می‌کشد و در این زمینه بسیار جدی، حرفه‌ای و قوی عمل می‌کند اما هرگز تابلویی نمی‌فروشد و از ثروت بی‌بهره می‌ماند؛ مثال‌های روشنی از تاریخ وجود دارد که یکی از آن‌ها ون گوگ است.

در کل می‌توان به پرسش تیتر، این طور پاسخ داد: بله می‌توان به این حرفه به دید شغل نگاه کرد اما الزامی وجود ندارد که هر گیمری، یک شاغل به حساب بیاید و کسب درآمد کند. با این که صنعت گیمینگ پتانسیل بسیار بالایی برای کسب درآمد نیز دارد اما برخی این کار را با اهداف غیر مالی انجام می‌دهند. اگر شما دوست دارید از این زمینه درآمد کسب کنید خوب است ابتدا درباره شخصیت و ویژگی‌های رفتاری خود، انتظارات مالی خود، کشور و امکانات موجود و آینده این صنعت تحقیق بیشتری کنید.

برای گیمر شدن باید چه کار کرد؟

برای گیمر شدن چه کار باید کرد

معمولا گیمرها تجهیزات خاصی خریداری می‌کنند و محیط مشخصی برای بازی دارند اما الزامی وجود ندارد که با وجود شرایط اقتصادی موجود، هر گیمر ایرانی تمامی تجهیزات را تهیه و خرید کند. همچنین اختصاص یک محیط به‌خصوص گاهی دشوار است. اگر حداقل‌ها را در نظر بگیریم یک گیمر باید سیستم گیمینگ متوسطی را جمع‌آوری کند تا بازی‌های به‌روز در آن اجرا شوند. همچنین ممکن است محیط مشخصی برای بازی وجود نداشته باشد اما می‌توان بخشی از خانه را که محیطی خلوت و کم‌رفت‌وآمدتر دارد به این کار اختصاص داد. بیشتر گیمرها اتاق خود را برای این کار انتخاب می‌کنند و با تنظیم نور و چیدمان مناسب بازی، یک محیط ایده‌آل می‌سازند.

بنابراین برای این که بتوانید زمان دلخواهی را بازی کنید، باید دو مورد سیستم و محیط را در نظر بگیرید. سایر موارد همگی سلیقه‌ای و بر اساس اهداف هستند؛ به عنوان مثال شاید برای شما مهم نباشد که هدست واقعیت مجازی داشته باشید اما اگر فردی در استایل واقعیت مجازی بازی کند، باید این هدست را بخرد. ما در ادامه مهم‌ترین مواردی را که برای گیمر حرفه ای شدن لازم است آورده‌ایم. بعد از این که از سیستم گیمینگ و محیط مطمئن شدید، موارد بعدی را اجرا کنید.

نکته: اگر در جمع‌آوری و اسمبل کیس یا خرید سیستم مردد هستید حتما مقالات بخش «راهنمای خرید سیستم گیمینگ» پارسی‌گیم را مطالعه کنید.

ویژگی‌های یک گیمر حرفه‌ای

هر کاری در طیفی از مبتدی تا حرفه‌ای رده‌بندی می‌شود اما نمی‌توان حد نهایی برای حرفه‌ای‌گری و دانایی در نظر گرفت. با این وجود می‌توان با بررسی رفتاری گیمرهای حرفه‌ای به چند نتیجه قابل قبول رسید. در این بخش اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های گیمرهای حرفه‌ای را توضیح می‌دهیم. شاید نتوان همه این موارد را عملی کرد اما در قدم‌های کوچک اما پیوسته می‌توان چند مورد ارزشمند را به دست آورد که حکم برگ برنده شما را دارند.

1) نظم و برنامه

نظم و برنامه در گیم

اولین مورد در هر کاری داشتن برنامه است؛ کسانی که بدون برنامه پیش می‌روند با وجود کسب بعضی از موفقیت‌ها، نمی‌توانند به آینده مطمئن باشند. افراد دارای برنامه، اطمینان نسبی دارند که به اهداف از قبل مشخص‌شده خود خواهند رسید. در زمینه بازی و سرگرمی نیز، بر خلاف نام گول‌زننده‌اش، با قضیه‌ای جدی روبه‌رو هستیم. برای گیمر حرفه ای شدن فرد باید برای دستیابی به اهداف و رویاهای خود برنامه‌ریزی کند. برنامه یک دید شفاف نسبت به آینده می‌دهد و باعث می‌شود فرد تصمیم بهتری بگیرد؛ همچنین داشتن برنامه، اهداف را قابل دسترس‌تر می‌کنند، به همین دلیل گیمر برای رسیدن به آن باانگیزه‌تر می‌شود. پس به عنوان یک گیمر حرفه‌ای، برنامه‌ای تنظیم کنید. ترجیحا آن را در جایی بنویسید تا ملموس‌تر باشد. برنامه‌ها در ذهن آشفته و غیرشفاف هستند.

نظم هم ویژگی است که در هر کاری توصیه می‌شود؛ شما نیز به عنوان یک گیمر از این موضوع غافل نشوید. داشتن نظم و انضباط در بازی به معنای داشتن نظم در زندگی است. از آن جایی که گیمر بودن را به عنوان یک حرفه انتخاب کرده‌اید، تمام جنبه‌های زندگی با این موضوع درگیر خواهند شد؛ پس خوب است تا با ایجاد نظم، از بازی و هم از زندگی به طور همزمان لذت ببرید و زندگی را فدای گیم نکنید.

2) توجه به خود

توجه به خود در گیم

بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای فعالیت بدنی روزانه دارند؛ یعنی این طور نیست که تنها فعالیت آن‌ها بازی و گیم باشد بلکه برای گیمر حرفه ای شدن بایستی ورزش را در اولویت قرار داد و فعالیت جسمی داشت. بهترین پیشنهاد جامعه پزشکی، فعالیت بدنی واقعی یا همان ورزش (فعالیت بدنی که باعث افزایش ضربان قلب شود، موجب تعرق شود و درست و صحیح اجرا شود.) به ویژه در محیط باز است.

علاوه بر موضوع ورزش و تمرین‌های جسمی، تغذیه سالم به شدت توصیه می‌شود؛ بسیاری از گیمرها با بی‌توجهی به این موضوع دچار بیماری‌ها و مشکلات جسمی می‌شوند و به سلامت خود آسیب می‌رسانند. داشتن یک روتین ورزشی، تغذیه، فعالیت‌های اجتماعی، مراقبت از خود یا Self-care و پیشگیری و مراعات بهترین توصیف از سبک زندگی سالم یک گیمر حرفه‌ای است.

3) داشتن اهداف جدی

داشتن هدف

همان طور که قبلا گفتیم با این که نام این حوزه «بازی و سرگرمی» است اما گیمرها افراد وقت‌گذران و بی‌هدفی نیستند. داشتن هدف در گیمینگ نه تنها باعث بهتر شدن بازی فرد می‌شود بلکه این فعالیت را موجه و قابل توجیه می‌کند.

4) بازی کردن در زمینه‌های مختلف

بازی های مختلف برای گیمرها

شاید این بخش و بخش بعدی در ظاهر با هم تناقض داشته باشند اما بر عکس، کامل‌کننده یکدیگر هستند. در این قسمت از شما به عنوان گیمر می‌خواهیم که سعی کنید هر نوع بازی را یک بار هم که شده تجربه کنید؛ اگر بیشتر اکشن بازی می‌کنید، سعی کنید خودتان را به چالش بکشید و سبک‌هایی چون استراتژیک، فکری، معمایی، پازل، اسپورت و… را تجربه کنید. همچنین اگر به بازی‌های یک کمپانی علاقه‌مندید، بازی‌های دیگر بازی‌سازان را ببینید و بازی کنید تا فرصت‌های جدید را از دست ندهید. یکی از کارهای جالبی که گیمرهای حرفه‌ای انجام می‌دهند بازی کردن گیم‌های قدیمی و نوستالژی است. حتی اگر این کار مسخره و خنده‌دار باشد، برای گیمر حرفه ای شدن سعی کنید آن را انجام دهید.

5) انتخاب سبک و حیطه فعالیت

گیمر حرفه ای

کمی بالاتر گفتیم که خوب است گیمرها سبک‌ها و بازی‌های مختلف را تجربه کنند اما هرگز توصیه نمی‌شود که فرد تلاش کند در هر کدام از آن‌ها حرفه‌ای شود چرا که این کار غیرممکن و هم اشتباه است. تجربه بازی‌های گوناگون به وسیع شدن دامنه تفکر کمک می‌کند اما مغز نمی‌تواند همه این دامنه‌ها را به طور عمیق ساپورت کند. تنوع صرفا کمک می‌کند تا رگه‌ها و مسیرهای جدیدی در مغز فعال و کشف شوند اما اگر گیمر تلاش کند تا همه کارها را با کیفیت یکسان انجام دهد موفق نخواهد شد. معمولا گیمرها سبک و استایل دارند؛ یعنی سبکی از بازی را انجام می‌دهند که به آن علاقه‌مند هستند یا در آن هدف دارند. بنابراین ضمن یافتن علایق و سلیقه خود، بیشتر وقت و انرژی‌تان را صرف همین حیطه کنید تا در آن حرفه‌ای شوید.

6) تهیه تجهیزات و امکانات

تجهیزات گیمینگ برای گیمر حرفه ای

گیمر حرفه ای شدن به معنی خرید تمام تجهیزات نیست بلکه باید مواردی را تهیه کنید که به دردتان می‌خورند. تجهیزات مهم و ضروری برای هر محیط بازی شامل موارد زیر است:

  • سیستم گیمینگ یا کانفیگ مخصوص بازی
  • مانیتور گیمینگ
  • اسپیکر یا هدفون بازی
  • کیبورد، موس و موس پد
  • مودم یا روتر
  • صندلی مناسب
  • میز مناسب

این موارد جزو بدیهی‌ترین امکانات گیمینگ هستند که در صورت نبود هر کدام، نمی‌توان بازی انجام داد. شاید افرادی را دیده باشید که بدون دو مورد اخیر بازی می‌کنند اما این روش بدترین شیوه بازی است و نابودکننده سلامتی آن‌ها است. در نتیجه حتما برای خرید میز و صندلی مناسب زمان و هزینه بگذارید یا اگر میز و صندلی دارید آن‌ها را مناسب بازی و استقرار طولانی‌مدت کنید. لازم نیست حتما صندلی گیمینگ بخرید؛ صندلی باید ویژگی‌هایی چون راحتی و طبی بودن را داشته باشد و از قابلیت‌های تنظیم ارتفاع، تنظیم انحنای پشتی و عمق پشتی پشتیبانی کند. موارد بعدی جزو ملزوماتی است که افراد خاص باید توجه کنند:

  • کول پد برای دارندگان لپ‌تاپ
  • وبکم و میکروفون برای استریمرها
  • عینک با شیشه‌های مخصوص حذف نور آبی (بلوکات) برای عینکی‌ها
  • خمیر سیلیکون برای افرادی که مدت زمان زیادی کامپیوتر خود را بدون سرویس استفاده کرده‌اند. (آموزش تعویض خمیر سیلیکون)

سیستم گیمینگ باید چند ویژگی داشته باشد؛ ابتدا باید تصمیم بگیرید که کنسول می‌خواهید یا PC، سپس لوازم را تهیه کنید. در صورتی که کنسول می‌خواهید کار آسان‌تری در پیش دارید اما برای پی‌سی کمی دردسر پیش رویتان خواهد بود (اگر لپ‌تاپ بخرید مشکلی وجود ندارد.). دردسر اول انتخاب قطعات درون کیس یعنی پردازنده، مادربرد، کارت گرافیک، رم،‌ هارد، پاور و… است. شما باید تناسب خوبی از این موارد را ایجاد کنید و آن‌ها را از لحاظ قدرت و کیفیت به سطح یکسانی برسانید. دردسر دوم اسمبل این قطعات است. معمولا خریداران از این دردسرها فرار می‌کنند؛ در نتیجه کار مونتاژ و جمع‌آوری به افراد متخصص سپرده می‌شود یا گیمرها کیس‌های از قبل آماده تهیه می‌کنند. بنابراین اگر تصمیم به خرید دارید، حتما از قطعات مطمئن شوید تا قدرت کافی را داشته باشند. اگر از قبل کیس دارید و می‌خواهید آن را آپگرید کنید، حتما از یک فرد متخصص بپرسید تا قطعه مد نظر و مناسب را پیشنهاد دهد.

تجهیزات زیر الزامی نیستند اما محبوبیت زیادی دارند:

  • هدست واقعیت مجازی
  • دسته بازی
  • پایه میکروفون
  • میز لپ تاپ (استند)
  • اکسسوری و لوازم دکوری
  • تجهیزات نورپردازی

مجددا یادآوری می‌کنیم که برای گیمر حرفه ای شدن خرید تمام تجهیزات لازم نیست. حرفه‌ای‌ترین گیمرها هم همه این تجهیزات را ندارند و صرفا مواردی را تهیه می‌کنند که به کارشان خواهند آمد.

7) مناسب‌سازی محیط

محیط مناسب گیمینگ برای گیمر حرفه ای

چند مورد از مناسب‌سازی‌های محیط را قبلا گفتیم؛ قسمت خلوت، به دور از شلوغی و حواس‌پرتی و ترجیحا کنج اتاق بهترین قسمت خانه به حساب می‌آید. بعلاوه محیط تمیز، با نور مناسب، دمای نسبتا خنک و تهویه خوب الزامی است. از دیگر مناسب‌سازی‌ها می‌توان به انتخاب میز و صندلی خوب، تنظیم نور به کمک تجهیزات نوری و استفاده از لباس راحتی اشاره کرد.

8) خودکنترلی

خود کنترلی

سخت تلاش کن تا موفق شوی! این جمله به معنای زیاد تلاش کردن نیست بلکه باید منظم و هوشمندانه کار کرد. بسیاری از گیمرها نمی‌توانند بین ساعات زندگی و بازی خود تعادل ایجاد کنند و معمولا خود را وقف بازی می‌کنند. چنین افرادی خودکنترلی کافی ندارند و نمی‌توانند به بازی‌های بعدی «نه» بگویند. اگر شما هم جزو این افراد هستید بهتر است از دفعه بعدی روی این موضوع کار کنید؛ کنترل کردن تمایل به بازی در گیمرهای حرفه‌ای مشاهده می‌شود؛ افرادی که به سادگی قادر هستند تا بازه زمانی را مشخص کرده و تنها در آن زمان فعالیت کنند. سپس محیط بازی را ترک می‌کنند و به زندگی‌شان می‌رسند!

9) تمرکز و تمرین

تمرکز و تمرین در گیم

دقیقا آن زمانی که دارید بازی می‌کنید، حواس‌جمع و هوشیار بازی کنید. روی حرکت‌ها تمرکز کرده و حرکات جدید را امتحان کنید و راه‌های خلاقانه بسازید. این طور نباشد که هر بار مانند بار قبل باشد و شما صرفا بازی را تکرار کنید.

10) یادگیری مهارت‌های مرتبط

یادگیری مهارت های مختلف

حتما مهارت‌های دیگر را بیاموزید و اجازه ندهید ذهن‌تان محدود بار بیاید. ابتدا از مهارت‌های مرتبط شروع کنید تا گامی دیگر به سمت گیمر حرفه ای شدن بردارید. به عنوان مثال اگر زبان انگلیسی‌تان خوب نیست، آن را تا حدی بیاموزید، کار با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ یا افترافکتس را یاد بگیرید یا بر فضای مجازی مانند یوتیوب و اینستاگرام تسلط پیدا کنید.

11) شرکت در رویدادها و جنبش‌های اجتماعی

شرکت در رویدادهای گیمر های حرفه ای

با این که گله‌مندیم چرا در ایران رویدادهای بازی و سرگرمی این قدر کم است اما خوشبختانه در سال‌های اخیر اتفاقات مثبتی رخ داده است. اگر ساکن تهران هستید حتما در رویدادهایی که اطلاع‌رسانی می‌شوند شرکت کنید یا حداقل سر بزنید. برای کل مردم ایران نیز راه مجازی و اینترنتی مهیا شده است. بعضی از رویدادها به طور آنلاین برگزار می‌شوند که خوب است در آن‌ها حاضر شوید.

12) رقابت و مسابقه

رقابت و مسابقات گیمینگ

اگر تخصص شما در سبک‌هایی چون ورزشی، مسابقه‌ای یا اکشن است می‌توانید حریف بطلبید و مسابقه بدهید. مسابقه دادن علاوه بر محک زدن مهارت‌های بازی شما، باعث اتفاقات جالب‌توجه دوستانه می‌شود؛ به اصطلاح خودمانی خوش می‌گذرد! احتمالا روابط جدیدی برقرار می‌کنید و از دیگران، ترفندها و روش‌های جدید بازی کردن می‌آموزید.

13) تفریح با دوستان

بازی کردن با دوستان

در مقابل رقابت سرسختانه توصیه می‌شود گاهی بدون دغدغه بازی کنید. در واقع همیشه جدی نباشید و سخت نگیرید. گاهی تفریحی و برای دل خودتان بازی کنید و گاهی با دوستان و از سر خوش‌گذرانی وقت بگذرانید.

14) فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی گیمر حرفه ای

فعالیت‌های اجتماعی در فضای مجازی را شوخی نگیرید. قطعا شما بهتر از من می‌دانید که فضای مجازی چه موهبتی برای بروز استعدادها و نمایش آن‌ها است. بنابراین اگر استعدادی در زمینه نمایش دارید آن را به اشتراک بگذارید. همچنین به طور کلی توصیه می‌کنیم تا ویدیوها و اطلاعات فضای مجازی را ببینید و پیگیری کنید تا از اتفاقات روز عقب نمانید.

15) پیدا کردن پشتوانه

پیدا کردن پشتوانه

گیمرها اصولا باید اسپانسر پیدا کنند یا آن قدر معروف و عالی باشند که اسپانسرکننده خود به سراغ او بیاید ولی تنها مسئله ما عدم جا افتادن فرهنگ اسپانسرینگ در ایران است. امیدواریم به این صنعت بها داده شود و در پی آن، افراد اسپانسر از گیمرها حمایت کنند. در حال حاضر گیمرهای ایرانی می‌توانند پشتوانه خارجی داشته باشند و فرامرزی فعالیت کنند.

سخن نهایی

برای گیمر حرفه ای شدن باید هزینه کرد و البته روی خود کار کرد. اگر در حال حاضر توانایی خرید سیستم مورد علاقه‌تان را ندارید می‌توانید کانفیگ متناسب با بودجه خود را تهیه و مونتاژ کنید. همچنین فراموش نکنید که گیمر بودن فقط بازی کردن نیست و باید به موارد مهمی که در بالا اشاره کردیم توجه داشت. در بالا پرسیدیم که آیا خودتان را گیمر می‌دانید یا خیر؟ اکنون سوالی که داریم این است که آیا با معرفی ویژگی‌های فوق، خودتان را گیمر حرفه‌ای می‌دانید یا خیر؟ جواب را به ما هم بگویید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

گیمر یا Gamer کیست؟

توضیحات مختلفی پیرامون کلمه «گیمر» وجود دارد؛ «کسی که گیم بازی می‌کند» یا «کسی که تلاش می‌کند تا وقت قابل توجهی را صرف بازی‌های ویدیویی کند» از جمله این توضیحات و تعاریف هستند

۱
آیا می‌توان به این حرفه به چشم یک شغل نگاه کرد؟

بله می‌توان به این حرفه به دید شغل نگاه کرد اما الزامی وجود ندارد که هر گیمری، یک شاغل به حساب بیاید و کسب درآمد کند.

۲
برای گیمر شدن باید چه کار کرد؟

یک گیمر حداقل باید سیستم گیمینگ متوسطی را جمع‌آوری کند تا بازی‌های به‌روز در آن اجرا شوند. بعلاوه باید یک محیط جدا برای بازی در نظر گرفت.

۳
چه تجهیزاتی برای بازی لازم است؟

مهم‌ترین تجهیزات برای بازی سیستم گیمینگ،مانیتور، مودم، موس و موس پد، کیبورد، اسپیکر، هدفون، میز و صندلی مناسب هستند.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 49 دیدگاه
  • Avatar

    Ali

    مهمان

    سلام و عرض ادب
    من از 39 سال عمری که از خدا گرفتم راحت حداقل 25 سالش کم و بیش پایی بازی های ویدیویی به اصطلاح گیم گذروندم از آتاری دسته خلبانی و دسته گوشکوبی بگیر تا میکرو و نینتندو و سه گا. PlayStation 1.2.3 الانم هم که PC البته من از پی سی فقط و فقط برای بازی استفاده نمیکنم PC همینش خوبه که همه کارست اخه من بعد از بازی ویدیویی علاقه ی عجیبی به کارهای گرافیکی مثل تدوین ویدیو و پروژه های سنگین گرافیکی دارم و با نرم افزار های EDIUS و Adobe Premiere Pro تدوین میکس فیلم میکنم خب گیم یه چیز دیگست و صد البته برای من در اولویت اول من به اندازه ی موهای سرم بازی های ویدیویی کردم بعد از اینم ان شاءالله اگر عمری باقی باشه باز هم بازی های ویدیویی خواهم کرد لامذهب گیم برای یه بازی خور بازی باز نه خسته کنندست و نه تکرای با این حال من اصلا خودم رو یه گیمر حرفه ی نمیدونم گیم دنیایی خیلی خیلی بزرگ و وسیعی داره گیمر حرفه ای شدن خیلی خیلی مشکل هر کسی که بازی ویدیویی انجام بده که گیمر نمیشه بگذریم من از سمیم برای مملکت عزیزمون ایران بزرگ هم وطنان عزیزم ارزویی موفقیت و سربلندی میکنم ان شاءالله موفق و پیروز و سرافراز باشد یا حق یا مولا علی (ع)

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به Ali

      نویسنده

      خداقوت ?

  • علی

    علی

    مهمان

    سلام و عرض ادب
    مطالبتون عالی بود ، بله منم گیمر هستم البته فقط آفلاین چون اوضاع نت مناسب نیست ، با کامپیوتر بازی میکنم و نسبتا سیستم خوبی دارم با ssd یک ترابایت که کلی بازی های مورد علاقه ام را ریخته ام ، البته بخاطر پایین آوردن استرس در بازی غالباً از ترینر استفاده میکنم و اکثر بازی هایم را از سایت خوب شما دانلود کردم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به علی

      نویسنده

      باعث افتخار و خوشحالیه

  • Avatar

    KE135

    مهمان

    همیشه توی هر مقاله، سریع میرفتم سراغ اصل کار
    اما این مقاله اولین مقاله ای بود که منو از اولش تا آخرش با خودش برد. دمتون گرم 🙂

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به KE135

      نویسنده

      ممنون از شما

  • Avatar

    Esh

    مهمان

    به نظرم با شرایط حال حاضر تو ایران جامعه گیمر های ایرانی چند مشکل دارن اول عدم ثبات اینترنت دوم قیمت بالای نبست به کیفیت اینترنت سوم دزدی اپراتور ها از سر ته بسته ها چهار فیلترینگ وپنج هزینه های سرمسام آور سیستم های گیمینگ که به بالای پنجاه میلیون تومان می رسد یه سیستم نیمه گیمینگ حداقل شصت تومن آب میخورد و انجام این هزینه برای قشر متوسط جامعه غیر ممکن است شش تحریم بودن وعدم برگزاری مسابقات در شهرستان ها

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به Esh

      نویسنده

      به موارد خوبی اشاره کردید

  • Avatar

    Sina

    مهمان

    از دید من اینا هیچ کدوم ملاک های خوبی نیستن ملاک های من اینا هستن
    ۱.واقعا علاقه داشته باشه نه برای گذشتن وقت یا پول یا ترند شدن یک بازی
    ۲.با هرچی داره بازی کنه اگر یک سیستم قدیمی داره یا یک گوشی داره یا هر چیزی مهم نیست چون اون علاقه داره پس قدیمی بودن بازی براش مهم نیست

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به Sina

      پشتیبانی

      سلام
      منظور نویسنده محترم از گیمر حرفه ای این بود که شما به عنوان شغل و یک حرفه برای درآمدزایی در بستر جهانی به این کار نگاه کنید، که با این حساب کاملا درست هست نکات ذکر شده
      اما اگر هرچی جز موارد بالا باشه، نظر شما درسته

    • Avatar

      حسن در پاسخ به Sina

      مهمان

      واقعا عالی گفتی

  • Avatar

    Unknown person

    مهمان

    بابا اینا مشخصات گیمرایه سوسوله
    داش گیمر کسیه ک همه چیزو ب گیم ترجیح میده حتی خواب و غذا و همه چی ??

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به Unknown person

      نویسنده

      این گیمری که شما گفتید حرفه‌ای نیست و بعدا خیلی چیزاشو از دست میده

  • Avatar

    گودرت

    مهمان

    گیمر یعنی در هر جایی با هر سیستمی لذت و قدرت خودش رو تو گیم نشون بده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    KALL GAMING

    مهمان

    آقا منی که گیمرم خب ایران اینترنت داره که من بخوام اصلا گیم رو درست و حسابی بازی کنم؟آقا من همش دارم فیلتر شکن میزنم از سر ناچاری بخاطر اینکه اصلا یه اینترنت درست نداریم بعد خود فیلترشکن ها هم اصلا جواب نمیده منی که گیمرم و بدبختی یه ذره اینترنت خوب دارم ، دارم دست و پنجه نر میکنم که بتونم بازی حداقلش آپدیت کنم….اگر واقعا گیمر بودن اون ۵۰ میلیون ایرانی ای که گیمرن براتون مهمه حداقل بزارید اینترنت خوبی داشته باشیم ، آخه منه گیمرم آدمم …منم دوست دارم گیم بزنم ….منم دوست دارم مثل اون خارجی ای که داره راحت بازی می‌کنه پینگ ۱۰ میگیره منم پینگ ۱۰ بگیرم ….یذره برای من گیمر هم احترام قائل بشید ….آخه یعنی چی اینترنت درست و حسابی نداریم.. کل دنیا دارن راحت بازی میکنن

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به KALL GAMING

      نویسنده

      همه‌مون تو این وضعیتیم ?

    • Avatar

      Aa در پاسخ به KALL GAMING

      مهمان

      فقط اون چند تایی ک دیس لایک دادن .. انتخاب بهترین

مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 49 دیدگاه