آپارات
یحیی رحیمی

سرویس آپارات گیم روز 18 شهریور تعطیل می‌شود

یحیی رحیمی 16 شهریور 1401 3 دیدگاه
1,645 بازدید

سرویس آپارات گیم به‌عنوان جانشین سرویس استریم خارجی در داخل ایران از روز 18 شهریور رسما به کار خود پایان خواهد داد. شکوری مقدم مدیرعامل آپارات می‌گوید که تصمیم تعطیلی آپارات گیم به دلیل حواشی و هجمه‌های واردشده به این سرویس گرفته شده است. وی با انتقاد از صداوسیما می‌گوید که سرویس بازی آپارات رسما از روز هجدهم شهریور تعطیل می‌شود و جزوی از پورتال گیم عربی خواهد شد.

مدیرعامل آپارات از هجمه‌های صداوسیما و فشار وارده به آن‌ها انتقاد کرده و می‌گوید که «از مهاجرت نخبه‌ها به مهاجرت سرویس‌ها» رسیده‌ایم. وی معتقد است که میدان را به مسئولان صداوسیما واگذار کرده‌اند و این باعث شده تا تنش میان پلتفرم‌ها با سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صورت و تصویر فراگیر موسوم به ساترا به فاز تازه‌ای وارد شود.

تعطیلی آپارات گیم

دلیل تعطیلی سرویس آپارات گیم

به گزارش پارسی گیم و به نقل از خبر آنلاین، محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل صبا ایده و مالک آپارت با انتشار ویدیویی، دلیل تعطیلی آپارات گیم را توضیح داد. وی می‌گوید که رئیس صداوسیما در دانشگاه صنعتی شریف به این مسئله پرداخته که استریم بازی و فضای آن پر از محتوای مستهجن و شیطان‌پرستی است و در پی میزگردهایی که در صداوسیما برگزار شده، قوانین تازه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است:

محمد جواد شکوری مقدمدر مکالمه‌ای هم که چند روز پیش، با مجموعه ساترا داشتم اعلام کردند که طی نامه‌هایی از سمت برخی نهادها، موظف به نظارت دقیق و درست بر این فضا شده‌اند. این میدان را به خودشان واگذار می‌کنیم. می‌توانند روی تلوبیون، سرویس استریمینگ راه‌اندازی کنند. علی‌رغم ‌میل باطنی و در نهایت تأسف و ناراحتی، آپارات گیم از روز جمعه 18 شهریور برای همیشه خاموش می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: « اگر اینجا درک درستی از این پدیده‌ها وجود ندارد، تقصیر ما نیست». شکوری مقدم در ادامه سرنوشت سرویس آپارات گیم را مشخص کرد و اگرچه این سرویس از روز هجدهم شهریور در ایران تعطیل خواهد شد، خبر از انتقال آن به یک کشور عربی داد. وی می‌گوید که «از مهاجرت نخبگان به مهاجرت سرویس‌ها و خدمات رسیده‌ایم که این جای تأسف دارد». وی مسئولیت تعطیلی آپارات گیم را مستقیماً بر عهده کسانی می‌داند که بدون آگاهی و تخصص وارد حوزه‌ای می‌شوند و برای آن تصمیم می‌گیرند.

سرویس آپارات گیم از سال 1396 آغاز به کار کرد و در طی چند سال اخیر، کاربران زیادی را جذب کرده است. بیش از 71 هزار استریمر در سال گذشته به فعالیت پرداخته‌اند و 2.4 میلیون نفر به تماشای ویدیوها نشسته‌اند. بسیاری از کاربران آپارات گیم در استریم امروز به تعطیلی این سرویس پرداخته‌اند و آن را اتفاقی باورنکردنی خوانده‌اند.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Helen

    مهمان

    جاهل و نادان شمایید ک بجای این ک استریمرارو درک کنید و ب مشکلاتشون بپردازید با حقوقای نجومی خودتون دارید عشقو حال میکنین فک میکنین همه مث شمان!..
    حالم از این قوانین و محدودیاتای مسخرتون بهم میخوره
    اپارات بدون اپارات گیم هیچه!
    دل جوونامون ب این خوش بود ک‌ خودتون نخواستید
    اگه شما نگران این بودید ک جوونا بقول خودتون ب فضای مستهجن کشیده نشن اپارات گیمو ک انقدم داخلش نظارت بود رو نمیبستید ک همه ب وبسایتای فرعی و فیلتر شده کشیده نشن توییچو ب بهونه اپارات گیم فیلتر کردن حالا اپارات گیمم بستن
    هه

    پاسخ دهید
    • Avatar

      24253254 در پاسخ به Helen

      مهمان

      نگید جاهل و نادان دوست عزیز. خوب نیست.

    • Avatar

      Mohammad در پاسخ به Helen

      مهمان

      راست میگی هیچ وقت مارو درک نکردن