بهترین استریمر های ایرانی توییچ در سال 2021
یحیی رحیمی

بهترین استریمر های ایرانی توییچ در سال 2021

یحیی رحیمی 6 دی 1400 26 دیدگاه
25,081 بازدید

استریم بازی و محتوا در طی چند سال اخیر و با خانه‌نشینی به دلیل شیوع کرونا افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. استریمر های ایرانی نیز پا به پا خارجی‌ها برای کسب درآمد و جذب فالور تلاش می‌کنند و موفقیت خیره‌کننده‌ای به دست آورده‌اند. پس از آنکه توییچ آمار و ارقام سال 2021 را منتشر کرد و بهترین استریمرهای سال 2021 را اعلام کرد؛ تصمیم گرفتیم تا گزارش دقیقی از عملکرد بهترین استریمر ایرانی توییچ و پیشرفت آن‌ها در سال میلادی گذشته ارائه کنیم. همراه پارسی گیم باشید تا بهترین استریمر های ایرانی توییچ در سال 2021 توییچ را معرفی کنیم.

قبل از شروع مطلب، بهتر است واژه استریمر که اندکی برای ما ایرانی‌ها تازه است را تشریح کنیم. استریمر به فردی گفته می‌شود که به صورت زنده با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کند و یک ویدیو یا بازی ویدیویی را نمایش می‌‌دهد. استریمر حتماً لازم نیست یک بازی ویدیویی را به صورت زنده پخش کند و ممکن است تنها با طرفداران خود به شوخی و خنده بپردازد و گپ و گفتگو ساده‌ای با آن‌ها داشته باشد. افرادی نیز وجود دارند که به بررسی بازی‌های ویدیویی به صورت زنده می‌پردازند که فعالیت آن‌ها با دیگر استریمرها تفاوت دارد.

بهترین استریمر های ایرانی توییچ

پلتفرم استریم توییچ در سال گذشته میلادی رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. این پلتفرم حدود 45 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است و تقریباً از لحاظ فالور و تماشاگر بی‌رقیب است و آن را نمی‌توان با یوتیوب و فیس بوک گیمینگ یا حتی آپارات مقایسه کرد. استریمرهای ایرانی که در توییچ فعالیت می‌کنند، تعداد بازدیدکننده بالاتری نسبت به دیگر پلتفرم‌های استریم پیدا کرده‌اند و بهتر شناخته‌شده‌اند. در این مطلب سعی می‌کنیم 10 استریمر ایرانی که سال گذشته بیشترین تماشاگر را داشته‌اند معرفی کنیم.

معیار تحلیل و مقایسه، تعداد ساعات مشاهده‌شده ویدیوها در سال گذشته از روز اول ژانویه تا بیستم دسامبر است. پارسی گیم سعی کرده تا همان استراتژی تحلیل داده توییچ را دنبال کند و مانند گزارش اصلی، میزان ساعات تماشا ویدیو را در نظر گیرد. استریمرهای بسیار زیادی وجود دارند، اما به دلیل فعالیت پایین در سال گذشته، نمی‌توان آن‌ها را در فهرست جا داد. نکته‌ی مهم آن است که تنها استریمر بازی در نظر گرفته نشده است و از آنجایی که توییچ دسته‌بندی‌های مختلفی مانند «گپ و گفتگو» دارد، هر استریمر ایرانی که در این پلتفرم فعالیت کند را بررسی کرده‌ایم و در آخر 10 استریمر برتر سال را استخراج کرده‌ایم.

منچ تی وی استریمر ایرانی

10 – منچ تی وی menchTV

  1. رنک: 6209
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 12.6 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 124 روز
  4. بازدید ویدیو: 202 هزار ساعت

منچ تی وی از جمله استریمرهای ایرانی است که سال‌های گذشته به استریم بازی می‌پرداخت و اخیراً نیز سرورهای رول‌پلی GTA V را هدف قرار داده و اندکی از فضای سرگرم‌کننده این بازی را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می‌گذارد. اگرچه استریم بازی برای او اهمیت دارد، اما اولویت او، دسته‌بندی گپ و گفتگو توییچ است و با پخش ویدیوهای محبوب یوتیوب، واکنش خود را نشان می‌دهد. او در بخش «درباره من» صفحه‌ی توییچ نوشته است که حرف‌هایی می‌زند که باید به بقیه بربخورد و همچنین ویدیوهای نمایش داده شده نیز هیچ‌کدام با اجازه‌ی فرد اصلی استفاده نمی‌شوند و به قول خودش، «دزدی» است.

منچ تی‌ وی (menchTV) در سال 2021 رشد آرامی داشته و حدود 12.6 هزار فالور جذب کرده است و ویدیوهای او نیز 202 هزار ساعت تماشا شده‌اند که پیشرفت زیادی نسبت به سال گذشته داشته است.

k2delta38‌ بهترین استریمر های ایرانی

9 – کاوه k2delta38

  1. رنک: 6154
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 42.6‌ هزار نفر
  3. روزهای فعال: 174 روز
  4. بازدید ویدیو: 214 هزار ساعت

کاوه از جمله استریمر های ایرانی حرفه‌ای توییچ است که ظاهر او، شباهت زیادی به دکتر دیسریسپکت دارد. در واقع او عینک آفتابی به چشم دارد و همچنین صدای مناسبی نیز دارد که به دل فالورهایش نشسته است. بازی فورتنایت حوزه‌ی اصلی فعالیت کاوه است و مهارت بسیار زیادی نیز در این بازی دارد. او هر از گاهی شوخی‌های بامزه‌ای با تماشاگران انجام می‌دهد که باعث محبوبیت دوچندان او شده است. کاوه از جمله استریمرهایی است که صرفاً به نمایش زنده بازی می‌پردازد و اگرچه فورتنایت، بازی موردعلاقه اوست؛ اما عناوین داستانی را هم استریم می‌کند.

کاوه که با نام مستعار k2delta38 در توییچ شناخته می‌شود، 42.6 هزار فالور در سال 2021 جذب کرده است و همچنین ویدیوهای او نیز 214 هزار ساعت تماشا شده است که رشد زیادی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

Rwinshow بهترین استریمر ایرانی

8 – آروین شو RwinShow

  1. رنک: 2120
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 69.2 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 39 روز
  4. بازدید ویدیو: 389 هزار ساعت

در ادامه معرفی بهترین استریمر های ایرانی سال 2021 توییچ به فرد آشنا و قدیمی می‌رسیم که میان دیگر استریمرها نیز محبوبیت زیادی دارد. آروین شو از جمله کانال‌های محبوب توییچ است که بیشتر در دسته‌بندی گپ و گفتگو فعالیت می‌کند و گاهی نیز به استریم بازی وارزون می‌پردازد. او از جمله استریمرهای قدیمی است که بسیاری از اوقات با دیگر استریمرها گپ می‌زند و همراه آن‌ها به تجربه بازی گروهی می‌پردازد. شوخی‌ها و صحبت‌های بانمک او با تماشاگران باعث شده تا او به یکی بهترین استریمر های ایرانی توییچ تبدیل شود.

آروین شو در سال گذشته بیش از 69.2 هزار فالور جذب کرده که رقم چشم‌گیری است و علی‌رغم آنکه تنها 39 روز فعال داشته است، ویدیوهای او 398 هزار ساعت تماشا شده‌اند و از این جهت، مقام هشتم را به دست آورده است.

Mia Plays توییچ

7‌ – میا پلیز MiaPlays

  1. رنک: 772
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 134 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 31‌ روز
  4. بازدید ویدیو: 395 هزار ساعت

کانال توییچ میا پلیز از لحاظ رنک و رتبه‌بندی، بهترین کانال توییچ ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. میا و کوروش در طی چند سال اخیر رشد بسیار زیادی به عنوان استریمر بازی داشته‌اند و در سال گذشته، فعالیت‌های خود را در یوتیوب گسترش داده‌اند و اندکی از روزهای فعال در توییچ کاسته‌اند. این باعث شده است تا میزان ساعات تماشا ویدیوهای این استریمر ایرانی، نسبت به رنک، تفاوت شگرفی داشته باشد و می‌توان گفت که او از این لحاظ در سال گذشته میلادی افت کرده است.

میا و کوروش بیشتر به استریم بازی فورتنایت می‌پردازند و گه گاهی نیز با طرفداران خود گپ می‌زنند و لحظات سرگرم‌کننده و بامزه‌ای برای طرفداران خود می‌سازند. MiaPlays اگرچه تنها 31 روز فعال در سال 2021 داشته، اما ویدیوهای او بیش از 395 هزار ساعت تماشا شده است و از این لحاظ، جایگاه هفتم بهترین استریمر های ایرانی در سال 2021 را از آن خود کرده است.

بهترین استریمر های ایرانی توییچ

6 – امیر ای زد AmirEyZed

  1. رنک: 3935
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 47.7 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 118 روز
  4. بازدید ویدیو: 416 هزار ساعت

امیر ای زد از استریمر های ایرانی توییج است که عموماً به شوخی و گفتگو با دنبال کنندگان خود می‌پردازد. حوزه‌ی فعالیت او مشابه منچ تی وی است و با پخش ویدیوهای یوتیوب، به آن‌ها واکنش می‌دهد و همچنین مسائل روز را با دیدگاه طنز بررسی می‌کند. او گاهی نیز به استریم بازی می‌پردازد و Rainbow Six Siege بازی می‌کند و به نظر می‌رسد یک مقام هم در این بازی داشته باشد. به هر حال استریم‌های طنز او باعث شده تا 47.7 هزار فالور در سال 2021 جذب کند و ویدیوهای او نیز بیش از 416 هزار ساعت تماشا شوند. او علاوه بر توییچ و یوتیوب، فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز دارد.

امیر فانتوم استریمر بازی ایرانی

5 – امیر فانتوم AmirPhanthom

  1. رنک: 3546
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 28.5 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 207 روز
  4. بازدید ویدیو: 836 هزار ساعت

اگر طرفدار دوتا و دوتا 2 باشید، بدون شک با امیرحسین محبوبی ملقب به امیر فانتوم آشنا هستید. امیر از جمله استریمر های بازی ایرانی است که سابقه‌ی درخشانی در زمینه بازی و استریم دارد و چندین قهرمانی نیز در سطح جهانی دارد و فرد شناخته‌شده‌ای میان طرفداران دوتا است. مهارت او در بازی Dota 2 باعث شده تا اکثر حریف‌ها را به سرعت از دور مسابقه خارج کند. مهارت امیر فانتوم باعث جذب طرفداران زیادی شده است و از جمله معدود استریمر ایرانی است که با برندهای مختلفی فعالیت دارد و اسپانسر جذب می‌کند.

امیر فانتوم در سال 2021 حدود 207 روز استریم کرده است و همچنین ویدیوهای او نیز 836 هزار ساعت تماشا شده‌اند که از این لحاظ در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد. سال اخیر میلادی برای او موفقیت‌آمیز بوده و توانسته خود را به ده‌ها هزار نفر بشناساند.

بهترین استریمر های ایرانی توییچ

4 – اورکا FK_ORCA

  1. رنک: 3990
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 69.3 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 232 روز
  4. بازدید ویدیو: 1.37 میلیون ساعت

سال 2021 برای استریمرهای ایرانی توییچ فوق‌العاده بوده و ویدیوهای چهار نفر از افراد این فهرست، بیش از یک میلیون ساعت تماشا شده‌اند. اورکا با نام مستعار FK_ORCA از جمله همین استریمرها است که در زمینه‌ی استریم فورنتایت و وارزون فعالیت می‌کند. یکی از کارهای جالب او، استریم خیریه چهارده روزه بود که یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ استریم فارسی است و توانست دو رکورد جهانی ثبت کند. این چهار‌ده روز تأثیر زیادی در موفقیت او داشت و باعث شد تا به عنوان یکی از بهترین استریمر های ایرانی توییچ شناخته شود.

اورکا در سال 2021 حدود 69.3 هزار فالور جذب کرده است و 232 روز نیز به استریم پرداخته است. ویدیوهای وی بیش از 1.37 میلیون ساعت تماشا شده است که رکورد بی‌نظیری به حساب می‌آید و از این لحاظ در جایگاه چهارم فهرست بهترین استریمر های ایرانی در سال 2021 قرار می‌گیرد. اورکا علاوه بر توییچ، فعالیت زیادی در دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد و از جمله پرکارترین افراد شاغل در حوزه استریم بازی ایران است.

سام صابری استریمر ایرانی

3 – سام صابری SamSaberi

  1. رنک: 1832
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 154 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 256
  4. بازدید ویدیو: 1.69 میلیون ساعت

سام صابری از چهره‌های محبوب توییچ فارسی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و ویدیوهای او میلیون‌ها ساعت تماشا می‌شوند. او مهارت باورنکردنی در بازی وارزون دارد و اکثر استریم های خود را به همین بازی اختصاص می‌دهد. البته فعالیت او به وارزون ختم نمی‌شود و دیگر بازی‌های تراز اول از جمله لست آو آس 2 را هم استریم کرده است. او سال 2021 به استریم بازی Resident Evil Village با زیرنویس فارسی پارسی گیم پرداخت که اتفاق جالبی در نوع خود بود.

سام صابری علاوه بر استریم بازی وارزون با مخاطبان خود نیز گفتگو می‌کند و سعی می‌کند با دنبال کنندگان خود ارتباط نزدیکی بگیرد. او همچنین فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد و گاهی گزارش سفرهای خود را به اشتراک می‌گذارد. SamSaberi بیش از 256‌ روز استریم کرده است و این فعالیت توانسته 154 هزار فالور برای او به ارمغان بیاورد. ویدیوهای او حدود 1.69 میلیون ساعت تماشا شده است و از این لحاظ در جایگاه سوم چارت امسال قرار می‌گیرد.

Bigzmoge بهترین استریمر های ایرانی 2021

2 – بیگزموگ Bigezmoge

  1. رنک: 1108
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 173 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 290 روز
  4. بازدید ویدیو: 2.5 میلیون ساعت

علی که با اسم مستعار Bigezmoge شناخته می‌شود، فعالیت خود را از استریم در آپارات شروع کرد و چند سالی است که در پلتفرم استریم توییچ فعالیت می‌کند و از جمله محبوب ترین استریمر های ایرانی است. او از جمله بامزه‌ترین استریمرهایی است که رابطه‌ی نزدیکی با طرفداران خود دارد و بیشتر در دسته‌بندی گپ و گفتگو توییچ فعالیت می‌کند. البته فعالیت او به استریم طنز ختم نمی‌شود و بازی‌های آنلاین و گاه‌گاهی داستانی را هم پخش می‌کند که البته شوخی‌های او در هنگام بازی، طرفدار بیشتری دارد و همین باعث شده تا او دومین استریمر ایرانی موفق سال 2021 توییچ باشد.

کانال توییچ Bigezmoge حدود 290 روز در سال 2021 فعالیت داشته است که در نوع خود باورنکردنی است. او همچنین 173 هزار فالور در سال گذشته جذب کرده است و ویدیوهایش بیش از 2.5 میلیون ساعت تماشا شده‌اند. اگرچه بیگزموگ فعالیت خود را به تازگی در توییچ شروع کرده، اما سرعت رشد او چشم‌گیر بوده است.

FarhadXRay-Twitch

1 – فرهاد ایکس ری FarhadXRay

  1. رنک: 1150
  2. دنبال کننده جذب‌شده: 158 هزار نفر
  3. روزهای فعال: 263‌ روز
  4. بازدید ویدیو: 2.62 میلیون ساعت

فرهاد اگرچه چهره‌ی نسبتاً جدید میان استریمر های ایرانی است، اما سرعت رشد او باورنکردنی است و ویدیوهای او در طی دو سال اخیر، میلیون‌ها بار تماشا شده است. او مهارت بسیار زیادی در بازی وارزون دارد و می‌توان او را یکی از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان وارزون ایرانی نامید که طرفداران بسیار زیادی دارد. او علاوه بر بازی آنلاین، بازی‌های داستانی را هم انجام می‌دهد و آن‌ها را استریم می‌کند. فعالیت فرهاد تنها به توییچ محدود نیست و کانال یوتیوب او نیز دنبال کنندگان بسیار زیادی دارد و هر هفته نیز ویدیوهای تازه‌ای پخش می‌شوند که هزاران بار دیده می‌شوند.

فرهاد ایکس رس رکوردهای مختلفی را در سال 2021 به عنوان یک استریمر ایرانی جابه‌جا کرده است. او در حال حاضر رنک 1150 توییچ را در اختیار دارد و احتمالاً سال آینده به جمع 1000 استریمر برتر جهان بپیوندد. در حال حاضر میا پلیز تنها استریمر ایرانی است که جزو هزار استریمر برتر توییچ است. 263 روز فعالیت باعث جذب 158 هزار فالور جدید شده است و ویدیوهای او نیز 2.62 میلیون ساعت در سال 2021 تماشا شده است که بیش از هر استریمر ایرانی دیگری است. FarhadXRay در دیگر شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت می‌کند و می‌توانید او را دنبال کنید.

به پایان مطلب بهترین استریمر های ایرانی توییچ در سال 2021 رسیدیم. همان‌طور که ابتدا گفتیم، هدف مطلب تنها گزارشی از موفق‌ترین استریمرها در سال 2021 بوده و با همان الگوی تحلیل توییچ پیش رفته‌ایم. وقت آن است که نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که کدام استریمر را بیشتر می‌پسندید و ویدیوهای او را دنبال می‌کنید؟

منبع آمار ها و اطلاعات وب سایت Twitchtracker

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین استریمر ایرانی سال 2021 کیست؟

فرهاد ایکس رس رکوردهای مختلفی را در سال 2021 به عنوان یک استریمر ایرانی جابه‌جا کرده است. او در حال حاضر رنک 1150 توییچ را در اختیار دارد و احتمالاً سال آینده به جمع 1000 استریمر برتر جهان بپیوندد. در حال حاضر میا پلیز تنها استریمر ایرانی است که جزو هزار استریمر برتر توییچ است. 263 روز فعالیت باعث جذب 158 هزار فالور جدید شده است و ویدیوهای او نیز 2.62 میلیون ساعت در سال 2021 تماشا شده است که بیش از هر استریمر ایرانی دیگری است.

۱
کدام استریمر ایرانی در سال 2021 بیشترین فالور را جذب کرده است؟

بیگزموگ بیشترین رشد را در سال 2021 داشته است و با جذب 173 هزار نفر فالور جدید، رکورد خیره‌کننده‌ای از خود به جا گذاشته است.

۲
10 استریمر ایرانی برتر سال بر چه اساسی انتخاب شده‌اند؟

فهرستی که جلوی شما قرار دارد، بر اساس تعداد روزهای فعال در سال گذشته و همچنین میزان تماشا ویدیوها انتخاب شده است؛ افراد محبوب دیگری وجود دارند که فعالیت چندانی در توییچ نداشته‌اند و می‌توانید آنها را در پلتفرم‌های دیگر از جمله یوتیوب دنبال کنید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 26 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    پس نیچکو ویو های نیچکو از منچ تیوی بیشتره

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیرعلی جوانی

    مهمان

    چرا مهدی ادن نیست

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Shaahin

    مهمان

    همین الآن دارم استریم منچ تی وی را می بینمح

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Arshia

    مهمان

    پس علیرکسا?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Mmd_freeman

    مهمان

    پس نیچوکو کجاس؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیر محمد

    مهمان

    مطمئن هستید آمار ها دقیقه ؟ تعداد سابسکرایب اورکا تا سه ماه پیش ۱۳۰ هزار تا بود
    بعد یه چیزی فک کنم فرهاد ایکس ری اگه چند ماه پیش ۲۰۰ هزار تا هم رد کرده بود?

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به امیر محمد

      نویسنده

      تعداد فالور جذب شده در طی یک سال هست دوست عزیز

  • Avatar

    آذی

    مهمان

    میا و کوروش فعالیت خاصی داخل توییچ نداشتند، فکر می کنم شمیم(شمولی) گزینه بهتری می بود.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Hossein

    مهمان

    مخالفم علی بیگز از فرهادم بهتره میتونی نظر سنجی بزاری

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 26 دیدگاه