بازی های شبیه به Hogwarts Legacy
ارحام ادبخواه

بازی های شبیه به Hogwarts Legacy

ارحام ادبخواه 14 فروردین 1402 بدون دیدگاه
4,910 بازدید

از آنجایی که تعداد بازی‌های خوب دنیای هری پاتر از انگشتان یک دست فراتر نمی‌رود و هاگوارتز لگسی جزو استثناها محسوب می‌شود، طرفداران دنیای جادوگری ویدیو گیم‌های هری پاتر محور متعددی در اختیار ندارند. اما با این حال بازی‌های باکیفیت و قابل احترام دیگری وجود دارند که مانند Hogwarts Legacy جادو را در اولویت‌های خود قرار دهند. در ادامه به معرفی بهترین بازی های شبیه به Hogwarts Legacy خواهیم پرداخت.

بازی های شبیه به هاگوارتز لگسی که باید تجربه کنید

هنگامی که فیلم‌های هری پاتر به اکران درآمد و نوشته‌های جی کی رولینگ به اوج محبوبیت خود رسید، دنیای بازی‌های ویدیویی در حال دنبال کردن مسیر صعودی خود بود. در چنین برهه‌ای همه انتظار یک ویدیو گیم باکیفیت را داشتند که بتواند در حد فیلم‌ها و کتاب‌ها ظاهر شود و تجربه زندگی در مدرسه و دنیای جادوگری را تداعی کند. اما متاسفانه بازی‌هایی که در سال‌های گذشته با محوریت هری پاتر منتشر شدند، هیچ کدام کیفیت مورد نظر را نداشتند. همین موضوع باعث به وجود آمدن یک خلأ بزرگ در دل پاترهدها شد تا آن‌ها همیشه حس فقدان خاصی نسبت به این بحث داشته باشند. ولی خب شرکت برادران وارنر که پیش از این وظیفه تولید فیلم‌ها را برعهده داشت از این فقدان آگاه بود و تصمیم گرفت به این ناامیدی بزرگ پایان دهد.

نتیجه به بازی Hogwarts Legacy ختم شد که در برهه انتشار اولیه مانند یک بمب ترکید و کلی عدد و رقم قابل توجه را به جا گذاشت. این بازی هم از سوی منتقدین و هم از سوی گیمرها مورد ستایش قرار گرفت و به همان ویدیو گیمی تبدیل شد که همه پاترهدها منتظرش بودند. اما اگر از تجربه هاگوارتز لگسی سیر شده‌اید و به دنبال آثاری می‌گردید که بتوانند استفاده از جادو را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند، گزینه‌های قابل توجهی در دسترس دارید. شاید بازی‌هایی نظیر Elden Ring، TES: Skyrim و Dragon Age: Inquisition در دنیای جادوگری خلق شده توسط جی کی رولینگ جریان نداشته باشند، اما بدون شک در پیاده کردن مکانیک‌های مربوط به استفاده از جادو فوق‌العاده هستند. در ادامه به معرفی و مرور بهترین بازی های شبیه به Hogwarts Legacy خواهیم پرداخت.

1) بازی RuneScape

بازی RuneScape

بیایید برای شروع لیست حدود 22 سال به عقب بازگردیم و در مورد بازی RuneScpae صحبت کنیم؛ یک MMRPG کلاسیک و قدیمی که حتی با گذشت این همه سال هنوز هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. شاید Runescape در حد هاگوارتز لگسی و سایر آثار این لیست پر زرق و برق نباشد و قدیمی به نظر برسد، اما بدون شک در استفاده از جادو تبحر خاصی دارید. شما می‌توانید شخصیت خاص خود در این بازی را با محوریت جادو خلق کرده و سپس با سیستم Upgrade او را به سمت شاخه‌های دیگری بفرستید. برای مثال می‌توانید شروع کار را با جادوهای ساده مانند آتش و آب شروع کنید و رفته رفته مسیر جادوهای پیشرفته‌تر مانند خون (Blood) و آشوب (Chaos) را در پیش بگیرید.

البته که بازی RuneScape شما را به استفاده از سحر و جادو محدود نمی‌کند و در صورت تمایل قادر هستید به سراغ کلاس‌های دیگر رفته و از روش‌های دیگری برای مبارزه کمک بگیرید. برای مثال اگر مبارزه با شمشیرهای بزرگ و نبرد به عنوان شوالیه را بیش‌تر می‌پسندید، آزاد هستید که به سراغ آن بروید. ورای تمامی این بحث‌ها باید بدانید که RuneScape به شدت همه گیر است و حتی اگر سیستم ضعیفی و سالخورده‌ای داشته باشید، در تجربه اثر مورد بحث به مشکل نخواهید خورد. فقط این نکته را هم در نظر بگیرید که در مورد یک بازی قدیمی و اولیه صحبت می‌کنیم که هنوز با محتویات تازه نفس می‌کشد. هم‌چنین می‌توانید بازی RuneScape برای اندروید را نیز تجربه کنید.

  • سال عرضه: 2001
  • توسعه دهنده: استودیو Jagex

2) بازی Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök

بازی Assassin’s Creed Valhalla Dawn of Ragnarök

شاید اگر 10 سال پیش از وجود جادو در یکی از شماره‌های اساسینز کرید صحبت می‌کردیم، همه تعجب می‌کردند و آن را کذبی بیش نمی‌دانستند. اما چنین رویه‌ای در سال 2023 وجود خارجی ندارد و باید در لیست بازی‌هایی که از جادو استفاده می‌کنند، از اساسینز کرید هم نام ببریم. هرچند که بازی Assassin’s Creed Valhalla شامل جادوی خاصی نمی‌شد و در بیش‌تر مواقع جنبه‌ای واقع گرایانه داشت، اما در بسته الحاقی Dawn of Ragnarok تغییر شیوه داد تا گیمرها بتوانند در قالب یک اساسین، از جادو بهره ببرند. ایور یا همان شخصیت اصلی والهالا می‌تواند در این بسته الحاقی از قدرت‌های فراطبیعی اودین (خدای خدایان نورث) استفاده کند و مانند یک خدا واقعی به نبرد با دشمنان بپردازد و این عنوان را در فهرست بازی های شبیه به Hogwarts Legacy جای دهد.

شاید برخی از افراد از وجود چنین مکانیکی در Assassin’s Creed راضی نباشند، اما نمی‌توان از جذابیت و هماهنگی آن با سیستم مبارزه شکایت کرد. البته که جادو بخش اعظم مبارزه Dawn of Ragnarok را تشکیل نمی‌دهد و هنوز هم استفاده از اسلحه‌های سنگین و مخفی‌کاری در اولویت قرار دارند، اما خب کمک گرفتن از سحر و جادو شما را در این مسیر قدرتمندتر خواهد کرد. پس اگر هم از عناصر نقش آفرینی Hogwarts Legacy لذت برده‌اید و هم از مبارزه در قالب یک واینیگ خشن خوش‌تان می‌آید، بهتر است بازی Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarok را در اولویت‌های خود قرار دهید. تنها نکته مهم این است که خود بازی اصلی شامل جادو نمی‌شود و تنها بسته الحاقی مورد بحث از این ویژگی میزبانی می‌کند.

  • سال عرضه: 2022 (خود بازی اصلی در سال 2020 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Montreal

3) بازی The Elder Scrolls Online

بازی The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online یا به اختصار ESO، یک بازی MMORPG دیگر مانند Runescape است که قابلیت استفاده از انواع جادوها را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. البته که ESO خیلی عمیق‌تر و پیچیده‌تر از این حرف‌ها است و خود کلاس جادوگری، به زیر شاخه‌ها و جریان‌های متفاوت دیگری تقسیم می‌شود. از این هم گذشته عنصر جادو از قدرت زیادی در ESO برخوردار است و اگر آن را با آیتم‌ها و تجهیزات مناسب ترکیب کنید، شخصیت فوق‌العاده قدرتمندی خواهید داشت. این بازی خط‌های داستانی طولانی و جذابی دارد که می‌توانید به صورت تک نفره یا به همراه دوستان خود به تجربه آن‌ها بپردازید.

اما توسعه دهندگان فعلا بی‌خیال بازی مورد بحث نشده‌اند و به صورت مرتب به روز رسانی‌ها و محتویات جدیدی را برای آن در دسترس قرار می‌دهند. حال این محتوای جدید می‌تواند یک محیط با فعالیت‌های کاملا تازه باشد یا آیتم‌ها و تجهیزاتی که پیش از این مانندشان را ندیده‌ایم. بسته الحاقی بعدی ESO هم که با نام Necrom شناخته می‌شود، قرار است در آینده‌ای نزدیک به دست طرفداران برسد تا سرگرمی‌های جدیدی برای کشف شدن در دنیای بازی به وجود آید. مهم‌ترین محتوای جدیدی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، کلاس جدیدی با نام Arcanist است. این کلاس جدید که عموما از جادو استفاده می‌کند، با کمک گرفتن از «دانش‌های ممنوعه» دشمنان خود را به سینه قبرستان می‌فرستد. البته برای جادوگری نیاز ندارید برای آپدیت Necrom صبر کنید و می‌توانید همین حالا از جادوهای متعدد و جذاب موجود در The Elder Scrolls Online لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Zenimax Online

4) بازی Dragon Age: Inquisition

بازی Dragon Age Inquisition

اگر بخواهیم دو بازی Dragon Age: Inquisition و Hogwarts Legacy را از لحاظ عناصر نقش آفرینی و هنر داستان گویی مقایسه کنیم، گزینه اول جایگاه بهتری دارد. Inquisition یک بازی RPG داستان محور و فراموش نشدنی است که استودیو Bioware به عنوان سازنده آن شناخته می‌شود. اما چرا باید نام یکی از نسخه‌های Dragon Age را در لیست بهترین بازی های شبیه به هاگوارتز لگسی بیاوریم؟ تمرکز اصلی این بازی در بحث سیستم مبارزات روی استفاده از جادو قرار نمی‌گیرد؛ اما شما می‌توانید کاراکتر شخصی‌سازی شده خود را به گونه‌ای درست کنید که تنها با استفاده از جادو با دشمنان بجنگد. حال در استفاده از جادو و پیشرفت در شاخه‌های مختلف آن هم آزادی عمل‌های چشم گیری وجود دارد که می‌توانید به انتخاب خود از آن‌ها استفاده کنید.

شما در بازی Dragon Age: Inquisition کنترل شخصیتی را به دست می‌گیرید که با لقب Inquisitor شناخته می‌شود. این شخصیت (که خود شما او را دست می‌کنید) که به شکلی کاملا اتفاقی در جریان رویدادهای بازی قرار می‌گیرد، در چشم مردم یک پیامرسان و ناجی از سوی خدا است که برای نجات مردم نازل شده. اما در این میان حتی خود شخصیت اصلی هم از نقش خود به عنوان ناجی مطمئن نیست و باید به شخصه به جواب آن برسد. ایده جذاب داستانی Inquisition در کنار روایت درگیر کننده آن منظومه روایی فوق‌العاده‌ای به وجود آورده که بدون شک به میل عاشقان سبک RPG خوش می‌آید. ورای تمام نکات ذکر شده اگر خواستید نقش ناجی الهی و جادوگر را به صورت همزمان بازی کنید، استودیو Bioware جلوی شما را نخواهد گرفت.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Bioware

5) بازی Fable 3

بازی Fable 3

اگر جزو گیمرها و طرفداران قدیمی‌تر ایکس باکس باشید، احتمالا خاطرات زیادی با سری Fable دارید. با وجود اینکه نسخه ریبوت این سری مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد، بهتر است کمی به عقب بازگردید و به تجربه بازی Fable 3 بپردازید. دنیای Fable مانند سایر دنیاهای فانتزی مشهور پیشینه و افسانه‌های جذابی دارد که قادر هستید با کند و کاش در آن، حسابی خود را سرگرم کنید. حال اگر خواستید فرآیند کند و کاش در یک دنیای فانتزی را با استفاده از جادوهای مختلف تطبیق دهید، بازی Fable 3 می‌تواند علایق شما را پشتیبانی کند. با وجود اینکه تعداد جادوهای بازی فیبل 3 به هاگوارتز لگسی نمی‌رسد و تنوع بالای آن را ندارد، اما می‌تواند نقش تاثیرگذاری در مبارزات داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از دستکش‌هایی با عنوان Will Gauntlet به استفاده از جادو بپردازید و آن را با حرکات رزمی و استفاده از شمشیر در یک راستا قرار دهید.

 فقط باید توجه داشته باشید که بازی Fable 3 که در لیست بازی های شبیه به Hogwarts Legacy قرار گرفته، ممکن است کمی تاریخ مصرف گذشته و قدیمی به نظر برسد؛ اما با این حال هنوز هم یک RPG خوش ساخت با دنیایی هیجان انگیز به شمار می‌رود. طبیعت دیدنی قاره آلبیون (نام دنیای بازی) به خودی خود یک ارگان با ارزش به شمار می‌رود که می‌توان ساعت‌ها به تماشای آن نشست و بدون احساس خستگی، از منظره‌های دیدنی آن لذت برد. حال جادو بخشی جدایی ناپذیر از این دنیا محسوب می‌شود که می‌توانید با ترکیب آن با اسلحه‌های سرد و فنون مبارزه، کمبوهای کشنده‌ای به وجود آورید.

  • سال عرضه: 2010
  • توسعه دهنده: استودیو Lionhead

6) بازی The Elder Scrolls 4: Oblivion

بازی The Elder Scrolls 4 Oblivion

حالا که در مقاله بهترین بازی های شبیه به Hogwarts Legacy هم به سری الدر اسکرولز اشاره کردیم و هم با Fable 3 کمی در زمان عقب رفتیم، بد نیست که کمی در مورد بازی TES 4: Oblivion حرف بزنیم. انجمن جادوگران یا همان Mages Guild، نام تشکیلاتی از جادوگران در دنیای بازی است که شباهت زیادی به مدرسه فنون جادویی موجود در هاگوارتز لگسی دارد. شما با ورود به مکان مربوط به Mages Guild شروع به یاد گرفتن جادوهای مختلف می‌کنید و رفته رفته در این هنر ظریف به درجه استادی می‌رسید. در حالی که استفاده از جادوها در شماره سوم سری حس بهتری داشت، اما Oblivion خط داستانی را به نحوی پیش می‌برد که جادوگری معنی عمیق‌تری به خود بگیرد؛ درست مانند آنچه که در خط داستان اصلی هاگوارتز لگسی مشاهده کردیم.

برای اینکه بتوانید در بازی The Elder Scrolls 4: Oblivion به درجه نهایی یا Arch-Mage برسید و در رأس هرم رده‌بندی این تشکیلات قرار بگیرید، باید با حضور در کلاس‌ها و آزمون‌ها پله‌های ترقی را یک به یک پشت سر بگذارید. اما جادوها یا Spellهای موجود در بازی مورد بحث به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در حالی که برخی از آن‌ها حالت Support دارند و خط سلامتی یا HP شما را پر می‌کنند، برخی دیگر حالت تهاجمی دارند و می‌توانند دشمنان را از صفحه روزگار محو کنند. حال اگر جادو کافی نبود بهتر است به سراغ Buildهای ترکیبی بروید و از جادو و اسلحه‌ها به صورت همزمان بهره ببرید.

  • سال عرضه: 2006
  • توسعه دهنده: استودیو Bethesda

7) بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild

در حالی که گیم‌پلی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild حول محور استفاده از جادو نمی‌چرخد و مانند هاگوارتز لگسی Spellهای متعدد ندارد، اما داستان خود را در یک دنیای فانتزی و جادویی تعریف می‌کند که ممکن است به مذاق پاترهدها خوش آید. دنیای این بازی که با نام هایرول (Hyrule) میان طرفداران شناخته می‌شود، نقشه‌ای بزرگ و فوق‌العاده زیبا است که گوشه گوشه آن با عجایب و فعالیت‌های متعدد پر شده؛ درست مانند نقشه بازی Hogwarts Legacy، مدرسه هاگوارتز و شهرهای بزرگ و کوچک پیرامون آن.

از آنجایی که عرضه بازی هاگوارتز لگسی برای نینتندو سوییچ با تاخیری چندماهه همراه شده و کاربران این کنسول فعلا قادر به تجربه بازی مورد بحث نیستند، تجربه BOTW می‌تواند گزینه خوبی محسوب شود. هرچه که باید در مورد یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ صحبت می‌کنیم که در هنگام عرضه، یک ویدیو گیم انقلابی محسوب می‌شد. علاوه بر این باید بدانید که شماره دوم مجموعه با نام Tears of the Kingdom در سال 2023 از راه می‌رسد تا بتوانید به تجربه آن هم بپردازید. بنا بر صحبت‌های انجام شده طرفداران کنسول نینتندو که به دنیاهای فانتزی و جادویی علاقه دارند، بهانه‌های زیادی برای سرگرم شدن خواهند داشت.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Nintendo

8) بازی Elden Ring

بازی Elden Ring

هرچقدر که هاگوارتز لگسی سعی بر تبدیل شدن به یک Action-RPG معمولی را دارد، بازی Elden Ring برخلاف جریان آب شنا می‌کند. این بازی یک نقش آفرینی متفاوت است که فرمول خاص استودیو FromSoftware و آثار سولزلایک را به نقطه بلوغ می‌رساند. اثری بزرگ، حماسی و فراموش نشدنی که دنیای فانتزی بی‌نظیری دارد. سرزمین Lands Between پر از تاریخ و رموز مختلف است که اگر بخواهید به طور سطحی متوجه جریانات و جزئیات آن شوید، باید ساعت‌های متوالی به مطالعه منبع‌های مختلف بپردازید. پادشاهی Golden Order و خانواده ملکه ماریکا شاخه‌های زیادی دارد که از لحاظ داستانی، پیچش خاص و جذابی را به وجود می‌آورند.

اما چرا باید در لیست بهترین بازی های شبیه به Hogwarts Legacy به یک سولزلایک دشوار مانند الدن رینگ اشاره کنیم؟ پاسخ ساده است. برخلاف سه‌گانه اولیه دارک سولز که استفاده از جادو را تا حدی محدود می‌کرد (به گونه‌ای که خیلی سخت می‌شد داستان را فقط با استفاده از جادو به اتمام رساند)، الدن رینگ ایده دیگری دارد و دست بازیکن در استفاده از Spellهای مختلف را باز می‌گذارد. شما می‌توانید از همان لحظات ابتدایی درست کردن شخصیت خود تا نمایان شدن تیتراژ پایانی، از جادو بهره ببرید و کاراکتر اصلی را به یک ساحره قهار تبدیل کنید. البته که استفاده از جادو بازی Elden Ring را آسان‌تر نمی‌کند و باز هم برای عبور از چالش‌های آن کار فوق‌العاده سختی خواهید داشت.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو FromSoftware

9) بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

شماره سوم مجموعه ویچر به عنوان یکی از بهترین نقش آفرینی‌ها و ویدیو گیم‌های تاریخ، دنیای فانتزی و جادویی فوق‌العاده‌ای دارد که آن را لایق قرار دادن در فهرست بازی های شبیه به Hogwarts Legacy خواهد کرد. گوشه گوشه سرزمین Continent (نام دنیای ویچر) از جادو و افسون پر شده و حتی داستان اصلی هم حول محور همین موضوع می‌چرخد. البته باید بدانید که جادو از ابتدا در سرزمین مذکور وجود نداشته، اما پس از رویدادی با نام «برخورد دنیاها» متحول می‌شود تا سحر و جادو سراسر آن را فراگیرد. برخی از ساکنین این سرزمین نسبت به قدرت جدید وارد شده علاقه نشان می‌دهند و سعی خود را برای کنترل کردن آن به کار می‌گیرند. نتیجه به گروه جدیدی از انسان‌ها تبدیل می‌شود که می‌توانند از قدرت‌های جادویی به نفع خود بهره ببرند.

اما دلیل اصلی ذکر نام Witcher 3 در این لیست، جادوهای ساده‌ای است که گرالت از آن استفاده می‌کند. با وجود اینکه بخش اعظم قدرت شخصیت اصلی بازی به استفاده از دو شمشیر فولادی و نقره‌ای مربوط می‌شود، اما چند جادو ساده و ابتدایی هم در مبارزات او نقش مهمی ایفا می‌کنند. گرالت به عنوان یک ویچر که با هدف سلاخی هیولاهای اهریمنی درست شده و آموزش دیده، می‌تواند به کمک جادوهای ساده خود که Sign نام دارند از پس چالش‌ها برآید. از جمله این Signها می‌توانیم به دو گزینه Igni و Axii اشاره کنیم که به ترتیب قدرت آتش و کنترل ذهن را به گرالت اعطی می‌کنند. شاید تعداد جادوهای قابل استفاده در Witcher 3: Wild Hunt در حد هاگوارتز لگسی نباشد، اما به مراتب ویدیو گیم بهتر و قابل احترام‌تری به شمار می‌رود. هرچه باشد در مورد اثری صحبت می‌کنیم که تا همین چند سال پیش (قبل از عرضه The Last of Us Part 2) لقب پرافتخارترین ویدیو گیم تاریخ را به دوش می‌کشید.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: استودیو CD Projekt RED

10) بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی The Elder Scrolls V Skyrim

با وجود اینکه پیش از این دو بار به نسخه‌های مختلف سری The Elder Scrolls اشاره کردیم، بازی The Elder Scrolls V: Skyrim برای طرفداران هاگوارتز لگسی ایده‌‌آل‌تر خواهد بود. اثری که به شما اجازه می‌دهد به عنوان یک جادوگر کار خود را شروع کنید و به عنوان یک قهرمان و جادوگر بزرگ، آن را به اتمام برسانید. این نقش آفرینی فراموش نشدنی که از آزمون گذشت زمان و سالخوردگی سربلند بیرون آمده، پس از گذشت حدود 12 سال از عرضه اولیه هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد و لطف خاص خود را دارد. دنیای اسکایریم با وجود تمامی تهدیدهای بزرگ و پیچیدگی‌های سیاسی، حالت آرامش بخشی دارد و می‌تواند به خانه دوم شما تبدیل شود.

اما جدا از این بحث برای اینکه بتوانید در Skyrim به بهترین جادوگر ممکن تبدیل شوید، باید راه خود را به مدرسه جادوگری Winterhold باز کنید. مدرسه‌ای که ناخودآگاه آدم را یاد هاگوارتز می‌اندازد و خاطرات آن را زنده می‌کند. حال هنگامی که خط داستانی مربوط به این مدرسه را تمام کردید و تمام جادوهای آن را یاد گرفتید، به یک جادوگر بزرگ و قدرتمند تبدیل می‌شوید که افراد زیادی قادر به شکست او نیستند. حال هنگامی که به عنوان یک ساحره به اوج قدرت خود رسیدید، باید به ایفای نقش ناجی و قهرمان دنیای بازی بپردازید و در کنار پایان دادن به جنگ داخلی آن، با تهدید مربوط به اژدهاها دست و پنجه نرم کنید. همه این موارد در کنار هم بازی The Elder Scrolls V: Skyrim را به یک نقش آفرینی بی‌نظیر تبدیل می‌کنند که اگر در دنیای زیبای آن غرق شوید، تا چند هفته‌ای از زندگی واقعی خود دور خواهید شد.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: استودیو Bethesda

11)  بازی Harry Potter And the Deathly Hallows part 1 & 2

بازی Harry_Potter_And_the_Deathly_Hallow_1_و_Harry_Potter_and_the_Deathly

اگر راستش را بخواهید دو نسخه Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 و Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 به هیچ وجه در حد و اندازه سایر گزینه‌های موجود در لیست بهترین بازی های شبیه به Hogwarts Legacy نیستند. اما با این حال ذکر نام حداقل یک بازی از فرنچایز هری پاتر در چنین لیستی واجب است. این دو اثر که با نام «هری پاتر و یادگاران مرگ» در بین مردم ایران شناخته می‌شوند، به ترتیب در سال 2010 و 2011 منتشر شدند و طرفداران خاص خود را دارند. با وجود ضعف‌ها و کاستی‌های دو ویدیو گیم مورد بحث، برخی از پاترهدها از تجربه‌شان لذت بردند که با توجه به داستان و شخصیت‌ها منطقی به نظر می‌رسد. اما چرا چنین حرفی می‌زنیم؟

دو شماره Harry Potter and the Deathly Hallows بر اساس دو فیلم نهایی مجموعه هری پاتر با نام‌های مشابه ساخته شده‌اند و دقیقا داستان آن‌ها را بازگو می‌کنند. البته از آنجایی که در مورد بازی‌های ویدیویی صحبت می‌کنیم، تفاوت‌های زیادی با فیلم‌های اصلی وجود دارد. برای مثال سازندگان برای این دو بازی اکشن‌های بیش‌تری در نظر گرفته‌اند که حول استفاده از چوب دستی‌ها و Spellها کار می‌کند. هری، رون و هرماینی در طی داستان این دو بازی به دنبال هورکاکس‌ها می‌گردند تا بتوانند با پیدا کردن همه آن‌ها لرد ولدمورت را یک بار برای همیشه متوقف کنند.

  • سال عرضه: 2010 و 2011
  • توسعه دهنده: استودیو EA Bright Light

12) بازی Spellcaster University

بازی Spellcaster University

درس خواندن در قالب یک مدرسه جادویی فوق‌العاده به نظر می‌رسد که خیلی از ما در دوران کودکی در مورد آن رویاپردازی می‌کردیم. اما چه می‌شد که به جای درس خواندن در یک مدرسه جادویی در نقش مدیر آن قرار می‌گرفیتم؟ اگر در قالب شخصیتی مانند پروفسور دامبلدور قرار می‌گرفتیم چه اتفاقی رخ می‌داد؟ بازی Spellcaster University چنین ایده‌ای دارد. شما در این بازی مدیریت یک مدرسه جادویی را در پیش می‌گیرید و وظیفه دارید با چیدن برنامه‌های مشخص، آن را گسترش داده و ساکنینش را خوشحال نگه دارید. اما خب همه چیز طبق میل شما پیش نخواهد رفت و یک سری رویدادهای اتفاقی که به صورت شانسی رخ می‌دهند، باعث به وجود آمدن تنش‌های مختلفی می‌شوند.

اما باید توجه داشته باشید که مدیریت یک مدرسه جادویی در بازی Spellcaster University به هیچ وجه کار آسانی نیست و مصائب خاص خود را دارد. برای مثال باید همیشه نیم نگاهی به منابع مورد نیاز داشته باشید تا هیچ وقت به مشکل برنخورید. علاوه بر این درس خواندن و پیشرفت دانش آموزان نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید با راهبردهای مشخص، آن‌ها را در مسیر درستی نگه دارید. اگر پیش از این به سراغ بازی Fallout Shelter رفته‌اید و از تجربه آن لذت برده‌اید، دلایل زیادی برای تجربه Spellcaster University خواهید داشت.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Sneaky Yak

13) بازی LEGO Harry Potter Collection

بازی LEGO Harry Potter Collection

اگر بگوییم که پیش از عرضه Hogwarts Legacy هیچ بازی خوبی با محوریت دنیای هری پاتر عرضه نشده، در حق استودیو Traveller’s Tales اجحاف کرده‌ایم. دو بازی Lego Harry Potter: Year 1-4 و Lego Harry Potter: Year 5-7 ویدیو گیم‌های فوق‌العاده‌ای هستند و به بهترین شکل ممکن از فیلم‌ها و کتاب‌های هری پاتر الهام می‌گیرند. داستان این دو بازی دقیقا با توجه به اسم‌شان تعریف می‌شوند؛ به گونه‌ای که شماره اول داستان هری در چهار سال ابتدایی خود در مدرسه هاگوارتز را تعریف می‌کند و شماره دوم، به ماجراجویی‌های هری پاتر در سال‌های پنجم تا هفتم می‌پردازد. هر دو بازی نسخه جذابی از دنیای جادوگری جی کی رولینگ را به تصویر می‌کشند که به غیر از Hogwarts Legacy، هیچ اثری قادر به ارائه آن نیست.

گشت و گذار در مدرسه هاگوارتز، ورود به راهروها و مناطق مخفی، پرواز با دسته جاروهای جادویی و پرداختن به ورزش کوییدیچ از جمله محتویاتی هستند که در بازی LEGO Harry Potter Collection شکل می‌گیرند. نکته قابل توجه این است که بازی LEGO Harry Potter: Year 5-7 پای خود را نسبت به شماره اول فراتر می‌گذارد و علاوه بر مدرسه هاگوارتز و محدوده پیرامونی آن، اجازه گشت و گذار در شهر لندن را هم می‌دهد. فرنچایز هری پاتر به خودی خود آنقدر دوست داشتنی و خاطره انگیز است که می‌توان ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد؛ اما بازی LEGO Harry Potter Collection با اضافه کردن جادوی لگو، بحث تحسین ویژگی‌ها را از هر زمان دیگری طولانی‌تر می‌کند. کالکشن لگوی هری پاتر یکی از بهترین بازی های شبیه به Hogwarts Legacy است.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Traveller’s Tales

14) بازی Potion Craft

بازی Potion Craft

بازی Potion Craft یکی دیگر از آثاری است که طرفداران دنیای جادوگری جی کی رولینگ از تجربه آن لذت خواهند برد و مستحق جایگاهی در فهرست بازی های شبیه به Hogwarts Legacy است. اگر به تجربه هاگوارتز لگسی پرداخته باشید، با معجون‌های معروف دنیای هری پاتر آشنا خواهید بود. این معجون‌ها که از ترکیب مواد و گیاهان مختلف ساخته می‌شوند، قدرت‌های خاصی به شما می‌دهند و باعث برتری شخصیت اصلی نسبت به دشمنان خواهند شد. حال اگر از بخش معجون سازی بازی Hogwarts Legacy لذت برده‌اید و دوست دارید با معجون‌های جادویی بیش‌تر وقت بگذرانید، بهتر است بازی Potion Craft را از دست ندهید. یک ویدیو گیم مستقل، کوچک و جذاب که درست مانند اسمش خود را وقف ساخت معجون‌ها می‌کند.

با وجود اینکه Potion Craft شباهت خاصی به Hogwarts Legacy ندارد، اما روند ساخت Potionها را حساب جدی می‌گیرد. با وجود گیم پلی ساده و سرراست، بازی مورد بحث عمق خوبی در زمینه ترکیب مواد مختلف با هم دارد تا بتوانید معجون مورد نظر خود را بسازید. البته که درست کردن Potionها در این بازی دل بخواهی نیست و شما مجبور هستید برای راه انداختن کار مشتری‌ها به ساخت معجون‌های مشخصی بپردازید. استودیو Niceplay Games با بازی Potion Craft کار قابل احترامی انجام داده و با کم‌ترین بودجه ممکن، اثری سرگرم کننده را به گیمرها تقدیم می‌کند.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Niceplay Games

15) بازی Wands VR

بازی Wands VR

مبارزه با استفاده از چوب دستی‌های جادویی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی Hogwarts Legacy است و هیچ شکی در این باره وجود ندارد. حال اگر حسابی با این بخش ارتباط برقرار کرده‌اید و به دنبال محتویات بیش‌تری می‌گردید، بازی Wands VR می‌تواند گزینه خوبی باشد. همان‌طور که از اسم بازی مشخص است، ایده اصلی گیم پلی حول محور استفاده از چوب دستی‌ها می‌چرخد. شما می‌توانید با استفاده از چوب دستی‌های جادویی موجود به مبارزه با دشمنان بپردازید و در بخش PvP هنرهای جادویی خود را در معرض نمایش قرار بگذارید.

ولی همان‌طور که به احتمال زیاد متوجه شده‌اید، این بازی مختص به عینک‌های واقعیت مجازی یا همان VR است. بنا بر همین موضوع اگر به یکی از این عینک‌ها دسترسی نداشته باشید، موفق به تجربه Wands VR نخواهید شد. علاوه بر گفته‌های مطرح شده باید بدانید که بازی مورد بحث بخشی از فرنچایز هری پاتر محسوب نمی‌شود و در دنیای خاص خود جریان دارد. به همین دلیل با جادوهای اورجینالی روبرو هستیم که پیش از این مانند آن‌ها را در جای دیگری ندیده‌ایم. به طور کلی اگر از مبارزه با چوب دستی‌های جادویی لذت می‌برید، بازی Wands VR می‌تواند برای چند ساعتی هم که شده شما را مشغول استفاده از Spellها نگه دارید.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Cortopia AB

جمع بندی

 هرچند که در طول تاریخ بازی‌های باکیفیت متعددی با محوریت هری پاتر ساخته نشده‌اند، اما دنیاهای فانتزی و جادویی دیگر جا پای محکمی در دنیای ویدیو گیم دارند. بنا بر این موضوع اگر به تجربه هاگوارتز لگسی پرداختید و به دنبال آثار شبیه به آن گشتید، بهتر است آثاری نظیر The Witcher 3: Wild Hunt، Elden Ring و The Elder Scrolls V: Skyrim را در اولویت‌های خود قرار دهید.

نظر شما در مورد بهترین بازی های شبیه به Hogwarts Legacy چیست؟ شما با تجربه کدام یک از آثار ذکر شده بیش‌تر به وجد آمدید؟ چه عنوانی می‌توانست در این لیست حضور داشته باشد اما ما به آن اشاره نکردیم؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Screen Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

طرفداران بازی Hogwarts Legacy باید به سراغ چه آثار بروند؟

اگر از تجربه هاگوارتز لگسی لذت بردید بهتر است به سراغ آثاری نظیر Elden Ring، Skyrim و Witcher 3 بروید

۱
بهترین بازی‌های هری پاتر چه آثاری هستند؟

از جمله بهترین بازی‌هایی که با محوریت دنیای هری پاتر ساخته شده‌اند می‌توانیم به دو قسمت Harry Potter and the Deathly Hallows و LEGO Harry Potter Collection اشاره کنیم

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.