بازی های نوروز 1402
Avatar

بازی هایی که می توان در نوروز 1402 تجربه کرد

مهدیه سیفی 10 فروردین 1402 2 دیدگاه
4,792 بازدید

نوروز 1402 دست پر آمده است و این بار قصد ندارد تا فرصت سر خاراندن به گیمرها بدهد. اگر نگاهی به فهرست بیندازید به خوبی متوجه منظورم خواهید شد. با نصب و اجرای این بازی‌ها مطمئنا اوقات خوشی را سپری خواهید کرد. پس بی معطلی می‌رویم سراغ معرفی بازی های نوروز 1402.

بهترین بازی هایی که در نوروز 1402 می‌ توانید تجربه کنید

نوروز فرصت مناسبی برای گیمرهاست که انواع و اقسام بازی های ویدیویی را در آن تجربه کنند. تعطیلات نوروز به اندازه کافی به شما وقت می‌دهد تا بازی های قدیمی که فرصت نداشته‌اید تمام کنید را تجربه کرده و یا بازی های جذاب و جدیدی را به کلکسیون خود اضافه کنید. با رسیدن نوروز 1402 بار دیگر می‌توان از تجربه انواع بازی های ویدیویی جذاب سرگرم شد و لذت برد. با معرفی بازی های نوروز 1402 همراه پارسی گیم باشید.

1) بازی System Shock Remastered

بازی system shock remastered

سیستم شاک یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط نایت‌دایو استودیو توسعه یافته و توسط پرایم متر منتشر شده است. این بازی، یک بازسازی از یک بازی ویدیویی به همین نام در سال 1994 است که در ابتدا توسط استودیوی لوکینگ گلس ساخته شد. تاریخ انتشار اولیه آن مربوط به مارس 2023 مصادف با نوروز 1402 است. این بازی در پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی اجرا می‌شود. سیستم شاک شامل صحنه‌هایی از خشونت و حمله به دشمنان انسان‌نما است. همچنین دشمنان عنکبوتی‌مانند دارد که ممکن است کاربران مبتلا به آراکنوفوبیا آن‌ها را آزاردهنده بدانند.

2) بازی Way to the Woods

بازی Way to the Woods

بازی Way to the Woods یا راهی به جنگل یک بازی در سبک ماجراجویی است که شخصیت آن یعنی یک گوزن درخشان در دنیای متروکه سرگردان می‌شود. گوزن و حنایی برای رسیدن به خانه باید سفری را در دنیایی متروک و مملو از ناشناخته‌ها آغاز کنند. پس از سال‌ها توسعه، بالاخره یک پنجره امید راه‌اندازی شد. این بازی در مارس 2023 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس عرضه می‌شود. پلتفرم‌های قابل اجرای این بازی شامل نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و مایکروسافت ویندوز است.

3) بازی Rune Factory 3 Special

بازی Rune Factory 3 Special

رون فکتوری یک نسخه بازسازی شده و توسعه یافته از عنوان کلاسیک RPG (شبیه سازی زندگی) است. Rune Factory 3 Special جلوه‌های بصری بهبودیافته و ویژگی‌های جدیدی برای نسل نوین به ارمغان می‌آورد. این بازی در تاریخ 20 نوامبر 2022 منتشر می‌شود و در پلتفرم نینتندو سوییچ قابل اجرا است. ناشر این بازی XSEED Games و توسعه دهنده آن Neverland است. این بازی در ژانرهای نقش آفرینی، بازی مبارزه‌ای و بازی ماجراجویی عرضه شده است. شماره چهارم بازی با نام بازی Rune Factory 4 Special نیز عنوان جذابی بوده که تجربه آن در تعطیلات نوروز 1402 خالی از لطف نیست.

4) بازی Wo Long: Fallen Dynasty

بازی Wo Long Fallen Dynasty

از دیگر بازی های نوروز 1402 می‌توان به یک عنوان سولزلایک جدید اشاره کرد. فالن دینستی یک بازی ویدئویی در سبک اکشن و نقش آفرینی است که توسط تیم نینجا توسعه یافته و توسط کوای تکمو منتشر شده است. این بازی برای انتشار در 3 مارس 2023 در پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ویندوز، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X و S برنامه ریزی شده است؛ بنابراین اکنون می‌توانید این بازی را تهیه و نصب کنید. این بازی دارای ژانر مبارزه‌ای، اکشن ماجراجویی، هک اند اسلش و ماجراجویی و حالت بازی ویدیویی چند نفره است. بازی Wo Long: Fallen Dynasty ممکن است حاوی محتوای غمگین و خشونت‌بار باشد که برای همه سنین مناسب نیست.

5) بازی Halo Infinite Season 3

بازی Halo Infinite Season 3

فصل سوم بازی Halo Infinite از 7 مارس 2023 شروع می‌شود و تا 27 ژوئن 2023 ادامه خواهد داشت. تغییرات آتی در فصل 3 و به روزرسانی جدید Echoes Within نام دارد که شامل نقشه‌های جدید (Arena/BTB)، سلاح جدید (M392 Bandit)، تجهیزات جدید (Sroud Screen) و Pass نبرد جدید می‌شود. این بازی در پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X و S و پی سی قابل اجرا است. با توجه به بازه زمانی که در نظر گرفته شده است چیزی از این به‌روزرسانی نگذشته و شما می‌توانید آن را تا چند ماه بازی کنید.

6) بازی Skull and Bones

بازی Skull and Bones

از دیگر بازی های نوروز 1402 می‌توان به بازی Skull and Bones اشاره کرد که یک بازی ویدئویی در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط یوبی‌سافت سنگاپور توسعه یافته و منتشر شده است. این بازی قرار است در سال مالی 2023-2024 برای آمازون لونا، گوگل استادیو، میکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن5 و ایکس باکس سری X و S منتشر شود. ژانرهای این بازی اکشن ماجراجویی و تیراندازی بوده و حالت بازی به صورت ویدیویی چند نفره است.

7) بازی Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse

بازی Fatal Frame Mask of the Lunar Eclipse

بازی Fatal Frame یک بازی ویدئویی ترسناک بقا است که توسط تکمو و نینتندو اس‌پی‌دی توسعه یافته است. تاریخ انتشار اولیه این فصل در 8 مارچ 2023 خواهد بود. این بازی در پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر می‌شود. اگر بازی‌های ویدیویی با حالت تصویربرداری اول شخص لذت می‌برید این مورد از فهرست را حتما امتحان کنید.

8) بازی Star Wars Jedi: Survivor

بازی Star Wars Jedi Survivor

جنگ ستارگان: بازمانده، یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط سرگرمی رسپاون توسعه و توسط الکترونیک آرتز منتشر شده است. این مجموعه، ادامه Star Wars Jedi: Fallen Order بوده و قرار است  در تاریخ 28 آوریل 2023 برای پلی استیشن 5، ویندوز و ایکس باکس سری X و S منتشر شود. بازی حالت ویدیویی تک نفره دارد و در ژانر اکشن ماجراجویی است و می‌تواند یکی از بهترین بازی های نوروز 1402 باشد.

9) بازی Bayonetta: Cereza and the Lost Demon

بازی Bayonetta Cereza and the Lost Demon

بازی ویدیویی بایونتا: سرزا و دیو گمشده قرار است در تاریخ 17 مارس 2023 توسط پلاتینیوم گیمز منتشر شود. این بازی در پلتفرم نینتندو سوییچ  قابل اجرا است و ژانر ماجراجویی و مبارزه‌ای دارد. جنگل آوالون به همان اندازه که زیبا است، ماهیتی وحشی هم دارد. صحنه‌های داستان کاملا صدادار است و از طریق صفحات مصور واضح یک کتاب داستان بیان می‌شود.

10) بازی Resident Evil 4

بازی Resident Evil 4

رزیدنت اویل، یک بازی ترسناک بقا است که توسط کپکام ساخته و منتشر شده است. این نسخه بازسازی شده از بازی رزیدنت اویل 4 در سال 2005 است که در 24 مارس 2023 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ویندوز و ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر خواهد شد (این بازی هم‌اکنون در پارسی گیم با ترافیک نیم‌بها قابل دانلود است.) Resident Evil 4 Remake در ژانرهای ترسناک بقا، تیراندازی، پازل، اکشن و ماجراجویی عرضه می‌شود و حالت ویدیویی تک نفره دارد. این بازی نامزد جایزه مورد انتظارترین بازی بوده و از بهترین بازی های نوروز 1402 است که می‌توانید تجربه کنید.

11) بازی Simon the Sorcerer Origins

بازی Simon the Sorcerer Origins

بازی ویدیویی سایمون جادوگر قرار است در 28 مارس 2023 (8 فروردین 1402) منتشر خواهد شد. این بازی در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قابل اجرا است. Simon the Sorcerer Origins توسط استدیو اسمالتینگز توسعه یافته است و لئوناردو اینتراکتیو آن را منتشر می‌کند. ژانر بازی سایمون، ماجراجویی افسانه‌ای است. سایمون برای اولین‌بار به دنیای پوچ جادوگران باز می‌گردد، یک پیشگوی باستانی را آزاد می‌کند و قدرت‌های جادویی و باستانی به دست می‌آورد. در این بازی باید برای تجربه یک ماجراجویی کلاسیک به روشی مدرن آماده شوید.

12) بازی The Last of Us Part I

بازی The Last of Us Part I

یکی دیگر از بازی‌های مورد انتظار امسال، عنوان برجسته The Last of Us است که در ایام نوروز منتشر خواهد شد. در یک بازی اکشن و ماجراجویی است که در سال ۲۰۲۲ توسط ناتی‌داگز توسعه یافته و توسط سرگرمی سونی‌اینتراکتیو منتشر شده است. نسخه بازسازی شده بازی سال 2013، گیم‌پلی بازنگری‌شده، از جمله مبارزه و اکتشاف پیشرفته و گزینه‌های دسترسی گسترده دارد. تاریخ انتشار اولیه این بازی در 2 سپتامبر 2022 بود که به 28 مارس یعنی 8 فروردین 1402 تعییر یافت. لازم به ذکر است که بازی در پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و مایکروسافت ویندوز قابلیت اجرا دارد و حالت نمایش آن اول شخص است. The Last of Us I نامزد جایزه بهترین بازی برای نوآوری در دسترسی نیز هست.

13) بازی Crime Boss: Rockay City

بازی Crime Boss Rockay City

رئیس جنایتکار یک بازی جنایی سازمان یافته است که ترکیبی از سبک‌های اکشن تیراندازی اول شخص و جنگی در خود دارد. بازی به صورت انفرادی و چندنفره قابل اجرا است. Crime Boss: Rocky City در تاریخ 28 مارس 2023 منتشر خواهد شد و در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس سری ایکس و سری اس قابل اجرا خواهد بود. راکی سیتی کلانشهری غنی از خلیج ماسه‌ای و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده است ولی جدای از این زرق و برق، جنگ چمنی شدیدی در جریان است. پس از مرگ رئیس جنایتکار قبلی، یک جای خالی برای پادشاه جدید راکی سیتی وجود دارد اما این فقط شما نیستید که برای تاج و تخت خواهید تاخت.

14) بازی Chef Life: A Restaurant Simulator

بازی Chef Life a restaurant simulator

بازی ویدیویی زندگی سرآشپز: شبیه ساز رستوران در تاریخ 23 فوریه 2023 منتشر شده است و در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس سری ایکس و سری اس اجرا می‌شود. این بازی توسط مکسیمم گیمز و ناکون منتشر شده و در ژانر شبیه‌سازی و استراتژیک است. در Chef Life باید افسار رستوران رویایی خود را در دست بگیرید، اجزای محبوب پخت و پز خود را انتخاب و سفارشی کنید تا آشپزخانه رویایی خود را بسازید؛ در واقع باید خرد کنید، گریل کنید، بپزید و مخلوط کنید.

جمع بندی

نوروز 1402 برای تمام گیمرها و عاشقان بازی های ویدیویی فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا بتوانند انواع بازی های موردعلاقه خود را تجربه کنند. در این مطلب 14 تا از بازی های نوروز 1402 که می‌توانید تجربه کنید را به شما معرفی کردیم. اغلب این بازی‌ها عناوین جدیدی هستند که می‌توانید ساعت‌ها با آن‌ها سرگرم شده و اوقات فراغت خود را سپری کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی ها برای تجربه در نوروز 1402 کدام هستند؟

بازی Resident Evil 4 Remake و بازی Wo Long: Fallen Dynasty از جمله بهترین بازی هایی بوده که می‌توانید در تعطیلات نوروز تجربه کنید.

۱
کدام عنوان بازسازی شده برای PC را می‌توان در تعطیلات نوروز 1402 تجربه کرد؟

بازی های The Last of Us Part 1 و بازی Resident Evil 4 Remake

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    بهزاد

    مهمان

    بهترینشون RE4 که بعد از سالها دوباره کلی حال کردم باهاش و گرافیک فوق العاده اش که واقعا تجربه بینظیری بود

    پاسخ دهید
  • Avatar

    MosiLand

    مهمان

    RE4 عالی بود

    پاسخ دهید