بهترین ناشر بازی های ویدیویی
محمد صادق شجاعی

سونی به عنوان بهترین ناشر بازی های ویدیویی در سال 2022 معرفی شد

محمد صادق شجاعی 4 فروردین 1402 بدون دیدگاه
312 بازدید

متاکریتیک نتایج سیزدهمین رتبه‌بندی سالانه بهترین ناشر بازی های ویدیویی را اعلام کرده که در قالب آن شرکت سونی توانسته صدر جدول را به دست بیاورد.

در سال‌های اخیر وب سایت متاکریتیک به عنوان اصلی‌ترین پلتفرم انتشار امتیاز بازی‌ها، اقدام به معرفی بهترین ناشر صنعت بازی های ویدیویی بر اساس عملکرد آثار منتشر شده می‌کند. به تازگی این وب سایت نتایج سیزدهمین دوره Game Publisher Rankings را ارائه کرده است که طبق آن شرکت سونی موفق به کسب جایگاه اول شده است. پس از سونی، شرکت‌های Paradox Interactive ،Activision Blizzard ،Focus Entertainment و Take-Two Interactive در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در سال گذشته مالک پلتفرم پلی استیشن مجموعه‌ای از بازی‌های تحسین‌شده از جمله God of War Ragnarok ،The Last of Us Part 1 ،Horizon Forbidden West و 7 Gran Turismo را در دسترس قرار داده است. همچنین شرکت Sony زمینه تجربه بازی‌های God of War ،Spider-Man و Spider-Man: Miles Morales را روی پلتفرم کامپیوتر فراهم کرده است.

بهترین ناشر بازی های ویدیویی

عدم حضور برخی از شرکت‌های بزرگ در لیست 10 ناشر برتر

رتبه بندی ناشرین بر اساس سیستم امتیازدهی تنظیم می‌شود. با این وجود که میانگین امتیاز آثار منتشر شده بیشترین تاثیر را دارد، اما درصد بازی‌هایی که نقد‌های خوب (حداقل امتیاز 75)، بد (حداقل امتیاز 49) یا عالی (حداقل امتیاز 90) را دریافت کرده‌اند نیز تاثیر‌گذار است.

همچنین تنها آن دسته از ناشرین بازی های ویدیویی واجد شرایط هستند که در سال 2022 حداقل پنج بازی را منتشر کرده باشند. به این واسطه شرکت مایکروسافت که در سال گذشته به عنوان بهترین ناشر معرفی شده بود، در رتبه بندی امسال هیچ جایی ندارد. لیست 10 ناشر برتر صنعت ویدیو گیم به همراه میانگین امتیاز متا و رتبه سال گذشته به شرح زیر است:

  1. Sony Interactive Entertainment – میانگین امتیاز متا: 85.6 (رتبه در سال گذشته: 2)
  2. Paradox Interactive – امتیاز متا: 81.6 (بدون رتبه در سال گذشته)
  3. Activision Blizzard – امتیاز متا: 76.5 (رتبه در سال گذشته: 4)
  4. Focus Entertainment – امتیاز متا: 80 (رتبه در سال گذشته: 17)
  5. Take-Two – امتیاز متا: 78.9 (رتبه در سال گذشته: 27)
  6. Capcom – امتیاز متا: 78.6 (رتبه در سال گذشته: 6)
  7. Sega – امتیاز متا: 79.3 (رتبه در سال گذشته: 8)
  8. Annapurna Interactive – امتیاز متا: 79.2 (رتبه در سال گذشته: 18)
  9. Humble Games – امتیاز متا: 76.8 (رتبه در سال گذشته: 3)
  10. Devolver Digital – امتیاز متا: 78.3 (رتبه در سال گذشته: 11)

برای مشاهده لیست کامل رتبه بندی 45 ناشر اصلی صنعت بازی های ویدیویی می‌توانید به صفحه مربوطه در وب سایت متاکریتیک مراجعه کنید. از بین شرکت‌هایی که در بین 10 ناشر برتر سال 2022 قرار نگرفته‌اند می‌توان به نینتندو (رتبه 12)، الکترونیک آرتز (رتبه 17)، باندای نامکو (رتبه 24) و یوبی سافت (رتبه 38) اشاره کرد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.