کالاف دیوتی پلی استیشن
یحیی رحیمی

مایکروسافت: سونی کالاف دیوتی خودش را بسازد

یحیی رحیمی 2 فروردین 1402 1 دیدگاه
602 بازدید

روند پرونده تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد همچنان در جریان است و جدال مایکروسافت و سونی بر سر تصاحب این شرکت ادامه دارد. کمیته رقابت و بازار بریتانیا در حال همکاری نزدیک با مایکروسافت تا اجازه خرید به آن‌ها داده شود و به نظر می‌رسد که این کمیته، رأی مثبت خواهد داد. مایکروسافت در جوابیه‌ای که برای این سازمان ارسال کرده، نوشته است که سونی ده سال فرصت دارد تا رقیب و نمونه مشابه کالاف دیوتی را بسازد و به نظر آن‌ها این زمان بسیار زیادی برای انجام این کار است.

سونی مدتی پیش ادعا کرده بود که ساخت نمونه مشابه کالاف دیوتی غیرممکن است. آن‌ها بازی بتلفیلد را مثال زده بودند و اینکه این بازی نتوانسته رقابت نزدیکی با محصولات جدید اکتیویژن داشته باشد. انحصاری شدن بازی Call of Duty به همین دلیل به پلتفرم پلی‌استیشن ضربه می‌زند. به نظر می‌رسد که ایکس‌باکس استراتژی حقوقی خود را تغییر داده است. آن‌ها پیشنهاد قرارداد ده‌ساله را به سونی داده‌اند و اینکه سونی در این مدت می‌تواند بازی کالاف دیوتی خود را بسازد و یک جایگزین بیابد.

مایکروسافت در پاسخ به سازمان بازار و رقابت بریتانیا نوشته است: «مایکروسافت باور دارد که بازه زمانی ده‌ساله برای سونی به‌عنوان یک ناشر برجسته و صاحب پلتفرم کنسول برای توسعه جایگزین کالاف دیوتی کافی باشد.» ردموندی‌ها می‌گویند که هر زمان سونی آماده باشد، قرارداد ده‌ساله را ارائه خواهند کرد و اینکه این قرارداد تا نسل بعدی کنسول‌ها هم تمدید خواهد شد. سونی درعین‌حال علاقه‌ای به امضاء این قرارداد ندارد. جیم رایان در جلسه‌ای تازه گفته بود که هدف آن‌ها متوقف کردن خرید اکتویژن است و کالاف دیوتی اهمیتی برای آنها ندارد.

کالاف دیوتی پلی استیشن

سونی باید جایگزین کالاف دیوتی را بسازد

مایکروسافت در ادامه جوابیه نوشته است: «می‌توان بازی‌هایی که در سال پایانی (قرارداد) دانلود شوند را همچنان تا پایان عمر کنسول تجربه کرد.» این نشان می‌دهد که انتشار بازی جدید پس از قرارداد متوقف می‌شود، اما بازی‌هایی که در طی قرارداد ده ساله ساخته شده‌اند، همچنان قابل دانلود و تجربه خواهند بود. گفتنی است پرونده شکایت گیمرهای آمریکایی از مایکروسافت توسط دادگاه رد شده است. این پرونده به دلیل نبود هیچ شواهدی و همچنین بیان دلایل غیرمنطقی متوقف شده است.

در سوی دیگر سازمان بازار و رقابت بریتانیا همکاری نزدیکی با مایکروسافت برقرار کرده است. آنها نگرانی‌های خود را مطرح کرده‌اند و به مایکروسافت فرصت داده‌اند تا پاسخی مناسب به نگرانی‌ها ارائه دهد. این نشان می‌دهد که روند پرونده در حال چرخیدن به‌سوی مایکروسافت است. تعدادی از کاربران توییتر نوشتند که سازمان‌های اروپایی، رأی مثبت خود را صادر خواهند کرد. نظر شما چیست؟ آیا سونی می‌تواند کالاف دیوتی خودش را بسازد؟‌

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    سونی به پایان خودش نزدیک میشود

    مهمان

    متاسفانه علائمی مشابهی از منزوی شدن سونی در صنعت بازی دیده میشود. درک این ماوقع احتیاج به پیشینه ای دارد، سونی همواره به دنبال ایجاد فرق با دیگران است ولو فرق های سطحی و صرفا ظاهری و تا انجا پای این فرق ها میماند که محبور میشود سرمایه گذاری خود را روی صنعتی بخصوص تعطیل کند. از این دست صنایع جمع شده سونی کم نیستند پافشاری بر روی ایجاد فرمت متفاوتی از فلش مموری (memory stick ،مموری m2 …) فرمت متفاوتی از Dvd ها که همگی شکست خورده و برچیده شدند . سونی لبتاپ VAIO را یکشبه جمع کرد!) سونی Columbia Pictures را میخرد و نام آنرا Sony Pictures میگذارد به صنعتی ورود میکند که هیچ ارتباطی با آن ندارد تنها بخاطر اینکه بتواند سازندگان را مجبور کند مدام گجت های سونی را در فیلمشان به نمایش بگذارند!

    سونی طی دو دهه اخیر ،برعکس گذشته تحسین برانگیز خود ، صرفا تلاش میکند روی چیزی کار کند که در آن تنهاست! رقیبی نداشته باشد و به محض بروز شرایط رقابت فورا از آن صنعت خارج میشود…

    نتیجه ، از این شاخه به ان شاخه پریدن سونی بوده سونی بازار هایی که در ان حرف اول را میزده یکی یکی واگذار کرده و مدام سر از صنعتی دیگر درمی آورد !
    آیا سونی همچنان پشت پلی استیشن خواهد ماند یا یکشبه مثل لبتاپ های VAIO خط تولیدش را جمع خواهد کرد؟
    فعلا معلوم نیست اما علائم انحصار گرایی و توهم متفاوت بودن وقتی ظهور کند و نتایج مطابق میلش نباشد اینجا هم این اتفاق خواهد افتاد!
    چه دوست داشته باشیم و چه به عنوان یک علاقه مند به برند سونی حال و روز فعلی اش را نپسندیم که نتیجه سکان داری اشتباه در دو دهه گذشته بوده میتواند گریبان صنعت بازی اش را نیز بگیرد

    پاسخ دهید