مبارزات بازی Final Fantasy 16 (فاینال فانتزی 16)
علیرضا نظری

اسکوئر انیکس: فقط PS5 می‌تواند مبارزات بازی Final Fantasy 16 را اجرا کند

علیرضا نظری 27 اسفند 1401 2 دیدگاه
508 بازدید

بازی Final Fantasy 16 (فاینال فانتزی 16) یکی از بزرگ‌ترین و موردانتظارترین بازی‌هایی است که در ماه ژوئن سال جاری میلادی عرضه می‌شود، اما فقط دارندگان پلی استیشن 5 می‌توانند به مدت زمان نامعلومی آن را تجربه کنند. انحصاری زمانی فرنچایز فاینال فانتزی در کنسول‌های پلی استیشن مدت‌هاست به یک هنجار تبدیل شده است و ظاهرا جدیدترین نسخه از این سری فقط روی کنسول PS5 قابل اجرا خواهد بود، زیرا این تنها پلتفرمی است که می‌تواند به خوبی مبارزات و صحنه‌های اکشن بازی را به تصویر بکشد.

این را نائوکی یوشیدا، تیه کننده بازی Final Fantasy 16 می‌گوید. یوشیدا در صحبت با رسانه IGN بیان کرده است که نبردها و مبارزات بازی Final Fantasy 16، تنها به لطف پلی استیشن 5 امکان‌پذیر است. یوشیدا توضیح داد: «در حالی که شما با باس‌فایت‌هایی همچون Ifrit و Garuda می‌جنگید و نبردهای بزرگ را انجام می‌دهید، در آن لحظه پلی استیشن 5 برای بارگزاری صحنه بعدی آماده می‌شود تا بتوانیم به صورت یکپارچه وارد آن شویم.»

نبردهای Eikon در بازی، جزو نمایش‌های بزرگی هستند که بازیکن مجبور نیست کار زیادی انجام دهد، اما دارای گرافیک‌ و طراحی بصری بسیار خاص هستند. به همین خاطر به نظر می‌رسد این بزرگترین دلیلی است که اسکوئر انیکس قصد دارد این اثر را به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه کند. در واقع، ریوتو سوزوکی، کارگردان بخش مبارزات بازی Final Fantasy 16، ادعا می‌کند که اگر قدرت سخت افزاری PS5 نبود، آن‌ها همچنان مشغول ساخت این بازی بودند. همچنین، شواهد بیشتر نشان می‌دهد که انتظار برای عرضه بازی فاینال فانتزی 16 روی پلتفرم‌های دیگر به مراتب طولانی خواهد بود.

سوزوکی بیان کرد: «به دلیل سخت افزار قوی پلی استیشن 5، قادر به انجام همه این کارها به صورت یکپارچه و بدون هیچ زمان بارگزاری هستیم. اگر حافظه و همچنین سرعت انتقال SSD که PS5 دارد را نداشتیم، هنوز در حال توسعه این بازی بودیم». با این حال، اگر مشتاق بودید که فاینال فانتزی 16 را روی پلتفرم‌های دیگری امتحان کنید، با توجه به شواهد شاید بخواهید انتظارات خود را پایین بیاورید.

مبارزات بازی Final Fantasy 16 (فاینال فانتزی 16)

انتشار بازی Final Fantasy روی دیگر پلتفرم‌ها

این امید وجود داشت که Final Fantasy 16 شش ماه پس از تاریخ انتشار اولیه برای رایانه‌های شخصی عرضه شود. اما گفته‌های یوشیدا این مسئله را رد می‌کند. به نظر می‌رسد که او و سوزوکی بر این باور هستند که نسخه جدید فاینال فانتزی برای مدتی طولانی انحصاری پلی استیشن 5 خواهد بود؛ این بدان معنی است که احتمالا بازی روی کنسول‌های دیگر به سادگی اجرا نمی‌شود، یا شبیه به هیچ کدام از بازی‌های دیگر این فرنچایز نخواهد بود.

لازم به ذکر است، بازی نقش آفرینی Final Fantasy 16، شانزدهمین قسمت از سری فاینال فانتزی قرار است در تاریخ 22 ژوئن 2023 (1 تیر 1401) به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه شود.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    mahyar

    مهمان

    یه جوری میگن “قدرت عظیم ssd و ps5” ادم احساس میکنه از پشت کوه اومدن تازه ssd دیدن، توان انتشارش رو بقیه پلتفرمارو ندارین چرا چرت و پرت میگین اخه -_-

    پاسخ دهید
  • Avatar

    BEHZAD

    مهمان

    این یارو منو روانی کرد بابا نمیخوایم فاینال فانتزی 16 بده به اونا که کنسول دارن بازی کنن باشه هرچی تو بگی فقط هی هر روز نیا اینو تو اخبار بگو اندازه تعداد موهای سرش من الان بازی برای کامپیوتر مونده که هنوز ارزوی بازی کردنشون دارم اصلا فک نکنم وقت کنم فاینال فانتزی 16 بازی کنم خخخخخخ

    پاسخ دهید