نرم افزار تقلب بازی Destiny 2
محمد صادق شجاعی

فروشنده نرم افزار تقلب بازی Destiny 2 به پرداخت 4 میلیون دلار محکوم شد

محمد صادق شجاعی 7 اسفند 1401 بدون دیدگاه
124 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، با شکایت استودیو بانجی، AimJunkies که در زمینه فروش نرم افزار تقلب آثار مختلف از جمله بازی Destiny 2 فعالیت می‌کند، به پرداخت در حدود 4 میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

استفاده از انواع تقلب در بازی‌های مختلف پدیده‌ای مذموم، اما مرسوم است. افراد بسیاری با اهداف متفاوت دست به استفاده از تقلب‌ها زده و به تجربه سایر بازیکنان صدمه می‌زنند. شرکت‌ها و استودیو‌های فعال در زمینه بازی‌های ویدیویی همواره تلاش می‌کنند که امنیت آثار خود را بهبود بخشیده، مانع از فعالیت متقلبین شوند و از سازنده‌های نرم افزار های تقلب شکایت کنند. یکی از این دسته از بازی‌سازان استودیو Bungie بوده که از سازنده نرم افزار های تقلب بازی Destiny 2 یعنی AimJunkies و شرکت مادر آن یعنی Phoenix Digital شکایت کرده است.

در ماه آوریل سال 2022، یک دادگاه فدرال در سیاتل تا حدی شکایت بانجی را رد و اظهار داشت که این استودیو مدارک و توضیحات کافی در مورد نرم افزار تقلب بازی Destiny 2 ارائه نکرده است. با این حال، قاضی برخی از ادعا‌های استودیو Bungie که به کپی رایت مرتبط نبوده و به نقض مقررات DMCA ارتباط دارند، به داوری ارجاع داده است.

استودیو Bungie استدلال کرده که جیمز می، توسعه‌دهنده‌ای که نرم افزار تقلب بازی Destiny 2 را در اختیار AimJunkies قرار داده، اقدامات پیشگیرانه فنی را دور زده و حتی پس از چندین بار شناسایی و بن شدن همچنان به کار خود ادامه داده است. همچنین استودیو مذکور باور دارد که اگر چه جیمز می برای AimJunkies کار نمی کند، اما مالک آن یعنی Phoenix Digital به دلیل انجام مهندسی معکوس برای ساخت نرم افزار تقلب، مسئول شناخته می‌شود.

نرم افزار تقلب بازی Destiny 2

بانجی از سازندگان نرم افزار تقلب بازی Destiny 2 شکایت کرده است

بر اساس گزارش‌ها، قاضی داوری با ادعا‌های بانجی موافقت و AimJunkies را به پرداخت مبلغ 4296222 دلار محکوم کرده است. همچنین از دادگاه فدرال خواسته شده تا با تایید این حکم از فعالیت AimJunkies در زمینه ارائه نرم افزار تقلب بازی دستینی 2 جلوگیری کند.

حکم صادر شده به استودیو Bungie در یک شکایت متقابل که توسط AimJunkies مطرح شده، کمک خواهد کرد. سازنده نرم افزار تقلب بازی Destiny 2 در ماه سپتامبر ادعا کرد که بانجی با دور زدن اقدامات امنیتی AimJunkies، مقررات DMCA را نقض کرده است. سازنده سری دستینی باور دارد که به واسطه غیر‌قانونی بودن نرم افزار AimJunkies، این شکایت باید کنار گذاشته شود.

شکایت از AimJunkies تنها یکی از پرونده‌های در جریان استودیو بانجی است. در ژوئن سال گذشته، یکی دیگر از سازنده‌های  نرم افزار تقلب به نام Elite Boss Tech موافقت کرد که مبلغ 13.5 میلیون دلار را به منظور جبران خسارات پرداخت کند و هیچ‌گونه فعالیتی در زمینه توسعه و توزیع نرم افزار تقلب برای آثار بانجی نداشته باشد.

در همین ماه اعلام شد که استودیو Bungie به دنبال دریافت غرامت حدود 7.6 میلیون دلاری از یک یوتیوبر است. این فرد با جعل هویت استودیو مذکور برخی از تولید‌کنندگان محتوا را به نقض مقررات DMCA متهم کرده است.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.