اجرای بازی Forza Motorsport (فورتزا موتور اسپورت)
محمد صادق شجاعی

اجرای بازی Forza Motorsport روی کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس اعلام شد

محمد صادق شجاعی 14 بهمن 1401 بدون دیدگاه
388 بازدید

استودیو Turn 10 شرایط اجرای بازی Forza Motorsport (فورتزا موتور اسپورت) از نظر رزولوشن و نرخ فریم روی کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس را مشخص کرده است.

سری Forza Motorsport به واسطه ظهور مجموعه Forza Horizon که در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین آثار ایکس باکس تبدیل شده، در یک رقابت سخت قرار گرفته است. هر دوی این مجموعه‌ها در قالب سرویس گیم پس در دسترس بازیکنان قرار دارند و علاقه‌مندان می‌توانند از تجربه آن‌ها لذت ببرند. اما حضور بازی‌های سری فورتزا همیشگی نبوده و با انتشار آثار جدید، بازی‌های قبلی حذف می‌شوند. آخرین بازی منتشر شده از سری فورتزا موتور اسپورت، بازی Forza Motorsport 7 است که در سال 2021 از دسترس کاربران سرویس Game Pass خارج شد.

کاربران پلتفرم‌های Xbox می‌توانند در سال جاری بازی تازه‌ای از سری فورتزا را روی کنسول‌های نسل نهمی خود تجربه کنند. این اثر که با نام بازی Forza Motorsport شناخته می‌شود، ریبوت مجموعه فورتزا موتور اسپورت محسوب شده و قصد دارد با جلوه‌های بصری چشم‌نواز و گیم‌پلی خود نظر مثبت بازیکنان را جلب کند. به تازگی استودیو Turn 10 اقدام به اعلام رزولوشن و نرخ فریم بازی Forza Motorsport روی کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس کرده است.

شرایط اجرای بازی فورتزا موتور اسپورت روی کنسول‌های نسل نهمی در قالب بخش پرسش‌های متداول وب سایت رسمی این مجموعه به اطلاع بازیکنان رسیده است. بر این اساس دارندگان کنسول Xbox Series X می‌توانند از تجربه بازی Forza Motorsport با رزولوشن 4K و به صورت 60 فریم بر ثانیه لذت ببرند. این در حالی است که بازی مذکور روی کنسول Xbox Series S با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

اجرای بازی Forza Motorsport (فورتزا موتور اسپورت)

نرخ فریم اولویت اول بازی Forza Motorsport

به این واسطه مشخص شده که استودیو Turn 10 در قبال کنسول ضعیف‌تر نرخ فریم را نسبت به رزولوشن در اولویت قرار داده است. این در حالی است که بسیاری از بازی‌های قبلی سری Forza Motorsport به صورت 30 فریم روی سخت‌افزار‌های قدیمی‌تر اجرا می‌شدند. تاثیر نرخ فریم بالاتر روی گیم پلی قطعا بیشتر از رزولوشن بوده و 60 فریم بودن بازی فورتزا موتور اسپورت به بهبود تجربه کلی منجر خواهد شد.

در کنار اعلام رزولوشن و نرخ فریم بازی Forza Motorsport، در بخش پرسش و پاسخ به برخی از ویژگی‌های گرافیکی این اثر اشاره شده است. برای مثال به لطف استفاده از فناوری ری تریسینگ، بازی فورتزا موتور اسپورت قادر است واقع‌گرایانه‌ترین جلوه‌های بصری تاریخ سبک ریسینگ را به بازیکنان ارائه کند. علاوه بر این باری دیگر تاکید شده است که بازی مذکور از روز اول انتشار از طریق سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.

بازی Forza Motorsport در مقطع نا‌معلومی از سال جاری روی ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.