مالکیت سری Tomb Raider (توم ریدر)
محمد صادق شجاعی

آمازون مالکیت سری Tomb Raider را به دست آورد

محمد صادق شجاعی 13 بهمن 1401 بدون دیدگاه
324 بازدید

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، شرکت آمازون با پرداخت مبلغ هنگفتی به شرکت Embracer Group توانسته مالکیت سری Tomb Raider (توم ریدر) را در اختیار بگیرد.

در سال گذشته شرکت اسکوئر انیکس مالکیت بخش غربی خود را در ازای دریافت مبلغ 300 میلیون دلار به شرکت امبریسر گروپ منتقل کرد. به این واسطه استودیو‌هایی مثل کریستال داینامیکس و بیش از 50 مجموعه مختلف تحت کنترل شرکت سوئدی قرار گرفتند. حال وب سایت طرفداری ارباب حلقه‌ها یعنی Fellowship of Fans گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن Embracer Group سری Tomb Raider را در اختیار شرکت Amazon قرار داده است.

وب سایت Fellowship of Fans بیان کرده است که مجموعه توم ریدر به صورت «اجاره‌ای» به آمازون منتقل شده است. این بدان معنا بوده که امبریسر گروپ همچنان مالکیت سری Tomb Raider را در اختیار داشته و Amazon تنها در مدت زمانی مشخص اجازه تولید انواع محتوا را به دست آورده است. از این لحاظ قرارداد سری Tomb Raider به سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power شباهت دارد. ارزش قرارداد بین Embracer Group و آمازون برابر با 600 میلیون دلار بوده که این رقم دو برابر مبلغ پرداخت شده برای خرید استودیو‌ها و مجموعه‌های غربی شرکت Square Enix است.

مالکیت سری Tomb Raider (توم ریدر)

بازی جدید سری Tomb Raider توسط آمازون منتشر می‌شود

در حال حاضر مشخص نیست که حق ساخت تمامی محتوا‌ها اعم از بازی‌های ویدیویی، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی در اختیار Amazon قرار گرفته یا تنها پروژه‌های خاصی توسط این شرکت ساخته خواهد شد. با این حال گزارش‌های اخیر ادعا کرده‌اند که آمازون قصد دارد در قالب سری Tomb Raider یک چهان چند رسانه‌ای مشابه دنیای سینمایی مارول (MCU) بسازد. به تازگی تایید شد که سریال تلویزیونی توم ریدر توسط آمازون تولید می‌شود.

وب سایت Fellowship of Fans سابقه خوبی در افشای اطلاعات مربوط به محتوا‌های آمازون دارد. مدتی پیش این سایت موارد متعددی از سریال حلقه‌های قدرت را به درستی افشا کرده بود. پیش از این تایید شده است که بازی بعدی سری Tomb Raider توسط Amazon Games منتشر خواهد شد. بر اساس شواهد این اثر اواخر سال جاری رونمایی می‌شود.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.