Apex Legends Mobile
یحیی رحیمی

شرکت EA بازی Apex Legends Mobile و بتلفیلد موبایل را کنسل کرد

یحیی رحیمی 12 بهمن 1401 1 دیدگاه
340 بازدید

شرکت الکترونیک در اقدامی باورنکردنی رسماً به پشتیبانی از بازی Apex Legends Mobile و ادامه‌ی ساخت بتلفیلد موبایل پایان داد. ایپکس لجندز موبایل در حالی کنسل می‌شود که جایزه بهترین بازی موبایل سال گذشته را از هر دو گوگل پلی و اپ استور دریافت کرده بود و همچنین طرفداران از روند بازی رضایت داشتند. شرکت EA معتقد است که کیفیت و کمیت بازی آن‌چنان‌که فکر می‌کرد نبوده است و میزان درآمد کمتر از انتظار آن باعث شده تا سازندگان تصمیم به لغو بازی بگیرند.

سرورهای بازی Apex Legends Mobile رسماً روز اول مه میلادی (11 اردیبهشت) برای همیشه خاموش می‌شوند. از امروز هم دیگر هیچ خرید درون بازی فعال نخواهد بود و بخش فروشگاه رسماً تعطیل می‌شود. بازی ایپکس لجندز موبایل از انتشار تابه‌حال، محبوبیت خاصی پیدا کرده است. طرفداران آن را بهترین بازی موبایل سال گذشته میلادی شناخته شدند و حتی رسانه‌ها نیز بهای زیادی به آن دادند. جامعه‌ی بازی‌کنان در سوی دیگر از جنبه‌های مختلف بازی ناراضی بودند و درخواست تغییرات گسترده را داشتند.

لغو پشتیبانی Apex Legends Mobile اتفاقی شکه‌کننده برای طرفداران و افرادی بود که به‌صورت روزانه بازی می‌کردند. به‌خصوص آنکه بازی به موفقیت تجاری رسیده بود، اما چنین ارقامی برای الکترونیک آرتز کافی نیست و این بازی باید به یک ماشین پول‌سازی عظیم تبدیل می‌شد. EA همچنین بازی بتلفیلد موبایل را کنسل کرده است. این اثر موبایل در چند کشور مخصوص به‌صورت محدود منتشرشده بود و مراحل تست و بررسی را پشت سر می‌گذاشت. تولید بازی در همین مرحله متوقف شد و هیچ دلیلی برای این تصمیم شکه‌کننده اعلام نشده است. به نظر می‌رسد که نتایج اخیر بازی آن‌چنان‌که باید مورد رضایت EA قرار نگرفته است.

کنسل پشتیبانی Apex Legends Mobile

پایان پشتیبانی Apex Legends Mobile

الکترونیک آرتز با انتشار بیانیه‌ای، وضعیت خریدهای درون بازی را تشریح کرد. این شرکت می‌گوید که هیچ مبلغی به بازی‌کنان برگردانده نمی‌شود و این در قرارداد اولیه‌ای که بازی‌کننده تائید می‌کنند، وجود دارد. طبق گفته EA، عدم ریفاند و بازگردانی پول به بازی‌کنان گوشزد شده بود. بازی‌کنان می‌توانند از تمامی آیتم‌های خریده‌شده تا روز اول مه 2023 استفاده کنند. از امروز نیز خرید و فروش متوقف شده است و هیچ فروشگاهی نمی‌تواند آیتم‌های مخصوص به آن را بفروشد.

توقف پشتیبانی از ایپکس لجندز تنها مربوط به نسخه موبایل است. استودیو Industrial Toys که مسئول تولید نسخه موبایل بود هم به دلیل نامشخصی توسط EA تعطیل می‌شود. به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کاهش هزینه‌ها و اخراج کارمندان اضافه است. استودیو ریسپاون در پایان از تمامی افرادی که بازی Apex Legends Mobile را تجربه کردند، تشکر کرد. طرفداران بازی معتقدند که دلیلی برای اتمام پشتیبانی از بازی وجود ندارد و از تصمیم اخیر ناشر به‌شدت دلخور شده‌اند.

منبع: GamingonPhone

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    پیمان

    مهمان

    شکه‌کننده اشتباه است و درستش شوکه‌کننده است

    پاسخ دهید