سحر حق پرست

بهترین بازی‌های موبایل که در سال 2021 منتشر خواهند شد

سحر حق پرست 24 تیر 1400 بدون دیدگاه
4,555 بازدید

بازی‌های موبایل در طی چند سال اخیرا صرفا از یک سرگرمی دم‌دست به یک جناح گیمینگ مستقل تبدیل شده و انتشار بازی‌های مهمی مانند Call of Duty Mobile این صنعت پردرآمد را دگرگون کرده است. حال که بازی‌های با کیفیت‌تری در راه هستند، مطمئنم که منتظر رسیدن بازی‌های جدید برای موبایل هستید. تاکنون بازی‌های بسیار خوبی برای موبایل منتشر شده و تعداد آن‌ها به حدی زیاد است که نمی‌شود یک به یک آن‌ها را تجربه کرد. اما با این وجود، باز هم چشم انتظار بازی‌های جدیدی هستیم که در آینده قرار است منتشر شوند.

به همین خاطر، ما تصمیم گرفتیم تا فهرستی از بهترین بازی‌های موبایل را که قرار است در آینده راهی بازار شوند، تهیه کنیم. از بازی‌های جذاب کاملاً جدید گرفته تا مجموعه بازی‌های معروفی که به دنیای موبایل راه پیدا کرده‌اند، همه و همه در این فهرست جای گرفته‌اند. احتمالاً برای تمام سلیقه‌‌ها بازی داشته باشیم، مخصوصاً اگر طرفدار بازی‌های چندنفره باشید. ما در اینجا موبا / MOBA (نبردهای آنلاین چند نفره)، بتل رویال‌ها، بازی‌های اکشن سوم شخص و RPG (نقش‌آفرینی)‌هایی را معرفی کرده‌ایم، که می‌توانید ساعت‌ها غرق در آن‌ها شوید. بنابراین بدون هیچ معطلی، به معرفی این بازی‌ها می‌پردازیم.

بازی موبایل Valorant

1. Valorant موبایل

شرکت Riot Games چند ماه پیش تأیید کرد که شوتر اول شخص رایگان و محبوبش را وارد دنیای تلفن‌های همراه خواهد کرد. بیش از 14 میلیون بازیکن، روزانه در حال تجربه بازی Valorant بر روی کامپیوتر هستند، در نتیجه تقاضا برای انتشار نسخه موبایل آن همیشه زیاد بود.

اگر با فضای بازی آشنایی چندانی ندارید، این یک تیراندازی چند نفره تاکتیکی است که در زمان آینده جریان دارد و در آن دو تیم 5 نفره مقابل هم قرار می‌گیرند. بازیکنان می‌توانند از میان مأمورهای (Agents) مختلف لیست، یکی را انتخاب کنند. هر یک از این مأمورها، مهارت‌ها، توانایی‌ها و سلاح‌های منحصربفرد خود را دارند که این سلاح‌ها در دسته‌های مسلسل‌ (SMG)، شاتگان و رایفل قرار می‌گیرند. چندین حالت برای بازی وجود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها حالت مهاجم در برابر مدافع است.

  1. نسخه موبایل بازی Valorant نیز تحت توسعه قرار دارد؛ نسخه بتا در اختیار تمام استریمرها

بازی Punishing Gray Raven

2. Punishing: Gray Raven

Punishing: Gray Raven یک ‌بازی نقش‌آفرینی با ظاهری خارق‌العاده است که پیش از این در چین و ژاپن منتشر شده و پس از موفقیت‌های پی‌در‌پی خود در آنجا، تصمیم بر این شد که تا اواخر سال جاری، در سطح جهانی نیز منتشر گردد. داستان این بازی در دنیایی فوق‌العاده پیشرفته و رباتیک اتفاق می‌افتد که در آن، انسان‌ها توسط ندروید‌های قدرتمند از سیاره خود بیرون رانده می‌شوند.

اما انسان‌ها تمایلی به ماندن در سیاره‌ای غیر از زمین ندارند و اکنون در تلاش برای پس گرفتن آن هستند. آن‌ها از گروه ویژه Gray Raven کمک می‌گیرند تا سرزمین خود را از چنگ آندرویدها درآورند. با انتشار این بازی، شاهد تصاویر خیره‌کننده‌ای خواهید بود.

بازی موبایل Diablo Immortal

3. Diablo Immortal

Diablo Immortal اولین بار در سال 2018 معرفی شد و اکنون مدتی است که در لیست بهترین بازی‌های موبایل قرار گرفته است. Diablo در ابتدا چندان مورد استقبال عموم قرار نگرفت، اما رفته‌رفته مردم به این بازی بر روی تلفن همراه خود روی آوردند و اکنون این بازی توانسته تا از منفورترین، به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های موبایل تبدیل شود!

Diablo Immortal درست مانند نسخه‌های مشابه خود در کامپیوتر و کنسول، به بازیکنان این اجازه را می‌دهد تا پیش از آن که برای کشتن دشمنان و به دست آوردن غنائم وارد جنگ شوند، یکی از چندین کلاس موجود را انتخاب نمایند. در اصل همان تنظیمات دیابلو کلاسیک را دارد. کلاس‌هایی که تاکنون مورد تأیید واقع شده‌اند، عبارتند از: Barbarian، Monk، Necromancer، Wizard، Demon، Hunter و Crusader که در هر یک از آن‌ها مهارت‌های خاصی گنجانده شده است.

Final Fantasy VII Ever Crisis

4. Final Fantasy VII Ever Crisis

با اینکه این فهرست عمدتاً دربردارنده بازی‌های چندنفره موبایل است، اما چند نمونه از بازی‌های تک‌نفره جذاب نیز در آن وجود دارد که امسال وارد بازار خواهند شد، از جمله: Final Fantasy VII Ever Crisis. کمپانی Square Enix همیشه برای موبایل به عنوان یک پلتفرم، احترام قائل بوده است و به تازگی خبرهای خوبی برای طرفداران مجموعه فاینال فانتزی دارد.

بازی Final Fantasy VII Ever Crisis یک اثر نقش‌آفرینی هیجان‌انگیز است که به صورت ماهانه فصل‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد. این بازی، داستان‌های زیادی را از قسمت‌های مختلف این مجموعه مانند: Advent Children، Before Crisis، Crisis Core و Dirge of Cerberus بازگو خواهد کرد. بازیکنان می‌توانند داستان‌ها را به هر ترتیبی که می‌خواهند، پشت سر بگذارند.

بهترین بازی موبایل

5. Final Fantasy VII: The First Soldier

بتل رویال، ژانری است که با ورود بازی‌هایی مانند Garena Free Fire و پابجی موبایل طرفداران پروپاقرصی در موبایل پیدا کرد. از آنجایی که همیشه جا برای بازی‌های بیشتر هست، کمپانی Square Enix قصد دارد تا با انتشار Final Fantasy VII: The First Soldier که حوداث آن 30 سال قبل‌تر از Final Fantasy VII اتفاق می‌افتد، پا در این عرصه بگذارد.

تمرکز این بازی بیشتر بر روی انتخاب سرباز توسط کمپانی Shinra و جنگنده‌های پیشرفته‌ای است که تعلیم دیده‌اند تا از ارتش خود محافظت کنند. بازیکنان در نقش سربازان قرار می‌گیرند، از توانایی‌ها و سلاح‌های منحصربفرد خود برای حذف سایر بازیکنان استفاده می‌کنند. بازیکنی که بتواند تا آخر بازی دوام آورده و زنده بماند، پیروز میدان خواهد شد و این یعنی: کمپانی Shinra او را انتخاب خواهد کرد.

  1. راهنمای دریافت نسخه‌‌‌آزمایشی بازی Final Fantasy VII The First Soldier برای اندروید

بازی موبایل هیتمن

6. Hitman Sniper: The Shadows

Hitman Sniper: The Shadows که قبلاً با نام Hitman Sniper Assassins شناخته می‌شد، یکی از بازی‌های مخصوص موبایل است که در آینده توسط استودیو Square Enix Montreal منتشر خواهد شد. این بازی درست مانند نسخه قبلی خود، از بازیکنان می‌خواهد تا قراردادهای متعددی برای از بین بردن افراد سرشناس ببندند. البته این مأموریت را باید کاملاً مخفیانه انجام دهند، جسدها باید به طرز ماهرانه‌ای پنهان شوند و صحنه قتل باید کاملاً تصادفی به نظر برسد. شخصیت‌های مختلفی در این بازی قرار گرفته‌اند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. هر یک از این شخصیت‌ها مهارت و شیوه خاصی در ترور دارند که باید هنگام انتخاب، آن را در نظر بگیرید.

  1. بازی Hitman Sniper: The Shadows معرفی شد [E3 2021]

بازی موبایل Path of Exile

7. Path of Exile Mobile

در سال 2019، استودیو Grinding Gear Games اعلام کرد که در حال کار بر روی نسخه موبایلی دانجن کرالر محبوب خود یعنی Path of Exile هستند. برخلاف سایر بازی‌های موجود در این لیست، انتشار Path of Exile هنوز به طور 100٪ تأیید نشده، زیرا سازنده آن قبلاً اعلام کرده که اگر تجربه لذت‌بخشی به همراه نداشته باشد، آن را عرضه نخواهد کرد. اما این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم برای ایده و نوع ساختار آن هیجان‌زده باشیم. حمل چنین بازی بزرگی در جیب (موبایل)، آرزویی است که ممکن است برآورده نشود. درست مانند Diablo Immortal، در این بازی نیز کلاس‌های مختلف شخصیتی مانند: Marauder، Duelist، Ranger، Shadow، Witch، Templar و Scion وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید، البته هنوز هیچ یک از این‌ها مورد تأیید واقع نشده‌اند.

بازی موبایل Just Cause

8. Just Cause Mobile

مجموعه Just Cause همیشه سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد، و کمپانی Square Enix تصمیم دارد تا این لذت را با انتشار بازی Just Cause: Mobile به دنیای تلفن همراه نیز بیاورد. این بازی که از دیدگاه ایزومتریک نمایش داده می‌شود، نویدبخش عملکردی بهتر در حالت‌های مختلف بازی است. چه بخواهید به صورت یک‌نفره از بازی لذت ببرید و داستان تک‌نفره آن را دنبال کنید، و یا در حالت چندنفره Triple Threat مهارت‌های خود را در برابر بازیکنان دیگر بسنجید، مطمئناً ساعات خوشی را سپری خواهید کرد.

علاوه بر این، اگر تمایل به تشکیل تیم دارید و نمی‌خواهید مقابل دوستان خود بایستید، مأموریت‌هایی برای همکاری شما نیز در نظر گرفته شده است. شرط می‌بندیم که اکثر شما این بازی را در لیست بازی‌های مورد انتظار خود علامت خواهید زد! به تازگی تاریخ انتشار این بازی به سال 2022 تغییر پیدا کرده اما در هنگام نگارش مطلب، تاریخ انتشار همان سال 2021 عنوان شده بود.

بازی‌های موبایل

9. Pikmin App

Niantic به دنبال خلق بازی‌های بیشتری است که فراتر از Pokemon Go محبوب باشند، و Pikmin App یکی از آنهاست. در این بازی، بازیکنان باید با راه رفتن و ایجاد Step Energy، موجودات گیاه مانندی به نام Pikmin را پرورش دهند. پس از آنکه به اندازه کافی انرژی تولید شد، می‌توانند آن Pikmin را برداشت کنند.

Pikmin App بیشتر بر روی بازی به صورت روزانه تمرکز دارد، به طوری که بازیکنان هر روز به Pikmin خود سر بزنند و از روند رشد آن مطلع گردند. این بازی فعلاً در سنگاپور موجود است و در آن هفت نوع Pikmin برای جمع‌آوری وجود دارد که شامل: قرمز (Red)، آبی (Blue)، زرد (Yellow)، بنفش (Purple)، سفید (White)، سنگی (Rock) و بالدار (Winged) هستند.

بازی Undawn

10. Undawn

Tencent نامی است که به گوش تمام گیمرهای موبایل آشناست، به همین خاطر از هر عنوان جدیدی که رونمایی کند، قطعاً جالب خواهد بود. Undawn یک بازی گروهی نجات از دست زامبی‌هاست که برای سیستم‌عامل‌های iOS و Android منتشر می‌شود. این بازی ترکیبی از PvE (بازیکن در برابر محیط) و PvP (بازیکن در برابر بازیکن) خواهد بود که در آن بازیکنان در حین درگیری با گله زامبی‌ها باید بازیکنان دیگر را نیز از بین ببرند.

علاوه بر این، آنها می‌توانند با هم تشکیل تیم داده و پناهگاه‌هایی برای دور ماندن از دست زامبی‌ها بسازند، منابع خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و مطمئن شوند که همه به اندازه کافی مجهز هستند. مسلماً بازی‌های زامبی دیگر جذابیت سابق را ندارند، اما Tencent ثابت کرده که همیشه در ساخت بازی‌های موبایل موفق بوده است.

farlight-84

11. Farlight 84

Farlight 84 یکی دیگر از بازی‌های موبایلی است که در آن 48 بازیکن برای زنده ماندن به عنوان آخرین نفر یا آخرین تیم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. این بازی توسط Lilith Games ساخته شده که قبلاً موفقیت چشمگیری در بازی AFK Arena داشته‌اند. پس از معرفی این بازی، سازندگان آن چندین نسخه بتا فراهم کردند و این نشان می‌دهد که تا انتشار آن فاصله‌ چندانی نداریم.

اگر با فضای این بازی آشنایی ندارید، باید بگوییم که این یک بتل رویال 48 نفره است که در آن بازیکنان از سلاح‌ها، وسایل نقلیه و حتی جت پک‌های (کوله پشتی جهشی) مختلف استفاده می‌کنند تا از این سو به آن سوی میدان جنگ بروند. آخرین نفر یا تیمی که بتواند در این مسابقه زنده بماند، پیروز میدان خواهد شد.

بازی موبایل راکت لیگ

12. Rocket League Sideswipe

در اوایل سال جاری، شرکت Psyonix اعلام کرد که در حال کار بر روی نسخه موبایل Rocket League هستند. این نسخه که Rocket League Sideswipe نام دارد، همانطور که از نامش پیداست، از زاویه دید جانبی نمایش داده می‌شود اما این استودیو وعده داده که عملکرد سریع و هیجان‌انگیزی را که در نسخه‌های کامپیوتر و کنسول خود داشت، حفظ کند.

بازیکنان در مسابقات یک به یک یا دو به دو روبروی هم قرار می‌گیرند که رقابت میان آن‌ها تنها دو دقیقه طول می‌کشد. این مدت زمان، برای پلتفرمی مانند تلفن همراه، کاملاً مناسب و منطقی است. طبق گفته‌های Psyonix، نسخه Rocket League Sideswipe همان گزینه‌های سفارشی‌سازی اتومبیل‌ها را که در Rocket League وجود داشت، ارائه خواهد داد.

Pokemon-Unite

13. Pokemon Unite

Pokemon Unite یکی از نبردهای آنلاین چند نفره (MOBA) است که امسال برای تلفن‌های همراه و کنسول سوئیچ منتشر خواهد شد. در این بازی، دو تیم پنج‌نفره مقابل هم قرار می‌گیرند که شخصیت‌های آن را بعضی از موجودات محبوب این مجموعه تشکیل داده‌اند. برخلاف اکثر بازی‌های MOBA که مبتنی بر کشتن حریفان است، در Pokemon Unite بازیکنان سعی می‌کنند تا امتیاز بالاتری نسبت به حریف خود به دست آورند. در هر صورت Pokemon، دنیای دوست‌داشتنی و دلپذیری را ارائه می‌دهد.

نقشه بازی به دو قسمت تیم حریف (Opponent Side) و تیم دوستان (Ally Side) تقسیم می‌شود. بازیکنان به اطراف نقشه سفر کرده و Pokemon می‌گیرند تا آن را بلافاصله به Aeos Energy تبدیل کنند. این ماده تولید شده، می‌تواند به منطقه Goal تیم مقابل خسارت وارد کند. در سایر بازی‌های MOBA، معمولاً از برجک استفاده می‌شود، اما این محدوده‌های Goal کاملاً بی‌دفاع هستند. در عوض، می‌توانند به آرامی، شما و دوستانتان را درمان کنند. شما با فتح هر قسمت از نقشه، امتیاز به دست می‌آورید که با رسیدن به دقایق آخر بازی، این امتیازها دوبرابر خواهند شد و گروهی که امتیاز بیشتری به دست آورده باشد، پیروز میدان خواهد شد.

بازی موبایل PUBG New State

14. PUBG: New State

اینطور که معلوم است، محبوبیت بتل رویال به این زودی‌ از بین نخواهد رفت، به همین خاطر Krafton تصمیم گرفته تا نمونه دیگری به نام PUBG New State وارد بازار کند. این نسخه‌ي در حال ساخت تیراندازی چندنفره، ظاهراً بر مبنای پابجی موبایل تولید خواهد شد که با گرافیک بهتر و مکانیک‌های بیشتر برای جذاب‌تر کردن آتش‌بازی‌ها، کیت‌های سفارشی‌سازی سلاح‌ها و توانایی انجام حرکات رزمی ارائه می‌شود. با وجود اضافه شدن موارد جدید، بافت و تنظیمات تقریباً مشابهی با پابجی موبایل دارد. صد بازیکن وارد نقشه‌ای می‌شوند و در حین پیدا کردن سلاح و ملزومات جنگی، به مبارزه با رقیبان خود می‌پردازند تا زمانی که تنها یک نفر یا یک تیم زنده بماند. این بازی بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌های موبایل امسال می‌باشد.

  1. با ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازی PUBG New State آشنا شوید: پابجی موبایل با طعم جدید!

بازی Clash Heroes

15. Clash Heroes

Supercell اخیراً اعلام کرده که در حال کار بر روی سه بازی مختلف است. اولین بازی، Clash Heroes، یک بازی RPG اکشن است که در آن بازیکنان برای پشت سر گذاشتن مراحل مختلف با انبوهی از دشمنان وارد مبارزه می‌شوند. ظاهراً هر یک از شخصیت‌ها، علاوه بر حمله استاندارد، توانایی‌های ویژه خود را دارند. در تیزر مختصری که از آن ارائه شد، شاهد حضور تعدادی شخصیت معروف از این مجموعه مانند: اسکلت، کماندار و بربر بودیم.

بازی Clash Quest

16. Clash Quest

بازی بعدی Clash Quest است. در این بازی که به سبک بازی‌های مچ‌تری (جورچین‌های سه‌تایی) می‌باشد، بازیکنان نیروهای خود را به ترتیب‌های مختلفی بر روی یک صفحه شبکه‌ای روی زمین می‌چینند تا به نوبت با دشمن مقابل خود درگیر شوند. ضربات این نیروها زمانی قوی و مهلک خواهد شد که در یک ردیف، نیروهای مشابه قرار بگیرند. در این بازی هم از چهره‌های معروف Clash استفاده شده است.

در هر مرحله، تعداد محدودی نیرو برای مقابله با دشمن در اختیار شما قرار می‌گیرد و این یعنی باید بسیار استراتژیک و فکر شده عمل کنید. خارج از نبرد نیز می‌توانید نیروهای خود را ارتقاء دهید تا ضربات قوی‌تری به دشمن وارد کنند.

17. Clash Mini

سومین بازی که Supercell قرار است منتشر کند، Clash Mini خواهد بود. این یک بازی تخته‌ای (Board game) استراتژیک است که در آن از شخصیت‌های معروف کلش به شکل مینیاتوری استفاده شده. در این بازی، دو بازیکن با قرار دادن این شخصیت‌های مینیاتوری روی تخته، مقابل هم قرار می‌گیرند.

اگر با بازی Auto Chess آشنایی داشته باشید، دقیقاً می‌دانید که پس از چیدن شخصیت‌هایتان چه اتفاقی خواهد افتاد. پیش از آنکه چیدمان بعدی را شروع کنید، نبرد میان آنها را مشاهده خواهید کرد.

بازی موبایل Apex Legends

18. Apex Legends Mobile

یکی دیگر از بازی‌های بتل‌رویال که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، Apex Legends است. مدتی پیش، شایعه شده بود که نسخه موبایل این بازی در حال ساخت است، اما به تازگی این موضوع توسط EA مورد تأیید قرار گرفت. نسخه‌های آزمایشی متعددی برای آن ارائه شده و این یعنی چیزی به انتشار آن باقی نمانده است. Apex Legends Mobile از فرمولی مشابه نسخه‌های کنسول و کامپیوتری خود پیروی می‌کند. بازیکنان وارد زمین می‌شوند و پیش از آنکه به جنگ بروند، برای خود سلاح و تجهیزات پیدا می‌کنند. Apex Legends با حرکات پارکور مانندی که دارد، از رقیبان خود متمایز می‌شود و تصاویر شگفت‌انگیزی را خلق می‌کند.

و این لیستی بود که ما از بهترین بازی‌های موبایل در حال ساخت، تهیه کردیم. می‌توانید این صفحه را در بوک‌مارک خود ذخیره کنید و هر چند وقت یکبار به آن سر بزنید، زیرا ما به محض رونمایی از بازی‌های جدید، حتما آن‌ها را به این لیست اضافه خواهیم کرد.

منبع: PocketGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

چه بازی‌هایی در سال 2021 منتشر می‌شوند؟

در حال حاضر، خبر قطعی انتشار بازی‌هایی همچون: Final Fantasy VII: Ever Crisis، Apex Legends Mobile، Pokemon Unite تا انتهای سال 2021 اعلام شده ولی هنوز مشخص نیست که Path of Exile Mobile وارد مرحله عرضه شود یا خیر.

۱
مورد انتظارترین بازی موبایل در سال 2021 کدام است؟

از آنجایی که بر تعداد طرفداران بتل رویال روز به روز افزوده می‌شود و بخاطر شهرتی که PUBG تاکنون به دست آورده، احتمالاً PUBG: New State مورد انتظارترین بازی امسال باشد.

۲
کدام یک از بازی‌های موبایل 2021 کیفیت بهتری دارند؟

از آنجایی که هنوز هیچ یک از بازی‌ها منتشر نشده، انتخاب باکیفیت‌ترین بازی دشوار است؛ اما با مشاهده تصاویری که از نسخه‌های آزمایشی بعضی از بازی‌ها منتشر شده، احتمالاً Apex Legends Mobile، PUBG: New State، Pikmin App، Pokemon Unite و Clash Heroes از کیفیت خوبی برخوردار باشند

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.