بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند
کسری کاظمی

بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند

کسری کاظمی 11 بهمن 1401 10 دیدگاه
4,446 بازدید

ما در حال حاضر درون عصر بازسازی‌ها و ریمسترها زندگی می‌کنیم. با توجه به پیشرفت فناوری بازی سازی که در هر نسل به‌سرعت رشد می‌کنند، یک بازی ویدیویی قدیمی که به واسطه توانایی‌های محدود سخت‌افزاری که بر روی آن منتشر شده بود، به طور کامل شناخته نشده بود، می‌تواند با گیم‌پلی برتر، مکانیک‌ها، صدا، طراحی مجدد و گرافیک جدید براق دوباره متولد شود. با اینکه در عصر ریمیک های حال حاضر خیلی از بازی های خوب قدیمی را باری دیگر با ظاهری تازه می‌بینیم، ولی همه عناوین مهم این افتخار را به دست نمی‌آورند. به همین واسطه به بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند خواهیم پرداخت.

تکرار تاریخ با بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند

تفاوت زیادی میان یک ریمستر و یک ریمیک وجود دارد. با اینکه خیلی از طرف‌داران حتی به یک ریمستر ساده که بازی مورد علاقه‌شان را به کنسول‌های جدید بیاورد راضی هستند، ولی هیچگاه نمی‌شود یک ریمیک فوق‌العاده را نادیده گرفت. برداشتن یک بازی و طراحی مجدد آن فرایندی بسیار پرهزینه‌تر و وقت گیرتر است. با این حال، نقطه مقابل این، قدردانی فوق‌العاده طرف‌داران است (با فرض اینکه به خوبی انجام شده باشد!). با مجموعه‌ای از بازسازی‌ها که اخیراً اعلام شده است، به نظر وقت مناسبی است تا ما نیز تعدادی از عناوینی که دوست داریم بازسازی یا ریمستر شوند را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

20) The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time

بازی The Legend Of Zelda Ocarina Of Time

حتی با استانداردهای امروزی نیز بازی های کمتری وجود دارند که نسبت به ماجراجویی فوق‌العاده لینک در سری زلدا بر روی کنسول Nintendo 64 بدرخشند. بازی The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time در زمان انتشار به عنوان یکی از تحسین شده‌ترین بازی های تاریخ شناخته شده و همچنان در اکثر لیست‌های معتبر قرار دارد. پس می‌دانیم که زمان یک بازسازی رسیده است.

زمانی که این بازی منتشر شد، با گرافیک بی نظیر، گیم پلی و کنترل‌های انقلابی‌اش، توانست توجه تمام صنعت گیم را به خود جلب کند. امروزه که نینتندو کارهای شگفت انگیزی با فرنچایز Zelda انجام می‌دهد، می‌دانیم که از عهده یک بازگردانی درست برای این بازی برمی‌آیند. برای همین این عنوان در لیست بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند قرار دارد.

19) Grand Theft Auto

بازی Grand Theft Auto

شاید گیج شوید و با خود بگویید درباره کدام نسخه صحبت می‌کنی؟ باید بگوییم که منظورمان اولین و ماقبل تاریخی‌ترین قسمت از مجموعه GTA است. عنوانی که به صورت دوربین بالا به پایین جریان داشته و ابتدایی‌ترین ایده‌های موجود که در آثار جدیدتر این سری دیده می‌شود را به ما ارائه کرده بود. پس حتی برای ملاقات با یک اثر تاریخی هم که شده باید آن را ریمستر کرد.

اگرچه از نظر داستانی ضعیف است، اما مکانیک‌های گیم پلی مبتنی بر سرقت اتومبیل و درگیر شدن در جنایت در اینجا معرفی شد، همراه با سه شهر بزرگ – لیبرتی سیتی، وایس سیتی و سن آندریاس – که از زمان GTA III در همه بازی های این سری دوباره ظاهر شدند. پس قطعاً ارزش این را دارد که دوباره یا برای اولین بار وارد دنیای اولین Grand Theft Auto شویم.

18) Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

بازی Devil May Cry 3 Dante’s Awakening

با توجه به اینکه Capcom خوشبختانه دستان خود را از DMC: Devil May Cry ریبوت سال 2013 شسته و به شکل درست سری یعنی Devil May Cry 5 بازگشته است، زمان آن فرا رسیده است که بازی‌های اصلی محبوب دل‌ها، بازسازی شده تا باری دیگر مورد توجه قرار گیرند. به دلیل محبوبیت بالایش، Devil May Cry 3: Dante’s Awakening، انتخاب ما برای ریمیک است.

در حالی که 3 بازی اول برای مجموعه HD 2018 بازنشر شدند و تصاویری با کیفیت 1080 را برای کنسول‌های مدرن فراهم کردند، DMC 5 ثابت کرد که گیم پلی کلاسیک بهبود یافته در موتور RE مانند همیشه محبوب است. با توجه به بازسازی‌های شدیدی که از سوی این کمپانی صورت می‌گیرد، تنها به زمان بستگی دارد که آن‌ها وارد فرنچایز Devil May Cry هم شوند.

17) Conker’s Bad Fur Day

بازی Conker’s Bad Fur Day

اگرچه این بازی بعداً دنباله‌ای بر روی Xbox دریافت کرد، اما ماجراجویی اصلی Conker the Squirrel در N64 هنوز هم مورد علاقه گیمرها است. Bad Fur Day که در پایان چرخه عمر کنسول منتشر شده و با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و طرف‌داران مواجه شد. گیم‌پلی محکم، تصاویری رنگارنگ و طنز بحث‌برانگیز و تفرقه‌انگیز از ویژگی‌های مثبتش است.

داستان نویسی و دیالوگ‌های قوی و صداگذاری درخشان Conker’s Bad Fur Day آن را تبدیل به یک کلاسیک به‌یادماندنی کرد که برای گیمرهایی ساخته شده که به دنبال اثری متفاوت در ژانری آشنا می‌گردند. سبک گرافیکی قدیمی و مکانیزم‌های گیم پلی پلتفرمرها زمان‌های دور، این بازی را برای بازسازی بسیار مناسب کرده است؛ بنابراین انجام این کار کاملاً منطقی است.

16) Skies Of Arcadia

بازی Skies Of Arcadia

این عنوان Dreamcast در سال 2000 عمدتاً پس از انتشار به سرعت توسط جامعه گیم نادیده گرفته شده و تا امروز نیز این موضوع تغییر نکرده است. با این حال، با داستان خارق‌العاده، گیم‌پلی سنتی JRPG نوبتی و توانایی هدایت کشتی هوایی برای رسیدن از مکانی به مکان دیگر، به یک بمب زیرزمینی در میان علاقه‌مندان به نقش‌آفرینی‌های چالش برانگیز قدیمی تبدیل شد.

در حالی که در سال 2002 بازی Skies Of Arcadia مجدداً برای کنسول GameCube منتشر شد، عملاً مشابه نسخه اصلی بود و تنها تغییرات جزئی این دو عنوان را متمایز می‌کرد. اگر یک انجین مدرن امروزی، انتشارش برای کنسول سوئیچ و تبلیغات درست برایش انجام شود، راه زیادی به سمت بازخرید چنین عنوان دست کم گرفته شده و خوش ساختی برای گیمرها باز می‌شود.

15) Uncharted: Drake’s Fortune

بازی Uncharted Drake’s Fortune

استودیوی بازی سازی ناتی داگ که اخیراً با انتشار ریمیک بازی The Last of Us موفقیت‌های زیادی کسب کرده، با مقوله بازسازی تا حدودی آشنا است. با این حال بسیاری از گیمرها این بحث را مطرح می‌کنند که The Last of Us به دلیل ظاهر مناسبش، نیازی به یک بازسازی نداشت. در مقابل، اولین نسخه فرنچایز Uncharted تا حد زیادی قدیمی و کهنه به نظر می‌رسید.

در حالی که بازی Uncharted به مراتب بهتر از بسیاری از بازی‌های موجود در این لیست از نظر ظاهری است، ولی بسیاری از میان پرده‌ها و طراحی صورت شخصیت‌ها در سال 2007 گیر افتاده‌اند. برای حل این موضوع تنها یک راه حل وجود دارد: انجام یک بازسازی کامل و برگرداندن این اثر جذاب به خانه گیمرها. قطعاً همه ما می‌توانیم از این اقدام ناتی داگ قدردانی کامل کنیم.

14) Super Mario 64

بازی Super Mario 64

ممکن است کفرآمیز باشد که پیشنهاد کنیم اولین و محبوب‌ترین بازی ماریو که به صورت سه بعدی ساخته شد، بازسازی شود. با این حال، با توجه به کارهای فراوانی که می‌شود با این بازی های کلاسیک کنسول نینتندو 64 مانند Ocarina of Time انجام داد، می‌توان به این عنوان قدیمی جان تازه‌ای در نسل کنونی داد. Super Mario 64 باید از اولین گزینه‌های ریمیک باشد.

با اینکه مواردی مانند موسیقی و طراحی مراحل را نمی‌شود دست‌کاری کرد، ولی همواره می‌توان بر روی کنترل‌های بهینه و نرم‌تر و همچنین گرافیک فوق‌العاده بروز شده این بازی حساب باز کرد. در صورت رخ دادن این اتفاق، بازی Super Mario 64 می‌تواند فروشی افسانه‌ای داشته باشد. این اثر بدون شک در لیست بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند قرار می‌گیرد.

13) Jade Empire

بازی Jade Empire

Bioware به‌عنوان استودیویی که به‌خاطر بازی‌های مبتنی بر داستان عمیق و متقاعدکننده‌اش شناخته می‌شود، تعداد فراوانی عنوان نقش آفرینی کلاسیک در کارنامه کاری‌اش دارد که نیاز به یک بازسازی خوب برای نسل جدید دارند. در حالی که بسیاری از این بازی‌ها در سال‌های اخیر بازسازی یا ریمستر دریافت کرده‌اند، Jade Empire از بازی‌هایی است که هنوز خبری از آن نیست.

با یک داستان خوب طراحی شده در دنیایی الهام گرفته از تاریخ و اساطیر چین، Jade Empire با طرف‌دارانی که در داستان و همچنین مکانیک‌های رزمی سرگرم کننده و جذاب و عناصر RPG غوطه ور شدند، موفقیت بزرگی داشت. دنباله‌ای برای این بازی تأیید نشده است، اما یک بازسازی از نسخه اصلی مطمئناً برای بسیاری از طرف‌داران این RPG کلاسیک جذاب خواهد بود.

12) Lord Of The Rings: Battle For Middle-Earth

بازی Lord Of The Rings Battle For Middle-Earth

پس از اقتباس عظیم پیتر جکسون از رمان‌های ارباب حلقه‌ها تالکین، چندین بازی ویدیویی در سال‌های بعد منتشر شد تا از این محبوبیت بهره ببرند. برخی از بهترین بازی‌هایی که از آن زمان منتشر شدند، سری بازی‌های استراتژیک Battle for Middle-Earth بودند که بسیار شبیه به سایر آثار موجود در ژانر RTS آن زمان در دنیای شگفت‌انگیز سرزمین میانه به نظر می‌رسیدند.

بازسازی این فرنچایز جذاب استراتژیک مکمل کاملی برای اقتباس‌های مدرن از کتاب‌هایی مانند Middle-Earth: Shadow of Mordor خواهد بود و می‌تواند رقیبی برای بازی‌های دیگر ژانر RTS مانند سری عناوین محبوب Total War: Warhammer نیز باشد. به دلیل پتانسیل بالا، این عناوین در لیست بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند قرار می‌گیرند.

11) Metal Gear Solid

بازی Metal Gear Solid

Metal Gear Solid بدون هیدئو کوجیما هرگز مثل قبل نخواهد بود. خلاقیت او بخشی از چیزی است که این بازی ها را ساخته است، بنابراین تصور دنباله‌های آینده بدون دخالت او کمی سخت است. اما بازی‌های MGS هنوز هم کلاسیک هستند، و در حالی که Metal Gear Solid 4 و 5 مدرن‌تر هستند، دیدن بازسازی نسخه 1 و 2 برای سیستم‌های مدرن بسیار عالی به نظر می‌رسد.

با اینکه بازی Metal Gear Solid در قالب عنوان The Twin Snakes برای کنسول GameCube بازسازی شده بود، ولی این اتفاق مربوط به بیست سال پیش می‌شود. شاید این اتفاق در زمان خود خیره کننده بود، ولی این سری ارزش یک شانس دوباره را دارد. همچنین شایعاتی وجود دارد که یک پکیج ریمستر شده از چهار نسخه اول این سری در دست ساخت قرار دارد.

10) Manhunt

بازی Manhunt

سری Manhunt عناوینی از Rockstar هستند که با توجه به سطح خشونتی که در آنها به تصویر کشیده می‌شود، اغلب بحث‌برانگیزترین بازی ها یاد می‌شوند. به حدی که در زمان انتشار Manhunt 2، این بازی در کشورهای سراسر جهان از جمله بریتانیا ممنوع شد. بازی Red Dead Redemption 2 نیز در عربستان سعودی به دلیل خشونت به همین سرنوشت دچار شد.

اگر Rockstar قصد بازسازی هر یک از این دو عنوان را داشته باشد، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند این کار را انجام دهد. چه آنها سطوح خشونت به تصویر کشیده را حفظ کنند یا برخی یا بیشتر آن‌ها را سانسور کنند، برای طرف‌داران استودیو که در گذشته موفق به تجربه این عناوین نشدند و گیمرهای قدیمی که می‌خواهند آن‌ها را باری دیگر تجربه کنند جذاب و مفید خواهد بود.

9) Assassin’s Creed

بازی Assassin’s Creed

شاید پیش خود فکر کنید که این انتخاب عجیبی برای لیست بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند است؛ زیرا سری Assassin’s Creed هر چند سال یک بار نسخه‌ای جدید تحویل گیمرها داده و به این زودی‌ها هم متوقف نمی‌شود. با این حال نسخه اول این فرنچایز در سال 2007 منتشر شده و از نظر مکانیکی نیز به خوبی بازی های دیگر این فرنچایز عمر نکرده است.

چند سال پیش سه‌گانه اتزیو که محبوب‌ترین نسخه‌های فرنچایز Assassin’s Creed محسوب می‌شود، نسخه ریمستری را در قالب یک پکیج بزرگ دریافت کرد که بسیار برای طرف‌داران مفید بود. با این حال این کم توجهی به نسخه اول سری Assassin’s Creed که همه چیز از آن شروع شد، این حس را در مخاطب ایجاد می‌کند که این بازی نیاز به یک بازسازی اساسی دارد.

8) Fallout 1-2

بازی Fallout 1 و بازی Fallout 2

اکثر گیمرها سری Fallout را با بازی های نقش آفرینی و اکشن شوتری می‌شناسند که توسط کمپانی بتسدا توسعه یافته و از استایل مخصوص آن‌ها برخوردار است. با این حال اگر از گیمرهای قدیمی باشید، می‌دانید که دو نسخه ابتدایی این سری، شامل عناوین نقش آفرینی کلاسیک PC بودند که به جای اکشن، از سیستم عمیق‌تر و پیچیده نقش آفرینی در دنیای آخرالزمانی استفاده می‌کردند.

دو نسخه اول سری Fallout در دهه 90 میلادی منتشر شده بودند و از نظر ظاهری و گیم پلی، به هیچ وجه برای بازیکنان مدرن قابل درک نیستند. سیستم‌ها و مکانیک‌های پیچیده‌ای که انگار مانند فرمول‌های ریاضی هستند، حوصله کاربر نوین را سر می‌برد. برای همین این دو عنوان قدیمی ولی کلاسیک در میان بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند قرار می‌گیرند.

7) Bully

بازی Bully

در حالی که غول‌های دوقلوی Grand Theft Auto و Red Dead Redemption ممکن است در بیشتر بحث‌ها در مورد بازی‌های راک استار تسلط داشته باشند، بسیاری از طرف‌داران هنوز هم با علاقه Bully را به یاد می‌آورند. بازی‌ای که بسیار به سبک معمول راک استار پایبند بوده و بازیکن را کنترل یک جوان خلاف‌کار می‌دهد که به یک مدرسه شبانه روزی سطح بالا فرستاده شده است.

بازی Bully یکی از کمتر توجه شده‌ترین و می‌توان گفت فراموش شده‌ترین بازی کمپانی راک استار محسوب می‌شود. این بازی با استفاده از محیط جالب مدرسه و انجام فعالیت‌های مدرسه‌ای مانند رفتن به کلاس و شرکت در مراسم مختلف و همچنین قرار دادن المان فرمول‌های آشنای راک استار، محصولی را خلق کرده بود که بهتر است هر چه زودتر به دست گیمرهای جدید هم برسد.

6) Shenmue

بازی Shenmue

اگرچه پورت‌های HD بازی‌های اصلی Shenmue با توجه به نگرانی‌های بودجه‌ای امروزی برای توسعه‌دهندگان منطقی‌تر است، اگر بازی‌ها بازسازی کاملی داشته باشند، این فرنچایز بیشتر سود می‌برد. Shenmue که از زمان آغاز به کار خود در دوران Dreamcast گروهی از طرف‌داران پروپاقرص را دارد، امروزه در زمینه گیم‌پلی، از هم گسیخته و کمی قدیمی است.

جدا از گیم پلی، روایت این سری برای مخاطبان غربی کمی عجیب و غیر قابل درک است. با توجه به اینکه این صنعت به طور کلی از نزدیک به دو دهه پیش ماهیت بسیار جهانی‌تری پیدا کرده است، برای توسعه‌دهندگان احتمالی این بازسازی‌های Shenmue منطقی به نظر می‌رسد که تلاش کنند تا جایی که ممکن است افراد بیشتری را با تغییرات داستانی نیز به سوی خود جذب کنند.

5) Silent Hill

بازی Silent Hill

همان‌طور که در جریان هستید، به تازگی خبر از بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین بازی های ترسناک تاریخ یعنی نسخه دوم Silent Hill صنعت گیم را تکان داده است. با این حال غم‌انگیزترین بخش ماجرا، بی تفاوتی به نسخه اورجینال بوده که در سال 1999 بر روی کنسول پلی استیشن منتشر شد. بازی اول Silent Hill در زمینه اتمسفر ترسناک، چیزی از بازی دوم کم ندارد.

جدا از اینکه یک اثر تاریخ از در ژانر خود است، چیزهای زیادی وجود دارد که Silent Hill اول را عالی جلوه می‌کند: فضای رعب آور، موقعیت مکانی عالی و موسیقی متن فوق‌العاده وحشتناک. حفظ حال و هوای اصلی، در حالی که عناصر و گرافیک قدیمی گیم پلی را اصلاح می‌کند، می‌تواند یک ماجراجویی فوق‌العاده وحشتناک را یک بازسازی شایسته ایجاد کند.

4) The Elder Scrolls III: Morrowind

بازی The Elder Scrolls III Morrowind

جای انتشار مجدد Skyrim برای هر نسل کنسول، چرا Bethesda نسخه بازسازی شده Morrowind را تولید نمی‌کند؟ در حالی که Skyrim واقعاً یک بازی عالی است، Morrowind حتی از آن هم بهتر است. کاوش در مناظر Morrowind مانند کاوش در دنیای مخوف فانتزی متفاوتی بود و اگر بازیکنان بخواهند به عنوان یک قهرمان در نظر گرفته شوند، باید آن را به زور کسب کنند.

مطمئناً بازی ایراداتی دارد، اما چیزی نیست که Bethesda نتواند آن را اصلاح کند. با توجه به اینکه The Elder Scrolls VI هنوز راه زیادی در پیش دارد، نسخه بازسازی شده Morrowind باید راهی عالی برای پر کردن جای خالی باشد. در حال حاضر، بهترین امید ما این است که Skywind یک بازسازی که به دست طرف‌داران در موتور بازی Skyrim توسعه یافته به زودی تکمیل شود.

3) Red Dead Redemption

بازی Red Dead Redemption

پس از انتشار Red Dead Redemption 2 در سال 2018، بازیکنان توانستند سطحی از واقع گرایی و کیفیت جهان باز را تجربه کنند که هیچ عنوان Rockstar دیگری تابه‌حال به آن دست نیافته است. با این حال نباید نسخه اصلی این سری در سال 2010 را فراموش کرد که به راحتی یکی از خوش ساخت ترین و حماسی‌ترین بازی های تمام تاریخ این کمپانی نیز محسوب می‌شود.

اینکه گیمرهای مدرن نمی‌توانند به تجربه Red Dead Redemption بر روی سخت افزارهای جدید بنشینند، یک ظلم بزرگ به تمامی جامعه است. به دلیل اینکه عمر این بازی در حال زیاد شدن است و یک ریمستر ساده نیز دیگر جوابگو نیست، Red Dead Redemption بدون شک از آن دسته بازی هایی است که شدیداً نیاز به یک بازسازی کامل در انجین نسخه دوم را دارد.

2) Vampire The Masquerade: Bloodlines

بازی Vampire The Masquerade Bloodlines

بازی Vampire The Masquerade: Bloodlines حتی باوجوداینکه انتشاری بسیار شرم آور و پر از مشکلات فراوان را در سال 2004 تجربه کرد، ولی به واسطه پتانسیل فوق‌العاده‌ای که داشت، توسط طرف‌داران قبول شده و حتی آپدیت‌هایی را هم از سوی این طرف‌داران دریافت کرد که آن را از یک بازی غیر قابل تجربه، به عنوانی که در ابتدا باید می‌بود و نبود تبدیل کرد.

از نظر داستان سرایی، شخصیت پردازی، صداپیشگی و المان‌های گیم پلی، این بازی یکی از خوش ساخت ترین آثار نقش آفرینی بر روی PC است. با این حال همچنان نیز نمی‌توان بر روی مسائل فنی‌اش حساب باز کرد. بدون شک رخ دادن یک بازسازی کامل از Vampire The Masquerade: Bloodlines می‌تواند حماسی‌ترین و هیجان‌انگیزترین اتفاق در صنعت گیم باشد.

1) Chrono Trigger

بازی Chrono Trigger

بازی Chrono Trigger اغلب به عنوان یکی از بهترین بازی هایی که تابه‌حال ساخته شده نام برده می‌شود. این بازی در سال 1995 توانست ژانر نقش آفرینی ژاپنی را یک بار برای همیشه به عنوان پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین سبک در صنعت بازی ثبت کرده و با شخصیت پردازی، موسیقی‌های گوش نواز و گرافیک زیبای 16 بیتی‌اش، یکی از بهترین پکیج‌های دنیا را تحویل ما داد.

به واسطه اینکه Chrono Trigger دقیقاً همان‌طور که هست کلاسیک مانده، به نظر نمی‌رسد که یک بازسازی از این عنوان، عملی ضروری باشد. با این حال می‌توانید تصور کنید که این بازی با موضوعات پیچیده و حماسی‌اش مانند سفر در زمان، همانند Final Fantasy VII به صورت سه بعدی و مدرن بازسازی شود؟ این اتفاق قطعاً شوکی عظیم در تمام صنعت گیم به پا می‌کند.

جمع بندی

انتشار مجدد بازی ها رایج بوده است، به‌طوری‌که بازی های نسل قدیمی بر روی کنسول‌های جدیدتر منتشر می‌شوند تا نسخه‌های جدید فرنچایز خاصی را تبلیغ کنند و به بازیکنان جوان فرصت تجربه این بازی ها را بدهند. نینتندو به این دلیل بدنام است، زیرا بازی‌های کلاسیک Super Mario، Final Fantasy و Zelda در سخت افزارهای جدید، به‌ویژه کنسول‌های دستی، مجدداً منتشر شدند. حجم بازی‌های PlayStation Classics، بازی‌های قدیمی پلی‌استیشن و PS2 موجود در فروشگاه پلی‌استیشن باز هم نشان‌دهنده اشتیاق بازی‌های قدیمی در بین بازیکنان است. با این حال در طول تاریخ همیشه نیز این پروسه به خوبی انتخاب و انجام نشده است.

خیلی از ریمسترها و حتی ریمیک هایی که در چند سال اخیر منتشر شده‌اند، به واسطه نداشتن وقت کافی از سوی سازندگان و یا بودجه نامناسب، با مشکلات فنی و عجیب خود حتی ارزش آن بازی را پایین‌تر هم آورده‌اند. برخی از آن‌ها به هیچ وجه ضروری نبوده و تنها برای کسب سودی سریع ساخته شده‌اند. پس در مقاله بهترین بازی هایی که به ریمیک یا ریمستر نیاز دارند سعی کردیم تا به آثاری بپردازیم که واقعاً ارزش وقت و هزینه از سوی کمپانی‌های بزرگ را دارند. آثاری که با گذر زمان قدیمی شده و دیگر قابل تجربه نیستند. نظر شما چیست؟ چه بازی های دیگری را می‌شناسید که می‌توانند از یک ریمیک یا ریمستر خوب سود ببرند؟

منبع: WhatCulture

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بدترین بازی‌ای که ریمیک یا ریمستر شده چیست؟

بازی Grand Theft Auto: The Trilogy که دو سال گذشته وارد بازار شد، ریمستر سه گانه کلاسیک سری GTA بوده که به واسطه مشکلات فنی و نداشتن هیچ ویژگی جدیدی، یکی از بدترین ریمسترهای تاریخ شناخته می‌شود.

۱
کدام بازی ریمیک شده اخیرا روی بورس است؟

بازی Dead Space عنوانی در سبک ترس و بقا که در سال 2008 منتشر شده بود، اخیرا به طور کامل بازسازی شده و توجه جامع گیم را به خود جلب کرده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 10 دیدگاه
  • Avatar

    پین چیلینگ

    مهمان

    داش دیگه سوپر ماریوم گفتی بعد مکس پین نیست تو لیست؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    فرشاد

    مهمان

    بدون شک (Max Payne).

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Masuod.reyhani

    مهمان

    این همه بازی دارن ریمک میکنن واقعا جای خالی Parasit Eve1و 2خالیه واسه Ps1

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Adel

    مهمان

    بازی های Dino Crisis 1, 2 و Parasite Eve 1, 2 هم به شدت نیاز به ریمیک دارند

    پاسخ دهید
  • mr.z

    mr.z

    مهمان

    راستش نظر شخصیمه ولی بنظرم اگه شرکت ایدوس و اسکور اینکس بازی کین و لینچ ددمن (1) رو ریمیک کنن و یه چیز تو مایه های مافیا دف دراد خیلی خوب میشه
    با مراحل جانبی جدید و دی ال سی ای که گذشته لینچ و با گروه 7 رو نوشن بده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Sinsec

    مهمان

    جای prince of Persia خالیه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Erfan

    مهمان

    چرا سه گانه god of war ذکر نشده

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Mahdi در پاسخ به Erfan

      مهمان

      عالیه اگه بشه

  • Avatar

    بهنام

    مهمان

    چی میشد راکستار manhunt رو ریمیک می کرد و کونامی silent Hill رو… اینو همه میدونن جفتشون در سبک های خودشون شاهکار هستن???

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Hilo infinite

    مهمان

    Star war the force unleashed a gta iv این دوتا شاهکار رو نگفتی

    پاسخ دهید