بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی
محمد صادق شجاعی

بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time وارد تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی شد

محمد صادق شجاعی 18 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
568 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، موزه استرانگ تصمیم گرفته است که بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time، از بهترین آثار تاریخ ویدیو گیم را به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی اضافه کند.

تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی جزئی از مجموعه The Strong Museum بوده که در شهر راچستر، ایالت نیویورک قرار دارد. از زمانی که این تالار مشاهیر در سال 2015 آغاز به کار کرده، تعداد 36 بازی به آن اضافه شده‌اند. اکنون سه بازی جدید به آن اضافه شده که همگی آن‌ها شایستگی این جایگاه را دارند؛ این سه بازی عبارتند از The Legend of Zelda: Ocarina of Time ،Ms. Pac-Man و Civilization.

بازی لجند اف زلدا اوکارینا اف تایم که در سال 1998 روی کنسول Nintendo 64 منتشر شد، اولین اثر سه‌بعدی سری زلدا محسوب می‌شود. اثر مذکور بازی‌های اکشن ماجراجویی سه‌بعدی کنونی را پایه‌ریزی کرده است. همچنین بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time بالاترین امتیاز تاریخ متاکریتیک را به خود اختصاص داده و در بین عموم دنبال‌کنندگان بازی‌های ویدیویی به عنوان بهترین بازی تمام دوران شناخته می‌شود.

بازی Ms. Pac-Man در سال 1982 و به عنوان اولین دنباله بازی Pac-Man منتشر شد. همانند بازی پک من، در این اثر باید در هزارتوهای محدود تمامی نقاط را خورده و در عین حال از چهار روح رنگی دوری کنید. بازی میس پک من به دلیل گیم‌پلی بهبود‌یافته و معرفی شخصیت اصلی مونث، در بین بهترین بازی‌های تاریخ قرار گرفته و یکی از موفق‌ترین آثار آرکید آمریکا محسوب می‌شود.

بازی Civilization اولین بازی از سری مشهور سید میر محسوب می‌شود که در قالب آن می‌توانید امپراتوری خود را بسازید. این اثر در سال 1991 روی پلتفرم‌های مختلفی منتشر شد و بازیکنان بسیاری را جذب کرد. بازی سیویلیزیشن که از برد گیم‌هایی مثل Risk الهام گرفته، به رشد آثار سبک استراتژی کمک شایانی کرده است.

بازی Ms. Pac-Man تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی

Ms. Pac-Man نیز به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی اضافه شده است

با اضافه شدن بازی‌های The Legend of Zelda: Ocarina of Time، Ms. Pac-Man و Civilization به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی موزه استرانگ، این آثار در کنار بازی‌هایی همچون Tomb Raider ،Grand Theft Auto 3 ،Doom و Pong قرار می‌گیرند. پیش از این اولین بازی مجموعه‌های The Legend of Zelda و  Pac-Man به تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی اضافه شده‌اند. به موجب این امر تعداد آثار سری بازی‌های ذکر شده به دو بازی افزایش یافته است. با مراجعه به وب سایت موزه استرانگ می‌توانید تمامی بازی‌های موجود در تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی را مشاهده کنید.

نظر شما در مورد اضافه شدن بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time به جمع آثار موجود در تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی چیست؟ آیا با آثار انتخاب شده موافق هستید یا بازی‌های دیگری را مد‌نظر دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Eurogamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.