بازی Zelda: Ocarina of Time
یحیی رحیمی

نسخه کامپیوتر غیررسمی بازی Zelda: Ocarina of Time منتشر شد

یحیی رحیمی 3 فروردین 1401 بدون دیدگاه
2,785 بازدید

پورت غیررسمی بازی Zelda: Ocarina of Time برای کامپیوتر از روی نسخه نینتندو 64 توسط یکی از طرفداران این بازی با ویژگی‌های نو منتشر شده است. پورت کامپیوتر برترین بازی جهان از دید متاکریتیک، ویژگی‌های مهمی از جمله گرافیک HD، پشتیبانی از ماد و صفحه‌‌نمایش عریض را دریافت کرده و آماده دانلود برای همگان است.

به گزارش پارسی گیم، نزدیک به 25 سال از انتشار بازی Zelda: Ocarina of Time که به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود؛ می‌گذرد. نسخه کامپیوتر بازی به نام Ship of Harkinian با تکنیک مهندسی معکوس ساخته شده است و تیمی از طرفداران بازی توانسته‌اند همان روند و داستان را با افزودن ویژگی‌های نو برای کامپیوتر منتشر کنند. نسخه کامپیوتر اکارینا آو تایم قرار بود در آوریل منتشر شود؛ اما این نسخه زودتر آماده شده است.

از جمله ویژگی‌های جدید بازی باید به گرافیک HD و پشتیبانی از مانیتورهای عریض اشاره کرد. پشتیبانی از کیبورد و موس اضافه شده است و ویژگی‌های لرزش و ژیروسکوپ نیز در بازی وجود دارد. توسعه‌دهندگان قول داده‌اند ویژگی‌های بیشتری از جمله حالت 60 فریم در ثانیه و همچنین امکان تبدیل متن به‌ صوت و کنترل دوربین را اضافه کنند. در حال حاضر، مدل‌ها و شخصیت‌ها با همان کیفیت قدیمی منتشر شده‌اند و قرار است صدای بازی نیز بهبود پیدا کند.

کامپیوتر Zelda: Ocarina of Time

بازی Zelda: Ocarina of Time برای کامپیوتر

اگرچه نسخه کامپیوتر Zelda: Ocarina of Time با مهندسی معکوس ساخته شده است؛ اما همچنان نیاز به یک منبع قانونی برای دانلود و اجرای بازی خواهید داشت. گفتنی است کدهای نوشته شده کاملا قانونی هستند و به‌صورت مستقل از نینتندو ساخته شده‌اند و مالکیت معنوی آنها در اختیار نینتندو نیست. از آنجایی که همچنان بافت‌های تولیدشده توسط نینتندو استفاده شده است؛ نیاز به ROM وجود دارد. پورت کامپیوتر که با اسم Ship of Harkinian شناخته می‌شود از طریق سرور دیسکورد برای دانلود آماده شده است.

همان‌طور که گفتیم، برای اجرای بازی نیازمند کارتریج اصلی و قانونی نینتندو 64 بازی اکارینا آو تایم خواهید بود و اجرای غیرقانونی بازی ممکن نیست. توسعه‌دهنده معتقد است که نینتندو نمی‌تواند از آنها شکایت کند و این پورت کاملا قانونی است و هیچ‌کدام از محتوای لایسنس‌شده استفاده نشده است. گروه Harbour Masters از طرفداران خواسته است که نسخه‌ی موجود روی نینتندو سوییچ آنلاین را دریافت کنند و به این شکل از نینتندو حمایت کنند.

پورت بازی Zelda: Ocarina of Time برای کامپیوتر حدود دو سال طول کشید و تمامی کدها به زبان برنامه‌نویسی C نوشته شده است. از آنجایی که بازی از مادهای جدید پشتیبانی می‌کند؛ امکان بهبود گرافیک آن وجود دارد. پورت کامپیوتر از فرایند برنامه‌نویسی مدرن استفاده کرده و در نتیجه بهتر از نسخه اصلی اجرا می‌شود. این گروه همچنین پورت بازی Majora’s Mask برای کامپیوتر را در آینده‌‌ای نزدیک منتشر می‌کند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.