آپدیت GTA Online
یحیی رحیمی

راکستار از انتشار آپدیت امنیتی برای رفع مشکل GTA Online خبر داد

یحیی رحیمی 4 بهمن 1401 بدون دیدگاه
258 بازدید

روز گذشته کشف حفره امنیتی GTA Online منجر به ایجاد وحشت میان جامعه‌ی بازی‌کنان این محصول آنلاین شد. مشکل امنیتی بازی در حدی است که هکرها می‌توانند از طریق آن، بدافزارهایی روی سیستم قربانی نصب کنند و در بهترین حالت، تمامی فعالیت‌های گیمر را ریست کنند. راکستار گیمز با انتشار بیانیه‌ای در صفحه‌ی توییتر به طرفداران اطمینان خاطر داد که به‌روزرسانی امنیتی برای رفع ایراد موجود در راه است.

راکستار گیمز با بالا گرفتن جنجال و نگرانی بازی‌کنان، آگاهی از مشکل جدید را تائید کرد. قرار است که آپدیت امنیتی برای GTA Online در زمان نامشخصی منتشر شود که مشکل بزرگ را برطرف خواهد کرد و دست هکرها را کوتاه می‌کند. حفره‌ی امنیتی باعث شد تا اکانت کاربری بازی‌کنان غیرقابل استفاده شود و حتی در موارد، حساب کاربری به‌طور کامل حذف شود. تعدادی می‌گویند که این حفره می‌تواند اثری بدتر روی کامپیوتر فرد بگذارد و رسماً ویندوز را به ویروس و بدافزار آلوده کند.

راکستار در واکنش به مشکل جدید نوشت: «ما از پتانسیل و خطرات این حفره‌ی جدید در GTA Online برای کامپیوتر آگاهیم و هدف ما آن است که بتوانیم در آپدیت امنیتی برنامه‌ریزی‌شده، آن را برطرف کنیم.» افرادی که تحت تأثیر این حفره قرار گرفته‌اند و هکرها حساب کاربری آن‌ها را حذف کرده‌اند، لازم است با بخش پشتیبانی راکستار تماس بگیرند و مورد خود را گزارش دهند. در حال حاضر زمان انتشار آپدیت GTA Online مشخص نیست و اینکه راکستار گیمز چطور می‌خواهد این حفره را برطرف کند.

آپدیت GTA Online امنیتی هک

حل مشکل امنیتی با انتشار آپدیت GTA Online

مشکل مشابهی در مورد بازی Dark Souls منجر به آن شد که سرورهای بازی به مدت شش ماه خاموش شوند. باندای نامکو چندین ماه مشغول برطرف کردن ایراد بود و سپس دوباره سرورها را آنلاین کرد. مشکل امنیتی GTA Online توسط Tez2 از فعالان حوزه راکستار گزارش شد. او نوشت که تعدادی از بازی‌کنان به مشکل جدی خورده‌اند و نمی‌توانند از حساب کاربری خود استفاده کنند. این فرد در گفتگو با گیمزرادار می‌گوید که حفره امنیتی در سال 2019 پیدا شد و مربوط به نسخه PS3 بود و بسیاری از هکرها از آن برای اهداف مختلف استفاده می‌کردند.

به نظر می‌رسد که هکرهای زیادی در طی چند ماه اخیر از حفره امنیتی بازی استفاده کرده‌اند و این باعث شده تا مشکل به طور جدی پدیدار شود. ایرادی که راکستار گیمز می‌توانست سال‌ها پیش برطرف کند، اما تابه‌حال چنین اتفاقی نیفتاده است. بازیکنان بیشتری در طی روزهای اخیر به مشکل امنیتی اشاره کرده‌اند. اکثر افرادی که مادهای GTA V را نصب کرده‌‌اند، قربانیان این حمله‌ی سایبری هستند. گفته می‌شود تنها سرورهای رسمی راکستار دچار مشکل هستند، اما ایراد امنیتی مربوط به بازی است و هکر می‌تواند در هر سروری به کامپیوتر بازی‌کنان حمله کند.

پخش کد منبع GTA V در فضای آنلاین بدون شک تأثیرات بیشتری روی این بازی خواهد گذاشت. در عین حال مادهای بازی نیز به‌هیچ‌عنوان امن نیستند و ممکن است که تنها ابزاری برای به دام انداختن بازی‌کنان باشند. بسیاری پیشنهاد ترک بازی تا انتشار آپدیت GTA Online را کرده‌اند. نظر شما چیست؟

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.