کد منبع GTA V
یحیی رحیمی

بخشی از کد منبع GTA V در فضای آنلاین منتشر شد

یحیی رحیمی 27 آبان 1401 بدون دیدگاه
778 بازدید

شرکت Rockstar Games اوایل شهریور با نشت اطلاعاتی و فاش شدن تصاویر و ویدیوهای GTA 6 همراه شد که به وقایع مختلفی دامن زد. راکستارگیمز با انتشار بیانیه‌هایی از بی‌تأثیری فاش شدن تصاویر GTA VI روی تولید بازی گفته است، اما به‌تازگی بخشی از کد منبع GTA V در فضای آنلاین درز پیدا کرده است و علاقه‌مندان با بررسی آن توانسته‌اند به نکات قابل توجهی برسند.

کد منبع بازی GTA V در حال حاضر از طریق پلتفرم گیت‌هاب به اشتراک گذاشته شده است. راکستار گیمز ساعاتی پس از این اتفاق، دستور حذف فایل به دلیل نقص قانون کپی‌رایت را صادر کرد و این فایل از دسترس عموم خارج شد. حذف فایل در سریع‌ترین زمان ممکن دو نکته اساسی را می‌رساند و آنکه راکستار و شرکت مادر آن، تیک‌تو اینتراکتیو به‌هیچ‌عنوان اجازه ورود صدمه بیشتر را نمی‌دهند. در سوی دیگر ادعاهای هکر در مورد کد منبع جی تی ای 5 ثابت می‌شود و این نشان می‌دهد که هکر به‌تمامی اطلاعات بازی دسترسی داشته است.

بررسی کدهای منبع فاش‌شده نشان می‌دهد که اکثر آن‌ها مربوط به دستورات توسعه‌دهندگان و شرح‌هایی در مورد محتوا و اسکریپت‌های معمول است. بخش بزرگی‌ از کدها هم اشاره به محتوایی دارند که هیچ‌گاه در نسخه نهایی قرار نگرفت. برای نمونه حالت آنلاین برای GTA V در نظر گرفته شده بود که بر اساس روند بازی GTA IV بود و قرار بود که این دو اثر را به یکدیگر پیوند دهد. به نظر می‌رسد که این محتوا در نهایت به بازی اضافه نشده و دلیل آن مشخص نیست.

کد منبع GTA V

کد منبع GTA V

مدتی پیش یک نوجوان انگلیسی با اتهام افشاء اطلاعات بازی GTA 6 دستگیر شد و پس از بررسی بیشتر، حکم آزادی وی صادر شد. هکر اصلی تهدید به انتشار کدهای منبع یا سورس کد بازی کرده بود و پس از دادخواهی رسمی راکستار گیمز به انتشار بیانیه‌های خود پایان داد. وی اشاره‌ای به اتفاقات اخیر نکرده است و به نظر می‌رسد که در خفا به فعالیت ادامه می‌دهد. گزارشی از فروش کد منبع به فردی ناشناس منتشر شد و احتمال آنکه فرد دیگری، مالکیت این اطلاعات محرمانه را در دست داشته باشد وجود دارد.

مدیرعامل Take-Two در کنفرانس مالی اخیر، حمله هکرها را بی‌نتیجه خواند و گفت که روند تولید بازی جدید به‌خوبی پیش می‌رود و اختلالی در این زمینه ایجاد نشده است. فاش شدن اطلاعات GTA 6 و اظهار ناراحتی کارمندان راکستار در نهایت موجی از حمایت توسعه‌دهندگان بازی را برانگیخت و بسیاری به سازندگان جی تی ای قوت قلب دادند.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.