نیل دراکمن مجذوب بازی Elden Ring (الدن رینگ)
محمد صادق شجاعی

نیل دراکمن مجذوب داستان سرایی بازی Elden Ring شده است

محمد صادق شجاعی 24 دی 1401 بدون دیدگاه
142 بازدید

نیل دراکمن، خالق سری The Last of Us و رئیس استودیو ناتی داگ، در مصاحبه با The Washington Post گفته که مجذوب داستان سرایی مینیمالیستی استودیو FromSoftware شده و از بازی Elden Ring (الدن رینگ) الهام گرفته است.

آثار نیل دراکمن از جمله بازی Uncharted 4: A Thief’s End و سری لست اف اس به دلیل داستان‌سرایی سینمایی‌شان شناخته می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که این بازی‌ساز مشهور به طور فزاینده‌ای به جهان‌سازی ظریف‌تر علاقه‌مند است. اخیرا The Washington Post مصاحبه‌ای با خالق سری The Last of Us انجام داده که در آن به موضوعات مختلفی پرداخته شده است. در بخشی از این مصاحبه، نیل دراکمن گفته است که سرایی مینیمالیستی استودیو فرام سافتور در آثاری از جمله بازی الدن رینگ برای او جذاب و الهام‌بخش بوده‌اند.

نیل دراکمن در این باره گفته است: «اخیرا شیفته بازی‌هایی مثل Elden Ring و Inside که برای بیان داستان خود چندان به شیوه روایت سنتی متکی نیستند، شده‌ام. برخی از بهترین داستان سرایی‌های سری The Last of Us به بخش‌های سینماتیک آن تعلق دارند. اما بخش‌های بسیاری در قالب گیم پلی، حرکت در فضا‌های مختلف و درک تاریخچه محیط با نگاه کردن و بررسی آن، روایت می‌شود. در حال حاضر بیشترین لذت را از بازی‌هایی می‌برم که به مخاطب خود برای کشف چیزهای مختلف اعتماد می‌کنند. بازی‌هایی که برای هدایت دست شما را نمی‌گیرند و در آن‌ها آزاد هستید. حقیقتا قصد دارم که فعالیت خود را به این شکل ادامه دهم.»

فلسفه طراحی بازی‌های FromSoftware و Naughty Dog از جهات مختلفی متضاد یکدیگر هستند، اما هر دو استودیو موفقیت‌های بزرگی را تجربه کرده‌اند. با توجه به این که ناتی داگ در زمینه روایت سینمایی شاخص است، جالب است که نیل دراکمن به سمت بازی Elden Ring که دست بازیکن را باز گذاشته و داستان را به عهده او می‌گذارد، جذب شده است.

نیل دراکمن مجذوب بازی Elden Ring (الدن رینگ)

تمرکز نیل دراکمن روی روایت محیطی همانند Elden Ring

طرفداران سری لست اف اس بخش‌هایی را به خاطر می‌آورند که بیشتر روی داستان سرایی محیطی تمرکز داشتند. به عنوان مثال در اولین بازی این مجموعه، بازیکنان می‌توانند با برداشتن یادداشت‌های اختیاری در یکی از مراحل، داستان یک ملوان را دنبال کنند. اگر‌چه استودیو Naughty Dog پیش از این از داستان‌گویی محیطی بهره برده، اما به نظر می‌رسد که در آینده بیشتر به این کانسپت پرداخته خواهد شد.

نیل دراکمن در این باره گفته است:

Neil Druckmannاین بدان معنا نیست که ما دیالوگ یا کات سین را به کلی کنار می‌گذاریم. به نظر من این‌ موارد ابزار‌های مهمی هستند. اما باور دارم که راهی برای بهبود آن‌ها حداقل در آثاری که ناتی داگ می‌سازد، وجود دارد. من شیفته تغییر هستم و هرگز روی ترکیب برنده تاکید نخواهم کرد. همواره چیز‌های جدید و متفاوتی را امتحان می‌کنم که ممکن است مورد قبول همه نباشند، اما اشکالی ندارد. در رابطه با پروژه‌هایی که مشغول کار روی آن‌ها هستیم، تنها می‌توانم بگویم که تیم‌های سازنده در استودیو ناتی داگ نسبت به آن‌ها بسیار هیجان‌زده هستند.

در پایان نیل دراکمن اشاره کرده است که همچنان قصد دارد داستان‌های شخصیت محور را روایت کند. در حال حاضر او بازی چند‌نفره سری The Last of Us و یک اثر معرفی نشده را در دست ساخته دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که الهام از بازی الدن رینگ چه تاثیری در آثار آینده استودیو ناتی داگ خواهد داشت.

هم ‌اکنون نیل دراکمن یکی از اعضای کلیدی سریال لست اف اس است که به زودی از شبکه HBO پخش می‌شود. علاوه بر این او در پادکست رسمی این سریال در کنار تروی بیکر، بازیگر نقش جول در سری بازی‌های The Last of Us، حضور خواهد داشت.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.