فروش کنسول PS5
علیرضا نظری

فروش بیشتر کنسول PS5 نسبت به کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس

علیرضا نظری 13 دی 1401 بدون دیدگاه
69 بازدید

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس از سوی مایکروسافت، با وجود قیمت پایین‌تر و داشتن پتانسیل برای تولید بازی‌های انحصاری در آینده، همچنان از فروش کمتری در ایالات متحده نسبت به کنسول PS5 شرکت سونی برخوردار است. گزارش جدیدی نشان می‌دهد که سونی این فاصله را به بیش از یک میلیون دستگاه افزایش داده است. این گزارش که توسط یکی از منابع معتبر گردآوری شده است، شامل اطلاعات فروش کلی در نوامبر گذشته بوده که نمایانگر 25 ماه اول عمر جفت‌ کنسول‌ها است، زیرا هر دو در نوامبر 2020 برای فروش عرضه شدند.

بر اساس ارقام فروش ارائه شده در این گزارش، محصول پلی استیشن در طول 25 ماه اول خود 10،324،530 دستگاه در ایالات متحده فروخته است؛ در حالی که محصول Xbox در همان بازه زمانی، 9،316،728 دستگاه در داخل کشور آمریکا فروش داشته است. همچنین سونی در فاصله زمانی اکتبر تا نوامبر، فاصله خود را با نزدیک‌ترین رقیب خود به بیش از 66000 دستگاه افزایش داده است. اگرچه کنسول‌ها تنها با فاصله دو روز از هم عرضه شدند، اما PS5 در 18 ماه پس از عرضه دو کنسول، فروش بهتری در بازار ایالات متحده داشته است. از سوی دیگر، Xbox هم در کاهش فاصله بین این دو، از ماه فوریه تا می سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

ایکس باکس

آمار فروش کنسول های PS5 و Xbox

اکتبر 2021 بیشترین اختلاف بین این دو شرکت را شاهد بودیم. در آن نقطه نمودار نشان می‌دهد که آمار فروش پلی استیشن 5 در ایالات متحده با بیش از 1.25 میلیون دستگاه پیشتاز است. برد چهار ماهه ایکس باکس در سال گذشته، فاصله را به حدود 600000 دستگاه در ماه می کاهش داد و پلی استیشن از آن زمان به رشد ثابت خود ادامه داده است. طبق این آمار به طور کلی، Xbox Series X و Xbox Series S از پلی استیشن 5 فروش بهتری داشته و در 12 ماه گذشته بیش از 17000 فروخته است.

پلی استیشن 5 علیرغم موفقیت‌هایش در برابر نزدیک ترین رقیب خود، در واقع اندکی نسبت به کنسول همتای خود یعنی پلی استیشن 4، پایین‌تر است. این اعداد و ارقام در محصولات مایکروسافت نیز روند مشابهی دارند، به‌طوری که Xbox One حدود 570000 واحد از ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس پیشی گرفته است.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.