ایکس باکس توییچ
یحیی رحیمی

امکان استریم بازی در توییچ از طریق داشبورد ایکس باکس فعال شد

یحیی رحیمی 5 اسفند 1400 بدون دیدگاه
192 بازدید

مایکروسافت پس از مدت‌ها تست و آزمایش، امکان استریم بازی در توییچ از طریق داشبورد ایکس باکس را بازگرداند. این قابلیت به بازی‌کنان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به برنامه Twitch‌و تنها از طریق داشبورد، استریم بازی را شروع کنند. بازی‌کنان کافی است اکانت ایکس باکس را به توییچ متصل کنند و سپس با مراجعه به بخش «استریم زنده» در داشبورد، استریم بازی خود را در توییچ آغاز کنند.

مایکروسافت از ماه اکتبر تابه‌حال در حال تست قابلیت استریم بازی در توییچ از طریق داشبورد ایکس باکس است. مالکان ایکس باکس سری و ایکس باکس وان با دریافت آپدیت؛ قادر به شروع استریم بدون نیاز به برنامه‌های جانبی هستند. برای این کار کافی است دکمه Xbox موجود روی دسته را فشار دهید تا بخش راهنما (Guide) باز شود و سپس به سوی بخش Capture and Share بروید و آنگاه گزینه Live Streaming را فشار دهید.

استریم بازی توییچ ایکس باکس

استریم بازی در توییچ با داشبورد ایکس باکس

بازی‌کنان به‌منظور استریم بازی در توییچ از طریق داشبورد ایکس باکس، باید اکانت خود را به کنسول متصل کنند. برای این کار کافی است کد QR نمایش داده شده را توسط موبایل اسکن کرد و پس از ورود به وب‌سایت، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و تائید اتصال، فرایند استریم را شروع کنند. پس از آنکه اکانت توییچ با ایکس باکس همگام‌سازی شد؛ کافی است گزینه «Go Live Now» را انتخاب کنند و فرایند استریم بازی شروع می‌شود.

مایکروسافت پشتیبانی از هدست و وبکم را برای این بخش فعال کرده است و همچنین می‌توان میزان صدای میکروفن و بازی را تنظیم کرد. از جمله دیگر تنظیمات باید به وضوح تصویر و غیرفعال‌سازی چت اشاره کرد. در صورتی که از وبکم استفاده می‌کنید، گزینه‌های مختلفی برای تنظیم صحیح آن وجود دارد. گفتنی است هنگامی‌که بازی‌کنان از بازی خارج شوند و سراغ بازی دیگری بروند؛ استریم بازی متوقف می‌شود و پیامی نشان داده می‌شود که بازی‌کننده داخل بازی نیست و در نهایت کنسول بازی جدید را به صورت خودکار شناسایی می‌کند.

گفتنی است توییچ مدت‌ها پیش با داشبورد ایکس باکس وان ادغام شد؛ اما این قابلیت در سال 2017 حذف شد. کاربران از آن موقع تابه‌حال از اپ مخصوص Twitch‌ در استور مایکروسافت استفاده می‌کردند و فرایند استریم بازی، جداگانه از سیستم عامل کنسول ایکس باکس انجام می‌شد. در خبر دیگری، میزان فروش کنسول ایکس باکس سری از نسل‌های پیشین سریع‌تر است و فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس از روند فعلی رضایت دارد.

منبع:‌ VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.