بازی Resident Evil 1 Remake
یحیی رحیمی

شکایت کپکام منجر به لغو ریمیک مستقل Resident Evil 1‌ شد

یحیی رحیمی 6 دی 1401 1 دیدگاه
2,091 بازدید

مدتی پیش گروهی از طرفداران بازی رزیدنت اویل شروع به بازسازی اولین نسخه از این سری و بازی Code Veronica کردند. آن‌ها به‌تازگی دمو کوتاهی منتشر کرده‌اند که کیفیت پروژه را نشان می‌دهد. توسعه‌دهنده با انتشار توییت تازه‌ای نوشت که ساخت ریمیک Resident Evil 1 به دلیل شکایت رسمی کپکام متوقف شده است و این شرکت ژاپنی به آن‌ها اجازه تکمیل چنین پروژه‌ای را نمی‌دهد.

هدف اصلی پروژه Resident Evil 1 Remake، زنده کردن روند این اثر کلاسیک با گرافیک بهتر و دوربین جدید سوم شخص بود. دوربینی که در بازسازی Resident Evil 2 به کار گرفته شد و توانست فضای بازی را به طور کامل تغییر دهد. از آنجایی که شرکت کپکام توجهی به بازی اول و Code Veronica نداشت، یک طرفدار به نام Briins تلاش کرد تا پروژه را به دست بگیرد و همان کاری که کپکام انجام داد را تکرار کند. این پروژه پس از چند ماه به بن‌بست خورده است.

بخش‌های اصلی ریمیک بازی رزیدنت اویل 1 در یوتیوب آپلود شد و حتی دمو کوتاهی هم در دسترس قرار گرفت. Briins در توییت جدیدی تائید کرد که پروژه لغو شده و تمام ویدیوها و فایل‌های مربوط به آن باید حذف شود. وی در کانال دیسکورد شخصی گفته است که شرکت کپکام در طی چند ایمیل رسمی با او ارتباط برقرار کرده است. کپکام از این فرد پرسیده است که مدل شخصیت‌ها را از چه منبعی به دست آورده است و از چه فایل‌هایی استفاده کرده است؟

لغو ساخت Resident Evil 1 Remake

لغو ساخت Resident Evil 1 Remake

پس از رد و بدل شدن چند ایمیل، سازنده ریمیک Resident Evil 1 ایمیل‌های تازه‌ای از دپارتمان دیگری داخل کپکام دریافت کرده است. این دپارتمان از او درخواست کرده تا سریعاً تمامی صفحات مربوط به پروژه را حذف کند. ایمیل در پایان حقوق کپی‌رایت اثر در ایالات متحده را گوشزد کرده و تأکید کرده که این طرفدار از اسامی مربوط به رزیدنت اویل و شخصیت‌های آن استفاده کرده است و چنین کاری، مغایر با قوانین است. صفحه توییتر Biohazard Declassified اما نظر دیگری در مورد دلیل اخطار کپکام دارد.

توسعه‌دهنده Resident Evil 1 Remake امکان دریافت پول از سوی طرفداران را فعال کرده بود. این بدین معنی است که این فرد از آثار رسمی و تحت مالکیت کپکام کسب درآمد کرده است. تعدادی از ناشران، پروژه‌های طرفداران را هنگامی‌که بحث سود و درآمد در میان نباشد، جدی نمی‌گیرند؛ اما پروژه ریمیک رزیدنت اویل 1 با هدف کسب درآمد آغاز شده است. تعدادی از طرفداران امیدوار بودند که ریمیک Code Veronica همچنان ساخته شود، اما Briins این پروژه را هم لغو کرده است.

کپکام قرار است سال آینده ریمیک Resident Evil 4 را منتشر کند و مشخص نیست آیا به بازسازی نسخه اول علاقه‌مند است یا خیر؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    اشکان

    مهمان

    حیف واقعا کاش باهاش همکاری کنن برای ساخت این بازی

    پاسخ دهید