هیدئو کوجیما گیمینگ Death Stranding
علیرضا نظری

هیدئو کوجیما: سخت‌افزار گیمینگ در نهایت از بین می‌رود

علیرضا نظری 3 دی 1401 بدون دیدگاه
1,170 بازدید

هیدئو کوجیما، خالق سری بازی‌های Metal Gear و Death Stranding، در گفت‌گوی اخیر خود با رسانه‌ی IGN، به موضوعات مختلفی از جمله تغییرات عمده در زمینه سخت‌افزارهای گیمینگ در چند سال گذشته می‌پردازد و همچنین به طور خلاصه در مورد بازی دث استرندینگ 2 و اقتباس سینمایی آن که به تازگی اعلام شده، صحبت کرده است.

هیدئو کوجیما بر این باور است که پلتفرم‌های سخت‌افزاری گیمینگ در نهایت از بین می‌روند؛ به طوری که اکثر بازی‌ها در هر زمان و مکانی، در دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی قابل اشتراک گذاری خواهند بود و به صورت کامل در دسترس اشخاص قرار می‌گیرند. با این حال، نگرانی اصلی او در رابطه با دنیایی است که در آن فناوری همچنان با تاثیرات خود، به زنگ خطری برای افراد جامعه و هنر تبدیل می‌شود و هوش مصنوعی به قدری پیشرفت می‌کند تا به جایی برسیم که تک تک ویدیوها بسته به اینکه چه کسی آن‌ها را تماشا می‌کند، تغییر کنند.

او همچنین در ادامه این مصاحبه، در مورد اقتباس سینمایی Death Stranding گفت که پیشنهادات زیادی دریافت کرده، اما قصدش ساخت یک فیلم پرفروش نبوده است. الکس لبوویچی از استودیو همرستون تنها کسی بود که پیشنهاد ساخت فیلمی با رویکردی هنری را داد و به این ترتیب مشارکت آنها محقق شد. کوجیما هنوز در رابطه با داستان و شخصیت‌ها، تصمیمی نگرفته است، اما به گفته او: «فیلم دث استرندینگ به سمتی خواهد بود که تا به حال هیچکس همچین اقتباس سینمایی از یک بازی را تجربه نکرده است.»

هیدئو کوجیما گیمینگ Death Stranding

بازنویسی داستان بازی Death Stranding 2 توسط هیدئو کوجیما

داستان قسمت دوم سری دث استرندینگ، به دلیل همه‌گیری کوید 19 بازنویسی شده است، زیرا هیدئو کوجیما احساس می‌کرد که داستان نوشته شده قبلی، پس از عبور از دوران همه‌گیری، توجه بازیکنان را جلب نمی‌کند و به نوعی تاثیر خود را از دست داده است. او می‌گوید: «شما نمی‌توانید وانمود کنید که مسئله‌ای به این بزرگی هرگز اتفاق نیفتاده است؛ در حالی که خود بازی‌ها بر اساس شخصیت‌هایی ساخته شده‌اند که به واقعیت‌های ما محدود نیستند. بازیکنان خودشان همه‌گیری را پشت سر گذاشته‌اند و داستانی که در گذشته نوشته شده است، امروزه به همان شکل با آن‌ها همخوانی ندارد.»

علاوه بر این، کوجیما و استودیو کوجیما پروداکشنز در کنار بازی Death Stranding 2، در حال کار بر روی یک پروژه ابری جدید با همکاری مایکروسافت هستند. وی در این باره می‌گوید: «پروژه‌ای که ما با مایکروسافت روی آن کار می‌کنیم، پروژه‌ای است که من پنج یا شش سال به آن فکر می‌کردم. این پروژه به زیرساخت‌هایی نیاز داشت که قبلا هرگز مورد نیاز نبود، بنابراین من آن را با بسیاری از شرکت‌های بزرگ مختلف مطرح کردم، اما به نظر می‌رسید آن‌ها واقعا فکر می‌کردند که من دیوانه هستم. در نهایت این مایکروسافت بود که این موضوع را درک کرد و اکنون ما با هم روی این پروژه کار می‌کنیم.»

همان‌طور که در بالا ذکر شد، Death Stranding 2 یکی از عناوین بعدی کوجیما پروداکشنز است. این بازی در در جریان رویداد The Game Awards 2022 معرفی شد و در تاریخ نامشخصی روی پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.