بازی های ترسناک مناسب تازه کارها
سارا هابطی

بهترین بازی های ترسناک مناسب تازه کارها

سارا هابطی 20 آذر 1401 2 دیدگاه
2,177 بازدید

در جهان مدرن امروزی شاهد هزاران گیمر در سراسر جهان هستیم که هر کدام دارای سلایق و علایق منحصر به فردی هستند. بنابراین منطقی است که شاهد ژانرهای مختلف از بازی‌های ویدیویی براساس نوع سلیقه بازیکنان باشیم. با این حساب گیمرها با توجه به نوع مهارت خود می‌توانند در هر کدام از سبک‌های موجود، حرفه‌ای شوند. در نتیجه در این میان افرادی هستند که در سبک‌ها مختلف تازه کار هستند و دقیقا نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند. با این حال ما در این مقاله قصد داریم به آن‌هایی که در سبک ترسناک ، بازی های ترسناک آسان یا به عبارتی بازی های ترسناک مناسب تازه کارها را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

بازی های ترسناک مناسب تازه کارها؛ شروع ترس و وحشت

به طور کلی سبک ترس و وحشت جزء آن دسته از ژانرهای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید که اگر بازیکنان نتوانند با عناوین آن ارتباط برقرار کنند، دیگر در ادامه نیز قادر به انجام این کار نخواهند بود. مثلا اگر به یک بازیکن برای اولین بار یک بازی بسیار سخت و چالش‌برانگیز را در هر سبکی معرفی کنید، او از همان ابتدا از آن ژانر متنفر خواهد شد و احتمالا دیگر هیچ‌گاه به سراغش نرود. به همین خاطر باید بسیار سنجیده و به صورت گزینشی عمل کنید.

بازی‌ های ترسناک علاوه بر این که دارای علاقمندان بسیار زیادی است، بلکه مخالفان بی شماری نیز دارد. بازی‌های زیادی در سبک ترس و وحشت قرار دارند که می‌توانند به معنای کاملا دقیق بازیکنان را بترسانند و به بزرگ‌ترین کابوس شب آن‌ها تبدیل شوند. اما ما در این مقاله قصد داریم به کسانی که در این سبک مبتدی هستند و تازه می‌خواهند وارد این ژانر پر از هیجان و فوق‌العاده چالشی شوند، بهترین بازی‌های ترسناک را معرفی کنیم.

این افراد تازه‌کار می‌توانند با انجام عناوینی که به آن‌ها معرفی می‌کنیم، به خوبی با سبک ترس و وحشت آشنا شوند. همچنین این ژانر به یکی از سبک‌های مورد علاقشان در بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. با این حال اگر حاضرید، به سراغ معرفی بهترین بازی های ترسناک مناسب تازه کارها برویم و قدمی در راه سفر به دنیای هیولاها، اشباح و کلی موجودات خبیث دیگر بگذاریم. البته توجه داشته باشید که در این مقاله ما به معرفی بازی‌هایی که دارای ترس کم‌تری هستند، می‌پردازیم تا افراد مبتدی از همان ابتدا وحشت نکنند و پا به فرار نگذارند.

1) بازی Carrion

بازی Carrion

در ابتدای کار اجازه دهید با یک بازی که خودتان در نقش یک هیولای بی شاخ و دم قرار می‌گیرید، کارمان را شروع کنیم. بازی Carrion یک عنوان مستقل است که بازیکنان را در نقش یک موجود آزمایشگاهی شیطانی قرار می‌دهد که آن‌ها باید با کلی جنگ و خونریزی خودشان را به سطح زمین برسانند. بازیکن در نقش این هیولا باید تمامی افراد از جمله دانشمندان و نیروهای امنیتی این آزمایشگاه را از بین ببرد.

به طور کلی اگر بخواهیم حساب کنیم بازی Carrion بیش‌تر به سمت حل معما و فرار از یک آزمایشگاه خوفناک گرایش دارد تا این که یک عنوان فوق‌العاده ترسناک باشد. این بازی گزینه بسیار مناسبی برای افراد است که تازه می‌خواهند به صورت آزمایشی یک عنوان ترسناک مستقل را تست کنند و هدفشان غوطه‌وری ترس خالص نیست. این بازی به صورت کامل می‌تواند ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم خود کند و گزینه کاملا مناسبی برای وارد شدن به سبک ترسناک است. شایان ذکر بوده که این بازی در فهرست بهترین بازی های ترسناک دوبعدی و بازی های ترسناک مستقل نیز حضور داشته است.

2) بازی BioShock

بازی BioShock

در رابطه با این که آیا بازی BioShock را باید به عنوان یک اثر ترسناک یا یک بازی اکشن به حساب کرد، بحث بسیار زیادی وجود دارد. زیرا برخی افراد معتقدند که وقتی شخصیت اصلی داستان دارای تجهیزات و سلاح‌های ارتقاء‌یافته است، دیگر آن بازی یک عنوان ترسناک به حساب نمی‌آید. با این حال این عنوان یکی از شاهکارهای دنیای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید و با این که عناصر و المان‌های سبک ترسناک را در خود جای داده، پس می‌تواند به عنوان یک گزینه عالی برای افراد مبتدی در نظر گرفت. بازی بایوشاک با داشتن المان‌های اکشن و ترسناک توانسته جایگاه شگفت‌انگیزی را در دل گیمرها به دست بیاورد، به طوری که ماهیت اکشن بازی BioShock آن را به یک تجربه ترسناک دلپذیر برای مبتدیان تبدیل کرده و یکی دیگر از بهترین بازی های ترسناک مناسب تازه کارها است.

3) بازی Until Dawn

بازی Until Dawn

زمانی که در حال انجام بازی Until Dawn هستید، احتمالا احساس می‌کنید که به عنوان یک بازیگر در یک فیلم ترسناک حضور پیدا کردید. در این بازی شما با روند داستان پیش خواهید رفت و در مواقع اضطراری باید تصمیم بگیرید که چگونه عمل کنید. زیرا تمامی کارهای شما روی روند بازی تاثیر خواهد گذاشت و حتی در مواقعی منجر به مرگ کاراکتر تحت کنترلتان خواهید شد و کنترل آن شخصیت را تا آخر داستان از دست خواهید داد.

بازی Until Dawn گزینه بسیار مناسبی برای مبتدیان است، زیرا آن‌ها به راحتی می‌توانند تنها با تصمیم گرفتند و انجام کارهای ساده داستان بازی را پیش ببرند. این عنوان در سال 2015 به صورت کاملا انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شد و توانست در مدت کوتاهی طرفداران مختص به خودش را پیدا کند. این بازی با ارائه یک گیم پلی و داستان نوآورانه، سبک جدیدی از بازی‌های ویدیویی را به وجود آورد که بازیکنان را می‌توانست ساعت‌ها میخکوب خود کند. با این حال اگر به عناوین داستان‌محور با چاشنی ترس علاقه دارید، بازی Until Dawn گزینه کاملا مناسبی است.

4) بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

اگرچه بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدیویی، فرنچایز رزیدنت اویل را جزء ترسناک‌ترین و هیجان‌انگیزترین حساب می‌کنند، اما بازی Resident Evil Village با فاصله گرفتن از آن ترس شگفت‌انگیز توانسته اثری را برای تجربه همگان به وجود بیاورد. همانطور که احتمالا می‌دانید این بازی دنباله داستان نسخه قبلی یعنی بازی Resident Evil 7 Biohazard را پیش می‌گیرد و در راه به پایان رساندن روایت جذاب آن قدم برمی‌دارد.

به همین خاطر این نسخه با ارائه المان‌های اکشن بیش‌تر و ترس کم‌تر توانسته عنوانی لذت‌بخش را برای طرفداران ایجاد کند. البته ناگفته نماند که نارضایتی‌های زیادی در رابطه با اضافه شدن حالت اکشن به این فرنچایز ایجاد شده، اما باز هم این بازی توانسته محبوبیت خود را میان گیمرهای نسل جدید و قدیم حفظ کند. با این حال شاید بازی Resident Evil Village مناسب اولین تجربه عالی برای کسی که تازه وارد دنیای بازی‌های ترسناک شده، نیست. اما می‌توان به عنوان دومین بازی ترسناک برای اشخاص مبتدی در نظر گرفت. شرکت Capcom و سازندگان این عنوان سعی کردند تا بین ساخت یک بازی ترسناک و ایجاد تجربه‌ای که هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد تعادل ایجاد کند که انصافاً کار خود را به خوبی انجام داده‌ و یکی از بهترین بازی های ترسناک مناسب تازه کارها را پدید آورده‌اند.

5) بازی Limbo

بازی Limbo

شاید وجود جامپ اسکرها (Jump scares) درون بازی عامل اصلی چیزی باشد که فرد را از تجربه یک بازی ترسناک دور می‌کند و البته چه کسی نیز می‌تواند آنها را سرزنش کند؟ پریدن از سر جای خود در یک بازی شاید برای همه گیمرها لذت‌بخش نباشد. با این حال این جمله به این معنی نیست که ژانر ترسناک تنها با این عامل (جامپ اسکرها) تکمیل می‌شود. بلکه اتمسفر و فضای خوفناک به همان اندازه می‌تواند در بازی‌های ترسناک موثر باشد و بازیکنان را محو دنیای اطراف خود کند.

بازی Limbo یکی از آن دست از بازی‌های ویدیویی است که شما چه طرفدار سبک ترسناک باشید یا نباشید، تجربه آن ضروری است؛ زیرا این بازی به معنای واقعی کلمه یک اثر فوق‌العاده خاص و ارزشمند به حساب می‌آید. با توجه به نوع سلیقه خود می‌توانید وارد بازی لیمبو شوید و همراه پسر بچه‌ای جالب توجه در دنیایی کاملا تاریک و به دور از هر گونه رنگی به دنبال راهی برای رسیدن به پیروزی و خوشبختی باشید. لازم نیست نگران لحظات ترسناک ناگهانی در این بازی باشید، زیرا این عنوان به حل معما و پازل‌های مختلف گرایش دارد و بیش‌تر از این که ترسناک باشد، دلهره و استرس را به جانتان خواهد انداخت. بازی لیمبو داستان کوتاهی دارد، اما همین کوتاه بودن روایت دلیلی بر نامناسب بودن آن نمی‌شود؛ زیرا بیش‌تر تجربیات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش می‌تواند از روایت کوتاه سرچشمه گیرد.

6) بازی F.E.A.R

بازی F.E.A.R

یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید به عنوان یک تازه کار در سبک بازی‌های ترسناک تجربه کنید، عنوان F.E.A.R است. این عنوان با ترکیبی از ترس و اکشن داستانی هیجان‌انگیز و روایت جذاب را برای بازیکنان بیان می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت این بازی از آن دست از عناوین به حساب می‌آید که ترس خود را مدیون جامپ اسکرها و دختر مخوف و مرموز Alma است. هرجا که بازیکنان باشند، Alma نیز حضور پیدا می‌کند و در هر حالتی کارش غافلگیری و به وحشت انداختن گیمرها است. بازی در اصل اثری شوتر و اول شخص بوده که با کمی چاشنی ترس توانسته به یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های کلاسیک سبک ترس و وحشت تبدیل شود و طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

7) بازی Amnesia: The Dark Descent

بازی Amnesia The Dark Descent

یکی از آثاری که به جرات می‌توان گفت که سبک ترسناک را یک تکان اساسی داد، ارائه بازی Amnesia: The Dark Descent در سال 2010 بود. این بازی با داستان بسیار جذاب، گیم پلی فوق‌العاده ساده کار خودش را شروع کرد و در همان ابتدا توانست طرفداران بسیار زیادی به خود جذب کند. همانطور که نام این بازی مشخص است، شما در نقش فردی که دچار فراموشی شده قرار می‌گیرید و باید با استفاده از یک فانوس راه نجات خود را در قلعه‌ای تاریک پیدا کنید.

هرچه شخصیت تحت کنترلتان در تاریکی بماند، شجاعت خود را از دست می‌دهد و دشمنان و موجودات ترسناک بازی به او امان زنده ماندن نخواهند داد. این عنوان به خاطر ارائه یک گیم پلی نوآورانه و فوق‌العاده ترسناک، توانسته به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازی‌های ترسناک چند سال اخیر تبدیل شود. با این حال بازی Amnesia: The Dark Descent را نیز نمی‌توان به عنوان اولین بازی ترسناک به یک فرد مبتدی پیشنهاد کرد، ولی می‌توان به عنوان گزینه سوم یا چهارم برای تجربه افراد تازه کار در نظر گرفت.

8) بازی Silent Hill 2

بازی Silent Hill 2

کم‌تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که نام سری بازی‌ های Silent Hill به گوشش نخورده باشد و برای یک بار هم شده به تجربه یکی از نسخه‌های آن نپرداخته باشد. بازی Silent Hill 2 را افراد مبتدی از آنجایی باید تجربه کنند که می‌توانند با یکی از کلاسیک‌ترین بازی‌های سبک ترسناک آشنا شوند و بدانند یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این سبک، جزء شاهکارهای صنعت گیم به شمار می‌آید و طرفداران بیشماری دارد. سری بازی‌های سایلنت هیل به معنای واقعی کلمه جهنم را پیش چشمان گیمرها ظاهر می‌کنند و مخلوطی از شیاطین فیزیکی و روانی را برای ترس بیش‌تر بازیکنان به وجود می‌آورد. در بازی Silent Hill 2 هیچ چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست و هر موجودی که شما در شهر متروکه و مه‌آلود سایلنت هیل می‌بینید؛ فراتر از یک شیطان است.

9) بازی Resident Evil 2 Remake

بازی Resident Evil 2 Remake

شاید هیچ کس باور نمی‌کرد که روزی شرکت کپکام دست به اقدامی ریسک‌پذیر بزند و یکی از محبوب‌ترین فرنچایز خود را بازسازی (ریمیک) کند. برخی افراد معتقدند که هدف کپکام از انجام این کار، جذب گیمرهای نسل جدید به سری بازی‌های Resident Evil بوده است. زیرا امروزه اکثریت گیمرها نمی‌توانند با آن گیم پلی کلاسیک و به قول معروف، تانکی ارتباط برقرار کنند. با این حال بازی Resident Evil 2 Remake در سال 2019 توسط کپکام منتشر شد و توانست علاوه بر رضایت طرفداران قدیمی این فرنچایز، بازیکنان جدیدی را نیز به خود جذب کند. این بازی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه افراد مبتدی بوده تا بتوانند با دنیای نابود شده شهر راکون سیتی ارتباط برقرار کنند و با شخصیت‌های دوست‌داشتنی کلر ردفیلد و لئون کندی آشنا شوند. ترس و دلهره اصلی را زمانی در این بازی احساس خواهید کرد که مستر ایکس با قدم‌های محکم و استرس‌زا خود به سراغتان بیاید.

10) بازی Dead Space

بازی Dead Space

مطلقا یکی از ترسناک‌ترین بازی‌هایی که می‌توانید تجربه کنید، بازی Dead Space است. به همین خاطر به عنوان آخرین گزینه آن را به شما معرفی می‌کنیم. بازی شما را در نقش آیزاک کلارک که یک مهندس است، قرار می‌دهد و شما باید برای پیدا کردن دلایل خرابی و کشف مرگ کارکنان سفینه‌ای فضایی به نام USG Ishimura بروید.

بازیکنان دقیقا نمی‌دانند در این سفینه چه اتفاقاتی در انتظارشان است که از همان ابتدای ورود شاهد اصلی‌ترین موجودات ترسناک بازی که نکرومورف‌ها نام دارند، می‌شوند. اتمسفر بازی دد اسپیس به بهترین حالت ممکن مخوف و ترسناک طراحی شده تا بازیکنان را در محیطی کاملا دلهره‌آور قرار دهد. خوشبختانه آیزاک می‌تواند با انواع سلاح‌ها، دشمنان پیش روی خود را از بین ببرد و از طرفی نیز تکه تکه کردن موجودات؛ احساس لذت‌بخشی را به بازیکنان می‌دهد. بازی Dead Space نیز یکی از عناوین کلاسیک سبک ترسناک به حساب می‌آید و همچنین غیر از این مورد، با ارائه گیم پلی جدید و فضای فوق‌العاده جذاب خود ارزش چندین بار تجربه را دارد.

کلام پایانی

به طور کلی بازی‌های بسیار زیاد و برجسته‌ای در این سبک وجود دارند که می‌توانیم ساعت‌ها در مورد آن‌ها به بحث و گفتگو بپردازیم، اما ما در این مقاله سعی کردیم از عناوینی نام ببریم که تمامی افراد می‌توانند به تجربه آن بنشینند. بازی‌هایی که در سبک ترسناک قرار می‌گیرند معمولا از قوانین خاصی پیروی می‌کنند و بازیکنان را در میان اتمسفری خوفناک و تاریک مقابل جانوران و موجودات وحشی قرار می‌دهد. به همین خاطر در بازی‌های ترسناک مهارت مخفی‌کاری بسیار به کارتان خواهد آمد و می‌تواند راه فراری برای شما در مواقع اضطراری باشد.

هرچه تسط بیش‌تری روی دشواری و چالش‌های این سبک از بازی‌های ویدیویی پیدا کنید، کم کم به یک هارکورد گیمر (حرفه‌ای) در این ژانر تبدیل خواهید شد. در نهایت امیدواریم از خواندن محتوای بهترین بازی های ترسناک مناسب تازه کارها لذت برده باشید و همچنین شما نیز می‌توانید با معرفی بازی ترسناک مد نظر خود در بخش نظرات به بازیکنان مبتدی در این سبک کمک کنید.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی ترسناک کلاسیک کدام است؟

بازی‌های کلاسیک زیادی در سبک ترسناک وجود دارد، اما با توجه به لیست، عنوان Silent Hill 2 یکی از شاهکارهای سبک ترس و وحشت به حساب می‌آید.

۱
چه بازی‌های دیگری را می‌توان به عنوان یک مبتدی در این سبک تجربه کرد؟

شما به عنوان یک تازه کار می‌توانید به تجربه بازی‌هایی همچون Layers Of Fear ،SOMA ،Resident Evil 4 و ... بپردازید

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    amin

    مهمان

    بازی dark sector رو بسیار پیشنهاد میکنم واقعا عالی بود امیدوارم نسخه دومش هم بیاد.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    CJ

    مهمان

    از نظر شما واقعا بایوشاک در دسته ی بازی های ترسناک قرار میگیره؟ جالبه 🙂

    پاسخ دهید