بازی Callisto Protocol باب اسفنجی
یحیی رحیمی

باب اسفنجی منبع الهام سازندگان Callisto Protocol بوده است

یحیی رحیمی 7 آذر 1401 بدون دیدگاه
453 بازدید

گلائوکو لانگهی، کارگردان و مدیر بخش طراحی شخصیت‌های بازی Callisto Protocol تائید کرده که تعدادی از حرکات و اعمال کاراکترهای با الهام از کارتون‌های مشهور ساخته شده است. از جمله این انیمیشن‌ها باید به باب اسفنجی اشاره کرد که یکی از منابع الهام سازندگان پروتکل کالیستو بوده است. طراح کاراکترهای بازی در گفتگو با روزنامه The Sun انگلستان گفته است که تمرکز آن‌ها تنها روی آثار عملی تخیلی همانند فیلم بیگانه نبوده و بلکه حرکات شخصیت‌ها نسبت به واقعیت ارتقاء یافته است.

کارگردان تیم طراحی شخصیت‌ها در مورد نحوه الهام بازی Callisto Protocol از باب اسفنجی می‌گوید: «حتی تعدادی از کارتون‌ها همانند باب اسفنجی (هم در نظر گرفتیم). ما به سبک طراحی و حرکات موجود در کارتون‌ها نگاه کردیم و بازی در عین حال کاملاً واقعی و قابل تطبیق با واقعیت است. ما بسیاری از چیزها را تغییر دادیم تا مطلوب‌تر به نظر برسند.» تمرکز روی واقع‌گرایی همچنان یکی از ویژگی‌های بازی اکشن و ترسناک پروتکل کالیستو است.

الهام از باب اسفنجی در بازی Callisto Protocol

توسعه‌دهنده در ادامه افزود:‌ «یک سبک به خصوص در مورد تعدادی از کنش‌ها که همراه با خون و خشونت همراه هستند به کار رفته است. کارتون‌ها تبحر خاصی در این زمینه دارند و منظورم دیزنی، پیکسار و این شرکت‌ها است. آن‌ها پیام خود را آنی و مستقیم منتقل می‌کنند.» سازنده بازی در ادامه می‌گوید هدف اصلی بازی Callisto Protocol آن است که بازی‌کنان بتوانند واکنش مناسبی در حین مبارزه نسبت به موجودات ترسناک و فضایی نشان دهند.

بازی Callisto Protocol باب اسفنجی

هدف اصلی بازی ایجاد حس انزجار و چندش نسبت به موجودات و دنیای بازی نیست و این برعکس انتظار بازی‌کنانی است که آن را به‌عنوان یک اثر مشمئزکننده ترسناک می‌شناسند. خالق شخصیت‌های بازی معتقد است که هدف اصلی آن است که بازی‌کننده کاملاً ارزش و عواقب انتخاب‌های خود را بداند و به جای آنکه مبارزات خشونت‌آمیز و خونین پشت سر هم نشان‌ داده شود، تمرکز روی واقع‌گرایی و ارتقاء آن است: «می‌خواهیم بازی‌کنان بتوانند به دشمن ضربه بزنند و واکنش مناسبی به آن ضربه دریافت کنند.»

به عبارت دیگر، بازی‌کنان کاملاً واکنش دشمنان موجود را حس خواهند کرد. دشمن می‌تواند بازوی شما را جدا کند و شما هم می‌توانید سر و دست او را از جا خارج کنید. تیراندازی اثر کاملاً واقع‌گرایانه روی بدن دشمن خواهد داشت و با یک بازی تیراندازی خیالی روبه‌رو نیستیم:‌ «اگر به دشمن شلیک کنید، انتظار پاشش خون به دیوار و دیگر دشمنان را داشته باشید.» انیمیشن‌های مرگ یکی از نکات قابل توجه بازی است که قرار است در سیزن پس مخصوص فروخته شود. این بازی همچنین چهار سال محتوا از طریق DLC پولی دریافت خواهد کرد. منتظر عرضه بازی Callisto Protocol در تاریخ دو دسامبر برای کنسول‌های پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر باشید.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.