کاربران سرویس Xbox Game Pass گیم پس
محمد صادق شجاعی

تعداد کاربران سرویس Xbox Game Pass به 29 میلیون رسید

محمد صادق شجاعی 6 آذر 1401 بدون دیدگاه
125 بازدید

شرکت سونی در جریان تحقیقات دولت بریتانیا در رابطه با قرار گرفتن شرکت Activision Blizzard در بین زیر‌مجموعه‌های شرکت مایکروسافت، اعلام کرد که تعداد کاربران سرویس Xbox Game Pass (ایکس باکس گیم پس) به 29 میلیون نفر رسیده است.

اوایل سال جاری، شرکت Microsft با پرداخت مبلغ 68.7 میلیارد دلار تلاش کرد که مالکیت شرکت اکتیویژن بلیزارد را در اختیار بگیرد. از زمان اعلام این تصمیم، واکنش‌های مختلف نشان داده شده و سازمان‌های متعدد در مورد آن تحقیق کردند. در حالی که ردموندی‌ها به دنبال نهایی کردن قرارداد خرید Activision Blizzard هستند، دولت انگلستان تحقیقات خود در مورد آن را ادامه می‌دهد. در بخشی از این تحقیقات، شرکت سونی ضمن تاکید روی نگرانی‌های خود نسبت به مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد، در بیانیه خود آمار و ارقام جالبی از سرویس ایکس باکس گیم پس ارائه کرد.

شرکت Sony در بیانیه خود که به CMA (سازمان رقابت و بازار انگلستان) ارائه کرده، نگرانی‌اش نسبت به «توانایی و انگیزه مایکروسافت برای کاهش سطح رقابتی که هم‌اکنون در زمینه سرویس‌های اشتراکی با محوریت بازی‌ها وجود دارد و در آینده تشدید خواهد شد» را تشریح کرده است.

شرکت سونی به عنوان بخشی از بررسی‌های خود که در ماه اکتبر منتشر شده است، چنین ادعا می‌کند: «سرویس Xbox Game Pass به طور قابل توجهی از سرویس پلی استیشن پلاس پیشی گرفته است. مایکروسافت در حال حاضر در ارائه خدمات اشتراکی با محوریت بازی پیشتاز است. سرویس ایکس باکس گیم پس دارای 29 میلیون کاربر است که از نسخه کنسولی و نسخه Ultimate استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که تعداد مشترکین در آینده رشد قابل توجهی داشته باشد. سرویس PS Plus با سطح‌های مختلف اشتراک، دارای تعداد مشترکین بسیار پایین‌تری نسبت به گیم پس است.»

کاربران سرویس Xbox Game Pass گیم پس

آمار سونی با رقم اعلام شده از سوی مایکروسافت مطابقت ندارد

ادعای سونی مبنی بر وجود 29 میلیون مشترک سرویس Xbox Game Pass، با گزارش‌های قبلی مایکروسافت مطابقت ندارد. پیش از این شرکت Microsoft در آخرین آمار منتشر شده، اعلام کرد سرویس گیم پس دارای 25 میلیون مشترک است. سونی از داده‌ها و تحلیل‌های شرکت Ampere Analysis استفاده می‌کند و گفته‌های این شرکت نشان می‌دهد که ردموندی‌ها قبلا به 29 میلیون مشترک گیم پس رسیده‌اند.

با این حال پیرز هاردینگ رولز، تحلیلگر شرکت Ampere Analysis، خاطر‌نشان کرده که آمار اشاره شده توسط سونی تعداد کاربران گیم پس نبوده، بلکه یک پیش‌بینی است. تعداد مشترکین سرویس Xbox Game Pass از صحبت‌های پیرز هاردینگ رولز در GDC در رابطه با آینده سرویس‌های اشتراکی برداشته شده است.

بیانیه سونی چندین نکته از بیانیه CMA از جمله نگرانی نسبت به انتشار انحصاری محتوا‌های اکتیویژن در سرویس گیم پس را تکرار می‌کند. در صورتی که شرکت اکتیویژن بلیزارد به زیر مجموعه مایکروسافت تبدیل نشود، آثار اکتیویژن به گیم پس محدود نخواهند شد. در ماه اکتبر، شرکت Microsoft به سازمان بریتانیایی پاسخ داده و ادعا کرد که در مقایسه با رقبایی مثل سونی، «چندین عیب قابل توجه» دارد. دولت انگلستان تحقیقات خود در مورد قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را در اوایل سال جاری آغاز کرد. در سایر کشورهای جهان، نهاد‌های مختلفی تحقیقات مشابهی را به انجام رسانده‌اند.

نظر شما در مورد تعداد کاربران سرویس Xbox Game Pass چیست؟ آیا تا‌کنون از این سرویس استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما قرار گرفتن اکتیویژن بلیزارد در بین زیر‌مجموعه‌های مایکروسافت چه تاثیری روی سرویس مذکور خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.