کنسول پلی استیشن 6
سارا هابطی

سونی از عرضه پلی استیشن 6 در پایان سال 2027 خبر داد

سارا هابطی 4 آذر 1401 بدون دیدگاه
425 بازدید

طی انتشار بیانیه‌ی جدیدی از سوی سونی درباره خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این شرکت به عرضه پلی استیشن 6 پس از پایان یافتن سال 2027 اشاره داشته است. انتشار این بیانه از سوی سونی به عنوان بخشی از بررسی دقیق و عمیق سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) در مورد خرید 68 میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت برای به دست آوردن شرکت اکتیویژن بلیزارد صورت گرفته است که سونی نیز پیش از این مخالفت خود را اعلام کرده بود.

براساس آخرین اخبار بازی، با توجه به خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، سونی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت پلی استیشن 6 است و این اعلامیه براساس نوع سیستم و سیاست کاری این شرکت جای تعجبی ندارد. البته که سونی هیچ تاریخ دقیقی در رابطه با کنسول نسل 10 خود اعلام نکرده، اما به زمان انتشار حدودی پلی استیشن 6 اشاره کرده است. همچنین این شرکت در بیانیه خود توضیح داد که شرکت مایکروسافت در پیشنهادی اعلام کرده که فرنچایز Call of Duty را تا سال 2027 روی پلتفرم پلی استیشن منتشر می‌کند و بنا به گفته‌های مایکروسافت این شرکت تا سال 2027 قصد ندارد این سری بازی محبوب را به انحصار خود در بیاورد. با این وجود، بنا به گفته سونی احتمالا در سال‌های بعد، احتمال انتشار بازی کال او دیوتی روی نسل‌های بعدی این شرکت وجود نخواهد داشت.

سونی در بیانیه رسمی خود اینگونه بیان کرده است که: «زمانی‌ که بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) نسل بعدی کنسول پلی استیشن خود را عرضه کند، دسترسی به سری بازی Call of Duty و سایر عناوین اکتیویژن را از دست خواهد داد. این موضوع کنسول نسل جدید را دربرابر تغییر مصرف‌کننده آسیب‌پذیر می‌کند و در نتیجه باعث کاهش قدرت رقابت‌پذیری آن می‌شود. سونی می‌گوید که مایکروسافت بر سر انتشار عناوین کال او دیوتی بر روی پلی استیشن پلاس با آنها گفتگو نکرده و می‌خواهد تمامی عناوین کال او دیوتی را فقط روی گیم پس عرضه کند. ایده این که گیم پس روی پلی استیشن منتشر شود برای سونی امکان‌پذیر نیست چرا که پلی استیشن پلاس بخش اصلی کسب و کار این شرکت را تشکیل می‌دهد.»

کنسول پلی استیشن 6

عرضه پلی استیشن 6 در پایان سال 2027

منتشر شدن این بیانیه از سوی سونی نشان می‌دهد که کنسول نسل نهمی آن‌ها یعنی پلی استیشن 5 مانند کنسول PS4 دارای چرخه عمر 7 الی 8 ساله است و آن‌ها در حال برنامه‌ریزی دقیق و منطقی برای عرضه کنسول نسل جدید خود در پایان سال 2027 هستند.

سونی باور دارد که سخنان فیل اسپنسر مدیر عامل بخش گیمینگ مایکروسافت گمراه‌کننده است چرا که او قبل از تکمیل تصاحب زنیمکس گفته بود که عناوین بتزدا بر روی هر پلتفرمی که گیم پس حضور داشته باشد منتشر می‌شوند و حضور گیم پس در پلی استیشن امکان‌پذیر نیست؛ در ادامه نگرانی‌های سونی در رابطه با انحصاری شدن این فرنچایز اعلام کرد که حتی با فرض این که SIE توانایی و منابعی برای توسعه یک فرنچایز موفق مشابه Call of Duty داشته باشد، سال‌های سال و میلیاردها دلار صرف می‌شود تا رقیبی مناسب برای کال آو دیوتی ایجاد شود و نمونه بتلفیلد از EA نشان می‌دهد که چنین تلاش‌هایی به احتمال زیاد ناموفق خواهد بود.

سونی در گوشه‌ای از بیانیه خود اعلام کرد که اگر مایکروسافت به طور کامل محتویات «غیر قابل تعویض» اکتیویژن را به دست آورد، این عمل در نتیجه باعث افزایش قیمت سخت افزار، نرم افزار و اشتراک ایکس باکس خواهد شد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شاهد عرضه پلی استیشن 6 در پایان سال 2027 خواهیم بود؟

منبع: eurogamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.