xcloud
یحیی رحیمی

تاریخ شروع به کار سرویس xCloud اعلام شد: با لوازم جانبی آن اشنا شوید

یحیی رحیمی 15 مرداد 1399 بدون دیدگاه
324 بازدید

پروژه xCloud برنامه بزرگ مایکروسافت برای به دست گرفتن بازار استریم بازی است. ردموندی ها با وجود زیرساخت فضای ابری و کلاود گیمینگ، دست بالایی در این بازار دارند و امروز برنامه خود را برای شروع این سرویس روی موبایل های اندرویدی اعلام کرده اند. این سرویس در ماه سپتامبر میلادی در اختیار کاربران موبایل های هوشمند قرار خواهد گرفت.

از روز 15 سپتامبر مصادف با 25 شهریور شمسی، کاربران سرویس Xbox Game Pass Ultimate قادر به تجربه بیش از 100 بازی مختلف از طریق گوشی اندروید یا تبلت خواهند بود. این بازی ها به طور مستقیم از فضای ابری استریم خواهند شد و نیازی به سخت افزار وجود ندارد. تنها کافی است یک دسته بازی مخصوص و سرویس اینترنت پرسرعت در اختیار داشته باشید. این سرویس فعلا در اختیار کاربران اندرویدی خواهد بود و تاریخ انتشار نسخه iOS آن مشخص نیست.

سرویس xCloud از روز 15 سپتامبر به بعد در اختیار کاربران حاضر در 22 کشور مختلف قرار خواهد گرفت. این کشورها عبارت اند از: اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده. اگر در این کشورها ساکن هستید، فرصت خوبی در اختیار شماست تا با پرداخت مبلغ ناچیزی، بازی های زیادی را تجربه کنید.

مایکروسافت در کنار اعلام تاریخ شروع به کار سرویس xCloud از یک سری لوازم جانبی هم پرده برداشت. این لوازم جانبی مربوط به کمپانی های مختلف است که به درد موبایل گیمینگ می خورد. یکی از آن‌ها Razer Kishi است که موبایل شما را به یک کنسول Switch تبدیل می کند. دیگری PowerA نام دارد که دسته بازی اکس باکس با پایه مخصوص موبایل است و اجازه قرار دادن گوشی را جلوی دسته فراهم کرده است.

نکته مهم پشتیبانی از دسته بازی DualShock 4 است. سونی دیروز اعلام کرد که این دسته بازی روی کنسول PS5 کار نخواهد کرد اما مایکروسافت آن را در لیست لوازم جانبی قرار داده است و می توانید با کمترین هزینه از سرویس xCloud استفاده کنید. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.