اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت
یحیی رحیمی

قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد احتمالاً توسط FTC رد می‌شود

یحیی رحیمی 3 آذر 1401 بدون دیدگاه
167 بازدید

کمیسیون فدرال تجارت و کسب و کار ایالات متحده آمریکا طبق گزارش تازه‌ای به دنبال بررسی دقیق قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد و تأثیر آن روی بازار است. این کمیسیون احتمالاً پرنده قضایی ضد قیومیت علیه مایکروسافت تشکیل خواهد داد تا جلوی تکمیل‌شدن روند خرید را بگیرد. قوانین ضد قیومیت برای حفظ رقابت‌پذیری بازار وضع شده تا شرکت‌های انحصاری آن را تحت سلطه خود در نیاورند.

طبق منابعی که با خبرگزاری پولیتیکو صحبت کرده‌اند، مدیر FTC به دنبال کنترل قدرت شرکت‌های فناوری است. در ادامه گزارش بیان شده که شکایت قضایی ممکن است نتواند جلوی تکمیل خرید را بگیرد، زیرا که تعدادی از اعضای کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نسبت به ادعاهای سونی و مایکروسافت دچار شک هستند و آن‌ها را حقیقی نمی‌دانند. هیچ‌کدام از اعضای FTC و شرکت مایکروسافت به درخواست رسانه‌ها پاسخ نداده‌اند و در حال حاضر نمی‌توان ماهیت این گزارش را تایید‌شده خواند.

در صورتی که FTC شکایت خود را ثبت کند، چالش بزرگی پیش روی مایکروسافت قرار خواهد داد. ردموندی‌ها در حال حاضر با قانون‌گذاران اتحادیه اروپا و بریتانیا دست و پنجه نرم می‌کنند و مسائل مختلفی در طی روزهای اخیر مطرح شده است. تشکیل پرونده ضد تراست بدین معنی است که مایکروسافت برای تکمیل قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد باید جنگ حقوقی تمام‌عیار را در دادگاه‌های فدرال آمریکا آغاز کند و برای تکمیل پرونده بجنگد.
FTC مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد

تشکیل پرونده قضایی علیه مایکروسافت

کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده قرار است رأی خود در مورد پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد را در روزهای پایانی ماه نوامبر اعلام کرد. اتحادیه اروپا در سوی دیگر فاز دوم تحقیقات را آغاز کرده است. سونی در طی هفته‌های جاری بارها تلاش کرده تا جلوی نهایی شدن قرارداد را بگیرد. سونی در تازه‌ترین اظهارات از رویکرد مایکروسافت نسبت به انحصاری شدن کالاف دیوتی انتقاد کرده و می‌گوید که ایکس باکس می‌خواهد پلی‌استیشن را به نینتندو تبدیل کند.

قانون‌گذاران عربستان سعودی و برزیل تابه‌حال قرارداد را تائید کرده‌اند. اتحادیه اروپا و بریتانیا هم در حال بررسی پرونده هستند و باید رأی نهایی خود را قبل از اول مارس سال 2023 اعلام کنند. پولیتیکو گزارش می‌دهد که مدیران مایکروسافت و اکتیویژن برای انتقال احتمالی پرونده به دستگاه قضایی آمریکا آماده می‌شوند و ممکن است که پرونده قضایی ماه آینده به دادگاه فرستاده شود. کمیسیون FTC نگران آن است که خرید اکتیویژن بلیزارد در نهایت جایگاه انحصاری به مایکروسافت ببخشد. کالاف دیوتی مهم‌ترین نگرانی این گروه است.

فیل اسپنسر مدتی پیش نگرانی قانون‌گذاران را عادلانه خواند و در عین حالت گفت که این قرارداد نهایی خواهد شد. سونی در تازه‌ترین اظهارات خود به بازی‌های تیراندازی مایکروسافت اشاره کرده و می‌گوید که خرید اکتیویژن، تمام رقبای اصلی این ژانر را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.