بازی GTA V
یحیی رحیمی

حجم بازی GTA V برای کامپیوتر ایکس باکس و پلی استیشن

یحیی رحیمی 31 مرداد 1401 9 دیدگاه
53,022 بازدید

بازی جی تی ای وی از محبوب‌ترین آثار تاریخ صنعت سرگرمی است که فروش و دانلود آن هیچ‌گاه فروکش نمی‌کند. دنیای آزاد و پر از اتفاقات جذاب بازی باعث شده تا هر گیمری بخواهد ساعت‌ها عمر خود را پای آن بگذارد. اگر می‌خواهید به دانلود بازی GTA V بپردازید؛ اما نمی‌دانید باید چه حجمی را برای کامپیوتر و کنسول بازی کنار بگذارید؛ مطلب حجم بازی GTA V برای پلی استیشن، ایکس باکس و PC تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اولین نکته که باید به آن اشاره کنیم، انتشار بازی جی تی ای وی برای چندین نسل از کنسول‌ها است. این بازی ابتدا برای Xbox 360 و PS3 عرضه شد که هنوز هم دیسک آن توسط خریداران دست به دست می‌شود. در این مطلب به حجم آن نسخه‌ها اشاره نخواهیم کرد و تنها به پلتفرم‌های جدید و پرطرفدار می‌پردازیم که پشتیبانی از راک‌استار از آن‌ها ادامه دارد. به طور کل حجمی بین 72 تا 94 گیگابایت برای دانلود بازی کنار بگذارید. حجم بازی GTA V بسته به پلتفرم و نسخه‌ی آن متفاوت است.

حجم GTA V کامپیوتر

حجم بازی GTA V برای کامپیوتر

شرکت راک‌استار پس از درخواست میلیون‌ها نفر نسخه کامپیوتر GTA V را منتشر کرد. این نسخه با دریافت آپدیت‌های متعدد به یکی از بهترین نمونه‌های بازی کامپیوتر تبدیل شد. یکی از مشکلات این بازی، جدا نبودن بخش داستان و GTA Online است و این مسئله باعث شده تا حجم جی تی ای وی برای کامپیوتر افزایش یابد. فایل‌های نسخه آنلاین با بخش داستانی، اکثراً مشترک هستند و جدا کردن آن‌ها ممکن نیست. برای دانلود نسخه کامپیوتر باید 100 گیگابایت کنار بگذارید. این حجم برای نسخه اصلی در فروشگاه‌های معتبر است و حجم نسخه کرک‌شده و ریپک کاملاً متفاوت است.

اگر نسخه کامپیوتر جی تی ای وی را دانلود می‌کنید؛ حواستان باشد که حجم 72 گیگابایت برای هر کاربر متفاوت است. حدود 2 گیگابایت برای لانچر در نظر گرفته می‌شود و حتی بعضی از بازی‌کنان گزارش داده‌اند که حجم دانلود آن‌ها 90 گیگابایت بوده است. انتشار هر آپدیت جدید برای بخش آنلاین به این معنی است که حجم بازی نیز افزایش پیدا می‌کند.

حجم GTA V پلی استیشن

حجم بازی GTA V پلی استیشن

در حالی که نسخه کامپیوتر هنوز آپدیت گرافیکی را دریافت نکرده، راک‌استار آپگرید گرافیکی GTA V برای پلی استیشن 5 را منتشر کرده است. این نسخه با گرافیک بهتر و ویژگی‌های جدید برای کنسول‌های جدید منتشر شد و حجم آن بیشتر از نسخه قبلی است. در صورتی که بخواهید جی تی ای وی را برای پلی استیشن 5 دانلود کنید، نیاز به 87 گیگابایت حجم دارید. این رقم با انتشار آپدیت‌های جدید افزایش می‌یابد.

اگر کاربر PS4 هستید و می‌خواهید برای اولین بار اثر سندباکس راک‌استار را دانلود کنید، 76 گیگابایت حجم کنار بگذارید. حجم بازی GTA V برای پلی استیشن 4 بسته به مدل کنسول نیز متفاوت است و اگر نسخه Pro را در اختیار دارید، چند گیگابایتی باید بیشتر دانلود کنید. شاید جالب باشد بدانید که حجم اولیه بازی حدود 25 گیگابایت بود.

حجم جی تی ای وی

حجم بازی جی تی ای وی Xbox

نسخه ایکس‌ باکس نیز مانند پلی استیشن به دو دسته تقسیم می‌شود. اگر Xbox Series را در اختیار دارید؛ نسخه ارتقاءیافته و مخصوص این کنسول منتشر شده است. نسخه جدید دارای ویژگی‌هایی مانند وضوح 4K و سایه‌زنی واقعی است و این باعث شده تا حجم بازی GTA V برای ایکس باکس سری بیشتر از تمام پلتفرم‌های دیگر باشد. حجم این نسخه 94 گیگابایت است که قطعاً با آپدیت‌های بعدی افزایش می‌یابد. اگر کنسول سری اس در اختیار دارید، تقریباً یک‌سوم حافظه توسط این بازی پر می‌شود.

نسخه Xbox One حجم کمتری دارد و تنها کافی است 73 گیگابایت دانلود کنید. دلیل این حجم زیاد، بخش آنلاین است و برعکس Red Dead Online، خبری از نسخه جداگانه نیست و باید کل محتوای بازی را دانلود کنید. انتظار می‌رود که GTA 6 مشکل فعلی را حل کند و بخش داستانی را به‌صورت جداگانه در اختیار گیمر قرار دهد. در پایان نگاهی به حجم کلی جی تی ای وی برای پلتفرم‌های گفته‌شده بیندازید.

پلتفرمحجم بازی GTA V
PlayStation 476 GB
Xbox One73 GB
PC100 GB
PlayStation 587 GB
Xbox Series X/S94 GB

منبع: RockstarGames

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 9 دیدگاه
  • Avatar

    امیر مهدی

    مهمان

    سلام من میخام تاز ایکس باکس وان اس بخرم ۵۰۰ گیگ میخام بدونم چند تا بازی توش جا میشه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    javad

    مهمان

    سلام روی این سیستم اجرا میشه g6400 gold rx5700 ram 8 min h470plus

    پاسخ دهید
  • Avatar

    افلاین پلیر ps4

    مهمان

    سلام ۱۲۰ گیگ فضای خالی با توجه به اپدیتهایی که بازی تا به الان داده ، برای نصب gta v بر روی ps4 کافیه ؟؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    میتونم بریزم رو هارد جدا؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    amin

    مهمان

    لپ تاب من 75 گیگ جا داره از استیم دانلود کنم میتونم باز کنم؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به amin

      نویسنده

      خیر باید حداقل 100 گیگابایت فضا داشته باشید.

  • Avatar

    Aliasghar

    مهمان

    سلام خدمت شما حجم gta v در pc
    105 گیگ بود من دو هفته پیش دانلودش کردم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سلمان ربیعی

    مهمان

    gta v برای کامپیوتر (pc) حجم اصلیش و من برج پنج دانلود کردم از خود استیم (105GB) خالص بود. والا من افلاین کرک شده دارم با حجم(60GB)

    پاسخ دهید
    • Avatar

      یوسف در پاسخ به سلمان ربیعی

      مهمان

      کرک شده ها متفاوتن یکی از کار هایی که کرک کننده ها انجام میدن کم حجم کردن بازیه