بازی GTA V
یحیی رحیمی

ناشر GTA 6 دلیل انتشار دیرهنگام بازی‌ها را کیفیت آن‌ها می‌داند

یحیی رحیمی 19 آبان 1401 بدون دیدگاه
1,661 بازدید

شرکت Take-Two Interactive مالک شرکت راکستار گیمز و ناشر بازی GTA 6 در جلسه مالی اخیر به دلایل انتشار دیرهنگام بازی‌ها اشاره کرده است. مدیرعامل این شرکت می‌گوید که سطح کیفیت بازی‌های آن‌ها برتر است و این باعث می‌شود تا نیاز به توسعه و تولید بیشتری داشته باشند. سطح کیفیت بازی‌های این شرکت باعث تأخیر در انتشار آن‌ها می‌شود.

کنفرانس مالی اخیر شرکت تیک‌تو با اعلام آمار فروش بازی GTA V همراه شد. مدیرعامل در مورد زمان‌بندی بازی‌های اصلی صحبت کرد. این شرکت از عبارت Immersive Core برای این بازی‌ها استفاده می‌کند و منظور آن‌ها همان بازی‌های تراز اول است که دارای «عمیق‌ترین گیم‌پلی و بیشترین میزان محتوا» هستند. بازی ترسناک The Quarry و Marvel’s Midnight Sun جزو همین دسته‌بندی به‌حساب می‌آیند و در کنار سری بازی‌های دیگری همانند جی تی ای و رد دد ریدمپشن قرار می‌گیرند.

تیک‌تو مدتی پیش از افزایش تعداد بازی‌های تراز اول تا پایان سال جاری مالی خبر داده بود. با این حساب باید چندین بازی که هنوز از آن‌ها باخبر نیستیم در ادامه سال منتشر شوند. اشتراوس زلنیک در پاسخ به سؤال یکی از سرمایه‌گذاران در مورد دلیل انتشار دیرهنگام بازی‌ها به سطح کیفیت آن‌ها اشاره کرد. وی می‌گوید که هیچ «مشکلی در تولید» بازی‌ها به وجود نیامده و نباید نگران این مسئله بود. ناشر GTA 6 در ادامه می‌گوید که آن‌ها روی انتشار بازی‌های باکیفیت به‌جای بازی‌های «ناموفق» تأکید دارند.

ناشر بازی GTA 6

دلیل انتشار دیرهنگام GTA 6

زلینک در این مورد گفت: «بدون شک ما سطح انتظار کیفی بالا و نیازهای زیادی داریم و این انتظارات در میان سراسر مدیران بازتاب یافته است. این شرکت، کارخانه تولید آثار موفق و پرطرفدار است. تا آنجا که یادم هست، هیچ بازی ناموفقی منتشر نکرده‌ام و صادقانه بگویم برایم این مهم‌ترین مسئله است.» وی در ادامه افزود که او ترجیح می‌‌دهد تا بازی‌ها را تأخیر بزند و حتی میزان درآمد پیش‌بینی‌شده را کاهش دهد تا اینکه یک بازی بد منتشر کند. وی در این مورد گفت:

اگر مجبور به انتخاب شوم، آنگاه ترجیح می‌دهم که موقعیت حال حاضر را داشته باشیم که مجبور به تأخیر چند بازی شدیم. هر زمان که باشد همین تصمیم را به‌جای انتشار ناموفق می‌گیرم. این نکته کلیدی در کسب و کار ماست. ما مشکلاتی داشتیم و به حدی در این حوزه فعال بوده‌ایم که آن‌ها را به یاد داشته باشیم. ما در گذشته هم شاهد تأخیر بازی‌ها بوده‌ایم و در نهایت بازی‌ها ارزش صبر کردن را داشته‌اند. وقتی آن روی قضیه را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که نتیجه مثبت بوده و تأخیر بازی در نهایت تأثیری روی نتیجه نگذاشته است.

مدیرعامل تیک‌تو در بخش دیگری از صحبت‌هایش به هک بازی GTA 6 پرداخت و آن را ناامید‌کننده خواند، اما معتقد است که وقایع اخیر، تأثیری روی توسعه بازی نگذاشته‌اند.‌ به نظر می‌رسد که منظور زلنیک از واژه «موفق» تنها میزان فروش بازی‌ها باشد زیرا که عرضه GTA Trilogy با مشکلات متعددی همراه بود.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.