فروش کل بازی GTA V
یحیی رحیمی

میزان فروش بازی GTA V به 170 میلیون نسخه رسید

یحیی رحیمی 17 آبان 1401 بدون دیدگاه
640 بازدید

شرکت Take-Two Interactive با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه اخیر، میزان فروش GTA V را 170 میلیون نسخه اعلام کرد. فروش کل مجموعه بازی Red Dead Redemption هم به 70 میلیون نسخه رسیده است. تیک‌تو اینتراکتیو در ادامه از کاهش میزان درآمد انتظاری برای سال آینده خبر داده است و اینکه تأخیر بازی را به انتشار بازی با عیب و ایراد ترجیح می‌دهد.

جلسه بررسی درآمد سه‌ماهه پیشین شرکت تیک‌تو با ارائه میزان فروش کل مجموعه بازی‌های مشهور همراه شد. فروش کل سری بازی GTA به 385 میلیون نسخه رسیده است که 170 میلیون نسخه از آن مربوط به بازی GTA V است. انتشار بازی پنجم برای کنسول‌های جدید منجر به افزایش صعودی فروش بازی شد، اما شیب فروش نسبت به سه‌ماهه قبل‌تر کاهش یافته است.

بررسی آمار ارائه‌شده نشان می‌دهد که سرعت فروش بازی کاهش یافته است و در واقع تنها 5 میلیون نسخه گزارش شده است. گفتگو با مدیر اقتصادی شرکت تیک‌تو نشان داد که این شرکت میزان فروش بازی GTA V را به‌صورت افزایش پنج میلیونی نشان می‌دهد و رقم کمتر از آن درج نخواهد شد. به هر حال رقم فروش کل در گزارش پیشین کمتر از 170 میلیون نسخه بود که بالاخره در سه ماه گذشته، این مرحله نیز پشت سر گذاشته شد.

فروش کل بازی GTA V

میزان فروش کل GTA V

عدم معرفی بازی GTA 6 و نبود هیچ خبر رسمی در مورد زمان عرضه بدین معنی است که همچنان فروش بازی پنجم ادامه خواهد یافت و این رقم ممکن است مرز 200 میلیون نسخه را رد کند. درعین‌حال فروش کل مجموعه بازی رد دد ریدمپشن به 70 میلیون نسخه رسیده است. تنها دو میلیون نسخه از بازی Red Dead Redemption 2 در طی سه ماه گذشته به فروش رسیده است. سرعت فروش این سری نیز به دلیل پایان پشتیبانی از بازی Red Dead Online کاهش یافته است و افراد کمتری تمایل به خرید بازی دارند.

شرکت تیک‌تو با تصاحب Zynga، چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای از درآمد کل در ماه‌های آتی داشت، اما بررسی گزارش نشان از افت درآمد دارد. تیک‌تو میزان درآمد پیش‌بینی‌شده سال را کاهش داده است و دلیل آن را تضعیف اقتصاد جهانی و کاهش میزان درآمد بازی موبایل اعلام کرده است. راکستار گیمز هم اعلامیه تازه‌ای از تأثیر هک بازی GTA 6 منتشر کرده و نوشته است که اتفاقات اخیر، تأثیری روی تولید بازی جدید نداشته است و فرایند تولید بدون مشکل در جریان است.

GTA Online که بخش چندنفره بازی GTA V به‌حساب می‌آید، همچنان پرطرفدار است و با گذشت یک دهه از انتشار، همچنان آپدیت تازه دریافت می‌کند.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.