نقد بازی A Plague Tale Requiem
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی A Plague Tale Requiem: دنباله‌ای برازنده

یحیی رحیمی 26 مهر 1401 6 دیدگاه
940 بازدید

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار به روز قبل از انتشار دنباله بازی یک داستان طاعونی رسیدیم. شماره اول این سری با روایت یک داستان احساسی و تکیه بر المان‌های مخفی‌کاری به‌سرعت وارد قلب و خاطر گیمرها شد. استودیو آسوبو با بازی تازه‌ای بازگشته است و این بار پس از سال‌ها به امتیاز و نقد بازی A Plague Tale Requiem بر اساس وب‌سایت خارجی و مطرح خواهیم پرداخت تا ببینیم آیا سازندگان از پس تولید یک بازی موفق برآمده‌اند یا خیر؟

دنباله بازی A Plague Tale Innocence به جنوب فرانسه سفر می‌کند و ادامه روایت زندگی هوگو و آمیسیا را دنبال می‌کند. هوگو قدرت‌های بیشتری پیدا کرده و طبق گفته سازندگان، چندین هزار موش به‌طور هم‌زمان قابل‌کنترل هستند. بخش مبارزه و جنگیدن هم به شخصیت آمیسیا اضافه شده و او می‌تواند با استفاده از قلاب‌سنگ و سلاح سرد با دشمنان بجنگد و تمرکز کامل بر جنبه مخفی‌کاری نیست. منتقدان از تکرار روند احساسی بازی تعریف کرده‌اند و آن را اثری درخور و باکیفیت دانسته‌اند.

نقد بازی A Plague Tale Requiem

دنباله بازی یک داستان طاعونی تا این لحظه امتیازهای مناسبی دریافت کرده و توانسته دل اکثر منتقدان را برباید. البته یکی از منتقدان امتیاز کمی به آن داده که دلیل این کار را به‌زودی می‌فهمیم. یکی از منتقدان می‌گوید که بازی جدید، چیزی از یک شاهکار کم ندارد و از لحاظ داستان‌سرایی و عمق شخصیت‌ها و رابطه تنگاتنگ میان آمیسیا و هوگو، یک سر و گردن از بازی پیشین بالاتر است. اگرچه روند بازی اول تکرار شده، اما سازندگان ابایی از دنبال کردن مسیر جدید هم نداشته‌اند.

نقد بازی A Plague Tale Requiem

گیم اینفورمر – امتیاز 8/10

هنگامی که تیتراژ پخش شد، واقعا خیالم راحت شد. نه اینکه از بازی لذت نبرده باشم، بلکه ماجرای خانواده دی‌رون در این بازی بسیار تنش آمیز و استرس‌زا است. بعضی‌اوقات حس می‌کنید که بازی بسیار طولانی و حتی عذاب‌آور است و تمرکز زیادی روی جنبه رنج و عذاب اعضای این خانواده دارد. من استودیو آسوبو را به دلیل این سری و مکانیسم مخفی‌کاری و داستان‌سرایی پر آب و تاب آن تحسین می‌کنم. خوشبختانه بازی جدید توانسته از قبلی بهتر باشد و A Plague Tale Requiem فراتر از یک دنباله است.

IGN – امتیاز 8/10

در نقد بازی A Plague Tale Requiem باید بگوییم که این اثر یک دنباله قابل‌توجه و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اکشن ماجراجویی است که تابه‌حال بازی کرده‌ام. این بازی تغییرات بسیار زیاد و مشخصی نسبت به نسخه پیشین از لحاظ گیم‌پلی ایجاد نکرده، اما داستان آن غم‌انگیز‌تر و جذاب‌تر است و در کنار آن، گرافیک فوق‌العاده و لحظات فراموش‌نشدنی باعث شده تا ماجرایی خاص ایجاد شود که ارزش توجه و عنایت شما را دارد. امیدوار بودم که بازی از لحاظ مخفی‌کاری و اکشن سندباکس بهتر عمل کند و ریسک‌ بیشتری انجام دهد، اما هنوز با یک دنباله عالی روبه‌رو هستیم که خاطرات عالی و کابوس‌های زیادی برایم به‌جا گذاشت.

نقد بازی A Plague Tale Requiem

GamesRadar – امتیاز 8/10

درحالی‌که دوست داشتم سطح پختگی بیشتری در زمینه نویسندگی و گیم‌پلی ببینیم که در بازی سال 2019 هم جلوی رسیدن آن به اوج را گرفته بود، اما دنباله استودیو آسوبو بخش‌های تازه‌ای را به قالب شگفت‌انگیز فعلی اضافه می‌کند و از این لحاظ ما را به یک تجربه ماجراجویانه AA روبه‌رو می‌کند. A Plague Tale Requiem پایه‌ و اساسی که توسط Innocence قرار داده شد را تغییر نمی‌دهد، اما نقاط قوت آن را بهبود می‌بخشد و داستانی شخصی در فضایی تاریخی روایت می‌کند که برای همیشه به یاد خواهد ماند.

VGC – امتیاز 2/5

بازی Requiem گاهی یک ماجراجویی جذاب است که به دلیل مشکلات فنی و همچنین گیم پلی خسته‌کننده و تکراری، جذابیت خود را از دست می‌دهد. درحالی‌که روند اکشن مخفی‌کاری می‌تواند لذت‌بخش باشد و همچنین گله موش‌ها هم جالب هستند؛ اما این بازی است که ایده‌های بزرگی را معرفی می‌کند و هیچ‌گاه آن‌ها را به اوج نمی‌رساند. در کنار آن باید به هوش مصنوعی شبهه‌انگیز اشاره کرد که تنها زمانی جذابیت پیدا می‌کند که شخصیت‌ها در این جهان قدم بزنند و با یکدیگر صحبت کنند.

نقد بازی A Plague Tale Requiem

نمرات بازی A Plague Tale Requiem

با خواندن بخشی از نقد بازی A Plague Tale Requiem وقت آن نگاهی به نمرات کلی و امتیازهای آن در وب‌سایت متاکریتیک بیندازیم. 42 بررسی تا لحظه نگارش مطلب ثبت شده است و میانگین امتیاز 84 برای بازی در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد که این امتیاز تغییری نخواهد دید و به غیر از نقد رسانه VGC، تمامی منتقدان آن را پیشنهاد می‌کنند.

Twinfinite – 100
Game Rant – 90
God is a Geek – 90
VG247 – 80
Destructoid – 80
Push Square – 80
GameSpot – 70
TheGamer – 50

نمرات A Plague Tale Requiem

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 6 دیدگاه
  • Avatar

    Last kt

    مهمان

    میگن یسری مشکلات داره افت فریم و اینا. پیشنهاد میدید واسه دانلودیا بهتره صبر کنیم؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Last kt

      نویسنده

      آخرین نسخه رو دانلود کنید. البته بازی روی کنسول هم تست شد و مشکلات آنچنان زیاد نبود.

  • Avatar

    ایمان

    مهمان

    ایول، منتظر دانلود بازی از سایت خوبتون هستم

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به ایمان

      نویسنده

      سلام بازی کرک شده و از پارسی گیم دانلود کنید!

  • Avatar

    ارشاد

    مهمان

    سلام، دیتاشو بذارید جهت دانلود. سی دی کی میخریم

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به ارشاد

      نویسنده

      کرک بازی هم منتشر شده عزیز می‌تونید از پارسی‌گیم دانلود کنید