ساخت بازی The Last of Us لست اف اس پارت 1
محمد صادق شجاعی

مدیر استودیوهای سونی از دلیل ساخت بازی The Last of Us Part 1 می‌گوید

محمد صادق شجاعی 20 مهر 1401 بدون دیدگاه
555 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، مدیر استودیوهای سونی یعنی هرمن هالست در مصاحبه با رسانه Axios، از دلایل ساخت بازی The Last of Us Part 1 (لست اف اس پارت 1) گفته است.

بازی The Last of Us یکی از بهترین آثار تاریخ صنعت ویدیو گیم است که در سال 2013 روی پلی استیشن 3 منتشر شد. در حدود یک سال بعد شرکت سونی اقدام به انتشار نسخه ریمستر این اثر برای کنسول پلی استیشن 4 کرد. پس از آن که بازی The Last of Us Part 2 با موفقیت‌های بسیاری همراه شد، شرکت سونی و استودیو ناتی از نسخه ریمیک بازی لست اف اس تحت عنوان بازی The Last of Us Part 1 رونمایی کردند. همچنین اعلام شد که شبکه HBO در حال ساخت سریالی با اقتباس از سری The Last of Us است.

بعد از این امر شایعاتی مطرح شد مبنی بر این که هدف از ساخت و انتشار بازی لست اف اس پارت 1، سودآوری از طریق سریال و جذب مخاطبین آن است. اما هرمن هالست، مدیر استودیوهای پلی استیشن، اعلام کرده است که سازندگان هدف متفاوتی را دنبال کرده‌اند.

هرمن هالست در مصاحبه با رسانه Axios اظهار داشت که بازی The Last of Us در زمان انتشار در سال 2013، از دیدگاه خلاقانه کمی جلوتر از زمان خود بود. مدیر استودیوهای پلی استیشن ادعا کرد محدودیت‌های فناوری در این زمان موجب شد که استودیو Naughty Dog از بسیاری از ایده‌های خود صرف‌نظر کند.

پیش از این افراد مختلفی که در پروسه ساخت بازی The Last of Us Part 1 حضور داشته‌اند، مشابه گفته‌های هرمن هالست را به زبان آورده‌اند. بسیاری از افراد اعلام کرده‌اند که هدف ناتی داگ از انتشار اثر مذکور، ارائه نسخه کامل بازی لست اف اس به کمک سخت‌افزار قدرتمند پلی استیشن 5 بوده است. با این حال موردی که تا‌کنون به آن پرداخته نشده، ارتباط بازی لست اف اس پارت 1 با سریال The Last of Us است.

ساخت بازی The Last of Us لست اف اس پارت 1

سریال اقتباسی از بازی The Last of Us سال آینده پخش می‌شود

پس از اظهار نظر در مورد محدودیت‌های فناوری در زمان انتشار نسخه اولیه بازی، هرمن هالست به سریال اقتباسی از سری لست اف اس اشاره کرده است. او در صحبت‌های خود گفته که نمایش سریال The Last of Us تنها دلیل یا اصلی‌ترین محرک برای ساخت و انتشار بازی The Last of Us Part 1 نبوده است.

با این وجود که به صورت رسمی اعلام شده است بازی لست اف اس پارت 1 به منظور سودآوری از سریال ساخته نشده، اما همچنان افرادی بسیاری باور به خلاف این امر دارند. هرمن هالست در ادامه گفت که انتشار بازی The Last of Us Part 1 و پخش سریال لست اف اس با فاصله زمانی کوتاه، به سود هر دو طرف است.

در حال حاضر تاریخ دقیق نمایش سریال The Last of Us مشخص نشده و بعید به نظر می‌رسد که تا قبل از سال آینده این سریال از شبکه HBO پخش شود. با این حال به تازگی اولین تریلر این سریال منتشر شده است. به این واسطه توانستیم تصویر واضحی از الی و جوئل و سفر آن‌ها در سراسر آمریکا داشته باشیم. همچنین در بخش‌هایی از این تریلر Clicker‌ها با آن صدای ترسناک‌شان به نمایش گذاشته شدند. از دیگر شخصیت‌های حاضر در تریلر سریال لست اف اس می‌توان به دوست الی یعنی رایلی و رئیس گروه فایرفلای به نام مارلین اشاره کرد.

در خبر دیگری اعلام شد سازندگان سریال The Last of Us به بلا رمزی، بازیگر نقش الی، توصیه کرده‌اند که از تجربه بازی‌های سری لست اف اس امتناع کند. او در این باره گفته است: «من بخش‌هایی از گیم پلی را در یوتیوب تماشا کردم تا حس و حال بازی را متوجه شوم». این گفته بلا رمزی بدان معنا بوده که او بازی‌های سری The Last of Us را به طور کامل تجربه نکرده است.

نظر شما در مورد دلایل ساخت بازی The Last of Us Part 1 چیست؟ آیا با انتشار این اثر موافق هستید؟ به نظر شما بازی لست اف اس پارت 1 و سریال The Last of Us به محبوبیت یکدیگر کمک خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Eurogamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.