کالاف دیوتی برزیل
یحیی رحیمی

دولت برزیل: سونی نیازی به کالاف دیوتی ندارد و از نینتندو یاد بگیرد

یحیی رحیمی 15 مهر 1401 بدون دیدگاه
276 بازدید

شورای اجرایی حمایت اقتصادی دولت برزیل با اتمام بررسی‌ها به خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، رای مثبت داد. این دومین نهاد اقتصادی است که قرارداد خرید خالق کالاف دیوتی با مبلغ 70 میلیارد دلار را تائید می‌کند. عربستان سعودی، اولین کشوری بود که این قرارداد را تائید کرد. شورای اجرایی حمایت اقتصادی می‌گوید که سونی نیازمند کالاف دیوتی نیست و بهتر است که به نحوه مدیریت نینتندو دقت کند و اینکه آن‌ها بدون Call of Duty، درآمد زیادی از صنعت بازی کسب می‌کنند.

شورای CADE برزیل، دلایل مختلفی را برای تائید قرارداد شمرده است. اعضای شورا به این اجماع رسیده‌اند که سونی نیازی به انتقاد در مورد احتمال انحصاری شدن بازی کالاف دیوتی ندارد. این گروه در گزارش خود بیان کرد: «سرمایه‌گذاری در محتوای انحصاری همیشه نقش مهمی برای رقابت پویا در حوزه کنسول داشته است. محتوای انحصاری مسئول قرار دادن پلی استیشن به‌عنوان رهبر بازار کنسول برای دو دهه گذشته است و رهبری آن‌ها همچنان ادامه دارد».

خرید ناشر کالاف دیوتی سونی برزیل

برزیل خرید ناشر کالاف دیوتی را تایید کرد

شورای اجرایی حمایت اقتصادی برزیل مدعی است که اگر قرارداد اخیر باعث شود تا سونی از محتوای کالاف دیوتی محروم شوند، آن‌ها همچنین رقیب اصلی باقی می‌مانند. گزارش نهایی به شرکت نینتندو اشاره می‌کند و اینکه آن‌ها بدون هیچ‌کدام از بازی‌های بلاک‌باستر، همچنان یکی از رقیب‌های بزرگ بازار کنسول بازی هستند:‌ «با وجود برتری احتمالی مایکروسافت با خرید اکتیویژن، باز هم بازار کنسول برای رقبا بسته نمی‌شود. همان‌طور که می‌بینیم، رقابت نینتندو در بازار به محتوای اکتیویژن بلیزارد بستگی ندارد».

این شورا در ادامه به نقاط قوت سونی اشاره کرده و اینکه آن‌ها تجربه کافی و بازی‌کنان زیادی دارند و همچنین کاتالوگ بازی‌های انحصاری و همکاری نزدیک با ناشران شخص ثالث به‌ اندازه کافی برای حفظ جایگاه آن‌ها کافی است. اعضای شورا با بررسی دقیق جوانب به این نتیجه رسیده‌اند که فضای رقابت برای سونی بسته نمی‌شود و این تنها نگرانی اصلی در مورد خرید اکتیویژن است. آن‌ها می‌گویند که حتی انحصاری شدن کالاف دیوتی باعث حذف سونی از بازار رقابت نمی‌شود.

شرکت سونی در سوی دیگر نظر دیگری دارد. مدیرعاملی پلی استیشن ماه گذشته به مقر اتحادیه اروپا در بلژیک سفر کرده و رسماً نگرانی خود را در مورد نهایی شدن قرارداد به گوش کمیته اقتصادی رسانده است. سونی با تمام قوا تلاش می‌کند تا جلوی این قرارداد را بگیرد. اتحادیه اروپا تا چند ماه آینده فرصت دارد تا رای نهایی خود را اعلام کرد و دولت بریتانیا هم تا مارس سال 2023 فرصت خواسته است. درصورتی‌که دیگر شوراها نیز خرید ناشر کالاف دیوتی را تائید کنند، احتمال نهایی شدن قرارداد در تابستان سال آینده وجود دارد.

منبع:‌ VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.