برنامه Google Play Games
یحیی رحیمی

دانلود گوگل پلی برای کامپیوتر امکان اجرای بازی اندروید را فراهم کرد

یحیی رحیمی 4 مهر 1401 2 دیدگاه
455 بازدید

شرکت گوگل مدتی پیش از انتشار سرویس گوگلی پلی برای کامپیوتر و ویندوز خبر داد. این تصمیم به‌منظور فراهم کردن شیوه‌ای برای اجرای بازی اندروید روی کامپیوتر گرفته شد. گفتنی است فروشگاه آمازون، امکان اجرای اپ اندروید را به‌صورت محدود می‌دهد، اما ابزار رسمی گوگل در مناطقی از دنیا به‌صورت آزمایشی منتشر شده است و می‌توان به‌زودی از بازی‌ های اندروید روی PC نیز استفاده کرد.

درحالی‌که PC گیمرها به بازی‌هایی مانند God of War و Spider Man علاقه دارند، اما صنعت بازی موبایل پیشرفت زیادی کرده و ممکن است که بخواهید بازی اندروید را هم روی ویندوز نصب کنید. گوگل امروز برنامه Google Play Games را برای کامپیوتر در کشورهای استرالیا، هنگ‌کنگ، کره جنوبی، تایوان و تایلند عرضه کرد. افرادی که حساب کاربری گوگل پلی آن‌ها در کشورهای اعلام‌شده قرار دارد، می‌توانند به وب‌سایت رسمی سر بزنند و اجرای بازی اندروید روی کامپیوتر خود را آغاز کنند.

از آنجایی که گوگل پلی تنها در کشورهای محدودی برای کامپیوتر منتشر شده، می‌توانید حساب کاربری تازه‌ای در کشورهای اعلام‌شده بسازید و سپس به وب‌سایت گوگل مراجعه کنید. پس از دانلود نرم‌افزار جدید، می‌توانید تجربه‌ای محدود از فروشگاه گوگلی پلی را این بار روی کامپیوتر بچشید. چندین بازی هم برای تست و بررسی در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را دانلود و اجرا کنید. در حال حاضر تنها 40 بازی روی این پلتفرم در دسترس هستند.

گوگل پلی ویندوز بازی اندروید

اجرای بازی اندروید روی ویندوز

گفتنی است گوگل پلی به‌صورت آزمایشی برای ویندوز منتشر شده و تجربه شما از این نرم‌افزار بدون مشکل و ایراد نخواهد بود. هدف از انتشار آزمایشی یک برنامه، دریافت بازخوردهای لازم در مورد ایرادات، باگ‌ها و تغییراتی است که باید ایجاد شود. درصورتی‌که فرایند آزمایشی بدون مشکل پیش برود، برنامه رسمی برای تمام مناطق جهان منتشر خواهد شد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا توسعه‌دهندگان نیازی به تغییر اپ و بازی خود برای بهینه‌سازی آن برای ویندوز دارند یا خیر.

با نگاهی به کلکسیون بازی‌های گوگل پلی روی ویندوز، اسامی آشنایی را می‌توان یافت. برای نمونه Idle Heroes و آسفالت 9 از جمله بازی‌هایی هستند که دانلود آن‌ها فعال شده است. البته اسامی بزرگی غایب هستند و همچنین امکان از دست فعال نیست و محدودیت‌های مختلفی وجود دارد. برای نصب نرم افزار Google Play Games لازم است تغییراتی در بایوس کامپیوتر ایجاد کنید و Secure Virtual Machine را فعال کنید تا شبیه ساز اندروید گوگل بتواند اجرا شود.

سیستم مورد نیاز گوگل پلی برای ویندوز هم آپدیت شده است. نیازمند ویندوز 10 یا ویندوز 11 هستید و همچنین 8 گیگابایت رم به همراه پردازنده 4 هسته‌ای و کارت گرافیک اینتل UHD 640 کافی است. این برنامه 10 گیگابایت از فضای شما را هم اشغال می‌کند.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    ستار

    مهمان

    آسفالت 9?!
    من همین الانشم دارم آسفالت 9 رو بازی می کنم اونم روی ویندوز 11
    البته استارت این بازی رو روی ویندوز 10 آغاز کردم
    حالا هم لول گاراجم شده 14 و نزدیک 15 شدم و اینکه لول 52 هم رد کردم تقریبا 75 درصد مراحل داستانی رو هم تموم کردم
    گوگل اگه راست می گه یک کاری کنه که ما بتونیم ادامه بازی های ویندوز رو روی گوشی موبایل بازی کنیم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      رضا در پاسخ به ستار

      مهمان

      میشه با اسکرین میرور بازی کرد ولی fps خیلی میاد پایین، باید سخت افزارها و تکنولوژی ها ببشتر پیشرفت کنه.